Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 oktober 2020, 11:37   #181
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In de dienstensector is dat ook een probleem, oververtegenwoordiging van de lagere bediendes en een quasi ontbreken van kaders in de vakbond.
Er bestaat dan ook een specifieke vakbond voor kaderleden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 17:43   #182
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In de dienstensector is dat ook een probleem, oververtegenwoordiging van de lagere bediendes en een quasi ontbreken van kaders in de vakbond.
En dat is nefast. De dag van vandaag zijn heel veel werknemers hogergeschoold. Maar ze zijn en blijven werknemers. Die moeten ook vertegenwoordigd worden.

En met alle respect, je gaat geen discussies winnen van een directie die de cijfers kent en klaar heeft liggen als je geen jaarrekening of meerjarenplan kan verstaan/opstellen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 17:46   #183
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Gooi een probleem op tafel zoals de zware anciënniteit vergoedingen en geen enkele vakbond of overheid zal zich daar aan riskeren. Dus ik heb geen andere keuze dan die mensen geleidelijk te ontslaan en daar een budget te voorzien. Ik kan geen risico lopen dat er in een nabije of verdere toekomst zoveel personeel is met hoge anciënniteit dat het een hypotheek zet op het bedrijf als het minder goed gaat. Of dat ik zeg OK dat is het, ik wil stoppen. Geen enkele potentiële overnemer zal nog interesse hebben.
ik ken uw situatie niet, ik ken uw bedrijf ook niet, moeilijk om daar iets zinnigs over te vertellen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 19:25   #184
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ik ken uw situatie niet, ik ken uw bedrijf ook niet, moeilijk om daar iets zinnigs over te vertellen
In mijn sector ben ik nummer twee in België. Eén forum deelnemer kent mijn bedrijvigheid en ik dank hem hem voor zijn discretie. Ik zal dus niet in detail treden. Mijn productie verloopt hoofdzakelijk in China. In 2019 heb ik het faillissement van nummer 3 opgekocht. Die is failliet gegaan omdat hij 30-40 mensen in dienst had met hoge anciënniteit en omdat hij wou stoppen. Het bedrijf was super rendabel maar het was voor hem interessanter zich te laten failliet gaan temeer hij ook andere leningen had. Maar hij had het gehad en ik wou het bedrijf niet overnemen as is. Ik heb dus gewacht dat hij gewild failliet ging om voor een spotprijs de activa te kopen, belangrijke afgewerkte voorraden en machines, die machines heb ik zo rap mogelijk verkocht. Geen personeel dus en geen schulden. Wel een enorm belangrijk en trouw klantenbestand.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 15 oktober 2020 om 19:37.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 19:53   #185
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In mijn sector ben ik nummer twee in België. Eén forum deelnemer kent mijn bedrijvigheid en ik dank hem hem voor zijn discretie. Ik zal dus niet in detail treden. Mijn productie verloopt hoofdzakelijk in China. In 2019 heb ik het faillissement van nummer 3 opgekocht. Die is failliet gegaan omdat hij 30-40 mensen in dienst had met hoge anciënniteit en omdat hij wou stoppen. Het bedrijf was super rendabel maar het was voor hem interessanter zich te laten failliet gaan temeer hij ook andere leningen had. Maar hij had het gehad en ik wou het bedrijf niet overnemen as is. Ik heb dus gewacht dat hij gewild failliet ging om voor een spotprijs de activa te kopen, belangrijke afgewerkte voorraden en machines, die machines heb ik zo rap mogelijk verkocht. Geen personeel dus en geen schulden. Wel een enorm belangrijk en trouw klantenbestand.
Gipsy, jij bent lid van de Koperen Passer.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 20:18   #186
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Gipsy, jij bent lid van de Koperen Passer.
Zoals Groucho Marx zei "I refuse to join any club that would have me as a member". Ik heb dus de Koperen passer moeten opzoeken maar heb geen flauw idee wat die brave mensen doen. Ik ben trouwens een individualist en heb niemand nodig. Dieu, protège-moi de mes amis. Quant a mes ennemis, je m’en charge.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 15 oktober 2020 om 20:19.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 10:54   #187
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zoals Groucho Marx zei "I refuse to join any club that would have me as a member". Ik heb dus de Koperen passer moeten opzoeken maar heb geen flauw idee wat die brave mensen doen. Ik ben trouwens een individualist en heb niemand nodig. Dieu, protège-moi de mes amis. Quant a mes ennemis, je m’en charge.
Eigenaardig maar in de Cu. Passer zijn véél individualisten en ondernemers zoals jij.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 13:07   #188
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Eigenaardig maar in de Cu. Passer zijn véél individualisten en ondernemers zoals jij.

Dat klopt tof clubje zonder al te veel capsones.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 06:15   #189
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De vakbonden zeggen dan, "juicht Vlaanderen, weer een bedrijf kapot gestaakt."
Het is op een dorre akker dat men Communisme oogst.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 06:56   #190
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Er bestaat dan ook een specifieke vakbond voor kaderleden.
Maar die is nogal klein en wordt meestal buitengesloten.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 17:26   #191
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De helft van wat er in dit land wordt geproduceerd komt in handen van de overheid.

Dat is meer dan voldoende om de taken van een overheid uit te voeren.

En over welke 1% superrijken heeft u het? Een totaal vermogen van € 620.000 volstaat om bij de 1% rijksten van de wereld te horen.

Een totaal vermogen van € 260.000 volstaat om bij de rijkste 5% van de wereld te horen.

Is het niet zo dat net die cijfers voldoende duidelijk aantonen dat er wel degelijk een probleem is, op globale/mondiale schaal, en dat minstens één ander probleem, met name zo goed als geheel oncontroleerbare migratiestromen richting 'het Rijke Noorden/Westen', daar heel nauw mee verbonden is?

(sorry voor de 'off topic')
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 21 oktober 2020 om 17:28.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 21:35   #192
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En dat is nefast. De dag van vandaag zijn heel veel werknemers hogergeschoold. Maar ze zijn en blijven werknemers. Die moeten ook vertegenwoordigd worden.

En met alle respect, je gaat geen discussies winnen van een directie die de cijfers kent en klaar heeft liggen als je geen jaarrekening of meerjarenplan kan verstaan/opstellen....
Dat ligt er al aan. Van mijn oudste kinderen hoor ik dat bij hun werkgever geen nood is aan vakbondsafgevaardigden. De werknemers hebben geen reclamaties.
Bij de jongste is dat iets anders. Maar daar hoor ik dat vakbondsafgevaardigden beslisten welke werknemer een bepaalde functie moest/mocht uitoefenen. Anders werd de boel stil gelegd. Dat lijkt me toch ook geen correcte manier van werken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 01:50   #193
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Laat Raoul Hedebouw zich 100% inzetten om campagne te voeren in Vlaanderen en verban Peter Mertens naar Wallonië. PVDA zal ook in Vlaanderen 20% kunnen halen.
² Mertens jaagt meer kiezers weg dan Hedebouw er kan bijwinnen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2020, 17:54   #194
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
² Mertens jaagt meer kiezers weg dan Hedebouw er kan bijwinnen.
Hedebouw & Dedecker zeggen zaken in het parlement die andere politiekers niet DURVEN zeggen.
Spijtig dat J.M. DD nu alleen nog burgemeester blijft van Middelkerke.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be