Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2003, 18:02   #21
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Nog iets: de onafhankelijkheid wordt dus niet in Brussel, maar in een of ander Vlaams dorp uitgeroepen?
Een Vlaams dorp? Kijk, misschien ontgaat het u, maar Vlaanderen heeft wel degelijk grote steden! En deze steden zijn trouwens stuk voor stuk mooier dan Brussel.


En ook typisch woor een belgicist om het met leger af te komen.... Weet je dan ook dat ze bijna geen jonge rekruten kunnen vinden? Misschien heeft dat "sterk nationaal gevoel" daar wel iets mee te maken...
8)
u zei?

haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahaha

dermee da ik het tegen 500 man moet opnemen om erbij te mogen horen?
Nu zijt ge tegen de verkeerde aan het liegen.

Allé leuk een volksfeest.. zonder volk want der licht geen kat van wakker.
Dan zitten ze daar.. jeuj.. euh.. vlaanderen onafhankelijk? was da voor zever.. en komt het besef van de tot dan toe onwetende mens.

Ik vind brussel anders een mooie Stad.

Ahja nu kan ik dan op reis vertrekken van uit het buitenland. of ja van Oostende.. met nen cessna naar spanje leuk.

u roept de onafhankelijk uit.. de handsvol flamigranten in blij en de bevolking?....



"..... hij moet immers al in namen zijn voor......" dus de Walen staan daar? Moeten maar eigen land zijn of ze nu willen of niet. En dan ineens even komen feliciteren zeker? Proficiat.. ik kon u vroeger ni hebben.. schelde u uit voor profiteur en dat zijt ge ook hé pas op.. en solidair wil ik ook ni zijn jammer genoeg. maar toch het beste..

ha
geniaal Hier kan geen mens tegenop.
Als het schrijfseltje dat u "geniaal" noemt nu nog enige leesbaarheid of logica bezat, zouden we kunnen vaststellen of dat waar was of niet. Na drie keer lezen heb ik echter nog altijd niet begrepen wat de kerngedachte van Trol wel was hier.
Voorlopig lees ik immers een viertal stukken warrige, halfafgemaakte tekst vol fouten tegen de Nederlandse taal, die geen enkele coherentie bezitten.
Ofwel is dit het werksel van een krankzinnige ofwel van een ietwat onder de invloed zijnde internetter.

Hoe verklaar je anders zinnen als: "u roept de onafhankelijk uit.. de handsvol flamigranten in blij en de bevolking?...."

Als dat geniaal mag heten, worden er in Merksplas dagelijks genialiteiten geuit...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 18:02   #22
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
geniaal Hier kan geen mens tegenop.
Eerlijk gezegd versta ik, zoals dat bij Trol wel vaker gebeurt, zo goed als niets van wat hij eigenlijk wil zeggen. Wat ik wel begrepen heb is dat hij denkt dat BrusselsInternational in Wallonie of Brussel ligt wat niet zo is want die luchthaven ligt in Vlaanderen. Dat zou hij toch mogen weten als toekomstig piloot voor het Belgisch leger, ik heb zowat tussen de regels gelezen maar hij wil blijkbaar piloot worden, corrigeer mij maar als ik mij vergis!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 19:15   #23
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

ja inderdaat maar ik ga daar niet komen.


u roept de onafhankelijk uit.. de handsvol flamigranten in blij en de bevolking

U (flamigranten) roepen de onafhankelijkheid uit. Eens handsvol mensen zijn dus blij en kijk zeggen van waauw we zijn 'verlost'. De gewone mens, de Belg stond er bij en keek er naar en vraagt zich af? Waarom feest?

Zoals ik dus al zei: Het zijn alleen een paar flamigranten die echt vlaanderen onafhankelijk willen en ze misbruiken de solidariteit om om hun wens 'kracht' bij te zetten.

Deze flamigranten die zich 'in de greep van de walen' voelen. Die zich toch oh zo vlaams voelen. Terwijl dat helemaal niet kan omdat ze opgegroeid zijn in Belgie en geen enkele connectie hebben met de tijd dat vlaanderen nog bij de nederlanden hoorde.

Nuja als ge iemand niet wilt verstaan. Al geef ik toe da ik soms teveel schrijf in stukken. Ik neem dikwijls ff pauze bij het schrijven als er iemand langskomt ofzo. En dan weer verder gaan is verwarrend. sorry DAARVOOR dus.

Echt voor mijn schrijffouten.. dat maakt me niet veel. Nederlands zal ik later waarschijnlijk maar 2e taal zijn na Engels. en zelfs wat frans.


Nu eens een vraag, ik kan ze mischien beter in een appart forum vragen maar toch.
Wat hebben jullie tegen die koning? Dat jullie die zo weg willen?
Waarom denken jullie dat de Walen hem persé niet weg willen?
Ik heb de voorbije dagen naar shcool geweest en bijgeleerd dat het anders vlaanderen was dat bevoordeeld werd. Niet rechtreeks door te koning maar toch.
Leopold die huwde met een vlaamse. De koning die vrij bleef rondlopen. nederlandstalige soldaten (Belgisch leger) die terug naar hun gezin mochten terwijl franstalige gescheiden werden en gedeporteerd werden!!
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 19:23   #24
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Zoals ik dus al zei: Het zijn alleen een paar flamigranten die echt vlaanderen onafhankelijk willen en ze misbruiken de solidariteit om om hun wens 'kracht' bij te zetten.
Ongetwijfeld heeft u ook wetenschappelijke studies of cijfers die het eerste deel van uw zin bevestigen? Of zegt u dat maar om ùw wens kracht bij te zetten? En ik denk niet dat het de flaminganten (of zelfs de Vlamingen) zijn die die "solidariteit" misbruiken...

Citaat:
Deze flamigranten die zich 'in de greep van de walen' voelen. Die zich toch oh zo vlaams voelen. Terwijl dat helemaal niet kan omdat ze opgegroeid zijn in Belgie en geen enkele connectie hebben met de tijd dat vlaanderen nog bij de nederlanden hoorde.
Ook hier heeft u ongetwijfeld wetenschappelijke studies die dat aanwijzen. Ik zie trouwens niet waarom je moet teruggaan tot de tijd van voor de onafhankelijkheid om jezelf Vlaming te voelen.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 20:08   #25
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
wetenschappelijke studies
Zoals jullie van alles 'wetenschappelijke studies' hebben?

Ik heb ze niet nee. Zullen er mischien zijn. (Al moeten kunnen de mensen hun tijd beter in nuttige zaken steken) maar ik zal ze niet gaan zoeken.
Wat maakt het uit.
Als ik hier aankom met een studie kan ik jullie antwoord toch al raden..
niet betrouwbaar dus.. ge kunt er u altijd uitpraten.

Vanwaar ik dat dan wel heb? Wel ziet u ik ga gewoon met alles mensen om.. ik kan wel schetsen hoe er gemiddeld over gedacht word. Dit in natuurlijk beperkte maten. Als je natuurlijk alleen met flamigranten omgaat dan zal je geen andere dingen horen.

Als iedereen pro vlaams is dan zou er niemand met een belgische vlag - ook niet op een sportevenement - rondlopen.
Dit zal natuurlijk worden weggelachen maar ja dat is jullie werk.

ach kijk van die transfers:

Citaat:
Yves Desmet, politiek hoofdredacteur bij De Morgen, over de transfers van Vlaanderen naar Wallonië:
"Het is een monster van Loch Ness dat zo vaak in de Wetstraat opduikt dat het er inmiddels al de status van een onweerlegbaar feit heeft gekregen.
Er zouden onnoemelijke, immense en niet te rechtvaardigen geldstromen in dit land bestaan die het zuurverdiende geld van de nijvere Vlamingen doen terechtkomen in de zakken van de potverterende Walen. Of toch zoiets. De studiedienst van de werkgeversorganisatie VBO heeft zich beziggehouden met een kritische analyse van alle eerdere studies over dit fenomeen en stelt vast dat die erg de neiging hadden met meer dan dubbel krijt te rekenen. Een eigen analyse van het VBO komt op een reële transfer die zich ergens tussen 120 en 140 miljard frank per jaar bevindt, ongeveer één derde van het cijfer dat te pas en te onpas aangehaald wordt. Bovendien bestaan er niet alleen transfers tussen het noorden en het zuiden van het land, maar ook vanuit de ene Vlaamse provincie naar de andere, en zelfs vanuit het ene arrondissement naar het andere, wat eigenlijk niet meer dan normaal is in een solidair georganiseerde samenleving. In andere landen zoals Frankrijk en Groot-Brittannië zijn de transfers tussen de regio's vaak groter dan in ons land.

Het VBO stelt bovendien vast dat de transfer vanuit Vlaanderen het afgelopen jaar is afgenomen en verwacht dat die tendens zich doorzet, puur op basis van demografische gegevens, die vooral voor Vlaanderen onrustwekkend zijn. In Vlaanderen zouden door meer gepensioneerden en hogere ziektekosten de uitgaven de volgende dertig jaar stijgen met bijna 300 miljard frank, terwijl dat in Wallonië slechts met 150 miljard zal zijn. Het VBO concludeert zelfs dat zonder enige wijziging in beleid of werkgelegenheidsgraad de tranfers de volgende dertig jaar zullen opdrogen. Sterker nog, als Wallonië erin slaagt zijn werkgelegenheid wat op te krikken, zal er een nieuwe transfer op gang komen: die van het jongere Wallonië en Brussel naar het oudere Vlaanderen.

Dat het verkiezingsprogramma van het Blok ooit gefinancierd zal worden door de kostprijs van de transfers te recupereren, is dus volkomen uitgesloten. Veel aannemelijker is het dat het pensioen van Filip Dewinter en de zijnen ooit betaald zal worden door de jonge werkende Walen en Brusselaars."

Bron: De Morgen, 13 juni 2003

nog een extraatje

Citaat:
DS 30/10/2002"
Uit onderzoeken sinds 1975 blijkt volgens Lieven Dewinter (UCL) een gestage toename van de identificatie van de Vlaming met België. Sinds 1986 wordt de gehechtheid aan Vlaamse Gewest zelfs voorbijgestoken door een identificatie met België. In 1999 identificeerde zich 56,9 procent in de eerste plaats met België, 27,3 procent met het Vlaamse Gewest, 13,5 procent met de gemeente en 2,1 procent met de provincie. Het Belgisch beslissingniveau wordt als het meest geschikt bevonden voor de beleidsdomeinen gerecht, werkloosheid, pensioenen, ziekenzorg en veiligheid. Vlaanderen komt enkel als eerste uit de bus voor onderwijs, Europa voor milieu en onderzoek."
natuurlijk is ook dit oud en niet betrouwbaar
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 20:25   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Zoals jullie van alles 'wetenschappelijke studies' hebben?

Ik heb ze niet nee. Zullen er mischien zijn. (Al moeten kunnen de mensen hun tijd beter in nuttige zaken steken) maar ik zal ze niet gaan zoeken.
Wat maakt het uit.
Als ik hier aankom met een studie kan ik jullie antwoord toch al raden..
niet betrouwbaar dus.. ge kunt er u altijd uitpraten.
Ah, 1 post van mij en u heeft mij al volledig door. Knap toch.

Citaat:
Vanwaar ik dat dan wel heb? Wel ziet u ik ga gewoon met alles mensen om.. ik kan wel schetsen hoe er gemiddeld over gedacht word. Dit in natuurlijk beperkte maten. Als je natuurlijk alleen met flamigranten omgaat dan zal je geen andere dingen horen.
Als het een persoonlijke ondervinding is, waarom komt u het dan voorstellen als algemene waarheid? U heeft duidelijk helemaal andere ervaringen dan ik. "Als je natuurlijk alleen met flamigranten omgaat..." Is dit een grap ofzo?

Citaat:
Als iedereen pro vlaams is dan zou er niemand met een belgische vlag - ook niet op een sportevenement - rondlopen.
Het omgekeerde is evengoed waar.

Citaat:
Dit zal natuurlijk worden weggelachen maar ja dat is jullie werk.
Qua vooroordelen en nietszeggende slogans moet u in elk geval niet onderdoen.

Citaat:
ach kijk van die transfers:
De "objectiviteit" van het VBO is gekend...
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 20:33   #27
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

dit waren de antwoorde die ik verwachten.

Iets van ik ondervind is bij u natuurlijk anders.

cijfers of citaten afgedaan als fout

etc etc..

EINDE DISCUTIE voor mij dan..
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 20:34   #28
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Als het een persoonlijke ondervinding is, waarom komt u het dan voorstellen als algemene waarheid? U heeft duidelijk helemaal andere ervaringen dan ik. "Als je natuurlijk alleen met flamigranten omgaat..." Is dit een grap ofzo?

stond er een smillie achter? nee! nee dat is geen grap.


Citaat:
Ah, 1 post van mij en u heeft mij al volledig door. Knap toch
tja als ge niks beters te zeggen hebt..

en nu is het helemaal einde discutie..
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 20:45   #29
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Ah, u post een bericht vol vooroordelen en wanneer ik daarop reageer doet u dat af als "Ik had dat wel verwacht. Einde discussie". Amai, wat een ongelofelijk niveau toch.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 20:49   #30
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Als het een persoonlijke ondervinding is, waarom komt u het dan voorstellen als algemene waarheid? U heeft duidelijk helemaal andere ervaringen dan ik. "Als je natuurlijk alleen met flamigranten omgaat..." Is dit een grap ofzo?

stond er een smillie achter? nee! nee dat is geen grap.
Dus al de collega's op het werk, alle familieleden, alle vrienden, alle mensen waar ik mee omga zijn Flaminganten? Vreemd toch dat u het daarnet over slechts een handjevol Flaminganten had... 8)
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 20:54   #31
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

ik post helemaal geen vooroordelen.. stop eens met lezen wat je wilt lezen en als er een besluit van een onderzoek gepost staat neem dat serieus en lach dat niet weg.

ik heb gezegt wat ik en vele andere ondervinden
Citaat:
Vanwaar ik dat dan wel heb? Wel ziet u ik ga gewoon met alles mensen om.. ik kan wel schetsen hoe er gemiddeld over gedacht word. Dit in natuurlijk beperkte maten
ik heb 2 besluiten gegeven
Citaat:
zie vorige post
het enige wat u doet is rond de pot draaien:
Citaat:
Ah, 1 post van mij en u heeft mij al volledig door. Knap toch.
dingen lezen die er niet staan:
Citaat:
Als het een persoonlijke ondervinding is, waarom komt u het dan voorstellen als algemene waarheid? U heeft duidelijk helemaal andere ervaringen dan ik. "Als je natuurlijk alleen met flamigranten omgaat..." Is dit een grap ofzo?
dan nog iets zeggen wat helemaal niet waar is
Citaat:
Quote:
Als iedereen pro vlaams is dan zou er niemand met een belgische vlag - ook niet op een sportevenement - rondlopen.


Het omgekeerde is evengoed waar.
en dan zonder commentaar ff een one liner en hup hele studie ontkracht
Citaat:
De "objectiviteit" van het VBO is gekend...
zwijg me dus van niveau..
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 20:56   #32
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Als het een persoonlijke ondervinding is, waarom komt u het dan voorstellen als algemene waarheid? U heeft duidelijk helemaal andere ervaringen dan ik. "Als je natuurlijk alleen met flamigranten omgaat..." Is dit een grap ofzo?

stond er een smillie achter? nee! nee dat is geen grap.
Dus al de collega's op het werk, alle familieleden, alle vrienden, alle mensen waar ik mee omga zijn Flaminganten? Vreemd toch dat u het daarnet over slechts een handjevol Flaminganten had... 8)

*zucht* niveau zeker?
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 20:57   #33
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

morgen mischien nog.. nu ga ik slapen morgen exaams.

Nog veel plezier and remember: Never change a winning team!

-Eendracht Maakt Macht-
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 21:28   #34
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
ik post helemaal geen vooroordelen.
Ach neen. "Als je natuurlijk alleen met flamigranten omgaat dan zal je geen andere dingen horen." en "Als ik hier aankom met een studie kan ik jullie antwoord toch al raden.. niet betrouwbaar dus.. ge kunt er u altijd uitpraten." zijn geen vooroordelen?

Citaat:
stop eens met lezen wat je wilt lezen en als er een besluit van een onderzoek gepost staat neem dat serieus en lach dat niet weg.
Waar lach ik dat onderzoek weg? Ik mag zo'n onderzoek toch in vraag stellen?

Citaat:
ik heb gezegt wat ik en vele andere ondervinden
Citaat:
Vanwaar ik dat dan wel heb? Wel ziet u ik ga gewoon met alles mensen om.. ik kan wel schetsen hoe er gemiddeld over gedacht word. Dit in natuurlijk beperkte maten
Ah, u extrapoleert uw eigen ervaringen naar wat mensen gemiddeld denken? Als ik dat ook doe, kan ik constateren dat mensen gemiddeld juist het tegenovergestelde denken.

Citaat:
het enige wat u doet is rond de pot draaien:
Citaat:
Ah, 1 post van mij en u heeft mij al volledig door. Knap toch.
Waar draai ik dan rond de pot? Jij beweert da je mijn antwoord zo kan raden en dat ik mezelf er "altijd kan uitpraten", en dit na slechts 1 post van mijnentwege. Mag ik daar ook al niet meer op reageren?

Citaat:
dingen lezen die er niet staan:
Citaat:
Als het een persoonlijke ondervinding is, waarom komt u het dan voorstellen als algemene waarheid? U heeft duidelijk helemaal andere ervaringen dan ik. "Als je natuurlijk alleen met flamigranten omgaat..." Is dit een grap ofzo?
Ik lees toch duidelijk: "Terwijl dat helemaal niet kan omdat ze opgegroeid zijn in Belgie en geen enkele connectie hebben met de tijd dat vlaanderen nog bij de nederlanden hoorde." Ik lees toch duidelijk: "Het zijn alleen een paar flamigranten die echt vlaanderen onafhankelijk willen en ze misbruiken de solidariteit om om hun wens 'kracht' bij te zetten." Als u die zaken op deze manier schrijft, doet u ze af als feiten en niet als meningen. Ik denk dat ik dan ook naar studies of cijfers mag vragen die die feiten ondersteunen.

Citaat:
dan nog iets zeggen wat helemaal niet waar is
Citaat:
Quote:
Als iedereen pro vlaams is dan zou er niemand met een belgische vlag - ook niet op een sportevenement - rondlopen.

Het omgekeerde is evengoed waar.
Ah, de uitspraak "Als iedereen pro vlaams is dan zou er niemand met een belgische vlag - ook niet op een sportevenement - rondlopen." is dus waar maar "Als iedereen pro België is dan zou er niemand met een Vlaamse vlag - ook niet op een sportevenement - rondlopen." niet? Maar goed, ergens heeft u misschien gelijk. Mijn uitspraak is niet helemaal waar. Die van u trouwens ook niet. Er zijn meer dan genoeg redenen waarom iemand een bepaalde vlag zou ronddragen (zo zullen bvb sommige Hollandse supporters ook wel een driekleur hebben bovengehaald tijdens de damesfinale op Roland Garros, en vice Versa bij verkerk).

Citaat:
en dan zonder commentaar ff een one liner en hup hele studie ontkracht
Citaat:
De "objectiviteit" van het VBO is gekend...
Lees eens even het forum "Mythe Transfers Definitief Ontkracht".

Citaat:
zwijg me dus van niveau..
Hopelijk bent u tijdens uw examens iets coherenter dan op deze fora...
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 21:32   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Als het een persoonlijke ondervinding is, waarom komt u het dan voorstellen als algemene waarheid? U heeft duidelijk helemaal andere ervaringen dan ik. "Als je natuurlijk alleen met flamigranten omgaat..." Is dit een grap ofzo?

stond er een smillie achter? nee! nee dat is geen grap.
Dus al de collega's op het werk, alle familieleden, alle vrienden, alle mensen waar ik mee omga zijn Flaminganten? Vreemd toch dat u het daarnet over slechts een handjevol Flaminganten had... 8)

*zucht* niveau zeker?
U insinueert dat ik enkel met Flaminganten omga. Wanneer ik dan duidelijk aantoon dat dit een beetje onzinnig is, komt ù het niveau in vraag stellen? Wat een grap toch.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 21:39   #36
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Trouwens, had u deze discussie niet afgesloten?
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 09:26   #37
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
ik post helemaal geen vooroordelen.
Ach neen. "Als je natuurlijk alleen met flamigranten omgaat dan zal je geen andere dingen horen." en "Als ik hier aankom met een studie kan ik jullie antwoord toch al raden.. niet betrouwbaar dus.. ge kunt er u altijd uitpraten." zijn geen vooroordelen?

Ja hebt gelijk.. sterker nog.. ik had ook gelijk

Citaat:
stop eens met lezen wat je wilt lezen en als er een besluit van een onderzoek gepost staat neem dat serieus en lach dat niet weg.
Waar lach ik dat onderzoek weg? Ik mag zo'n onderzoek toch in vraag stellen?

waar lach jij dat onderzoek weg? Lachen is veel gezegt..
Citaat:
De "objectiviteit" van het VBO is gekend...
dit is iets anders dan het in twijfel trekken niet? Dit is wel degelijk weglachen... ruik ik daar een vooroordeel?

Citaat:
ik heb gezegt wat ik en vele andere ondervinden
Citaat:
Vanwaar ik dat dan wel heb? Wel ziet u ik ga gewoon met alles mensen om.. ik kan wel schetsen hoe er gemiddeld over gedacht word. Dit in natuurlijk beperkte maten
Ah, u extrapoleert uw eigen ervaringen naar wat mensen gemiddeld denken? Als ik dat ook doe, kan ik constateren dat mensen gemiddeld juist het tegenovergestelde denken.

Toffe woorden maar neen dat doe ik niet. Ik zeg wat ik in mijn omgeving ondervind. En in mijn omgeving is dat kanten antwerpen richting herentals en lier enzo en Maasmechelen genk etc.. daar ik daar ook 'iemand' ken. Ik zeg er zelf ook bij dat dit in beperkte mate is dus ik zie niet in wat ik verkeerd zeg.. inspiratie op?

Citaat:
het enige wat u doet is rond de pot draaien:
Citaat:
Ah, 1 post van mij en u heeft mij al volledig door. Knap toch.
Waar draai ik dan rond de pot? Jij beweert da je mijn antwoord zo kan raden en dat ik mezelf er "altijd kan uitpraten", en dit na slechts 1 post van mijnentwege. Mag ik daar ook al niet meer op reageren?

ja ik noem dat rond de pot draaien..

Citaat:
dingen lezen die er niet staan:
Citaat:
Als het een persoonlijke ondervinding is, waarom komt u het dan voorstellen als algemene waarheid? U heeft duidelijk helemaal andere ervaringen dan ik. "Als je natuurlijk alleen met flamigranten omgaat..." Is dit een grap ofzo?
Ik lees toch duidelijk: "Terwijl dat helemaal niet kan omdat ze opgegroeid zijn in Belgie en geen enkele connectie hebben met de tijd dat vlaanderen nog bij de nederlanden hoorde." Ik lees toch duidelijk: "Het zijn alleen een paar flamigranten die echt vlaanderen onafhankelijk willen en ze misbruiken de solidariteit om om hun wens 'kracht' bij te zetten." Als u die zaken op deze manier schrijft, doet u ze af als feiten en niet als meningen. Ik denk dat ik dan ook naar studies of cijfers mag vragen die die feiten ondersteunen.

Is dat niet hetzelfde dan wat de Flamigranten zeggen? Vlaanderen moet onafhankelijk, er is geen andere oplossing, Walen ZIJN profiteurs, etc etc ?
Ja u mag naar studies vragen, nogmaals als je op alle 'bewijsmatriaal' zeg 'ja da ken ik..' dan kan je natuurlijk alles ontkrachten.. raar doch slim bekeken.


Citaat:
dan nog iets zeggen wat helemaal niet waar is
Citaat:
Quote:
Als iedereen pro vlaams is dan zou er niemand met een belgische vlag - ook niet op een sportevenement - rondlopen.

Het omgekeerde is evengoed waar.
Ah, de uitspraak "Als iedereen pro vlaams is dan zou er niemand met een belgische vlag - ook niet op een sportevenement - rondlopen." is dus waar maar "Als iedereen pro België is dan zou er niemand met een Vlaamse vlag - ook niet op een sportevenement - rondlopen." niet? Maar goed, ergens heeft u misschien gelijk. Mijn uitspraak is niet helemaal waar. Die van u trouwens ook niet. Er zijn meer dan genoeg redenen waarom iemand een bepaalde vlag zou ronddragen (zo zullen bvb sommige Hollandse supporters ook wel een driekleur hebben bovengehaald tijdens de damesfinale op Roland Garros, en vice Versa bij verkerk).

Neen ik zie weinig sportevenementen waar mensen BEWUST met een vlaamse vlag rondlopen. Of denkt ge dat er mensen zo stom zijn zelf een VLAAMSE vlag mee te nemen naar de ronde van BELGIE? We weten alletwee hoe dat komt he.. vlaandere vlagt bvb..
Ik moet alleen vaststellen dat er toch niet zoveel die hard nationalisten rondlopen.. want die zouden geen Belgische vlag in handen pakken.. en dat is wel degelijk een feit.


Citaat:
en dan zonder commentaar ff een one liner en hup hele studie ontkracht
Citaat:
De "objectiviteit" van het VBO is gekend...
Lees eens even het forum "Mythe Transfers Definitief Ontkracht".

Waarom moet ik dat lezen?
De eerste post door een Vl. nationalist

Citaat:
C uit W
Forum-bisschop


Geregistreerd op: 11-1-2003
Berichten: 1375
Woonplaats: Vlaanderen
Geplaatst: Vr Jun 13, 2003 7:33 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

't is gewoon niet waar en onzinnig
jaja..
Citaat:
zwijg me dus van niveau..
Hopelijk bent u tijdens uw examens iets coherenter dan op deze fora...


en we worden persoonlijk.. ik kan echt een profiel opstellen van 'De Vlaams Nationalist'
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 10:46   #38
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Wat ik mij afvraag...

De dag van de onafhankelijkheid, wordt die dan de nationale feestdag, of de mythische datum 11 juli?

De meeste staten gebruiken hun Independence Day, al is dat geen regel (vb. Nederland, België,...). Ik vermoed dat de meer pragmatische krachten dan kiezen voor de onafhankelijkheidsdag, en de rest (laat ons beleefd blijven) voor 11 juli.

Je kan je dan afvragen wat de grootste overwinning is: die van het graafschap tegen Frankrijk die de Dietse cultuur heeft gehandhaafd (lectuur geeft aan dat de overwinning gevierd werd "waar men sprak de Dietse sprake") of toch alleszins afgezwakt, of de totale onafhankelijkheid van het moderne Vlaanderen?

Misschien is het verstandig een dubbele dag te aanvaarden: een staatsdag (die we nu nog niet kennen uiteraard), en een volksdag (11 juli).

Wat denkt de rest (en BUB: please laat jullie oneliners voor een keer thuis, dank u vriendelijk)
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 12:07   #39
Quicky
Gouverneur
 
Quicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Locatie: Tielrode (VLAANDEREN)
Berichten: 1.378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Wat ik mij afvraag...

De dag van de onafhankelijkheid, wordt die dan de nationale feestdag, of de mythische datum 11 juli?

De meeste staten gebruiken hun Independence Day, al is dat geen regel (vb. Nederland, België,...). Ik vermoed dat de meer pragmatische krachten dan kiezen voor de onafhankelijkheidsdag, en de rest (laat ons beleefd blijven) voor 11 juli.

Je kan je dan afvragen wat de grootste overwinning is: die van het graafschap tegen Frankrijk die de Dietse cultuur heeft gehandhaafd (lectuur geeft aan dat de overwinning gevierd werd "waar men sprak de Dietse sprake") of toch alleszins afgezwakt, of de totale onafhankelijkheid van het moderne Vlaanderen?

Misschien is het verstandig een dubbele dag te aanvaarden: een staatsdag (die we nu nog niet kennen uiteraard), en een volksdag (11 juli).

Wat denkt de rest (en BUB: please laat jullie oneliners voor een keer thuis, dank u vriendelijk)
Ik zou ook kiezen voor een dubbele, we moegen 11 juli niet vergeten, maar natuurlijk moeten we dan ook de dag herdenken dat we ons opnieuw hebben bevrijdt van het Franse regime, ditmaal dat van Wallonië, dus een dubbele en allebei een betaald feestdag!
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 12:09   #40
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Wat ik mij afvraag...

De dag van de onafhankelijkheid, wordt die dan de nationale feestdag, of de mythische datum 11 juli?

De meeste staten gebruiken hun Independence Day, al is dat geen regel (vb. Nederland, België,...). Ik vermoed dat de meer pragmatische krachten dan kiezen voor de onafhankelijkheidsdag, en de rest (laat ons beleefd blijven) voor 11 juli.

Je kan je dan afvragen wat de grootste overwinning is: die van het graafschap tegen Frankrijk die de Dietse cultuur heeft gehandhaafd (lectuur geeft aan dat de overwinning gevierd werd "waar men sprak de Dietse sprake") of toch alleszins afgezwakt, of de totale onafhankelijkheid van het moderne Vlaanderen?

Misschien is het verstandig een dubbele dag te aanvaarden: een staatsdag (die we nu nog niet kennen uiteraard), en een volksdag (11 juli).

Wat denkt de rest (en BUB: please laat jullie oneliners voor een keer thuis, dank u vriendelijk)
Ik zou ook kiezen voor een dubbele, we moegen 11 juli niet vergeten, maar natuurlijk moeten we dan ook de dag herdenken dat we ons opnieuw hebben bevrijdt van het Franse regime, ditmaal dat van Wallonië, dus een dubbele en allebei een betaald feestdag!

GET A LIFE!

bevrijd van het franse regime?? jongens toch..
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be