Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2003, 12:12   #41
Quicky
Gouverneur
 
Quicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Locatie: Tielrode (VLAANDEREN)
Berichten: 1.378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Wat ik mij afvraag...

De dag van de onafhankelijkheid, wordt die dan de nationale feestdag, of de mythische datum 11 juli?

De meeste staten gebruiken hun Independence Day, al is dat geen regel (vb. Nederland, België,...). Ik vermoed dat de meer pragmatische krachten dan kiezen voor de onafhankelijkheidsdag, en de rest (laat ons beleefd blijven) voor 11 juli.

Je kan je dan afvragen wat de grootste overwinning is: die van het graafschap tegen Frankrijk die de Dietse cultuur heeft gehandhaafd (lectuur geeft aan dat de overwinning gevierd werd "waar men sprak de Dietse sprake") of toch alleszins afgezwakt, of de totale onafhankelijkheid van het moderne Vlaanderen?

Misschien is het verstandig een dubbele dag te aanvaarden: een staatsdag (die we nu nog niet kennen uiteraard), en een volksdag (11 juli).

Wat denkt de rest (en BUB: please laat jullie oneliners voor een keer thuis, dank u vriendelijk)
Ik zou ook kiezen voor een dubbele, we moegen 11 juli niet vergeten, maar natuurlijk moeten we dan ook de dag herdenken dat we ons opnieuw hebben bevrijdt van het Franse regime, ditmaal dat van Wallonië, dus een dubbele en allebei een betaald feestdag!

GET A LIFE!
Als ik naar uwen avatar kijk is da zinneke eerder op u van toepassing.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 12:17   #42
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Als ik naar uwen avatar kijk is da zinneke eerder op u van toepassing.
Op zo'n dingen reageer je toch niet?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 12:26   #43
Quicky
Gouverneur
 
Quicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Locatie: Tielrode (VLAANDEREN)
Berichten: 1.378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Als ik naar uwen avatar kijk is da zinneke eerder op u van toepassing.
Op zo'n dingen reageer je toch niet?
Bij Belgicisten reageer ik op alles.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 12:49   #44
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Trol, zo te zien duldt u in een discussie geen tegenspraak (dat is dan blijkbaar "rond de pot draaien" en "er u altijd uitpraten"). Wanneer ik een opmerking maak over uw manier van debatteren, wat in een debat toch wel mag dacht ik, word ik persoonlijk? En dit terwijl u alle flaminganten over 1 kam scheert? En wanneer ik dan een onderzoek van het VBO in vraag stel en u een link bezorg naar een forum waar duidelijk wordt aangetoond dat het VBO partijdig is, vindt u het blijkbaar niet nodig om dat forum te lezen. Neen, u besluit liever dat ik dat onderzoek weglach. Of toch niet, want even later lijkt u zichzelf weer tegen te spreken:

Citaat:
waar lach jij dat onderzoek weg? Lachen is veel gezegt..
Ik zie geen enkele samenhang en logica in uw betoog.

Trouwens:

Citaat:
Ik moet alleen vaststellen dat er toch niet zoveel die hard nationalisten rondlopen.. want die zouden geen Belgische vlag in handen pakken.. en dat is wel degelijk een feit.
Belgicisten zijn zelf (die hard) nationalisten. En ik kan mij maar moeilijk voorstellen dat bvb de BUB-leden nog nooit een belgische vlag in hun pollen hebben vastgehad. Dat is wel degelijk een feit zei u?
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 13:03   #45
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

ik kan best tegen tegenstand. Maar zo'n belachelijke uitspraken als frans regime? komaan seg..

ik had het over vlaams nationalisten..
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 13:27   #46
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
GET A LIFE!

bevrijd van het franse regime?? jongens toch..
Ze manneke, als het u niet interesseert, wat doe je hier dan nog????
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 13:29   #47
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Wat ik mij afvraag...

De dag van de onafhankelijkheid, wordt die dan de nationale feestdag, of de mythische datum 11 juli?

De meeste staten gebruiken hun Independence Day, al is dat geen regel (vb. Nederland, België,...). Ik vermoed dat de meer pragmatische krachten dan kiezen voor de onafhankelijkheidsdag, en de rest (laat ons beleefd blijven) voor 11 juli.

Je kan je dan afvragen wat de grootste overwinning is: die van het graafschap tegen Frankrijk die de Dietse cultuur heeft gehandhaafd (lectuur geeft aan dat de overwinning gevierd werd "waar men sprak de Dietse sprake") of toch alleszins afgezwakt, of de totale onafhankelijkheid van het moderne Vlaanderen?

Misschien is het verstandig een dubbele dag te aanvaarden: een staatsdag (die we nu nog niet kennen uiteraard), en een volksdag (11 juli).

Wat denkt de rest (en BUB: please laat jullie oneliners voor een keer thuis, dank u vriendelijk)
We kunnen natuurlijk ook Vlaanderen onafhankelijk laten worden OP 11 juli! Zou dat geen goeie oplossing zijn?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 13:36   #48
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
We kunnen natuurlijk ook Vlaanderen onafhankelijk laten worden OP 11 juli! Zou dat geen goeie oplossing zijn?
Schaak en mat... Dat is ideaal natuurlijk.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 14:53   #49
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
ik kan best tegen tegenstand. Maar zo'n belachelijke uitspraken als frans regime? komaan seg..

ik had het over vlaams nationalisten..
U had het inderdaad over Vlaams-Nationalisten. Allemaal zelfs. Allemaal op 1 hoopje gooien zelfs. Maar goed, einde discussie dan maar?
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 19:48   #50
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Neen ik zie weinig sportevenementen waar mensen BEWUST met een vlaamse vlag rondlopen. Of denkt ge dat er mensen zo stom zijn zelf een VLAAMSE vlag mee te nemen naar de ronde van BELGIE? We weten alletwee hoe dat komt he.. vlaandere vlagt bvb..
Ik moet alleen vaststellen dat er toch niet zoveel die hard nationalisten rondlopen.. want die zouden geen Belgische vlag in handen pakken.. en dat is wel degelijk een feit.
- De ronde van België? Wat voor soort sportmanifestatie is de ronde van België en wanneer gaat deze door? Ik ben namelijk enkel op de hoogte van het bestaan van een wielerwedstrijd die de 'Ronde van Vlaanderen' wordt genoemd!
- Bovendien lijkt het mij zo dat het aantal mensen dat een vlag in zijn bezit heeft, steeds en altijd diezelfde vlag gebruikt onafhankelijk van het evenement ter ere van welke het naar boven wordt gehaald en dat er hier dus helemaal geen conclusies aan verbonden dienen te worden
- Als u iets af wenst te doen als een feit gelieve dit dan te staven met enige vorm van bewijs
- Vindt u dat we een eventuele splitsing of verdere defederalisering moeten laten afhangen van het aantal respectievelijk Belgische of Vlaamse vlaggen dat gekocht wordt door de mensen? Ik mag hopen van niet!
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 01:51   #51
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
- Als u iets af wenst te doen als een feit gelieve dit dan te staven met enige vorm van bewijs
Ongetwijfeld draait u nu rond de pot en zal u uzelf er weer proberen uit te praten. Maar wat wilt u, als u enkel met Flaminganten omgaat...
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 05:46   #52
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde
 
Renaud's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 891
Standaard

Dies schreef:

- De ronde van België? Wat voor soort sportmanifestatie is de ronde van België en wanneer gaat deze door? Ik ben namelijk enkel op de hoogte van het bestaan van een wielerwedstrijd die de 'Ronde van Vlaanderen' wordt genoemd!


De ronde van België bestaat wel degelijk. Een jaar of twee geleden weer in het leven geroepen. Tot zover het sportnieuws...
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 09:17   #53
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Dies schreef:

- De ronde van België? Wat voor soort sportmanifestatie is de ronde van België en wanneer gaat deze door? Ik ben namelijk enkel op de hoogte van het bestaan van een wielerwedstrijd die de 'Ronde van Vlaanderen' wordt genoemd!


De ronde van België bestaat wel degelijk. Een jaar of twee geleden weer in het leven geroepen. Tot zover het sportnieuws...
Klopt! De Ronde van Belgie bestaat weer. (sinds 2 jaar geloof ik) Maar zoals de naam al doet vermoeden stelt deze ronde niet veel voor: weinig media-aandacht (in het buitenland al helemaal geen, zelfs niet uitgezonden door de RTBF!), weinig grote renners,...

Klein bier vergeleken met de grote Ronde van Vlaanderen natuurlijk!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 09:30   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Dies schreef:

- De ronde van België? Wat voor soort sportmanifestatie is de ronde van België en wanneer gaat deze door? Ik ben namelijk enkel op de hoogte van het bestaan van een wielerwedstrijd die de 'Ronde van Vlaanderen' wordt genoemd!


De ronde van België bestaat wel degelijk. Een jaar of twee geleden weer in het leven geroepen. Tot zover het sportnieuws...
Klopt! De Ronde van Belgie bestaat weer. (sinds 2 jaar geloof ik) Maar zoals de naam al doet vermoeden stelt deze ronde niet veel voor: weinig media-aandacht (in het buitenland al helemaal geen, zelfs niet uitgezonden door de RTBF!), weinig grote renners,...

Klein bier vergeleken met de grote Ronde van Vlaanderen natuurlijk!
Maar de belgicisten willen natuurlijk graag dat ook in de Ronde van Vlaanderen de Belze inplaats van de Vlaamse vlag gezwaaid wordt.

Gelukkig is het moeilijker om die in het Vlaamse Vlaanderen in beslag te laten nemen dan op het Franse Roland Garros.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 13:19   #55
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde
 
Renaud's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Dies schreef:

- De ronde van België? Wat voor soort sportmanifestatie is de ronde van België en wanneer gaat deze door? Ik ben namelijk enkel op de hoogte van het bestaan van een wielerwedstrijd die de 'Ronde van Vlaanderen' wordt genoemd!


De ronde van België bestaat wel degelijk. Een jaar of twee geleden weer in het leven geroepen. Tot zover het sportnieuws...
Klopt! De Ronde van Belgie bestaat weer. (sinds 2 jaar geloof ik) Maar zoals de naam al doet vermoeden stelt deze ronde niet veel voor: weinig media-aandacht (in het buitenland al helemaal geen, zelfs niet uitgezonden door de RTBF!), weinig grote renners,...

Klein bier vergeleken met de grote Ronde van Vlaanderen natuurlijk!
Het sportnieuws krijgt een staartje...
Een ronde dat slechts 2 jaar bestaat kan moeilijk veel media-aandacht krijgen. Trouwens, het zal altijd een kleine ronde blijven. Niet omdat het de ronde van België is natuurlijk. Maar omdat niet lang daarna de Giro begint. En ja kan een 1dags-koers (wereldbeker manche) moeilijk vergelijken met een echte ronde!
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 13:23   #56
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Trouwens, het zal altijd een kleine ronde blijven.
Zoveel te beter.

De Ronde van Vlaanderen overtreffen kan toch niemand.

Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 13:26   #57
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde
 
Renaud's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 891
Standaard

Le p'tit Belge schreef:
Trouwens, het zal altijd een kleine ronde blijven.


Zoveel te beter.

De Ronde van Vlaanderen overtreffen kan toch niemand.

Ja, de ronde van Vlaanderen is het grootste sportevenement in de wereld
En stop met het posten van zo'n lelijke foto's.
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 13:53   #58
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
En stop met het posten van zo'n lelijke foto's.
Dan maar de Belgische vlag?

[edit]
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 14:09   #59
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde
 
Renaud's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 891
Standaard

Tssssss Zeno toch, vanwaar al die haat brave jongen?
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 14:12   #60
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Tssssss Zeno toch, vanwaar al die haat brave jongen?
Haat? Nee hoor, gewoon leuk...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be