Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2003, 23:12   #41
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Inderdaad, cf. daarvoor: Het aspect van één-en-ondeelbaarheid mag niet onderschat worden: De (...) volksnationalist is- ook al weet hij het niet- dermate gedepersonaliseerd dat hij niet meer beseft dat hij een sociaal deviant is.
Ik ben helemaal geen voorstander van zo'n een en ondeelbaarheid!! Dat argument gaat dus al niet op! Als blijkt dat het noodzakelijk is om via de provincies te defederaliseren dan zal ik niet halstarrig wijgeren! Dat in tegenstelling tot de BUB'ers.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 23:13   #42
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal geen voorstander van zo'n een en ondeelbaarheid!!
Toch wel, in het VL Gewest ontkent u de nocthans in zwang zijnde economische verschillen.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 23:14   #43
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Ik ben helemaal geen voorstander van zo'n een en ondeelbaarheid!!
Toch wel, in het VL Gewest ontkent u de nocthans in zwang zijnde economische verschillen.
Waar heb ik deze ontkend?? U heeft ze enkel nog niet bewezen!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 23:16   #44
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Brabant is geologisch en economisch overduidelijk van een andere aard dan Luxemburg. Stop toch met dat nationalisme, Brabant zou zich als één provincie kunnen ontwikkelen tot een Europese metropool.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 23:34   #45
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
en dat blijkbaar bij het merendeel van de mensen, eigenlijk wel als een "ziekte" kan beschreven worden.
het merendeel
Maar liefste Blubbers toch ! Jullie zijn toch de eerste om dat idiote Belgenvlagje zwaaien af te doen als "Het Belgisch-voelen gevoel dat leeft onder de Belgen". Of vinden jullie jezelf dan soms geen Nationalistische partij. Eigenlijk zijn jullie MEER nationalistisch dan de NVA of het VB. Jullie passen namelijk perfect in dat 19de eeuws historisch gegeven van het opkomende nationalisme en de gecentraliseerde staten.

In jullie mooie tekst hierboven verwarren jullie je "fake" en geconstrueerde natie gevoel met het natuurlijke gevoel dat bij mensen leeft om zich met GELIJKGEZINDE verbonden te voelen !!!
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 23:35   #46
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Brabant is geologisch en economisch overduidelijk van een andere aard dan Luxemburg. Stop toch met dat nationalisme, Brabant zou zich als één provincie kunnen ontwikkelen tot een Europese metropool.
Geologie doet er in deze echt niet toe hoor!! Voor mijn part mag Brabant zo plat zijn als de waterspiegel van een meer en Luxemburg zo bergachtig als de hymalaya, waar het omgaat zijn de socio-economische verschillen. Jij zegt dat die verschillen er zijn tussen die 2provincies, moet ik dat zomaar aannemen of is daar een studie omtrent geweest?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 23:37   #47
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Jullie passen namelijk perfect in dat 19de eeuws historisch gegeven van het opkomende nationalisme en de gecentraliseerde staten.
In jullie mooie tekst hierboven verwarren jullie je "fake" en geconstrueerde natie gevoel met het natuurlijke gevoel dat bij mensen leeft om zich met GELIJKGEZINDE verbonden te voelen !!!
1) Toch niet, wij pleiten voor decentralisatie. Voor mij persoonlijk is nationalisme een historisch waardevolle component, die thans achterhaald is
2) Dat "natuurlijke" gevoel,... Waarom zouden mensen met één taal zich gelijkgezind voelen? In een voetbalclub (en dan nog)...in een café... Maar in een natie? Wij komen al niet overeen.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 23:38   #48
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Geologie doet er in deze echt niet toe hoor!! Voor mijn part mag Brabant zo plat zijn als de waterspiegel van een meer en Luxemburg zo bergachtig als de hymalaya, waar het omgaat zijn de socio-economische verschillen. Jij zegt dat die verschillen er zijn tussen die 2provincies, moet ik dat zomaar aannemen of is daar een studie omtrent geweest?
Er was een studie in DS die aantoonde dat Brabant socio-econ. één was, zelfs Van Cleemput (VB) gaf dat toe.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 23:54   #49
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Jullie passen namelijk perfect in dat 19de eeuws historisch gegeven van het opkomende nationalisme en de gecentraliseerde staten.
In jullie mooie tekst hierboven verwarren jullie je "fake" en geconstrueerde natie gevoel met het natuurlijke gevoel dat bij mensen leeft om zich met GELIJKGEZINDE verbonden te voelen !!!
1) Toch niet, wij pleiten voor decentralisatie. Voor mij persoonlijk is nationalisme een historisch waardevolle component, die thans achterhaald is
2) Dat "natuurlijke" gevoel,... Waarom zouden mensen met één taal zich gelijkgezind voelen? In een voetbalclub (en dan nog)...in een café... Maar in een natie? Wij komen al niet overeen.
Ik hoor u hier op het forum en elders anders helemaal niet pleiten voor decentralisatie.
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 23:57   #50
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

http://forum.politics.be/viewtopic.p...ote=viewresult
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be