Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2018, 13:36   #381
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk slikt hij zijn woorden in. Hij had het over het 'omzeilen' van het fameuze artikel. Nu zegt hij verontschuldigend dat hij beter de term 'heroriëntering' had moeten gebruiken. Hij geeft dus toe dat hij fout zat in zijn uitspraak.

En voor wat het 'on topic blijven' betreft . Uw kompaan begon over Jambon en Francken. Vergeten?
Hij verduidelijkt één woordje, maar de boodschap blijft hetzelfde: de deur dicht, bootvluchtelingen verhinderen of terugsturen naar waar ze op de boot zijn gestapt en enkel gecontroleerde, legale immigratie toestaan.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 13:45   #382
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De ouders van overleden Mawda zijn Koerden. Maar het zijn Iraakse Koerden. In de tijd dat ze vluchtten woedde de strijd in hun woongebied in Irak.

Mawda Shamdin was nog niet geboren toen haar ouders in 2015 het Noord-Iraakse Ranya verlieten, bang voor de oprukkende troepen van IS enerzijds, en de Turkse bombardementen op PKK-stellingen anderzijds. Hun zoontje, Mohamed, was net geboren. Naast de dreiging van geweld was er ook het conflict tussen de Iraakse overheid en de Koerdische Regionale Regering, waardoor lonen van ambtenaren en militairen zoals Mawda’s vader niet meer werden uitbetaald en de economie instortte. Grootvader Ali Ahmed betaalde de huur van hun appartement, en uiteindelijk ook hun reis naar Europa.


En dus, al uw kompanen die er zo maar op los lullen dat die mensen geen vluchtelingen zijn 'omdat ze toch Koerden zijn' weten niet waarover ze het hebben. En u blijkbaar ook niet.

Allé, amuseer u nog maar wat.
Enig idee waar Ranya ligt in Irak? Enig idee hoever de frontlijn lag van die stad? Is het er vandaag nog onveilig gezien de instorting van IS?
Het lijkt er eerder op dat ze vooral omwille van reden twee vertrokken zijn en dat daarom ook in Duitsland hun asielaanvraag werd geweigerd. Een land dat nochtans bekend staat dat ze gemakkelijk aanvragen goedkeurt.

Laatst gewijzigd door Cheminot : 6 juni 2018 om 13:48.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 13:49   #383
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen, ik reageerde op een domme opmerking van een poster die hoopte dat De Wever het bewind zou blijven de komende 6 jaar in Antwerpen om het islamisme tegen te houden. Er zijn nog nooit zoveel islamieten in Anwerpen geweest als nu. Na 6 jaar De Wever burgemeesterschap dus.
Met hypocrisie zullen we de wereld niet redden...
Stel je liever voor hoe het er in Antwerpen zou uitzien met groen en rood aan het bewind! De moslimkwekerij werd al vele jaren geleden georganiseerd en draait op volle toeren. Plus de "gezinshereniging" en het begin van het einde...
Allemaal de fout van BDW, inderdaad.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 15:58   #384
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De ouders van overleden Mawda zijn Koerden. Maar het zijn Iraakse Koerden. In de tijd dat ze vluchtten woedde de strijd in hun woongebied in Irak.

Mawda Shamdin was nog niet geboren toen haar ouders in 2015 het Noord-Iraakse Ranya verlieten, bang voor de oprukkende troepen van IS enerzijds, en de Turkse bombardementen op PKK-stellingen anderzijds. Hun zoontje, Mohamed, was net geboren. Naast de dreiging van geweld was er ook het conflict tussen de Iraakse overheid en de Koerdische Regionale Regering, waardoor lonen van ambtenaren en militairen zoals Mawda’s vader niet meer werden uitbetaald en de economie instortte. Grootvader Ali Ahmed betaalde de huur van hun appartement, en uiteindelijk ook hun reis naar Europa.


En dus, al uw kompanen die er zo maar op los lullen dat die mensen geen vluchtelingen zijn 'omdat ze toch Koerden zijn' weten niet waarover ze het hebben. En u blijkbaar ook niet.

Allé, amuseer u nog maar wat.
Vorige week waren ze op de vlucht voor de authoriteiten. Was het vorige week dan onveilig in Ranya?

Dat de economie niet goed draait in Ranya, dat wil ik gerust aannemen. Helaas voor u is dat argument van geen enkele waarde aangezien je maar moeilijk een vluchteling kan genoemd worden omwille van economische problemen in het land van herkomst.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 16:01   #385
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De ouders van overleden Mawda zijn Koerden. Maar het zijn Iraakse Koerden. In de tijd dat ze vluchtten woedde de strijd in hun woongebied in Irak.

Mawda Shamdin was nog niet geboren toen haar ouders in 2015 het Noord-Iraakse Ranya verlieten, bang voor de oprukkende troepen van IS enerzijds, en de Turkse bombardementen op PKK-stellingen anderzijds. Hun zoontje, Mohamed, was net geboren. Naast de dreiging van geweld was er ook het conflict tussen de Iraakse overheid en de Koerdische Regionale Regering, waardoor lonen van ambtenaren en militairen zoals Mawda’s vader niet meer werden uitbetaald en de economie instortte. Grootvader Ali Ahmed betaalde de huur van hun appartement, en uiteindelijk ook hun reis naar Europa.


En dus, al uw kompanen die er zo maar op los lullen dat die mensen geen vluchtelingen zijn 'omdat ze toch Koerden zijn' weten niet waarover ze het hebben. En u blijkbaar ook niet.

Allé, amuseer u nog maar wat.
Jongen, wat komt u in een topic over de veelvoudige afgang van Meeuws oneindig mekkeren over Francken en die illegalen die de dood van hun kind op hun geweten hebben? Ga dit in het daarvoor voorziene topic doen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 16:28   #386
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Enig idee waar Ranya ligt in Irak? Enig idee hoever de frontlijn lag van die stad? Is het er vandaag nog onveilig gezien de instorting van IS?
Het lijkt er eerder op dat ze vooral omwille van reden twee vertrokken zijn en dat daarom ook in Duitsland hun asielaanvraag werd geweigerd. Een land dat nochtans bekend staat dat ze gemakkelijk aanvragen goedkeurt.
Ah ja, op basis waarvan denk je dat? Jij hebt nog nooit met een Duitse administratie te doen gehad zeker?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 16:30   #387
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ah ja, op basis waarvan denk je dat? Jij hebt nog nooit met een Duitse administratie te doen gehad zeker?
Citaat:
De krant meldt dat in de eerste 9 maanden van het jaar 988.000 asielaanvragen werden ingediend in de Europese Unie, waarvan twee derde (658.000) in Duitsland. Voor een deel slaat de cijfers op asielzoekers die al in 2015 in Europa arriveerden en van wie de aanvraag vertraging opliep.

Duitsland staat ook veruit op kop wat betreft de goedkeuringen van de asielaanvragen. Volgens Eurostat werden tussen januari en september 755.770 asielaanvragen goedgekeurd in de EU, waarvan meer dan de helft (420.080) in Duitsland.
http://www.knack.be/nieuws/wereld/me...al-796965.html

Mijn auto's koop ik altijd in Duitsland, veel goedkoper en gaat lekker vlot. Deutsche Gründlichkeit weet je wel.

Laatst gewijzigd door Cheminot : 6 juni 2018 om 16:31.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 18:34   #388
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ah ja, op basis waarvan denk je dat? Jij hebt nog nooit met een Duitse administratie te doen gehad zeker?
op basis van net bovenstaande post en volgende statistiek:

aanvragen voor vluchtelingenstatus in Japan in 2017: 19.628
vluchtelingenstatus verleend: 20
om humanitaire redenen mogen blijven: 45

Totaal: 65 / 19.628

Dan lijkt het mij niet dat Duitsland moeilijk aanvragen goedkeurt.

Ik vraag me af hoe je toch aan die belachelijke nonsens komt.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2018, 04:00   #389
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik betwijfel dit toch ten zeerste hoor, gisteren mocht Meeuws het alweer ongestoord komen uitleggen in de afspraak nadat hij een hoop zieligheid had tentoon gespreid in andere media...

De zendtijd die spa bij de vrt krijgt neemt stilaan belachelijke vormen aan.
Niet alleen kon Meeuws zijn eenzijdige versie terug tentoon spreid, bovendien waren de andere penel leden van het zelfde ideologische idee zodat hij geen tegenwinden moest inkasseren.

Terwijl als niet links hun ding mogen komen brengen (als ze niet steeds de mond gesnoerd en onderbroken te worden met richting aangevende vragen) wel degelijk voor anders denkende( dus links tegengewicht) in het penel gezorgd word

>>> zeker als er iemand van de NVA uitgenodigd werd zijn de andere uitgenodigde journalisten, schrijvers, kunstenaars ..... meestal links denkend om er voor te zorgen dat de gevoel weegschaal overhelt naar links

Zo manipuleer VRT, dat gebeurd niet bij bv de Nederlandse TV daar krijgt steeds iedereen op het gegeven waar over gedebatteerd gaat worden zijn tegen kandidaat en kunnen en krijgen ze elk de tijd om duidelijk hun versie te brengen en zo hun punt te maken!
Dat is verduidelijkend leerzaam debatteren!!!!

Terwijl bij de VRT meestal de kern van de zaak ondergesneeuwd word door naast de kwestie praat!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 7 juni 2018 om 04:11.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 11:13   #390
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/wereld/me...al-796965.html

Mijn auto's koop ik altijd in Duitsland, veel goedkoper en gaat lekker vlot. Deutsche Gründlichkeit weet je wel.
Inderdaad. Als ze een asieldossier positief beoordelen, dan betekent dat gewoon dat het dossier aan de criteria voldoet.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 12:14   #391
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Niet alleen kon Meeuws zijn eenzijdige versie terug tentoon spreid, bovendien waren de andere penel leden van het zelfde ideologische idee zodat hij geen tegenwinden moest inkasseren.

Terwijl als niet links hun ding mogen komen brengen (als ze niet steeds de mond gesnoerd en onderbroken te worden met richting aangevende vragen) wel degelijk voor anders denkende( dus links tegengewicht) in het penel gezorgd word

>>> zeker als er iemand van de NVA uitgenodigd werd zijn de andere uitgenodigde journalisten, schrijvers, kunstenaars ..... meestal links denkend om er voor te zorgen dat de gevoel weegschaal overhelt naar links

Zo manipuleer VRT, dat gebeurd niet bij bv de Nederlandse TV daar krijgt steeds iedereen op het gegeven waar over gedebatteerd gaat worden zijn tegen kandidaat en kunnen en krijgen ze elk de tijd om duidelijk hun versie te brengen en zo hun punt te maken!
Dat is verduidelijkend leerzaam debatteren!!!!

Terwijl bij de VRT meestal de kern van de zaak ondergesneeuwd word door naast de kwestie praat!
Goed dat hieraan nogmaals herinnerd wordt.

Nu bovendien L. Imbo van de Morgen de nieuwsdienst gaat "versterken" (7de dag) zal het niet beter worden.
Onbegrijpelijk dat de N-va daarbij lijdzaam blijft toezien.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 00:06   #392
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Tommeke dacht nog een extra centje bij te gaan verdienen....

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...llen~af8bb42c/

Man,man,man,weer met zijn billen bloot...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 05:39   #393
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Als hun rekening gespekt wordt dan zijn sossen bereid om alles te laten vallen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 06:17   #394
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.236
Standaard

Met die man hopen de rooien in Antwerpen De Wever uit het Antwerps stadhuis te krijgen?

Pffftttttt.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be