Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2011, 15:26   #41
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik heb vooral iets tegen het verplichten. Als uw geliefden, inclusief kinderen en kleinkinderen hun gordel aandoen, wie ben ik om hen tegen te houden.

Als ik hem niet draag, is dat toch mijn verantwoordelijkheid? Ik bezorg toch niemand last?
Toch wel: een ongeluk waarin jij betrokken bent zal de maatschappij duurder kosten door je gordelloosheid.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 15:34   #42
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Kostenverlaging: wat denk je dat
-het oplappen van al die gordellozen kost aan de ziekte- en autoverzekering?
-het onderhoud van al die invaliede gordellozen kost aan de ziekte- en autoverzekering?
-het onderhoud van kinderen en vrouwen van van al die dode of invaliede gordellozen kost aan de verzekeringen?
Uiteindelijk komt die factuur toch bij mij en bij jou.

lichtpunt! Al die gordellozen kosten minder aan de pensioenkassen. In die optiek zouden we zelfmoord en moord uiteraard moeten aanmoedigen.


Persoonlijk en direct: mocht ik een ongeval veroorzaken (onwaarschijnlijk maar mogelijk) ga ik ook liever door het leven met een gewonde op m'n geweten dan met een dode met weduwe en weeskinderen op m'n geweten.
(dat schreef iemand hoger ook al)
money money money, het enige dat telt.
ah, en het EIGEN geweten.

De gordeldragers mogen aan zichzelf denken (hun centjes, hun geweten), maar oh wee als de gordelloze aan zichzelf denkt.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 15:39   #43
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
money money money, het enige dat telt.
ah, en het EIGEN geweten.

De gordeldragers mogen aan zichzelf denken (hun centjes, hun geweten), maar oh wee als de gordelloze aan zichzelf denkt.
De gordelloze zou best ook aan zichzelf denken en aangespen: 't betreft OOK zijn leven, kinderen, vrouw, centjes en geweten tov zijn nabestaanden.

Ik zou hier niet graag lezen dat Nyn of dronkie een ongeval hadden zonder gordel en... Is dat egoïstisch? Het zij zo.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2011 om 15:44.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 15:43   #44
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Kennen jullie trouwens nog andere denkpistes dan Geen gordel -> dodelijk ongelijk -> meer kosten?

ten eerste is een dooie goedkoper dan een zwaar gewonde, ten tweede maakt niet iedereen een dodelijk ongeval mee, ten derde: waarom bekijken jullie een "gordelloze" even crimineel aan als een roekeloze chauffeur?

Als we met die "als, als als" regels gaan beginnen, mogen we zelf nooit meer met een auto rijden
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 16 november 2011 om 15:43.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 15:46   #45
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De gordelloze zou best ook aan zichzelf denken en aangespen: 't betreft OOK zijn leven, kinderen, vrouw, centjes en geweten tov zijn nabestaanden.
iedereen zou dan best netjes thuis blijven, niks verkeerd eten of drinken, en vooral die gevaarlijke keldertrap niet afgaan.
mensen hebben helemaal die verantwoordelijkheid niet om bij alles wat je doet te denken aan de gevolgen voor een ander. Iemand die drie keer per week frieten eet loopt ook een hogere kans op ziektes en toestanden. Totaal nutteloos om bij iedereen met het vermanend vingertje te staan zwaaien van "denk eens aan uw leven, uw kinderen, uw vrouw,...". Er zijn mensen met hobby's �* la mountainbiken in de bergen. Die lopen ook een hogere kans om de ravijn in te dudderen dan iemand die nooit in de bergen komt, laat staan om te mountainbiken. "Jammer dat een spoedarts daar zijn tijd in moet steken". "Dat moet ik wel betalen met MIJN geld eh!!!" Jezus.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 15:52   #46
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De gordelloze zou best ook aan zichzelf denken en aangespen: 't betreft OOK zijn leven, kinderen, vrouw, centjes en geweten tov zijn nabestaanden.

Ik zou hier niet graag lezen dat Nyn of dronkie een ongeval hadden zonder gordel en... Is dat egoïstisch? Het zij zo.
Goed nieuws: 3 jaar geleden heb ik een ongeval gehad tegen +/- 100km/h, zonder gordel: resultaat: mogelijk gescheurde rib.
pakt +/- 12 jaar geleden: ongeval meegemaakt tegen +/- 80km/h, zonder gordel: resultaat: niks verwondingen.

Maar dit zal bij jullie weer geklasseerd worden onder "puur geluk" waarschijnlijk.

Oja, de chauffeur van dan ongeluk 12 jaar geleden had wel een gordel aan: gekneusde ribben.
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 15:53   #47
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De gordelloze zou best ook aan zichzelf denken en aangespen: 't betreft OOK zijn leven, kinderen, vrouw, centjes en geweten tov zijn nabestaanden.

Ik zou hier niet graag lezen dat Nyn of dronkie een ongeval hadden zonder gordel en... Is dat egoïstisch? Het zij zo.
Ik draag altijd een gordel.
Dronkie heeft geen verantwoording af te leggen aan mij.
Gij ook niet.

Er zijn duizenden mensen in Vlaanderen die gezondheidskosten gemaakt hebben omwille van hun eigen gedrag. Er zijn mensen die daardoor levenslang invalide zijn. Goed, die moeten per sé een giga schuldgevoel aangepraat worden. GE KOST GELD!!! DE SPOEDARTSEN HEBBEN TIJD AAN U MOETEN VERSPILLEN!! Netjes.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 16:30   #48
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht

'k Word daar mottig van, van dat "binnen de lijnen lopen -die alsmaar dichter en dichter tegen elkaar komen- of aan de schandpaal genageld worden"
Lang leve het privatiseren van de verzekeringssector
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2011, 19:49   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebola Bekijk bericht
Volgens mij komt dat door je, euuhrm, "natuurlijke" airbags?
Wslk heeft hij een konijn aangereden aan 100 kmh ... :
Van ´t verschieten een gekneusde rib.

Is natuurlijk ook een "ongeluk".

Hieronder dat is pas een ongeluk, aan ~ 300 kmh schuin 75° in een muur:
Zelfs zonder airbag... maar de rest was van ´t beste.

http://www.youtube.com/watch?v=WItGK4ZwlVc

Citaat:
Kubica performed well during the 2007 season, finishing consistently in point scoring positions. At the Canadian Grand Prix Kubica had a serious crash approaching the hairpin on lap 27, in which his car made contact with Jarno Trulli's Toyota, and hit a hump in the grass which lifted the car's nose into the air and left him unable to brake or steer. The car then hit the concrete retaining wall and rolled as it came back across the track, striking the opposite wall on the outside of the hairpin and coming to rest on its side.[9] The speed measured when his car clipped the barrier was 300.13 km/h (186.49 mph), at a 75-degree angle, subjecting Kubica to an average deceleration of 28 g. After data from the onboard accident data recorder had been analysed it was found that he had been subjected to a peak G-force of 75 G.[10] Under safety car conditions, Kubica was removed from the car and taken to the circuit's medical centre, where he was announced to be "stable", although no information regarding potential injuries was known at this time. Shortly afterwards, his manager Daniele Morelli said Kubica was conscious and talking.[11] It was initially reported that Kubica could have a broken leg.[12] However, Mario Theissen later confirmed that he was not seriously injured.[13][14] Further reports from late evening on race day, directly from the hospital, confirmed that Kubica had suffered a light concussion alongside a sprained ankle. After being kept in overnight for observation, Kubica left hospital the following day.[15]
On 14 June it was announced that as a precaution, Kubica would not race at the United States Grand Prix and would be replaced by test driver Sebastian Vettel.[16] After missing Indianapolis, he returned for the French Grand Prix where he qualified and finished in fourth place, receiving ITV broadcaster Martin Brundle's driver of the day award. He then went on to finish fourth again at the British Grand Prix.

http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Kubica#2007
Bij de 75°-schuine impact tegen de muur werd maar 28 G vertraging gemeten.
Of het gewicht van de bestuurder wordt daarbij met 28 maal vermenigvuldigd en opgevangen door de meerpuntsgordel, als Robert Kubica 75 kg woog was dat 2100 kg.

Door de techniek - koolstofvezelmonocoque een piekvertraging van ´slechts´ 75G voor het voertuig.

Info : http://www.formula1.com/inside_f1/sa...ests/9504.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 november 2011 om 20:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 00:57   #50
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wslk heeft hij een konijn aangereden aan 100 kmh ... :
Van ´t verschieten een gekneusde rib.

Is natuurlijk ook een "ongeluk".
...zoals ik dus zei...

De rest van die post is maar propaganda
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 17 november 2011 om 00:58.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 05:48   #51
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hieronder dat is pas een ongeluk, aan ~ 300 kmh schuin 75° in een muur:
Zelfs zonder airbag... maar de rest was van ´t beste.

http://www.youtube.com/watch?v=WItGK4ZwlVc
Ik heb mij al altijd afgevraagd waarom we niet gewoon in F1-wagens rijden - lijkt me veel veiliger dan die blikken doosjes die op de baan rijden.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 05:48   #52
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
...zoals ik dus zei...

De rest van die post is maar propaganda
Het zou toch fijn zijn mocht ge niet keer op keer achter de konijnen aangaan.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 07:08   #53
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
ten eerste is een dooie goedkoper dan een zwaar gewonde
Is dat zo?
Een jongeman (waarin de maatschappij heeft geinvesteerd) heeft een ongeval.
Hij is zwaar gekwetst en moet een paar weten in het hospitaal verblijven.
Kosten: 50.000 €
Mocht hij overleden zij, dan was zijn volledige carrière en de volledige investering in hem/ haar verloren.
Ik denk dat dat op een aantal factoren meer gaat komen dan die 50k
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 07:26   #54
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Is dat zo?
Een jongeman (waarin de maatschappij heeft geinvesteerd) heeft een ongeval.
Hij is zwaar gekwetst en moet een paar weten in het hospitaal verblijven.
Kosten: 50.000 €
Mocht hij overleden zij, dan was zijn volledige carrière en de volledige investering in hem/ haar verloren.
Ik denk dat dat op een aantal factoren meer gaat komen dan die 50k
misschien kunt ge dat terugvorderen bij de familie.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 07:55   #55
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Kennen jullie trouwens nog andere denkpistes dan Geen gordel -> dodelijk ongelijk -> meer kosten?

ten eerste is een dooie goedkoper dan een zwaar gewonde, ten tweede maakt niet iedereen een dodelijk ongeval mee, ten derde: waarom bekijken jullie een "gordelloze" even crimineel aan als een roekeloze chauffeur?

Als we met die "als, als als" regels gaan beginnen, mogen we zelf nooit meer met een auto rijden
Dat vind ik nu een zinloze discussie
in de snelheidsdiscussie wil ik nog veel meedoen, maar in de gordeldracht ben ik wel van overtuigd dat het ding zijn effect bewezen heeft

al 80% zijn gordel draagt, dan moet volgens mij de gordelklikker verplicht worden zodat 100% hem draagt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 08:05   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Enkele bedenkingen.

1) In het geval van een ongeval met een niet gordeldrager moet de niet gordeldrager niet rekenen op mijn sympatie.

2) Wat verzekeringen en hun verzekerden onderling afspreken kan me geen reet schelen. Maar ik weet wel dat een normale verzekering het niet dragen van de gordel gaat aangrijpen als "eigen schuld dikken bult".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 08:09   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebola Bekijk bericht
Op onze wegen?
Kan je beter vangnetten plaatsen om al die opstijgers op te vangen
pak nu een F1 monocoque, met een 10pk elektromotor, moet zo'n beetje botsautotoestanden geven. Dus altijd veilig
EN tussen haakjse, volgens mij hebben die F1 zo'n 4 puntsgorlde en een kuipstoeleke gegoten op hun lijf

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 november 2011 om 08:10.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 11:13   #58
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik heb mij al altijd afgevraagd waarom we niet gewoon in F1-wagens rijden - lijkt me veel veiliger dan die blikken doosjes die op de baan rijden.
Precies of dat we allemaal met "blikken doosjes" rijden.

Menige (super)sportwagen kan met een F1 concurreren betreft passieve veiligheid.

Er zijn al menige sportwagens die een monocoque hebben van koolstofverterkte kunststofcarroserie of CFK hoor, die zullen niet veel onderdoen voor een F1, mss zijn ze zelfs veiliger als ze een extra stalen geraamte hebben.

CFK is wat duurder als staal totnutoe toch; dat hangt ook van de prijs vh staal af, en daar heb je ook nog grote verschillen in kwaliteit en sterkte.
Hoe meer CFK geproduceerd wordt hoe goedkoper het wordt.

pluspunten "CFK-sportwagen" of stalen sportwagen:
- ze hebben een veel langere kreukelzone.
(zijn ook zwaarder bij botsingen met lichtere voertuigen)
- hebben rondom airbags
- hebben een stevige dakconstructie (overkop)

plus F1-kooi:
- meer koolstofvezel verwerkt (puur), ook omdat de kreukelzone zeer kort is.

indirect voor de piloot/bestuurder:
- meerpuntsgordel draagt men i.p. zelden in een personenauto.
- F1-helm ook niet.

Maar troost je, binnenkort gaat men ook CFK-carosseries aanbieden bij familieauto´s, zelfs bij kleinwagen, maar vooral om gewicht te besparen dus de stevigheid zal niet zoveel groter zijn als staal, of mss evenveel; hangt van het prijskaartje af. Of hoeveel de klant voor veiligheid wil uitgeven. Maar snellere (zwaardere) wagens moeten navenant veel steviger zijn.

Citaat:
http://www.auto-motor-und-sport.de/t...f-3337760.html

McLaren und Lamborghini verbilligen die Herstellung von kohlefaserverstärktem Kunststoff drastisch. Und BMW will ab 2013 sogar einen Kleinwagen aus dem innovativen Werkstoff produzieren.

Der Automobilbau steht am Beginn einer Werkstoff-Revolution. Nachdem Aluminium das Monopol des Stahls im Karosseriebau bereits gebrochen hat, könnte kohlefaserverstärkter Kunststoff, kurz CFK oder Carbon, beide ablösen. Edelmarken wie Lamborghini und McLaren haben die Verarbeitung bereits wesentlich beschleunigt, doch erst BMW könnte das Material massenkompatibel machen. Der bayerische Hersteller will ab 2013 einen Kleinwagen mit Kohlefaser- Karosserie herstellen.
...
Großserienbauteile aus CFK so fest wie Stahl, aber viel leichter

Doch vier Stunden pro Bauteil wären für die Großserienfertigung ohnehin noch zu lang. Für den BMW-Kleinwagen müssten die Teile im Minutentakt aus der Maschine purzeln. Speziell die Vorgehensweise, die Lamborghini gemeinsam mit dem Golfschläger-Hersteller Callaway sowie dem Flugzeugproduzenten Boeing erarbeitet und im Showcar Sesto Elemento präsentiert hat, ähnelt jener von BMW – und ist auch für die ganze VW-Gruppe interessant, die künftig von Lamborghinis Kohlefaser-Kompetenz profitieren soll.
...]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2011 om 11:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 11:14   #59
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Precies of dat we allemaal met "blikken doosjes" rijden.

Menige (super)sportwagen kan met een F1 concurreren betreft passieve veiligheid.

Er zijn al menige sportwagens die een monocoque hebben van koolstofverterkte kunststofcarroserie of CFK hoor, die zullen niet veel onderdoen voor een F1, mss zijn ze zelfs veiliger als ze een extra stalen geraamte hebben.

CFK is wat duurder als staal totnutoe toch; dat hangt ook van de prijs vh staal af, en daar heb je ook nog grote verschillen in kwaliteit en sterkte.
Hoe meer CFK geproduceerd wordt hoe goedkoper het wordt.

pluspunten "CFK-sportwagen" of stalen sportwagen:
- ze hebben een veel langere kreukelzone.
(zijn ook zwaarder bij botsingen met lichtere voertuigen)
- hebben rondom airbags
- hebben een stevige dakconstructie (overkop)

plus F1-kooi:
- meer koolstofvezel verwerkt (puur), ook omdat de kreukelzone zeer kort is.

indirect voor de piloot/bestuurder:
- meerpuntsgordel draagt men i.p. zelden in een personenauto.
- F1-helm ook niet.

Maar troost je, binnenkort gaat men ook CFK-carosseries aanbieden bij familieauto´s, zelfs bij kleinwagen, maar vooral om gewicht te besparen dus de stevigheid zal niet zoveel groter zijn als staal, of mss evenveel; hangt van het prijskaartje af. Of hoeveel de klant voor veiligheid wil uitgeven. Maar snellere (zwaardere) wagens moeten navenant veel steviger zijn.
heb je daar nog wat cijfertjes over?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 11:16   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
heb je daar nog wat cijfertjes over?
neen, niet bij de hand. > www. ...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be