Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2014, 19:03   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Ik blijf zelf ook niet hoor. In januari ben ik ook weg.
Byebye.

Als ik vertrek is het voor een specifieke job. Niet om "het grote financiele geluk (?)" op te zoeken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:03   #42
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Ik blijf zelf ook niet hoor. In januari ben ik ook weg.
naar? Als expat of verhuizen en zelfstandig worden?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:04   #43
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom ben je dan nog niet vertrokken ?

(Ik ken het antwoord er al op, maar ik wil het ook graag eens uit jouw mond horen)
De illusie dat het hier toch beter kon worden? Het feit dat we tot hiertoe nog niet actief ernaar gezocht hebben?

Geen zorg, we zijn ermee bezig. Dat kan je alleen maar toejuichen wellicht.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:05   #44
december
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2008
Berichten: 569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Ik werk al tien jaar. Heb mijn studiegelden die ik anders in de VK of US had al lang terugbetaald hoor.
Je kan beter hier studeren en dan pas emigreren, bespaart jou een heleboel kosten.

Het lijkt mij absurd om ginder te gaan studeren voor iets dat je hier praktisch gratis kan krijgen.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:07   #45
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Iemand die 42 jaar gewerkt heeft en op zijn 60ste buitengegooid wordt gaan ze nu zijn dopgeld verlagen met 150 Euro/maand ... om mensen die levenslang benoemd zijn een dubbel pensioen te schenken.
Van zo'n maatschappij wens ik geen deel uit te maken mijnheer dewever!
Na 20 jaar werken krijgt een gezinshoofd 1400 euro netto dop....Niet slecht toch ? Vanaf uw 38 jaar thuis blijven met de wedde van een postbode ....Zo slechr zijn die privé voorzieningen toch precies niet ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 oktober 2014 om 19:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:08   #46
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
De illusie dat het hier toch beter kon worden? Het feit dat we tot hiertoe nog niet actief ernaar gezocht hebben?

Geen zorg, we zijn ermee bezig. Dat kan je alleen maar toejuichen wellicht.
Het wordt hier beter. Ook voor u. Maar als gij uw geluk enkel afrekent op uw persoonlijke bankrekening, dan moet ik teleurstellen. Ik ben liever ietsje minder rijk in een gezonde maatschappij dan een rijkaard tussen de schooiers.

En op dit moment zijn er iets teveel schooiers in mijn omgeving, waar er nog veel van werken ook nog.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:08   #47
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Iemand die 42 jaar gewerkt heeft en op zijn 60ste buitengegooid wordt gaan ze nu zijn dopgeld verlagen met 150 Euro/maand ... om mensen die levenslang benoemd zijn een dubbel pensioen te schenken.
Van zo'n maatschappij wens ik geen deel uit te maken mijnheer dewever!
Dat is het nu net, diegene die 42 jaar gewerkt heeft en bijgedragen heeft wil op pensioen op zijn 60e en zonder iets in te leveren. Echter kan dit enkel doordat diegenen die nu aan de slag zijn, dubbel zoveel gaan afdragen als de eerste persoon over een volledige loopbaan en waarschijnlijk tot over hun 70ste gaan mogen werken.

Ambtenarenpensioen moest al lang afgeschaft zijn maar dit terzijde.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:09   #48
december
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2008
Berichten: 569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Ik blijf zelf ook niet hoor. In januari ben ik ook weg.
Absoluut! Als jongere met ambitie moet je je hier gewoon uit de voeten maken!
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:09   #49
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Je kan beter hier studeren en dan pas emigreren, bespaart jou een heleboel kosten.

Het lijkt mij absurd om ginder te gaan studeren voor iets dat je hier praktisch gratis kan krijgen.
Dat noemt men parasiteren.

En iemand die dopt is zeker een luiaard ?

Twee maten en twee gewichten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:11   #50
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat noemt men parasiteren.

.
dat moet een linkse als jij toch toejuichen?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:13   #51
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
naar? Als expat of verhuizen en zelfstandig worden?
Nee job gevonden in Duitsland. Ga me daar gaan vestigen met de vrouw. Is niet als expat en niet zelfstandig. Gewoon gaan waar ik het gevoel heb verder aan een toekomst te kunnen bouwen. In België is dat niet mogelijk.

Door belastingen verschilt mijn netto al snel een 500 euro per maand dat ik meer zal hebben terwijl ik bruto minder ga verdienen. Dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:13   #52
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
dat moet een linkse als jij toch toejuichen?
Neen aangezien ik de parasieten er net uit wil.

Vermogenden die over onze wegen rijden, naar onze ziekenhuizen gaan, van onze voorzieningen gebruik maken en bijna geen belasting betalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:13   #53
Yarisken
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Berichten: 792
Standaard

Vriend van mij is gaan werken in Zwitserland. Duur land maar hij verdient ook een stuk meer als hier. Hij zegt dat als hij wat oplet ( bv in Duitsland gaan winkelen ) dat hij tot 1500 euro per maand kan sparen van zijn loon .... . En dan zit hij nog aan een redelijk laag loon vergeleken met velen daar.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:13   #54
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een vermogensbelasting kan je perfect construeren om bvb de eerste 500k vrij te stellen. Daarmee denk je al deze gevallen perfect af.
500k vrijstelling? Leuk als je een huis hebt dat op zich al meer waard is.

Citaat:
En een warme solidaire maatschappij is er ook eentje die beseft dat een vergrijzende maatschappij er eentje is waarin een hoge belasting nu eenmaal noodzakelijk is. Maar dat kan alleen als je de lasten eerlijk verdeelt en werkenden niet doodknijpt, zoals nu het geval is.

Denk jij werkelijk dat een land zoals Belgie gerund kan worden met 30 % overheidsbeslag bvb? Daar leven onze mensen te lang voor en studeren we te lang....
Die nood aan een hoge belasting is een keuze trouwens, geen feit, noch een gegeven. Dat er geen causaal verband is tussen je hoge belastingen en die warme solidaire maatschappij, bewijst België trouwens als primus.

En ja, een land als België kan gerund worden met 30% overheidsbeslag. Minder zelfs, als België de raad van de schrijver van dat artikel zou opvolgen, en een land zou worden waar mensen met ambitie,kennis en kunde naar toe willen. Maar ook dat is een keuze.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:15   #55
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Je kan beter hier studeren en dan pas emigreren, bespaart jou een heleboel kosten.

Het lijkt mij absurd om ginder te gaan studeren voor iets dat je hier praktisch gratis kan krijgen.
Klopt maar ik vind het verhaaltje van de studiekosten toch vooral overdreven hoor. Ja het kost veel geld maar daar bestaan ook andere oplossingen voor. Bijvoorbeeld renteloze leningen in Nederland. Dit zorgt er ook voor dat de mensen ook op zoek gaan naar een opleiding die hun later effectief van meerwaarde zal zijn. Kwestie van de lening te kunnen afbetalen. Slaagpercentages zijn dan ook veel hoger.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:18   #56
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Vriend van mij is gaan werken in Zwitserland. Duur land maar hij verdient ook een stuk meer als hier. Hij zegt dat als hij wat oplet ( bv in Duitsland gaan winkelen ) dat hij tot 1500 euro per maand kan sparen van zijn loon .... . En dan zit hij nog aan een redelijk laag loon vergeleken met velen daar.
Ik heb vrienden werken in Amsterdam, Zwitserland, Oostenrijk, Thailand, Hong Kong, Duitsland, Australië en de VS. De eerste die zegt dat hij er spijt van had niet te vertrekken ben ik nog niet tegengekomen.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:19   #57
december
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2008
Berichten: 569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het wordt hier beter. Ook voor u. Maar als gij uw geluk enkel afrekent op uw persoonlijke bankrekening, dan moet ik teleurstellen. Ik ben liever ietsje minder rijk in een gezonde maatschappij dan een rijkaard tussen de schooiers.

En op dit moment zijn er iets teveel schooiers in mijn omgeving, waar er nog veel van werken ook nog.
En zo werkt het dus absoluut niet. Hoe meer gelijkheid er is tussen de mensen, hoe armtieriger er alles begint uit te zien. Mensen die net dat tikkeltje meer hebben, zijn juist een inspiratiebron voor die minder begenadigden aan wie ze zich kunnen optrekken en kunnen zien dat arbeid wel degelijk loont. Wie hard werkt, is geen schooier meer, en zo kunnen mensen zich langzaam maar zeker opwerken. Na verloop van enkele generaties kan men zo ook tot de financiële elite gaan behoren (sommige uitzonderlijke mensen slagen er zelfs in om dat in één mensenleven te bewerkstelligen).
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:20   #58
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Allez fors. Net berekeningen gedaan. Man met (werkende vrouw) en twee kinderen en 4000 bruto:

Belgie: 2344 euro netto
Duitsland: 2413 euro netto

Wat een gigantisch verschil. Zeker aangezien het kindergeld er nog niet in zit. Maar eerlijk is eerlijk: studeren doe je in duitsland gratis.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:21   #59
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Allez fors. Net berekeningen gedaan. Man met (werkende vrouw) en twee kinderen en 4000 bruto:

Belgie: 2344 euro netto
Duitsland: 2413 euro netto

Wat een gigantisch verschil. Zeker aangezien het kindergeld er nog niet in zit. Maar eerlijk is eerlijk: studeren doe je in duitsland gratis.
pak eens een groter getal
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2014, 19:22   #60
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
En zo werkt het dus absoluut niet. Hoe meer gelijkheid er is tussen de mensen, hoe armtieriger er alles begint uit te zien. Mensen die net dat tikkeltje meer hebben, zijn juist een inspiratiebron voor die minder begenadigden aan wie ze zich kunnen optrekken en kunnen zien dat arbeid wel degelijk loont. Wie hard werkt, is geen schooier meer, en zo kunnen mensen zich langzaam maar zeker opwerken. Na verloop van enkele generaties kan men zo ook tot de financiële elite gaan behoren (sommige uitzonderlijke mensen slagen er zelfs in om dat in één mensenleven te bewerkstelligen).
dat klopt helemaal. Natuurlijk heb je altijd mensen die gewoon eens pech hebben en dus van mij gerust steun vanuit de maatschappij krijgen via de sociale zekerheid. Vroeger was dat ook het doel van die sociale zekerheid: pechvogels helpen.
Nu krijg je echter steeds meer mensen die zich induffelen in het warme deken van de sociale zekerheid en de groep die die kas moet spijzen wordt steeds kleiner. Vandaar dat het mij niet verbaasd dat er steeds meer jongere hoogopgeleiden of mensen met veel goesting om veel te werken, vertrekken.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be