Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2014, 12:36   #1
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard Van multicultuur of multinationalisme naar diversiteitsdenken

Van multicultuur of multinationalisme naar diversiteitsdenken

Ik ben geadopteerd en heb een donkere huidskleur omdat ik van origine Aziaat ben. Cultureel ben ik Vlaming onder Vlamingen, maar in het straatbeeld zie ik eruit als 'ne vremde' of 'gene van hier'. Het kindje van mijn zus is 'een melangeke': een mulat of een genetische mengvorm van zwart en blank. Hij is het produkt van de liefde tussen een blanke vader en een donkere moeder. Er zijn jonge mensen die ik ken wiens ouders uit twee verschillende culturen komen. Het interculturele huwelijk brengt met zich mee dat de kinderen op bezoek gaan bij de families van beide culturen, die ook elkaar bezoeken, en omgangsvormen ontwikkelen om gelijkwaardig met al deze mensen om te gaan. Wanneer er een familiebijeenkomst is van deze diverse groep mensen kan een monocultureel kader hen niet meer helpen. Dan geldt 'diversiteitsdenken' als klimaat waarin iedereen zich aanvaard weet om zijn of haar anders zijn.

Deze kinderen of families ontwikkelen geen schizofrenie, maar voelen zich eerder loyaal tot zowel de culturele erfenis van de ene ouder als de culturele erfenis van de andere ouder en distilleren daar hun eigen unieke wereldvisie van diversiteit uit.

Deze gemengde mensen zitten er meer en meer aan te komen op deze aardbol. Vooral in het vrije Europa. Zij zijn door hun 'genetisch gemengd zijn' of 'cultureel gemengd zijn' afhankelijk van een sociale omgeving die hen aanvaardt om hun anderszijn. Zijzelf aanvaarden anderen omdat ze anders zijn dan dïe anderen die ze dagdagelijks ontmoeten. De monocultuur of het nationalisme biedt niet het sociale of psychologisch klimaat waar deze genetische variëteit, deze nieuwe mens, psychologisch kan gedijen. Vroeger waren we een wereld van multiculturen waar multinationalisme de regel was. Deze wereld evolueert door zijn vele interculturele ontmoetingen naar een diverse wereld. Rassen vermengen zich en mengvormen worden verder gemixed. Een wereld waarin meer genetische en interculturele variïeteiten zullen voorkomen overstijgt landsgrenzen en maakt ons aardlingen onder de aardlingen.

Het internet is hét voorbeeld waar mensen van diverse achtergrond elkaar vrij op gelijkgestemde fora kunnen ontmoeten en even vrij zich ergens anders kunnen aansluiten vanuit hun vrije en individuele keuze. Nergens worden zij gediscrimineerd op dergelijke fora omdat zij vrouw zijn, vreemdeling zijn of tot een andere klasse behoren. Zij kunnen vrij de maatschappelijke discussie vorm geven.

Ik zie in Movement x de wegbereiding om een dergelijk diversiteitsdenken als klimaat in de maatschappij binnen te brengen. Sluit jullie daar bij aan, van welke gezindte je ook bent om een klimaat te introduceren dat recht doet aan één ieder op deze wereld in de grenzeloze ontmoetingen die ons allen aardbewoner onder de aardbewoner zullen maken waarin de vrije discussie tussen gelijkwaardige mensen, ongeacht de in de antidiscriminatiewet genoemde uitsluitingscriteria, de hoogste waarde zal zijn.

Laatst gewijzigd door Tomas : 29 oktober 2014 om 12:50.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:06   #2
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Dus wij zijn de nieuwe mens die er noodzakelijk zit aan te komen in deze wereld van vrije ontmoetingen. Wij kunnen niet gedijen in een multicultuur want wijzelf zijn een mix, een mengeling. Wij hebben een mentaliteit nodig dat openstaat voor iedereen, ongeacht diens aard, afkomst of whatever. Wij, de gemengde mens, kan enkel zuurstof halen in een klimaat dat diversiteit toelaat. De multicultuur doet dat niet. Het is ieder op z'n eigen eiland.

Laatst gewijzigd door Tomas : 29 oktober 2014 om 14:10.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:11   #3
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Ik denk niet dat je in Movement X de beste toortsdrager hebt gevonden hoor...
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:13   #4
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Jaja het blanke ras moet verdwijnen, we weten het.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:13   #5
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Dus wij zijn de nieuwe mens die er noodzakelijk zit aan te komen in deze wereld van vrije ontmoetingen. Wij kunnen niet gedijen in een multicultuur want wijzelf zijn een mix, een mengeling. Wij hebben een mentaliteit nodig dat openstaat voor iedereen, ongeacht diens aard, afkomst of whatever. Wij, de gemengde mens, kan enkel zuurstof halen in een klimaat dat diversiteit toelaat. De multicultuur doet dat niet. Het is ieder op z'n eigen eiland.
Steeds meer mensen komen met diversiteit in contact in vrienden- of kennissenkring, bij familie of aangetrouwde familie. Die beweging is niet te stoppen en we kunnen er maar best zo positief mogelijk mee omgaan.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:14   #6
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Volledig mee eens Kallikles.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:16   #7
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat je in Movement X de beste toortsdrager hebt gevonden hoor...
Ik weet het niet. Ik geef hen het voordeel van de twijfel. Ik hoop niet dat er een verborgen agenda is.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:18   #8
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Het standpunt van Movement X over Zwarte Piet is veelzeggend: oude linkse multicul wijn in nieuwe zakken. Ze leren het nooit.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:22   #9
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Citaat:
Jaja het blanke ras moet verdwijnen, we weten het.
Neen, juist niet. Ik ben er voorstander van dat er meer blanken in Aziatische en Afrikaanse landen komen. Ik zie die vermenging gebeuren de komende eeuwen. We evolueren van multiculturen naar planeetmensen die kunnen omgaan met het anderszijn van de ander.
Respect voor de mensenrechten zijn een kader daarvoor.

Verder vind ik dat geloof een individuele keuze moet zijn (om er vanaf te stappen of om er zich bij aan te sluien), gebaseerd op eigen denken. Ik vind niet dat kinderen moeten opgroeien als gelovige. Het moet een vrije keuze zijn van een opgroeiende puber om, na informatie te hebben vergaard, de keuze al dan niet te maken. Vanuit een eigen authentiek geloof.
Vrijheid van geloof moet dus een individuele vrijheid zijn en geen 'groepsvrijheid'. De mensenrechten garanderen dat.

Laatst gewijzigd door Tomas : 29 oktober 2014 om 14:24.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:23   #10
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik denk niet dat je in Movement X de beste toortsdrager hebt gevonden hoor...
Vandaag Wouter Van Bellingen in de Knack , Vlamingen hebben kennelijk meer empathie voor dieren dan voor migranten

Citaat:
Ik denk soms dat Vlaanderen een psycholoog nodig heeft, om eindelijk eens in het reine te komen met zijn trauma's: van de weigering om de wreedheden van het kolonialisme onder ogen te zien, via collaboratie en repressie, tot de moeizame omgang met migranten en nieuwkomers.
De vioolen worden gelijkgesteld ...

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 29 oktober 2014 om 14:27.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:29   #11
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Mijn standpunt als kleurling over zwarte piet is devolgende:
Ik vind het juist zeer goed dat dat diverse clubje (in casu sinterklaas en zwarte piet) door het straatbeeld wandelt. Ik kan dat alleen maar aanmoedigen. Alleen vind ik dat zwarte piet iets minder knechterig ten tonele moet worden gebracht.
Dus als 'gemengde mens' vind ik het juist goed dat er een mix van blank en zwart samen iets leuks doet. Ik vind het juist jammer dat men dat enkel blank zou willen maken. Er zou meer zo'n folklore moeten komen waar gemixed wordt samen gefeest. Maar altijd op voet van gelijkwaardigheid.

Laatst gewijzigd door Tomas : 29 oktober 2014 om 14:30.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:33   #12
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
De monocultuur of het nationalisme biedt niet het sociale of psychologisch klimaat waar deze genetische variëteit, deze nieuwe mens, psychologisch kan gedijen.
Je bejubelt diversiteitsdenken, maar tegelijk vereenzelvig je nationalisme met een streven naar monocultuur? Dat laatste is een waarheidsontrouwe veralgemening die net contradictorisch is aan diversiteitsdenken. Tenzij die diversitieit natuurlijk enkel van toepassing is op huidskleur/afkomst, en niet op ideologie of mening...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:36   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Mijn standpunt als kleurling over zwarte piet is devolgende:
Ik vind het juist zeer goed dat dat diverse clubje (in casu sinterklaas en zwarte piet) door het straatbeeld wandelt. Ik kan dat alleen maar aanmoedigen. Alleen vind ik dat zwarte piet iets minder knechterig ten tonele moet worden gebracht.
Dus als 'gemengde mens' vind ik het juist goed dat er een mix van blank en zwart samen iets leuks doet. Ik vind het juist jammer dat men dat enkel blank zou willen maken. Er zou meer zo'n folklore moeten komen waar gemixed wordt samen gefeest. Maar altijd op voet van gelijkwaardigheid.
Het is nu al een volledig blank gegeven hoor. Voor mij, en voor ongetwijfeld vele anderen, is zwarte piet nooit een neger geweest, maar een blanke die net door de schoorsteen geklommen is. Tot de politiek correcte gedachtenpolitie er een probleem van maakte, had ik er zelfs nooit bij stilgestaan (zoals dat overigens ook gebeurd is met negationisme).
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:37   #14
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het standpunt van Movement X over Zwarte Piet is veelzeggend: oude linkse multicul wijn in nieuwe zakken. Ze leren het nooit.
De term "multicul" is op zijn beurt een dwaze term. De wereld is, of je het nu wil of niet, diverser geworden. Onder invloed van de glabalisering. Je kan daar krampachtig mee omgaan en die werkelijkheid nog een paar decennia negeren. Of je kan ze als uitgangspunt nemen en op basis daarvan een samenleving vorm geven.

Overigens ben ik bij dat alles voorstander van een aantal basiswaarden die op redelijk behoorlijke wijze in de universele verklaring van de rechten van de mens (maar ook in andere teksten zoals het EU-verdrag) zijn neergelegd. Dus een samenleving met plaats voor diversiteit, maar steeds binnen de krijtlijnen van die grondrechten.

Voor de slechte verstaander: geen ruimte voor onderdrukking van wier dan ook op basis van ideologie of godsdienstige overtuiging.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:42   #15
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Citaat:
Je bejubelt diversiteitsdenken, maar tegelijk vereenzelvig je nationalisme met een streven naar monocultuur? Dat laatste is een waarheidsontrouwe veralgemening die net contradictorisch is aan diversiteitsdenken. Tenzij die diversitieit natuurlijk enkel van toepassing is op huidskleur/afkomst, en niet op ideologie of mening..
Neen, ideologie of mening ook. Kijk op het internet zie je die tendens zeer duidelijk. Mensen gaan ongeacht hun afkomst of nationaliteit grensoverschrijdend, vaak in het Engels, zich aansluiten bij gelijkgezinde discutanten op discussiefora allerhande.
De nationaliteit is geen bindende of ontbindende factor meer. Je bent vrij in gedachte en je kan een gelijkgestemde vinden van een andere nationaliteit en het oneens zijn met iemand van je eigen land of natie. Dat is het 'inter-net' tussen mensen dat zich wereldwijd aan het ontwikkelen is. Dat kijkt niet naar kleur of natie, maar naar het idee. Je bent ook vrij je aan te sluiten bij sociale groepen voor een bepaalde tijd en even vrij om er weer van weg te gaan op basis van je individuele keuzevrijheid. Mensen kunnen ook tot meerdere groepen behoren die diversiteit in hun gelederen kennen.

Laatst gewijzigd door Tomas : 29 oktober 2014 om 14:48.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:43   #16
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Ik weet het niet. Ik geef hen het voordeel van de twijfel. Ik hoop niet dat er een verborgen agenda is.
Tja, als je op hun website hun 'statements' bekijkt dan wordt hun (niet eens verborgen) agenda wel duidelijk :

- aanvaarden de excuses van Francken niet
- betreuren een uitspraak van bdw
- steunen Yassine Channouf in zijn warrig verhaal

Veelzeggend is ook dat deze 'statements' vergezeld worden door een afbeelding van stylo's in de vorm van hulzen...

Zelfverklaard verdraagzaam links dus.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:45   #17
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Ik moet eerlijk zeggen dat ik movement x ook nog maar pas begin te ontdekken. Het is goed dat er een tegenstem is die van zich laat horen. Dat kan alleen de democratie ten goede komen. Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. Het vrije debat kan altijd gevoerd worden.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:46   #18
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Ik weet het niet. Ik geef hen het voordeel van de twijfel. Ik hoop niet dat er een verborgen agenda is.
Een redelijk divers panel van mensen - waaronder Philippe van Parijs - ondersteunt Movement X. Sowieso zal veel afhangen van de militanten zelf die om de 2 jaar de raad van bestuur mogen kiezen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:50   #19
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Neen, ideologie of mening ook. Kijk op het internet zie je die tendens zeer duidelijk. Mensen gaan ongeacht hun afkomst of nationaliteit grensoverschrijdend, vaak in het Engels, zich aansluiten bij gelijkgezinde discutanten op discussiefora allerhande.
De nationaliteit is geen bindende of ontbindende factor meer. Je bent vrij in gedachte en je kan een gelijkgestemde vinden van een andere nationaliteit en het oneens zijn met iemand van je eigen land of natie. Dat is het 'inter-net' tussen mensen dat zich wereldwijd aan het ontwikkelen is. Dat kijkt niet naar kleur of natie, maar naar het idee. Je bent ook vrij je aan te sluiten bij sociale groepen voor een bepaalde tijd en even vrij om er weer van weg te gaan op basis van je individuele keuzevrijheid. Mensen kunnen tot meerdere groepen horen.
Klopt. Dat is nu eenmaal een realiteit, of je wil of niet. Spijtig genoeg bedreigt de sterke ongelijkheid deze individuele keuzevrijheid: bepaalde grote spelers als Mc Donald's of Apple kunnen de keuzes van anderen disproportioneel beïnvloeden.

De taak van bewegingen als Movement X is dus van terug rechtvaardigheid in de diversiteit te beginnen. Het erkennen van de realiteit van deze diversiteit is slechts de eerste stap in dit noodzakelijke streven naar rechtvaardigheid.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 14:51   #20
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De term "multicul" is op zijn beurt een dwaze term. De wereld is, of je het nu wil of niet, diverser geworden. Onder invloed van de glabalisering. Je kan daar krampachtig mee omgaan en die werkelijkheid nog een paar decennia negeren. Of je kan ze als uitgangspunt nemen en op basis daarvan een samenleving vorm geven.

Overigens ben ik bij dat alles voorstander van een aantal basiswaarden die op redelijk behoorlijke wijze in de universele verklaring van de rechten van de mens (maar ook in andere teksten zoals het EU-verdrag) zijn neergelegd. Dus een samenleving met plaats voor diversiteit, maar steeds binnen de krijtlijnen van die grondrechten.

Voor de slechte verstaander: geen ruimte voor onderdrukking van wier dan ook op basis van ideologie of godsdienstige overtuiging.
²
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be