Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2023, 21:14   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Hypocrisie ten top, Bart Van het Volksberoep speelt Onbevlekte Ontvangenis en valt Mahdi aan.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230606_96722319

Hij is al het NVA gestook over aktivistische rechters blijkbaar vergeten. Het zal de oude dag wel zijn. Ne mens vergeet al eens wat.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 12:53   #22
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hypocrisie ten top, Bart Van het Volksberoep speelt Onbevlekte Ontvangenis en valt Mahdi aan.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230606_96722319

Hij is al het NVA gestook over aktivistische rechters blijkbaar vergeten. Het zal de oude dag wel zijn. Ne mens vergeet al eens wat.
Kijk je raakt de bal compleet mis. Echt erg dat dit nog uitgelegd moet worden. In de zaak reuzegom passen rechters de wet toe. Dat heeft dus niets met activisme te maken. Als politici in dat geval niet akkoord zijn met de wet moeten ze die maar aanpassen, daar zijn ze immers bevoegd voor. Activitistische rechters proberen echter middels rechtspraak wetten te schrijven.

Kort gezegd. Mahdi probeert in te breken in de rechterlijk macht, activistische rechters proberen in te breken in de wetgevende macht. Dat u het verschil niet begrijpt, is niet mijn zaak.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 22:11   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk je raakt de bal compleet mis. Echt erg dat dit nog uitgelegd moet worden. In de zaak reuzegom passen rechters de wet toe. Dat heeft dus niets met activisme te maken. Als politici in dat geval niet akkoord zijn met de wet moeten ze die maar aanpassen, daar zijn ze immers bevoegd voor. Activitistische rechters proberen echter middels rechtspraak wetten te schrijven.

Kort gezegd. Mahdi probeert in te breken in de rechterlijk macht, activistische rechters proberen in te breken in de wetgevende macht. Dat u het verschil niet begrijpt, is niet mijn zaak.
2
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 22:19   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk je raakt de bal compleet mis. Echt erg dat dit nog uitgelegd moet worden. In de zaak reuzegom passen rechters de wet toe. Dat heeft dus niets met activisme te maken. Als politici in dat geval niet akkoord zijn met de wet moeten ze die maar aanpassen, daar zijn ze immers bevoegd voor. Activitistische rechters proberen echter middels rechtspraak wetten te schrijven.

Kort gezegd. Mahdi probeert in te breken in de rechterlijk macht, activistische rechters proberen in te breken in de wetgevende macht. Dat u het verschil niet begrijpt, is niet mijn zaak.
Geef eens een voorbeeld waar volgens de NVA een Belgische rechter de wet niet toepaste en waar een Volksberoep vereist is?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 22:25   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Geef eens een voorbeeld waar volgens de NVA een Belgische rechter de wet niet toepaste en waar een Volksberoep vereist is?
Wie schrijft dat?
Er werd wel iets anders geopperd!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 22:25   #26
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wie schrijft dat?
Er werd wel iets anders geopperd!
Oei, geen voorbeeld.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 22:28   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Oei, geen voorbeeld.
Moet dat dan?
Ik voel me niet verplicht.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 22:31   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Moet dat dan?
Ik voel me niet verplicht.
Sander Loones zit dus gewoon uit zijn nek te kletsen met zijn Volksberoep?
Dacht ik ook al, dank voor de bevestiging.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 06:28   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sander Loones zit dus gewoon uit zijn nek te kletsen met zijn Volksberoep?
Dacht ik ook al, dank voor de bevestiging.
Ik bevestig juist de kloten van Schoof.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 06:53   #30
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Geef eens een voorbeeld waar volgens de NVA een Belgische rechter de wet niet toepaste en waar een Volksberoep vereist is?
Het vonnis omtrent de repatriëring van IS kinderen is een perfect voorbeeld van rechterlijk activisme. Als het concept u vreemd is, stel ik voor dat u het eens opzoekt en bestudeert want het lijkt me vrij duidelijk dat u niet echt begrijpt wat het betekent. Anders had u de manke vergelijking met het reuzegom arrest niet gemaakt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 08:24   #31
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sander Loones zit dus gewoon uit zijn nek te kletsen met zijn Volksberoep?
Dacht ik ook al, dank voor de bevestiging.
Tendentieus gewauwel, zoals we van u gewoon zijn.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 10:28   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het vonnis omtrent de repatriëring van IS kinderen is een perfect voorbeeld van rechterlijk activisme. Als het concept u vreemd is, stel ik voor dat u het eens opzoekt en bestudeert want het lijkt me vrij duidelijk dat u niet echt begrijpt wat het betekent. Anders had u de manke vergelijking met het reuzegom arrest niet gemaakt.
Welk vonnis? Er zijn er verschillende geweest.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 juni 2023 om 10:31.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 10:35   #33
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Welk vonnis? Er zijn er verschillende geweest.
Kijk, als u het allemaal niet zo goed volgt dan is dat ok voor mij hoor, maar dan zie ik niet in waarom je jezelf zo onwetend blijft opstellen. Loop jij graag met kop tegen de muur of zo?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12...-van-is-strij/

Dat is puur activisme. Hetzelfde geldt trouwens voor sommige klimaatdossiers waarbij rechters co2 doelen opleggen die nergens werden afgesproken door de politiek. Je kan ook hier onwetendheid claimen als je wil. Maat dat is activisme en dat staat volledig los van een uitspraak zoals reuzegom waarbij de rechterlijke macht simpelweg de wetgeving volgt. Moesten ze bijvoorbeeld levenslange straffen uitgesproken hebben, dan waren ze activistisch want die strafmaat is niet wat de wetgever toegelaten heeft.

Soit, u begrijpt het niet of u wil het niet begrijpen maar dat is ok hoor
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 10:37   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, als u het allemaal niet zo goed volgt dan is dat ok voor mij hoor, maar dan zie ik niet in waarom je jezelf zo onwetend blijft opstellen. Loop jij graag met kop tegen de muur of zo?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12...-van-is-strij/

Dat is puur activisme. Hetzelfde geldt trouwens voor sommige klimaatdossiers waarbij rechters co2 doelen opleggen die nergens werden afgesproken door de politiek. Je kan ook hier onwetendheid claimen als je wil. Maat dat is activisme en dat staat volledig los van een uitspraak zoals reuzegom waarbij de rechterlijke macht simpelweg de wetgeving volgt. Moesten ze bijvoorbeeld levenslange straffen uitgesproken hebben, dan waren ze activistisch want die strafmaat is niet wat de wetgever toegelaten heeft.

Soit, u begrijpt het niet of u wil het niet begrijpen maar dat is ok hoor
Het is integendeel u die het niet goed volgt: de Belgische regering is tegen dat vonnis in Beroep gegaan en heeft gelijk gekregen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 10:43   #35
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is integendeel u die het niet goed volgt: de Belgische regering is tegen dat vonnis in Beroep gegaan en heeft gelijk gekregen.
Dat doet helemaal niets Terzake. Ik toon u een vonnis als voorbeeld van activisme en jij komt dan aandraven met een ander vonnis? Natuurlijk zijn er vonnissen die niet activistisch zijn ook. Het grootste deel van de vonnissen volgt de wetgeving. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om het deel vonnissen dat wel activistisch is.

Het repatrieringsvonnis is er zo 1, het klimaatvonnis ook. Dat van reuzegom niet. Nochtans probeer jij die in hetzelfde hokje te steken om de zogenaamde hypocrisie van NVA te duiden. En je faalt dus.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 10:44   #36
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is integendeel u die het niet goed volgt: de Belgische regering is tegen dat vonnis in Beroep gegaan en heeft gelijk gekregen.
Dus als een activistische rechter in beroep wordt teruggefloten is er geen probleem?

Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat Israel geen probleem heeft met Palestijnse raketten omdat ze die toch neerschieten.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 10:48   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat doet helemaal niets Terzake. Ik toon u een vonnis als voorbeeld van activisme en jij komt dan aandraven met een ander vonnis? Natuurlijk zijn er vonnissen die niet activistisch zijn ook. Het grootste deel van de vonnissen volgt de wetgeving. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om het deel vonnissen dat wel activistisch is.

Het repatrieringsvonnis is er zo 1, het klimaatvonnis ook. Dat van reuzegom niet. Nochtans probeer jij die in hetzelfde hokje te steken om de zogenaamde hypocrisie van NVA te duiden. En je faalt dus.
Ahja, elk vonnis dat in beroep tegengesproken wordt is aktivisme.

Mensenmensen toch.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 10:48   #38
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dus als een activistische rechter in beroep wordt teruggefloten is er geen probleem?

Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat Israel geen probleem heeft met Palestijnse raketten omdat ze die toch neerschieten.
Slaat echt nergens op. Activistische rechters zijn geen probleem want er zijn ook niet activistische rechters.

Vervolgens gooit hij dat activisme ook nog eens op 1 hoopje met het reuzegomarrest


Maar toegeven dat hij een kemel slaat? Nee hoor
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 13 juni 2023 om 10:49.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 10:50   #39
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ahja, elk vonnis dat in beroep tegengesproken wordt is aktivisme.

Mensenmensen toch.
Waar haal je dat nu vandaan? Het oorspronkelijke vonnis was activisme. Niet omdat het in beroep werd tegengesproken maar omdat het in tegenspraak was met de bestaande wetgeving. U probeert er het beroep bij te betrekken, ik heb het nooit over dat beroep gehad. Hallucinant dit.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 13 juni 2023 om 10:50.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 10:54   #40
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dus als een activistische rechter in beroep wordt teruggefloten is er geen probleem?

Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat Israel geen probleem heeft met Palestijnse raketten omdat ze die toch neerschieten.
1. Als ge elke uitspraak van elke rechter die u iemand aanstaat aktivistisch noemt dan gaan er veel Sander Loones Volksberoepvonnissen zijn.

2. Justitie heeft hier zijn werk gedaan en het definitieve vonnis is hetgeen u wenste. En dan zit ge nog te klagen. Mensenlief toch.

U bent in mijn val getrapt. Grandioos schot in eigen voet. Bravo!

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 juni 2023 om 10:54.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be