Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 november 2023, 16:58   #21
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Ik volg de reality-programma's evenmin. Nu vind ik het wel flauw dat hij gepikeerd blanco zal stemmen omdat het VB vermoedt dat hij een 'enfant terrible' zou zijn voor de partij. Niet dat dat zoveel verschil zal uitmaken.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 17:14   #22
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het nieuwe motto van het VB: ‘ta gueule’.
Ordnung muss sein.

Disziplin.

Getrennt marchieren.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 17:16   #23
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik heb geen Facebook. Wat zegt Michel Van den Brande dan dat geen enkele VB'er zegt?
Ik vermoed dat Van Den Brande nuchter zegt wat een niet nader genoemd partijvoorzitter in dronken toestand zegt. Van Den Brande is dus eerlijk, de ander een huichelaar. Eerlijke mensen hebben niets te zoeken in de politiek en dat weet het VB natuurlijk ook.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 17:27   #24
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De olijke dikke die stemmen haalt bij een anti-intellectueel kiezerspubliek werkt niet meer zo goed in deze tijd. Flupke wordt al als vervelend ervaren voor het VB, maar die is nog een oud gerespecteerd lid.

Hoe zou het met Guy Chocomousse gaan nu?
Die trekt de lijst voor het Vlaams Parlement.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 17:33   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik vind het een vergissing van Van Grieken (en dus een chance voor de nva).

Van Grieken had hem een plaats van onafhankelijke kunnen geven op een vb-lijst. Vb op de strijdplaats. Ik vermoed dat onze stellingbouwer een pak extra stemmen opgeleverd zou hebben.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 17:39   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het een vergissing van Van Grieken (en dus een chance voor de nva).

Van Grieken had hem een plaats van onafhankelijke kunnen geven op een vb-lijst. Vb op de strijdplaats. Ik vermoed dat onze stellingbouwer een pak extra stemmen opgeleverd zou hebben.

Inderdaad waarom niet. In Brussel werd den dikke Mich zelfs burgemeester. Burgemeester van de hoofdstad van Europa

Naam: 3775c0a934cfbae4a349e740373e982d.jpg
Bekeken: 84
Grootte: 73,9 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 november 2023 om 17:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 17:55   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vermoed dat Van Den Brande nuchter zegt wat een niet nader genoemd partijvoorzitter in dronken toestand zegt.
Onder invloed zegt ieder mens wat hij nuchter denkt.

Maar bon wie zou nu geloven dat een verwende jongen in modieuze outfits die gaat feesten op boten aan de azuren kust nu enige sympathie zou hebben voor Roma's

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 november 2023 om 17:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 18:14   #28
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Van Grieken had hem een plaats van onafhankelijke kunnen geven op een vb-lijst. Vb op de strijdplaats. Ik vermoed dat onze stellingbouwer een pak extra stemmen opgeleverd zou hebben.
Niet als hij hele nare dingen over Israel zou gaan zeggen.

Dat is de achilleshiel van het Vb. En de marsorders voor de partijgenoten zijn duidelijk. Wat je ook van Gaza vindt, mond dicht!
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 19:41   #29
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard Michel Van Den Brande - "Te racistisch"

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231114_95497298

Van Grieken : “Wat ik zei: dat sommige dingen die je op Facebook zet, zeker waar zijn en dat die dingen gezegd moeten kunnen worden. Maar dat sommige dingen jammer genoeg niet meer mogen van de wet en dat journalisten dat zouden misbruiken als je op de lijst staat. Als je op een lijst zou staan, gaan ze alles uitvergroten.”

MVDB: "Ik ben te racistisch"



Als je eigen aanhang je uitspraken al moet verklaren...

Lang geleden dak zo heb moeten lachen

__________________
Na het bekijken van TikToks van Dries Van Langenhove heb ik mijn anti-Vlaams-nationalistische handtekening verwijderd. Eén persoon heeft mijn respect op zo'n manier verdiend dat het mijn volledige mening heeft doen herzien.

Dank aan deze joden https://www.linkedin.com/posts/ugcPo...ium=member_ios

Israel-Hamas War: Last Week Tonight with John Oliver (HBO): https://www.youtube.com/watch?v=pJ9PKQbkJv8
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 20:33   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Het probleem is inderdaad dat het VB te licht is op dat vlak. Er zou een echte partij moeten komen die echt "eigen volk eerst" voorstaat, he. Het antiracisme heeft haar kans gehad en de resultaten zijn rampzalig. De strijd tegen het racisme is de grootste ramp die ons overkomen is. Tenminste het Newspeak racisme, waar men zelfs gezonde islamofobie als "racisme" gaat bestempelen, daar waar ik nooit gehoord heb dat afkeer van nazi's moet bechouwd worden als een racistische attitude.

Het gaat helemaal niet over primair huidskleur racisme he. Het gaat over de ramp dat van gevaarlijke idioten zeggen dat we ze beter mijden, racisme werd genoemd en met alle mogelijke middelen werd bestreden. Waardoor we inderdaad in een maatschappij terechtgekomen zijn die werd overrompeld door binnenstromende gevaarlijke idioten die hier alles naar de vaantjes helpen en waarvan je niet eens mag zeggen dat het gevaarlijke idioten zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 november 2023 om 20:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 20:50   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Niet als hij hele nare dingen over Israel zou gaan zeggen.
Denk je dat hij een moslim pijper is ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 20:54   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wat je ook van Gaza vindt, mond dicht!
Behalve dat Gaza vol moslims zit, en hoe meer er daarop gemept wordt hoe liever uw gemiddelde VB-er dat heeft, zie ik niet goed in wat een VB-er goed kan vinden aan Gaza.

Dat gezegd, het argument "we gaan hier weer een invasie van baardapen en kopvodden mee bekomen" is misschien terecht, maar het probleem is natuurlijk niet dat die baardapen en kopvodden elders op hun kop krijgen, maar dat wij baardapen en kopvodden binnenlaten he.

Dus zeggen: "mensen, wees overal braaf met de kopvodden en baardapen, ook al zijn het barbaren, doe ze niks aan, want anders komen die naar bij ons" lijkt mij niet echt een stevig VB standpunt. En als het dat al is, dan zijn het grotere labbekakken dan ik al dacht. Ik zou hopen dat het standpunt is, als die ook maar 1 seconde denken van naar hier te komen slaan we ze ineen de eerste meter na de grensovergang, of zoiets.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 november 2023 om 20:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 21:21   #33
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Niet als hij hele nare dingen over Israel zou gaan zeggen.

Dat is de achilleshiel van het Vb. En de marsorders voor de partijgenoten zijn duidelijk. Wat je ook van Gaza vindt, mond dicht!
Alsof Van Den Brande interesse heeft in Gaza. Newsflash jongen, niemand in Vlaanderen ligt wakker van wat ze in zandbakistan uitvreten. Het enige wat belangrijk is, is dat ze die achterlijke ideologie daar laten en hier niet importeren
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 21:30   #34
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

.
__________________
Na het bekijken van TikToks van Dries Van Langenhove heb ik mijn anti-Vlaams-nationalistische handtekening verwijderd. Eén persoon heeft mijn respect op zo'n manier verdiend dat het mijn volledige mening heeft doen herzien.

Dank aan deze joden https://www.linkedin.com/posts/ugcPo...ium=member_ios

Israel-Hamas War: Last Week Tonight with John Oliver (HBO): https://www.youtube.com/watch?v=pJ9PKQbkJv8

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 14 november 2023 om 21:37.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 21:31   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Niet als hij hele nare dingen over Israel zou gaan zeggen.

Hij denkt waarschijnlijk dat Gaza een merk van pijpleidingen is, dus weinig kans.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 21:44   #36
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Alsof Van Den Brande interesse heeft in Gaza. Newsflash jongen, niemand in Vlaanderen ligt wakker van wat ze in zandbakistan uitvreten. ...
Bij de koffie-automaat is dan anders toch al 5 weken wel een top 10 onderwerp hoor.

Naast de wintersport, zomervakantie, nieuwe auto, verbouwing, belastingvoordeel, kinderen, rente op spaartegoed, enzv


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Denk je dat hij een moslim pijper is ?
Meer dat hij heel primair en ongefilterd reageert op beelden.

Das dus wachten op "anti-semitisme"...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 23:06   #37
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het probleem is inderdaad dat het VB te licht is op dat vlak. Er zou een echte partij moeten komen die echt "eigen volk eerst" voorstaat, he. Het antiracisme heeft haar kans gehad en de resultaten zijn rampzalig. De strijd tegen het racisme is de grootste ramp die ons overkomen is. Tenminste het Newspeak racisme, waar men zelfs gezonde islamofobie als "racisme" gaat bestempelen, daar waar ik nooit gehoord heb dat afkeer van nazi's moet bechouwd worden als een racistische attitude.

Het gaat helemaal niet over primair huidskleur racisme he. Het gaat over de ramp dat van gevaarlijke idioten zeggen dat we ze beter mijden, racisme werd genoemd en met alle mogelijke middelen werd bestreden. Waardoor we inderdaad in een maatschappij terechtgekomen zijn die werd overrompeld door binnenstromende gevaarlijke idioten die hier alles naar de vaantjes helpen en waarvan je niet eens mag zeggen dat het gevaarlijke idioten zijn.
Mono-cultuur.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 23:35   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Eigenlijk is het erg, de waarheid niet meer mogen zeggen... zelf niet bij de enigen waar het misschien wel nog kon, en dit om bij een club te kunnen horen , die geleid word door een hoop prutsers die zogezegd "democratisch" zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2023, 07:11   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Eigenlijk is het erg, de waarheid niet meer mogen zeggen... zelf niet bij de enigen waar het misschien wel nog kon, en dit om bij een club te kunnen horen , die geleid word door een hoop prutsers die zogezegd "democratisch" zijn.
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2023, 07:24   #40
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.662
Standaard

Ik heb de indruk dat de geschreven pers er clickbaitsgewijs weer meer van gemaakt heeft dan het was. In het mondelinge interview zegt Van den Brande op een gegeven moment dat het niet om racisme ging maar om zijn manier van doen ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be