Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Kan jij vrienden zijn met mensen van andere partijen?
Ik kan met iedereen vrienden zijn behalve VB'ers 2 4,65%
Ik kan met IEDEREEN vrienden zijn, maakt ni uit wa ze denken 21 48,84%
Zolang ze maar ni erover praten is t goed 4 9,30%
Nee dank u , alleen mensen die mn gedachten 100% volgen 0 0%
Hangt af van persoon tot persoon of ik die een kans geef 16 37,21%
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 23 juli 2005, 18:41   #81
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
academisch opgeleid en nog altijd niet kunnen inzien wat zich er afgespeeld heeft. Nochtans is het zeer duidelijk.

Het probleem is niet of ik het goed of slecht uitgelegd heb, het probleem is dat dit voorval niet in uw kraampje past, en bij voorbaat dus afgeschoten wordt.

Ik zal mijn verhaal opnieuw doen, speciaal voor onze academisch opgeleide Xnorf:

een groep scholieren moet groepswerk maken. Bij die groep hoort een alllochtone jongen bij. Na de schooluren verzamelen we bij iemand thuis voor die groepswerk. Ook die allochtoon komt. De ouders des huizes zijn niet blij met zijn komst en blaffen hem af en slingeren verwijten naar zijn kop. Ze durfden zelfs in bijzijn van ons zeer racistisch uit de hoek te komen. Ze wilden hem niet in huis! Die jongen kon niks anders doen dan zijn materiaal bijeen pakken en het aftrappen. Voor alle duidelijkheid: de ouders vragen niet beleefd of hij wilt weggaan, ze roepen en tieren en schelden dat het niet normaal is. Net alsof ze een inbreker op heterdaad betrapt hadden.
Kuch... uw taalbeheersing is maar slapjes Voor ge hier zware uitspraken doet over mijn taalkundigheid zou ik toch eerst uw basis nederlands wat bijschaven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
Is dit duidelijk genoeg of wilt ge ook nog dat ik alle verwijten en scheldwoorden hier opsom?
Ja dat wil ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
Wat ik toen meegemaakt heb, heeft mij voor het leven getekend. Ik heb ook mijn mensbeeld moeten herzien: ik heb opgehouden te denken dat in iedere mens iets goeds zit dat alleen de kans moet krijgen tot expressie te komen. Niet dus! Sommige mensen zijn monsterlijk! Dit is mijn be(ver)oordeling. Nu hoor ik graag de uwe.
Dat zal dan wel een geisoleerd geval zijn dat niet partijgebonden is zoals elke vorm van moslimextremisme ook niet religiegebonden is. Natuurlijk snijdt een mes maar aan ene kant en ligt het eraan of ge met de juste kant snijdt. Dat terzijde betreur ik het als dat een normale geintegreerde beleefde en bescheiden jongeman was. Moest het anderzijds zo een ingebeeld macho gouden-ketting-dragend egotrippertje zijn, zou ik m ook ni in huis willen. En dat heeft dan niks met huidskleur te maken, want zo wil ik ook geen Vlamingen in huis hoor.

En als je op voorhand weet dat die ouders zo zijn, waarom ga je dan daar en ni bij jou thuis?
__________________
Hmmmmm...
Xnorf is offline  
Oud 23 juli 2005, 19:22   #82
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Kuch... uw taalbeheersing is maar slapjes Voor ge hier zware uitspraken doet over mijn taalkundigheid zou ik toch eerst uw basis nederlands wat bijschaven.

bedankt om mij feedback te geven!

Ja dat wil ik.

Dit neem ik niet eens serieus!!!

Dat zal dan wel een geisoleerd geval zijn dat niet partijgebonden is zoals elke vorm van moslimextremisme ook niet religiegebonden is.

Ik beweer ook niet dat het de schuld van 'de partij' is. Want zoals je eerder kon lezen, ga ik nog steeds om met (bepaalde) VB'ers. Maar de partij voor 100% vrijpleiten, zult ge me ook niet zien doen!

Natuurlijk snijdt een mes maar aan ene kant en ligt het eraan of ge met de juste kant snijdt. Dat terzijde betreur ik het als dat een normale geintegreerde beleefde en bescheiden jongeman was. Moest het anderzijds zo een ingebeeld macho gouden-ketting-dragend egotrippertje zijn, zou ik m ook ni in huis willen. En dat heeft dan niks met huidskleur te maken, want zo wil ik ook geen Vlamingen in huis hoor.

Een allochtoon die latijn volgt tot in het 6de jaar zal niet meteen uitzien als Ali B, denk je niet? En dan nog: ze hadden die jongen een kans moeten geven, ik weet zeker dat hij zich 'bewezen' zou hebben! Heel zeker! Ook als ze hem geen kans zouden willen geven...ze konden toch aan hun eigen zoon denken!!! Hoe denk je dat hij zich gevoeld heeft?

Bovendien, een Ali B-type op straat tegenkomen kan mss dergelijk gedrag of gevoelens uitlokken (niet dat ik het goedkeur hoor!) maar een allochtone jongen, die helemaal niet uitziet als Ali B en die SAMEN MET JOUW ZOON gekomen is om aan SCHOOLZAKEN TE WERKEN, had die ouders anders moeten stemmen. Ik wil niet zeggen dat ze meteen hun VB-lidkaarten moesten verscheuren ( als het hebben natuurlijk!?), ze hadden die jongen in ons bijzijn niet zo mogen kleineren...jij ziet die jongen dan nooit meer...maar uw zoon gaat die in zijn klas elke dag in de ogen moeten kijken.

En als je op voorhand weet dat die ouders zo zijn, waarom ga je dan daar en ni bij jou thuis?

We wisten wel dat ze VB'ers waren, de zoon en de ouders, maar die jongen en de allochtoon gingen gewoon met mekaar om. Ondanks het feit dat die ene soms wel extreem kon zijn, kon je die allochtoon moeilijk opwinden. Hij relativeerde en nuanceerde veel. Het was niet zo'n typetje die achter alles racisme zag en omgang met vlamingen uit de weg ging. Van die ouders wisten we ook dat ze VB'er waren maar die reactie hadden we niet verwacht. Eigenlijk hadden we het niet eens in ons hoofd gehaald, want we vertrouwden op onze VB-kameraad, die uiteindelijk zelf hem bij zijn thuis uitnodigde, hij had het zelf niet zien aankomen...als die zoon het zelf niet wist, hoe moesten wij het weten???
styllo_ben is offline  
Oud 23 juli 2005, 19:33   #83
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Was dat nu zo moeilijk om da van den eerste keer zo te schrijven?

Zie, nu geef ik u gelijk
__________________
Hmmmmm...
Xnorf is offline  
Oud 23 juli 2005, 19:39   #84
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Was dat nu zo moeilijk om da van den eerste keer zo te schrijven?

Zie, nu geef ik u gelijk
oké, ik weet het ondertussen: minder beeldspraak, meer feiten![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by styllo_ben on 23-07-2005 at 20:45
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Was dat nu zo moeilijk om da van den eerste keer zo te schrijven?

Zie, nu geef ik u gelijk
oké, ik weet het ondertussen: minder beeldspraak, meer feiten![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Was dat nu zo moeilijk om da van den eerste keer zo te schrijven?

Zie, nu geef ik u gelijk
oké, ik weet het ondertussen: minder beeldspraak, meer feiten![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 23 juli 2005 om 19:45.
styllo_ben is offline  
Oud 23 juli 2005, 21:59   #85
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

zie ik da nu goed , er is een 2de thePiano int spel, genaamd §tijn....

Een volgeling van de van minnebruggen sekte
__________________
Hmmmmm...
Xnorf is offline  
Oud 23 juli 2005, 22:01   #86
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Eigenlijk verdient Styllo_ben de doodstraf omdat hij in het rood tikt.
Musketo is offline  
Oud 23 juli 2005, 22:04   #87
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Eigenlijk verdient Styllo_ben de doodstraf omdat hij in het rood tikt.
zaag es ni alle threads vol over die doodstraf, doe da in de desbetreffende thread... das al meer dan voldoende
__________________
Hmmmmm...
Xnorf is offline  
Oud 24 juli 2005, 15:30   #88
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Eigenlijk verdient Styllo_ben de doodstraf omdat hij in het rood tikt.
?
wat betekent 'in het rood tikken'?
styllo_ben is offline  
Oud 24 juli 2005, 15:36   #89
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Eigenlijk verdient Styllo_ben de doodstraf omdat hij in het rood tikt.
aha ik zie het.

binnenin een citaat tik je toch met rood om onderscheid te maken tussen het eigenlijk citaat en jouw antwoord erop?

Of heeft rood een ander betekenis?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by styllo_ben on 24-07-2005 at 16:37
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Eigenlijk verdient Styllo_ben de doodstraf omdat hij in het rood tikt.
aha ik zie het.

binnenin een citaat tik je toch met rood om onderscheid te maken tussen het eigenlijk citaat en jouw antwoord erop?

Of heeft rood een ander betekenis?[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by styllo_ben on 24-07-2005 at 16:36
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Eigenlijk verdient Styllo_ben de doodstraf omdat hij in het rood tikt.
aha ik zie het.

binnenin een citaat tik je toch met rood om onderscheid te maken tussen het eigenlijk citaat en jouw antwoord erop?

Of heeft rood een andere betekenis?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Eigenlijk verdient Styllo_ben de doodstraf omdat hij in het rood tikt.
aha ik zie het.

binnenin een citaat tik je toch met rood om onderscheid te maken tussen het eigenlijk citaat en jouw antwoord erop?

Of wat betekent rood?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 24 juli 2005 om 15:37.
styllo_ben is offline  
Oud 27 juli 2005, 18:33   #90
tsjernobyl
Vreemdeling
 
tsjernobyl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2003
Berichten: 30
Standaard

Ik kan verbroederen met mensen die totaal anders denken dan ik, maar een discutie daarover kan je maar beter vermijden, dat stopt toch nooit.

Vriend van me studeerd pol en soc, en onze visie is wel een stuk anders (hij erg links en ik eerder rechts, maar maak van mij geen VB'er aub) en toch komen we goed overeen.

Groot deel van vrienden (jongeren) heeft geen politieke mening, dus daarover kunnen we al geen ruzie maken.

Meestal kan ik het niet vinden met erg conservatieve mensen en ook niet met dieren activisten, die zijn te extreem in hun gedachten. Zolang iemand niet extreem is in zijn gedachten kan ik er gerust mee leven.

Vlaamsblokkers vallen vaak nog wel mee, maar zoals overal heb je daar wel speciale gevallen die ik niet moet hebben.
__________________
www.geen200jaar.be
tsjernobyl is offline  
Oud 28 juli 2005, 15:42   #91
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Het hangt af van persoon tot persoon.Ik heb vrienden in diverse andere partijen en ik kan ook heel wat waardering opbrengen voor mensen met diverse politieke achtergrond. Maar zeggen dat wat iemand denkt helemaal geen belang heeft gaat mij te ver. Ik zou het moeilijk hebben om vriendschap te sluiten met iemand wiens persoonlijke politieke gedachtengoed ik echt verafschuw.
Jozef Ostyn is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be