Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Tarik Fraihi - 4 april t.e.m. 10 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Tarik Fraihi - 4 april t.e.m. 10 april Fraihi is filosoof en docent aan de EHSAL. Hij werkt tevens voor de studiedienst van de sp.a. Schreef het boek 'De smaak van de ongelijkheid' waarin hij het minderhedenbeleid op de korrel neemt. En niet te vergeten: de interculturele website 'Kif Kif' waarvan hij voorzitter is.

 
 
Discussietools
Oud 15 april 2005, 11:37   #21
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Een kinderhand is snel gevuld. Lees maar eens aandachtig wat hier staat:

Tarik Fraihi is dus een groot voorstander van het beginsel van "eigen volk eerst" en van het invoeren en koesteren van islamitische apartheid.

Voorts mogen volgens hem politici geen problemen aankaarten. ???

Dat noemen ze wellicht een voorbeeld van democratie op zijn islamitisch?

Aan uw uitleg te lezen is uw kinderhand inderdaad wel heel snel gevuld.

Maar ja, u bent dan ook dermate bevooroordeeld dat elk woord uitgesproken door een (islamitische) allochtoon eerst door uw magische "anti-islam-filter" moet passeren. Zo wordt "pak de problemen aan" door u moeiteloos geïnterpreteerd als "koesteren van de islamitische apartheid". Moet er nog zand zijn?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 15 april 2005, 11:39   #22
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bourne
Uit het artikel kan ik ook opmaken dat Dhr Tarik de problemen liever verzwijgt dan bespreekt. Meer nog allochtonen die het echt goed menen en de problemen durven aankaarten worden zonder meer opgeroepen hun mond te houden omdat het schadelijk zou zijn voor hun gemeenschap. Dat de problemen schadelijk zijn voor de Belgische gemeenschap is blijkbaar niet zo belangrijk voor Dhr Tarik.
U heeft verkeerd opgemaakt. U bent niet goed in het afleiden. Blijkbaar ligt het probleem dus bij u.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 15 april 2005, 16:23   #23
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Aan uw uitleg te lezen is uw kinderhand inderdaad wel heel snel gevuld.

Maar ja, u bent dan ook dermate bevooroordeeld dat elk woord uitgesproken door een (islamitische) allochtoon eerst door uw magische "anti-islam-filter" moet passeren. Zo wordt "pak de problemen aan" door u moeiteloos geïnterpreteerd als "koesteren van de islamitische apartheid". Moet er nog zand zijn?
Lees liever aandachtig nogmaals deze tekst, niet mijn woorden, maar die van Fraihi, en niet uit hun context gerukt:


Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Tarik Fraihi
Ik stoor me veel meer aan de allochtone politici die zich om de haverklap geroepen voelen om in de media de problemen aan te kaarten.

Ik wil hen bewust provoceren.

Ze zeggen, zomaar, ondoordachte standpunten. Daardoor doen ze meer kwaad dan goed voor de allochtonen in ons land.

Door hun stoere verklaringen in de media brengen ze [size=4]hun eigen gemeenschap[/size] in gevaar.

Het is trouwens niet aan de politici om de problemen aan te kaarten.
Fraihi wil dus die "allochtone" politici bewust provoceren die het wagen hun "eigen gemeenschap" kritisch in het daglicht te stellen.

En dat noemt zich dan een filosoof.


Laatst gewijzigd door Wreker : 15 april 2005 om 16:27.
Wreker is offline  
Oud 15 april 2005, 16:33   #24
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

1. Door kritiek te geven tegen die politici is Fraihi zélf kritisch tov allochtonen. Het is dus duidelijk dat hij niet pleit voor een "laisser-faire" beleid, of dat "problemen niet zouden mogen aangekaart worden".

2. Hij noemt zich geen filosoof, hij is filosoof.

3. Ik lees nergens iets �* la "eigen volk eerst", noch "democratie op z'n islamitisch", zoals u beweerde.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 15 april 2005, 16:45   #25
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
1. Door kritiek te geven tegen die politici is Fraihi zélf kritisch tov allochtonen. Het is dus duidelijk dat hij niet pleit voor een "laisser-faire" beleid, of dat "problemen niet zouden mogen aangekaart worden".
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Tarik Fraihi
Het is trouwens niet aan de politici om de problemen aan te kaarten.
Wreker is offline  
Oud 16 april 2005, 09:18   #26
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
(...)
3. Ik lees nergens iets �* la "eigen volk eerst", noch "democratie op z'n islamitisch", zoals u beweerde.
Wat verstaat U dan onder deze tekst?

Citaat:
Door hun stoere verklaringen in de media brengen ze [size=4]hun eigen gemeenschap[/size] in gevaar.

Het is trouwens niet aan de politici om de problemen aan te kaarten
.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 16 april 2005, 09:27   #27
Bourne
Burger
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
U heeft verkeerd opgemaakt. U bent niet goed in het afleiden. Blijkbaar ligt het probleem dus bij u.
Het is hier overduidelijk aangetoont door verschillende personen dat u het bij het verkeerde einde hebt. Maar ik denk eerder dat u niet wil begrijpen wat Dhr Tarik schrijft. Het probleem ligt dus bij u, u die als enige iets anders leest.
Bourne is offline  
Oud 17 april 2005, 02:44   #28
nightwalker
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 april 2004
Berichten: 23
Standaard

ik denk niet dat Turkje de enige is die het zo leest. Mr. Fraihi heeft gelijk. Het is onevenwichtig. Als allochtone politici alleen maar problemen aankaarten en geen oplossingen zoeken, dan heeft hij gelijk. Zijn uitspraak moet ook zo begrepen worden.
Hij zegt 'hun eigen' gemeenschap, niet 'mijn' gemeenschap. Allochtone politici vertegenwoordigen ook de allochtonen.
De vooringenomenheid van sommige posters druipt er soms af.
Mr. Fraihi laat je niet doen.
Als Abou Jahjah de Malcolm x is van België, dan is Fraihi ongetwijfeld de Martin Luther King. Doe zo voort.

Laatst gewijzigd door nightwalker : 17 april 2005 om 02:51.
nightwalker is offline  
Oud 17 april 2005, 07:51   #29
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:

Mr. Fraihi heeft gelijk. Het is onevenwichtig. Als allochtone politici alleen maar problemen aankaarten en geen oplossingen zoeken, dan heeft hij gelijk. Zijn uitspraak moet ook zo begrepen worden.
Hij zegt 'hun eigen' gemeenschap, niet 'mijn' gemeenschap. Allochtone politici vertegenwoordigen ook de allochtonen.
De vooringenomenheid van sommige posters druipt er soms af.

Bon, dan even herlezen in omgekeerde betekenis (helpt altijd):

Door hun stoere verklaringen in de media brengen autochtone politici hun eigen gemeenschap in gevaar.
Het is trouwens niet aan de politici om de problemen aan te kaarten

Als autochtone politici alleen maar problemen aankaarten en geen oplossingen zoeken, dan heeft Fraihi gelijk.
Hij zegt 'hun eigen' gemeenschap, niet 'mijn' gemeenschap. Autochtone politici vertegenwoordigen de autochtonen.
Over vooringenomenheid gesproken!





__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 17 april 2005, 10:48   #30
Bourne
Burger
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nightwalker
Het is onevenwichtig. Als allochtone politici alleen maar problemen aankaarten en geen oplossingen zoeken, dan heeft hij gelijk. Zijn uitspraak moet ook zo begrepen worden.
Problemen aankaarten zonder dat je een oplossing hebt mag dus niet. Dit lijkt me nogal een manke redenatie, het wil immers tevens zeggen dat je eerst een oplossing moet zoeken en daar het bijpassende probleem voor moet vinden.

Op het bedrijf waar ik werk kom ik dagelijks met problemen in aanraking. De normale gang van zaken is:
1) Iemand stelt een probleem vast.
2) Legt dat voor aan de groep.
3) De groep gaat rond tafel zitten om gezamelijk tot een oplossing te komen.
4) Probleem wordt opgelost.

Volgens de Dhr Tarik zou de persoon die het probleem vaststelt moet zwijgen tot hij er een oplossing voor heeft. Want een probleem localiseren zonder dat je meteen een oplossing hebt is schadelijk.
Een probleem verdoezelen is nog veel schadelijker, het woekert voort en tast andere organen aan en op lagere termijn is het probleem onoverzichtelijk.

Stel dat iemand een klein brandje localiseert, maar niets heeft om te blussen. Moet die persoon dan maar zwijgen over het brandje tot er iemand voorbijkomt die wel kan blussen?
Wat Dhr Tarik doet is niets meer dan struisvogelpolitiek, verdoezelen van problemen waar hij geen antwoord op heeft dat in zijn kraam past.

En hem vergelijken met Martin Luther King is even absurd als grotesk.
Met alle respect voor Dhr Tarik maar hij heeft nog niets bewezen.
Bourne is offline  
Oud 20 april 2005, 15:22   #31
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bourne
Het is hier overduidelijk aangetoont door verschillende personen dat u het bij het verkeerde einde hebt. Maar ik denk eerder dat u niet wil begrijpen wat Dhr Tarik schrijft. Het probleem ligt dus bij u, u die als enige iets anders leest.
Misschien is mijn probleem eerder dat ik juist wél wil begrijpen wat dhr. Tarik schrijft. Dit in tegenstelling tot jullie die al van te voren wéten wat dhr. Tarik gaat schrijven, om dan ook zijn schrijfsels op die manier te gaan interpreteren.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 20 april 2005, 15:31   #32
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Volgens sommige posters wil dhr. Fraihi dus problemen onder de mat vegen. Dan is volgende toch een rare uitspraak:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tarik Fraihi
"Het is aan de allochtonen om hun problemen in eigen handen te nemen. Zij moeten de verantwoordelijkheid niet doorschuiven."
En nog:

Citaat:
"Als de doorstroming van allochtonen in het onderwijs rampzalig is, als hun positie op de arbeidsmarkt ondermaats is, dan is het in de eerste plaats aan de allochtonen zelf om daar werk van te maken.
Ik wil wel eens de eerste groene of rode politicus tegenkomen die bovenstaande zo sec durft te zeggen...


Waar gaat het dan wel over?

Citaat:
Ik stoor me veel meer aan de allochtone politici die zich om de haverklap geroepen voelen om in de media de problemen aan te kaarten. Ik wil hen bewust provoceren. Ze zeggen, zomaar, ondoordachte standpunten.
Met andere woorden: dhr. Fraihi stoort zich aan het "veel blabla, weinig boemboem" gehalte van vele allochtone politici.

Dat lijkt me dus al iets heel anders te zijn dan "de problemen niet willen aankaarten".
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be