Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2019, 02:34   #381
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Straks gaat gij me nog komen verklappen dat het wiel rond is: da's namelijk ook wetenswaardig.


BREAKING NEWS:
Tomm krijgt een kik van zijn eigen postings: for all to see!
-> Ziet ge: ik kan ook evidenties posten.
Natuurlijk ga ik ervan uit dat jullie dit weten, maar hoeveel Belgen weten dat? Ik vermoed minder dan 1%. Waarom zou ik ijdel zijn op een anoniem forum waar niemand zelfs mijn echte naam kent?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 02:36   #382
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ergens wel zonde voor China dat het Rusland achterna gaat betreft kapitaal vlucht — voor China dan. Dit geld had beter besteed kunnen worden in de eigen economie.

Maargoed dit geld ook voor bepaalde Caraibisch eilanden. Als je ziet wat voor villaparken op de Nederlandse Antillen gebouwd worden en wat voor jachten er staan. Alleen trekken er geen miljoenen miljonairs vanuit Amerika en Europa naar deze oorden; eerder tienduizenden, misschien honderdduizenden mocht het gehele Caraibisch gebied onder het vergrootglas worden genomen.
Het verschil is dat de Chinese overheid weet wat ze doen, nu in Rusland ook meestal, maar in de jaren 90 was het anders werd het land bestuurd door een alcoholicus en maffiosi.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 02:39   #383
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
China heeft niet veel meer met communisme te maken tenzij het "politiek" theater dat ze maken om de schijn op te houden. Voor de rest is het een kapitalistische dictatuur. Alles loopt perfect voor een individu en een bedrijf zolang ze binnen de krijtlijnen lopen.

Blijkbaar kiezen veel rijke Chinezen toch eieren voor hun geld. Ben nu in Bangkok en er is hier een echte bouwwoede. De rijke Chinezen kopen hier appartementen van honderdduizenden tot miljoenen dollars en houden hier een voet aan huis. Men maakt hier een prognose dat op enkele jaren hier 3 miljoen Chinezen gaan wonen, en het zijn geen arme. Op korte tijd is alles hier duurder geworden in Bangkok.
China is nooit echt kapitalistisch geweest sinds 1948 volgens the economist.
En ja rijke Chinezen vertrouwen de CCP niet 100% . Anders dan in echt kapitalistische landen hebben ze het niet volledig voor het zeggen in China.
China zal gepaste maatregelen nemen om die kapitaalsvlucht aan te pakken.
Het regime in Thailand kan niet overleven zonder China.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 05:38   #384
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Dat zal wel los loslopen denk ik.

Zonder China of zonder Chinezen — Thailand. Ik denk dat dit een groot verschil maakt. China heeft geen historische claims op Thailand ten tijde van de Ming dynasty. De boel komen bepalen voor de Chino's als in HK gebeurd zit er gewoon niet in.
Dreigen om China niet meer in te mogen voor rijke Chinezen zal eerder averechts werken op lange termijn.

China is dit geld gewoon kwijt. Zoals Rusland ook miljarden, wellicht triljarden, kwijt is door kapitaal vlucht. Dat het onder Yeltsin slechter was hoeft overigens net te betekenen dat het nu niet beter kan.

Zoals je in een andere post aangaf, meen ik, kan er 'gekloot' worden met belastingaanslagen mocht een 'communistische' regering een kop van een miljonair niet aanstaan. In grote mensentaal betekent dit onzekerheid; gevolgelijk dus kapitaalvlucht.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 september 2019 om 06:06.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 06:16   #385
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

China nooit echt communistisch geweest? Noem mij een land dat zo hun best heeft gedaan om hun geschiedenis te wissen. Als het aan Mao had gelegen dan was China overgegaan op het Latijnse schrift. Nog zoiets: Ten tijde van de grote sprong voorwaarts of culturele revolutie mochten mensen niet meer individueel koken en gebeurde dit in grote zalen met gaarkeukens. Na het eten werden mensen gewogen op een weegschaal om te controleren een of men echt hun toegeschreven gelijke portie had genomen — en er iet overheen 'gesmokkeld' waren met eten.

Als zelfs mensen exact, in hoeveelheden, moet eten van staatswege dan noem ik het communisme waarachtig geslaagd..

Ik zou overigens wel dat artikel van de economist willen lezen. Heb je een link?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 september 2019 om 06:25.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 08:48   #386
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Natuurlijk ga ik ervan uit dat jullie dit weten, maar hoeveel Belgen weten dat? Ik vermoed minder dan 1%. Waarom zou ik ijdel zijn op een anoniem forum waar niemand zelfs mijn echte naam kent?
Die 99% die het 'niet weet', die weten natuurlijk niet dat ze het niet weten.

Zou het niet kunnen dat gij ook tot die 99% behoort? Denk daar eens over na ...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 08:50   #387
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
China is nooit echt kapitalistisch geweest sinds 1948 volgens the economist.
En ja rijke Chinezen vertrouwen de CCP niet 100% . Anders dan in echt kapitalistische landen hebben ze het niet volledig voor het zeggen in China.
China zal gepaste maatregelen nemen om die kapitaalsvlucht aan te pakken.
Het regime in Thailand kan niet overleven zonder China.
Thailand kan perfect zonder China. en dat is niet eens de kwestie. Thailand WIL niet bij China horen. Hong Kong ook niet. Oekraine ook niet bij Rusland. Ge moet u eens afvragen waarom.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 09:06   #388
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Communism?
It makes smoking look healthy.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:35   #389
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Dat zal wel los loslopen denk ik.

Zonder China of zonder Chinezen — Thailand. Ik denk dat dit een groot verschil maakt. China heeft geen historische claims op Thailand ten tijde van de Ming dynasty. De boel komen bepalen voor de Chino's als in HK gebeurd zit er gewoon niet in.
Dreigen om China niet meer in te mogen voor rijke Chinezen zal eerder averechts werken op lange termijn.

China is dit geld gewoon kwijt. Zoals Rusland ook miljarden, wellicht triljarden, kwijt is door kapitaal vlucht. Dat het onder Yeltsin slechter was hoeft overigens net te betekenen dat het nu niet beter kan.

Zoals je in een andere post aangaf, meen ik, kan er 'gekloot' worden met belastingaanslagen mocht een 'communistische' regering een kop van een miljonair niet aanstaan. In grote mensentaal betekent dit onzekerheid; gevolgelijk dus kapitaalvlucht.
Er zijn maatregelen om kapitaalsvlucht tegen te gaan, en zoals in zoveel zaken is China daar weer een pionier in. Rusland begint ook te leren, de kapitaalsvlucht is nu al veel kleiner dan in de jaren 90. Oligarchen die zich misdragen weten wat hen te wachten staat en dat is niet ok...

tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:37   #390
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
China nooit echt communistisch geweest? Noem mij een land dat zo hun best heeft gedaan om hun geschiedenis te wissen. Als het aan Mao had gelegen dan was China overgegaan op het Latijnse schrift. Nog zoiets: Ten tijde van de grote sprong voorwaarts of culturele revolutie mochten mensen niet meer individueel koken en gebeurde dit in grote zalen met gaarkeukens. Na het eten werden mensen gewogen op een weegschaal om te controleren een of men echt hun toegeschreven gelijke portie had genomen — en er iet overheen 'gesmokkeld' waren met eten.

Als zelfs mensen exact, in hoeveelheden, moet eten van staatswege dan noem ik het communisme waarachtig geslaagd..

Ik zou overigens wel dat artikel van de economist willen lezen. Heb je een link?
Er zijn er verschillende geweest. Ik zal eens google en. Hierboven heb ik een link gegeven naar een artikel van the economist over de nauwe band tussen het enige "private" grote bedrijf in China dat niet rechtstreeks of onrechtstreeks in staatshanden is, alibaba, en de communistische partij...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:41   #391
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Die 99% die het 'niet weet', die weten natuurlijk niet dat ze het niet weten.

Zou het niet kunnen dat gij ook tot die 99% behoort? Denk daar eens over na ...
Wel jay en Gipsy weten dat natuurlijk omdat ze zaken doen in China, ik weet dit toevallig omdat ik daar geïnteresseerd in ben.
90% van de Belgen kan Hong Kong zelfs niet aanduiden op een wereldkaart...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:44   #392
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Thailand kan perfect zonder China. en dat is niet eens de kwestie. Thailand WIL niet bij China horen. Hong Kong ook niet. Oekraine ook niet bij Rusland. Ge moet u eens afvragen waarom.
Niemand zegt hier dat Thailand bij China moet horen. Maar bijna de hele elite in Thailand zijn etnische Chinezen. En tegenwoordig komen de meeste toeristen en zakenpartners van Thailand uit China. Het was ooit anders. De voormalige Aziatische tijger is z'n klauwen kwijt, en het land wordt beheerst door incompetente en uiterst onpopulaire militairen...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:45   #393
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Communism?
It makes smoking look healthy.
Wel Chinezen leven nu gemiddeld 50 jaar langer dan in de jaren 40 dus communisme is gezond blijkbaar...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:52   #394
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Ils fument plus que Mao de ses pieds...
(Bon, hij was een uitzondering.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 14 september 2019 om 12:18.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 16:13   #395
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niemand zegt hier dat Thailand bij China moet horen. Maar bijna de hele elite in Thailand zijn etnische Chinezen. En tegenwoordig komen de meeste toeristen en zakenpartners van Thailand uit China. Het was ooit anders. De voormalige Aziatische tijger is z'n klauwen kwijt, en het land wordt beheerst door incompetente en uiterst onpopulaire militairen...
Thailand heeft de laatste drie jaar groeicijfers va 3.5 tot iets meer van 4 procent en een inflatie van amper 1procent. Goed dus.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 21:48   #396
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Thailand heeft de laatste drie jaar groeicijfers va 3.5 tot iets meer van 4 procent en een inflatie van amper 1procent. Goed dus.
Is maar de helft van China, en die groeicijfers komen voornamelijk door de sterk toegenomen handel met China. De meeste toeristen zijn tegenwoordig ook Chinees( wat de Thai niet altijd zo leuk vinden, Chinezen staan er bekend als boertig en luid)
Toen ik laatst in Thailand was klaagde iedereen steen en been, en nochtans is het geen volk dat klagen tot nationale sport gemaakt hebben zoals de Belgen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 05:41   #397
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Is maar de helft van China, en die groeicijfers komen voornamelijk door de sterk toegenomen handel met China. De meeste toeristen zijn tegenwoordig ook Chinees( wat de Thai niet altijd zo leuk vinden, Chinezen staan er bekend als boertig en luid)
Toen ik laatst in Thailand was klaagde iedereen steen en been, en nochtans is het geen volk dat klagen tot nationale sport gemaakt hebben zoals de Belgen.
Toevallig zag ik ergens dat er in 2018 11 miljoen Chinese toeristen naar China zijn gekomen. Hun gedrag valt nogal mee maar de typische charter toeristen zijn door hun aantal, groepen van enkele tientallen mensen nogal drukkend, wat ook van Westerse groepen kan gezegd worden of de Russen. En natuurlijk ook de klassieke zuip en hoer toeristen die gelukkig genoeg geconcentreerd blijven in enkele bekende centra zoals Patpong of Nana.

Nogmaals economisch doet Thailand het niet slecht en het is een internationale hub geworden voor Westerlingen en andere Aziaten. Ondernemers en bedrijven maken er meer een meer een gewoonte van hun vergaderingen en meetings in Bangkok te houden en hebben daar doorgaans hun verblijfsvergunning.. Hoe dan ook blijft Bangkok aangenamer dan de meeste Aziatische steden. In tegenstelling tot China kunnen Westerlingen daar eigendom kopen en relatief gemakkelijk een permanent visa krijgen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 11:41   #398
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Toevallig zag ik ergens dat er in 2018 11 miljoen Chinese toeristen naar China zijn gekomen. Hun gedrag valt nogal mee maar de typische charter toeristen zijn door hun aantal, groepen van enkele tientallen mensen nogal drukkend, wat ook van Westerse groepen kan gezegd worden of de Russen. En natuurlijk ook de klassieke zuip en hoer toeristen die gelukkig genoeg geconcentreerd blijven in enkele bekende centra zoals Patpong of Nana.

Nogmaals economisch doet Thailand het niet slecht en het is een internationale hub geworden voor Westerlingen en andere Aziaten. Ondernemers en bedrijven maken er meer een meer een gewoonte van hun vergaderingen en meetings in Bangkok te houden en hebben daar doorgaans hun verblijfsvergunning.. Hoe dan ook blijft Bangkok aangenamer dan de meeste Aziatische steden. In tegenstelling tot China kunnen Westerlingen daar eigendom kopen en relatief gemakkelijk een permanent visa krijgen.
De Russen storen mij totaal niet, ik begrijp niet waarom zo veel westerlingen hun gedrag storend vinden. Misschien omdat ik ze ken en weet dat achter die grimmige façade heel hartelijke mensen schuilen. De Thai hebben ook geen probleem met hen lijkt het.Die storen zich vooral aan Chinese, Arabische, Iraanse en Indische toeristen.
Permanent visa? Ik dacht maximaal een jaar, en de vereisten worden elk jaar strenger. (wat ik ook begrijp als ik zie welk volk naar Thailand trekt)
Bangkok is al sinds de jaren 80 een internationale hub. Bangkok is aangenaam omdat het heel internationaal is, je eigenlijk kunt leven zoals in Europa, Hong Kong ook waarschijnlijk maar is een pak duurder. Peking daarentegen is door en door Chinees, daar kun je niet omheen en niemand spreekt Engels. Ik hou van Laos en Cambodia, de rustige, gemoedelijkere, nog goedkopere versie van Thailand, met een Franse touch en fantastische natuur. De hamers en sikkels elke 5 meter in Laos, daar heb ik geen last van...

Laatst gewijzigd door tomm : 15 september 2019 om 11:45.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 12:59   #399
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Russen storen mij totaal niet, ik begrijp niet waarom zo veel westerlingen hun gedrag storend vinden. Misschien omdat ik ze ken en weet dat achter die grimmige façade heel hartelijke mensen schuilen. De Thai hebben ook geen probleem met hen lijkt het.Die storen zich vooral aan Chinese, Arabische, Iraanse en Indische toeristen.
Permanent visa? Ik dacht maximaal een jaar, en de vereisten worden elk jaar strenger. (wat ik ook begrijp als ik zie welk volk naar Thailand trekt)
Bangkok is al sinds de jaren 80 een internationale hub. Bangkok is aangenaam omdat het heel internationaal is, je eigenlijk kunt leven zoals in Europa, Hong Kong ook waarschijnlijk maar is een pak duurder. Peking daarentegen is door en door Chinees, daar kun je niet omheen en niemand spreekt Engels. Ik hou van Laos en Cambodia, de rustige, gemoedelijkere, nog goedkopere versie van Thailand, met een Franse touch en fantastische natuur. De hamers en sikkels elke 5 meter in Laos, daar heb ik geen last van...
Mits het nodige bedrag is een langdurige visa geen probleem er is hoe dan ook grotere zekerheid dan die landen die u opnoemt. Ik heb een zakenrelatie die in Cambodia een fabriek had en nu in Bangkok woont. Hij is daar In Cambodia méér dan 4 miljoen dollar verloren en had geen enkele rechtszekerheid. Dat is hem duur te staan gekomen. Wat Russen betreft als die geld hebben zijn het varkens. Voor hen zijn mensen ongedierte, ik heb zo één eens bezig gezien tegen personeel van een 5 sterren hotel in China.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 05:45   #400
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Amen wat Russen betreft, en niet van horen zeggen. Of het nu in Discovery Bay, Bonifacio of Sankt Moritz is. Een Rus die zich aangenaam gedraagde in gezelschap was al even zeldzaam als een pinguin in New Scottia.
Uiteraard een veralgemening maar eentje geldig voor de overgrote meerderheid.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 16 september 2019 om 05:52.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be