Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2021, 11:15   #41
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Uw tendentieuze vraagstelling op een obscuur forum, bulkt van de vooringenomenheid.
Mocht u echt begaan zijn met cijfers u vroeg ze op bij de bevoegde instanties (wie of wat dat in dit geval ook mag wezen, even Joost bellen) en maakte ze hier dan openbaar.
Nu handelt u idd als een complotgek.
Ja dan is het maar zo. Het zal de eerste keer niet zijn dat de pers loog en burgemeesters beleid op basis van leugens voeren.
Je zou voor minder argwaan krijgen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 11:28   #42
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is wel verdacht dat ze enkel Joden tot testen oproepen nadat men beweert dat er een hogere stijging is. We weten hoe betrouwbaar die testen zijn. Men ensceneert een stigmatisatie.
Alsof Brusselse rellen dan niet dwingen tot verplichtte testen? Of zoeken ze daar balans op kap van de Joden?
Zeer selectief allemaal en zeer noemenswaardig dat alleen de Joodse cultuur over 1 kam geschoren wordt.
Joden steken geen politiekantoren in brand en stampen geen agenten tot moes.

Dus dan is de keuze gauw gemaakt zeker?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 11:36   #43
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar men is daar pas begonnen met testen, 13 straten nu?
Hoe komen ze dan tot zulke conclusie voor de testen?
De overwegingen, die geleid hebben tot het nemen van die specifieke maatregel zijn me onbekend. Maar ik vermoed dat die wel bestaan. Het enige wat ik weet is dat naar verluidt in die bepaalde wijken men gemiddeld 4 x hogere positieve testresultaten heeft in vergelijking met andere. En dat dergelijke gegevens verstrekt worden aan de burgemeesters opdat die gerichter zouden kunnen optreden.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 11:53   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Toon mij dan uw informatie?
Welk onderzoek toont dat ze 4 maal meer besmet zijn?
Op welke data kwam men tot die berekening?
Als het er niet is spreken we van puur anti semitisme en stigmatisatie.
Rustig, rustig...

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 12:33   #45
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210121_97098313

Citaat:
Met 6.500 zijn ze, de inwoners van twee dichtbevolkte wijken met een grote joodse gemeenschap in Antwerpen. En állemaal hebben ze een oproepingsbrief in de bus gekregen.
Er is een behoorlijk verschil tussen "alle inwoners van de wijk" en "enkel de joodse inwoners van de wijk". Da's niet zo moeilijk te snappen.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 12:38   #46
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Na zijn heksenjacht op de Joodse samenkomsten en feesten, waarbij zelfs de slijpschijf niet ontzien werd, heeft De Wever het wederom op de Joden gemunt en stelt hij publiekelij dat de besmettingen in de Joodse wijken veel hoger zijn dan het gemiddelde.

Heeft de heer De Wever dan niets geleerd van WOII?
Nice try but no cigar.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 15:53   #47
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar men is daar pas begonnen met testen, 13 straten nu?
Hoe komen ze dan tot zulke conclusie voor de testen?
De artsen geven de postcode-gegevens van mensen die besmet zijn door aan Sciensano. Zodat men kan zien waar zich een cluster bevindt, en heb je cijfers per gemeente:

https://www.sciensano.be/nl/pershoek...id-19-gemeente

Je kan dus heel goed weten waar zich clusters bevinden, niet door nu te testen, maar door te kijken hoeveel mensen er zien zijn geworden.

Persoonlijke ervaring: ik kijk uit op een binnentuin en enkele flatgebouwen in postcode 2018, daar heb ik al vaak grote groepen orthodoxe mensen samen gezien, zonder mondmasker. Ik wil er geen conclusies uit trekken maar er lopen daar wel een heleboel onverantwoorde mensen rond, want zoiets is in deze tijden niet te verantwoorden. Politie al een paar keer gebeld, zonder veel gevolg.

En De Wever spreekt niet over een bepaalde groep, maar de inwoners van 2018, die allemaal een oproepingsbrief hebben gekregen om zich te laten testen.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 22 januari 2021 om 16:15.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:10   #48
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Na zijn heksenjacht op de Joodse samenkomsten en feesten, waarbij zelfs de slijpschijf niet ontzien werd
Terecht zeker? Massabijeenkomsten zijn verboden en niet te verantwoorden in deze tijd. Als men dan zo'n bende asociale idioten ontdekt, dan kan men niet streng genoeg zijn. En wat interesseert het mij of deze bende asociale idioten Belgen, Spanjaarden, Russen, katholieken, orthodoxen, moslims, atheisten of boeddhisten zijn? Netjes vastzetten en een fikse boete geven aan eender welke overtreder.

Citaat:
Heeft de heer De Wever dan niets geleerd van WOII?
Eer is geen heksenjacht op een bepaalde bevolkingsgroep, maar wel een terecht strikte handhaving. Wie het nu nog niet begrepen heeft, moet maar op de blaren zitten. En blijkbaar hebt u het ook nog niet begrepen, want een uitgesproken lockdown-party stil leggen benoemt u als "heksenjacht".

Laatst gewijzigd door Tommeke : 22 januari 2021 om 16:11.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:25   #49
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Na zijn heksenjacht op de Joodse samenkomsten en feesten, waarbij zelfs de slijpschijf niet ontzien werd, heeft De Wever het wederom op de Joden gemunt en stelt hij publiekelij dat de besmettingen in de Joodse wijken veel hoger zijn dan het gemiddelde.

Heeft de heer De Wever dan niets geleerd van WOII?
Ik hoop innig van niet hé.
En ik hoop dat ik me niet vergis.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:54   #50
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Na zijn heksenjacht op de Joodse samenkomsten en feesten, waarbij zelfs de slijpschijf niet ontzien werd, heeft De Wever het wederom op de Joden gemunt en stelt hij publiekelij dat de besmettingen in de Joodse wijken veel hoger zijn dan het gemiddelde.

Heeft de heer De Wever dan niets geleerd van WOII?
De man die reizigers viseert en stelt dat de besmettingen bij reizigers veel hoger zijn, gaat hier even De Wever beschuldigen van heksenjachten te organiseren. Priceless.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 17:51   #51
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge roept dus de roddelbladjes na zonder data te hebben. Ok dan.
Ik weet nu niet of HLN gaat kunnen waarderen dat ge hen een "roddelkrantje " noemt... Wat is dan een "ernstig " blad;;;;Dag Allemaal en De Morgen?????,,,
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 22:44   #52
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Joden steken geen politiekantoren in brand en stampen geen agenten tot moes.

Dus dan is de keuze gauw gemaakt zeker?
Amen. Daar gaan ze echter niet uitnodigen tot testen.
Nationalisten zijn erger dan liberalen. Dat onthoud ik hieruit.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 23:19   #53
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Amen. Daar gaan ze echter niet uitnodigen tot testen.
Nationalisten zijn erger dan liberalen. Dat onthoud ik hieruit.
Ik merk een generalisering van een bepaalde bevolkingsgroep op tegenover een andere bij dit commentaar. Dit lijkt me net hetgene waarvan u Bart De Wever beschuldigt, alhoewel hij niet generaliseert maar gewoon de cijfers van sciensano gebruikt om de gezondheid van de burgers te garanderen.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 23:24   #54
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Ik merk een generalisering van een bepaalde bevolkingsgroep op tegenover een andere bij dit commentaar. Dit lijkt me net hetgene waarvan u Bart De Wever beschuldigt, alhoewel hij niet generaliseert maar gewoon de cijfers van sciensano gebruikt om de gezondheid van de burgers te garanderen.
Van mij moeten ze geen enkele burger testen met hun coronafascisme.
Beleid faalde en schuift dit af op de burger. Als ge hoort van varianten waarop de vaccins misschien niet werken, verbied dan het reizen ernaar of handhaaf op zijn minst een quarantaine. Prutsbeleid dat geen enkele autoriteit over mijn gezondheid krijgt. Ik vervloek ze tot bij de Allerhoogste.

Wel benoem ik dat deze politici met 2 maten en gewichten wegen en onze pers enkel Joden bij naam noemt en anderen als “moeilijk te bereiken groepen” verbloemt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 23:40   #55
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Prutsbeleid dat geen enkele autoriteit over mijn gezondheid krijgt. Ik vervloek ze tot bij de Allerhoogste.
Uw vrijheid stopt nochtans waar mijn vrijheid begint. We zitten in het midden van een pandemie, ik wil mezelf en mijn familie niet besmetten en als mensen daarbij willen tegenwerken, mag men gerust slijpschijven gebruiken wat mij betreft. Men is dan nog redelijk beleefd gebleven, als je weet dat men de politie probeerde buiten te houden. En het allerhoogste stopt bij mij zowat bij de tafelrand.

Citaat:
Wel benoem ik dat deze politici met 2 maten en gewichten wegen en onze pers enkel Joden bij naam noemt en anderen als “moeilijk te bereiken groepen” verbloemt.
Het is een wijk waar voornamelijk orthodoxe Joden wonen. Dit mag gerust gezegd worden, het is geen scheldwoord, het is (wat mij betreft toch) niet negatief of positief, maar een feit.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 23:45   #56
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Uw vrijheid stopt nochtans waar mijn vrijheid begint. We zitten in het midden van een pandemie, ik wil mezelf en mijn familie niet besmetten en als mensen daarbij willen tegenwerken, mag men gerust slijpschijven gebruiken wat mij betreft. Men is dan nog redelijk beleefd gebleven, als je weet dat men de politie probeerde buiten te houden. En het allerhoogste stopt bij mij zowat bij de tafelrand.



Het is een wijk waar voornamelijk orthodoxe Joden wonen. Dit mag gerust gezegd worden, het is geen scheldwoord, het is (wat mij betreft toch) niet negatief of positief, maar een feit.
Ook de uwe stopt waar die van een ander begint.
Dat die angsthazen zichzelf opsluiten en de rest met rust laten met hun coronafobie. Laatste wat ik erover te zeggen had.
Dit coronafascisme verdeelt al meer dan een samenleving lief is.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 00:49   #57
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De man die reizigers viseert en stelt dat de besmettingen bij reizigers veel hoger zijn, gaat hier even De Wever beschuldigen van heksenjachten te organiseren. Priceless.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 13:19   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn objectieve redenen om daar extra te testen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210121_97098313



En het gaat over testen. Als er in de wijk waar ik woon een hoge besmettingsgraad zou zijn dan heb ik er niks op tegen om mij te laten testen.
Meer nog: hoe meer men mij gratis test, hoe beter.
BDW is NVA-er, dus per definitie : slecht.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 13:42   #59
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uiteraard, maar eerst de roaring 20's
Die van de 21ste eeuw beginnen toch niet zo soeps. Al waren de vorige jaren '20 ook uit een pandemie geklommen. Laten we dus hopen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 23 januari 2021 om 13:42.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 21:12   #60
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210123_94346072

En zo net een 3de keer, telkens in dezelfde synagoge.

Wetten zijn er voor iedereen en dan ik best begrijpen dat Bartje (nu ook niet mijne beste vriend) het wat op zijn heupen begint te krijgen.

En dan waren er ook nog die trouwfeesten van niet zo lang geleden....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be