Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2023, 12:45   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard Te luide auto's beboeten

In Brussel gaan ze auto's met een opgevoerde motor beboeten .....

Dat willen de groenen. Nu mijn vraag aan dat dametje van groen is wat zij verstaat onder een opgevoerde motor ???? 40 jaar geleden bestond dat nog een andere koppakking monteren met en 2 dubbele webers op mijn RS 2000 maar de dag van vandaag ken ik niemand die daar nog mee bezig is of het moet een chiptuning zijn maar dat maakt helemaal niet meer lawaai ?

En wat met de auto's zoals bv Porsche en of Mercedes bij wie een open pipes optie bestaat ? Die kan je niks maken op de keuring net als een originele lawaaierige Ferrari

https://www.bruzz.be/mobiliteit/brus...ors-2023-12-20
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 14:17   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.661
Standaard

De uitlaat verplicht naar binnen richten zou moeten volstaan en is veel effectiever.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 14:19   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De uitlaat verplicht naar binnen richten zou moeten volstaan en is veel effectiever.

Heerlijk!!!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 20:35   #4
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In Brussel gaan ze auto's met een opgevoerde motor beboeten .....

Dat willen de groenen. Nu mijn vraag aan dat dametje van groen is wat zij verstaat onder een opgevoerde motor ????
(...)
Ik denk dat de mevrouw van groen niet zo goed vertrouwd is met auto's en motoren.
Wellicht worden hier auto's met luidruchtige aftermarket uitlaat bedoeld.
En die zijn er en ze storen inderdaad.

Maar als ik afga op wat ik hier rond ons allemaal hoor dan zijn de auto's in dat verband geen prioriteit. Motorfietsen en bromfietsen zijn dat wel. H&D-achtige motorfietsen met vrije uitlaat, en knetterende bromfietsen die je van mijlenver hoort aankomen. Daar kan ik me erg aan storen, en ik zie ook niet in wat de zin ervan kan zijn om bewust zoveel lawaai te produceren. En ik vind het terecht om daar iets aan te willen doen.

Maar de praktijk lijkt me een moeilijk verhaal. Het artikel geeft aan wat de bedoeling is:
Citaat:
Verdachte voertuigen zullen voortaan naar technische keuringscentra worden geleid voor grondige controles en geluidsmetingen. "Er is een overeenkomst met technische keuringscentra om de voertuigen naar hun door te sturen voor geluidsoverlastcontroles," meldt Brussels minister van mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen).
Dat lijkt mij niet realistisch. Die keuringscentra worden nu al overbevraagd met lange rijen wachtenden tot gevolg. Ik denk dat we dat allemaal herkennen. Die staan volgens mij echt niet te springen om dat er nog eens bovenop te moeten gaan doen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 21:02   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De normen bestaan, het enige wat nodig is agenten met een decibelmeter, en een paar eigen ballen.

Ergens staan flitsen kunnen ze allemaal, maar een patser met een gat in de uitlaat laten stoppen....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 20 december 2023 om 21:04.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 21:15   #6
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De normen bestaan, het enige wat nodig is agenten met een decibelmeter, en een paar eigen ballen.

Ergens staan flitsen kunnen ze allemaal, maar een patser met een gat in de uitlaat laten stoppen....
En wat gaan we doen met diegenen die een patser uitlaat hebben maar als origineel toebehoren ? Zoals met alles mag je als je geld hebt altijd wat meer. Ga op een zonnige dag maar eens naar Knokke als die blaaskaken daar eens optrekken met hun Lambo 12 cylinders

Ik heb nog een oude 911. Toen bestond dat nog niet maar een vriend van mij heeft een Boxster uit 2014 en die heeft een origineel knopje om zijn uitlaat te laten knallen. Dat is origineel Porsche en dus toegelaten en gehomologeerd. Die hoor je tot op 10 km als hij die openzet.

Het lijkt nu nog te bestaan

More sound. At the push of a button.
Sports exhaust systems and sports tailpipes from Porsche Tequipment.

The Porsche sound. Powerful, throaty, sporty. And the best thing about this: it can be further enhanced – with the sports exhaust systems and specially designed sports tailpipes from Porsche Tequipment


https://www.porsche.com/central-east...haust-systems/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 december 2023 om 21:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 21:18   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En wat gaan we doen met diegenen die een patser uitlaat hebben maar als origineel toebehoren ? Zoals met alles mag je als je geld hebt altijd wat meer.

Ik heb nog een oude 911. Toen bestond dat nog niet maar een vriend van mij heeft een Boxster uit 2014 en die heeft een origineel knopje om zijn uitlaat te laten knallen. Dat is origineel Porsche en dus toegelaten en gehomologeerd.

Het lijkt nu nog te bestaan

More sound. At the push of a button.
Sports exhaust systems and sports tailpipes from Porsche Tequipment.

The Porsche sound. Powerful, throaty, sporty. And the best thing about this: it can be further enhanced – with the sports exhaust systems and specially designed sports tailpipes from Porsche Tequipment


https://www.porsche.com/central-east...haust-systems/
Klopt, en da's irritanter.
Maar als een agent "beweert" dat meneer/mevrouw/het de uitlaat in "brulstand" had op de openbare weg, is het aan de "overtreder" om het tegendeel aan te tonen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 21:20   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Wellicht worden hier auto's met luidruchtige aftermarket uitlaat bedoeld.
En die zijn er en ze storen inderdaad.
Neen de aftermarket uitlaten maken een pak minder lawaai dan dze origineel aangeboden bij sommige merken.
Die after markets zijn allemaal TUV gekeurd en maken een pak minder lawaai dan die originele opties open pipes zoals oa bij Mercedes.

Nu het klopt dat het vooral motoren zijn die het meeste kabaal maken.

Anderzijds 50 jaar geleden maakte mijn Honda SS 50 cc ook een hels kabaal. Niemand leek zich daar echt aan te storen en al zeker wij niet.....Andere tijden

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 december 2023 om 21:33.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 21:26   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen de aftermarket uitlaten maken een pak minder lawaai dan dze origineel aangeboden bij sommige merken.
Dat is zelfzaam, maar mogelijk.
Citaat:
Die after markets zijn allemaal TUV gekeurd en maken een pak minder lawaai dan die originele opties open pipes zoals oa bij Mercedes.
Toch moeten ook die "open pijpen" voldoen aan de normen.

Citaat:
Nu het klopt dat het vooral motoren zijn die het meeste kabaal maken.
Omdat het het minste werk is. Elke oen die het verschil kent tussen een schroevendraaier en een hamer kan een uitlaatdemper van een motorfiets wisselen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 21:34   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Omdat het het minste werk is. Elke oen die het verschil kent tussen een schroevendraaier en een hamer kan een uitlaatdemper van een motorfiets wisselen.
Ja dat weet ik al sinds 1974 .....mijn 50 cc hoorde je ook knallen van Brussel tot Oostende........ Maar het was misschien wel veiliger als men je goed hoorde

Maar het waren natuurlijk andere tijden .......misschien waren mensen verdraagzamer......anderzijds er was ook een pak minder volk op de weg

Een vriend van me had een Groep A uitlaat systeem op zijn Golf GTI in 1976. En dat gng toen gewoon door de keuring....(mits wat drinkgeld uiteraard)

Man daar geilden we op ......wat een sound als die aan de dancing vertrok

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 december 2023 om 21:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 22:50   #11
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De normen bestaan, het enige wat nodig is agenten met een decibelmeter, en een paar eigen ballen.
(...)
Nee, het is niet zo simpel.

Om iemand te beboeten heb je naast normen ook een objectieve meetmethode nodig.
Hoe ga je dat doen ergens langs de openbare weg met een simpele decibelmeter?

Het geluidsniveau is sterk afhankelijk van de afstand tot de geluidsbron aan de ene kant, en aan de andere kant van de gasklepstand van de motor. Geen gas of vol gas.
Dat extreem luidruchtige ding dat je als agent hoorde aankomen maar dan ter hoogte van je dB-meter even het gas dichtdraait zal je niet vatten.

Gewoon langs de openbare weg meten is zodanig variabel dat ik verwacht dat geen enkele rechtbank de objectiviteit ervan zal erkennen als iemand de resultaten aanvecht.

Dat je als politie op basis van wat je hoort aankomen voertuigen als verdacht markeert en dan gecontroleerd laat meten is een redelijke aanpak.
Dus in die zin houdt het idee van de groene dame wel steek.

Maar of dat in de praktijk doenbaar is, daar heb ik grote twijfels bij.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 23:13   #12
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen de aftermarket uitlaten maken een pak minder lawaai dan dze origineel aangeboden bij sommige merken.
Die after markets zijn allemaal TUV gekeurd en maken een pak minder lawaai dan die originele opties open pipes zoals oa bij Mercedes.

Nu het klopt dat het vooral motoren zijn die het meeste kabaal maken.

Anderzijds 50 jaar geleden maakte mijn Honda SS 50 cc ook een hels kabaal. Niemand leek zich daar echt aan te storen en al zeker wij niet.....Andere tijden
Er worden op internet aftermarket uitlaten aangeboden die buiten elke norm vallen voor de openbare weg omdat ze zogezegd "enkel bedoeld zijn voor racetracks". Daarnaast ongetwijfeld een hoop andere rommel.

Jouw Honda SS 50 van 50 jaar geleden.
Ja die herken ik wel. Die had eigenlijk dezelfde motor als de Honda Dax en de toen heel populaire Honda Amigo. Ik denk toendertijd de enige bromfietsen met een 4-takt motor.

Dat hels kabaal was nergens voor nodig. Jouw SS werd er niet sneller door.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2023, 00:57   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Nee, het is niet zo simpel.
Oh?

Citaat:
Om iemand te beboeten heb je naast normen ook een objectieve meetmethode nodig.
Nope, als ome agent een PV opstelt- geluid, snelheid, roodlichtrijden, wittemeetoverschrijden, watdanook. En de politierechtbanksautomatisatie je een minnelijke schikking stuurt, mag je kiezen. Aanvechten of betalen.
Citaat:
Hoe ga je dat doen ergens langs de openbare weg met een simpele decibelmeter?
Het geluidsniveau is sterk afhankelijk van de afstand tot de geluidsbron aan de ene kant, en aan de andere kant van de gasklepstand van de motor. Geen gas of vol gas.
Dat extreem luidruchtige ding dat je als agent hoorde aankomen maar dan ter hoogte van je dB-meter even het gas dichtdraait zal je niet vatten.
Moet je actieve en eerlijke agenten voor hebben, die de ballen hebben om patsers zoals ons Parijs Nahelleke tot staan te brengen en de wagen objectief te controleren. Oftewel, een agent die gaspedaal indrukt in, en een andere agent met een decibelmeter om de echte waarde op te meten.
Een uitlaat voor de openbare weg mag gewoon niet boven de norm uitkomen, zelfs niet bij volgas.

Citaat:
Gewoon langs de openbare weg meten is zodanig variabel dat ik verwacht dat geen enkele rechtbank de objectiviteit ervan zal erkennen als iemand de resultaten aanvecht.
Als bomma met haar Pixo kan aantonen dat haar uitlaat niet doorgerot is (keuringsverslag), kan ze er mee weg komen. Dat patserke Y of hangbuikzelfstandige X met "snelle wagen" het aanvecht, dan kan die maar beter een goeie advokaat hebben.

Citaat:
Dat je als politie op basis van wat je hoort aankomen voertuigen als verdacht markeert en dan gecontroleerd laat meten is een redelijke aanpak.
Dus in die zin houdt het idee van de groene dame wel steek.
Maar of dat in de praktijk doenbaar is, daar heb ik grote twijfels bij.
Dat is dus het origineel idee van de normen die al lang bestaan.
Eind jaren 80 was het heel normaal dat de politie bij een brommer-snelheidscontrole met "de rollekes" er ook effe zo'n enorme meter met afrokapsel bijnamen, en dat bijna in de uitlaat staken.
(gelukkig dat ik wist dat de reglemeaire afstand 1 meter van het uitlaatgat is, en dat mijn brommerkers "op stealth" gebouwd waren)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 23:24   #14
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh?


Nope, als ome agent een PV opstelt- geluid, snelheid, roodlichtrijden, wittemeetoverschrijden, watdanook. En de politierechtbanksautomatisatie je een minnelijke schikking stuurt, mag je kiezen. Aanvechten of betalen.
(...)
Eind jaren 80 was het heel normaal dat de politie bij een brommer-snelheidscontrole met "de rollekes" er ook effe zo'n enorme meter met afrokapsel bijnamen, en dat bijna in de uitlaat staken.
(gelukkig dat ik wist dat de reglementaire afstand 1 meter van het uitlaatgat is, en dat mijn brommerkers "op stealth" gebouwd waren)
Nee, Maddox, het is niet zo simpel.

Ome agent kan een PV opstellen voor geluid en iemand ontvangt dan vb een minnelijke schikking.
Als die de minnelijke schikking aanvecht dan gaat het dossier naar de rechtbank.
Dan is er het parket dat zal beslissen of er al of niet tot vervolging zal worden overgegaan.
En vanaf dat punt draait alles om normen en reglementen, en als dat PV niet gebaseerd is op objectieve meetmethodes dan komt daar niets van.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 00:02   #15
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 580
Standaard

ik snap niet dat er niet gewoon een decibel limiet (evt. per voertuigklasse) wordt opgelegd bij de Autokeuring. Origineel of niet, speelt geen rol, aanpassen die handel om onder de limiet te blijven. Modificaties die rap kunnen gewisseld worden, laten 'loden' op de keuring.
Bij vliegtuigen moet men onder de norm blijven, 40-jaar oud of niet, speelt geen rol. Aanpassen of aan de grond blijven.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 02:08   #16
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
ik snap niet dat er niet gewoon een decibel limiet (evt. per voertuigklasse) wordt opgelegd bij de Autokeuring. Origineel of niet, speelt geen rol, aanpassen die handel om onder de limiet te blijven. Modificaties die rap kunnen gewisseld worden, laten 'loden' op de keuring.
Bij vliegtuigen moet men onder de norm blijven, 40-jaar oud of niet, speelt geen rol. Aanpassen of aan de grond blijven.
Origineel of niet? U houdt niet van echte Oldtimers? Verder praat u wel erg makkelijk over dit aanpassen, wie gaat dat betalen? Ik mag hopen de linkse lobby en die groene betogers en niet werkende mensen, die een auto nodig hebben en dat geld niet kunnen missen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 03:04   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Nee, Maddox, het is niet zo simpel.

Ome agent kan een PV opstellen voor geluid en iemand ontvangt dan vb een minnelijke schikking.
Dat schreef ik toch al?
Citaat:
Als die de minnelijke schikking aanvecht dan gaat het dossier naar de rechtbank.
betalen of aanvechten, dat schreef ik al.
Citaat:
Dan is er het parket dat zal beslissen of er al of niet tot vervolging zal worden overgegaan.
Citaat:
En vanaf dat punt draait alles om normen en reglementen, en als dat PV niet gebaseerd is op objectieve meetmethodes dan komt daar niets van.
Dus een agent als beëdigd ambtenaar mag geen vaststelling meer maken zonder dat er meetapparaat bij komt?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 13:46   #18
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klopt, en da's irritanter.
Maar als een agent "beweert" dat meneer/mevrouw/het de uitlaat in "brulstand" had op de openbare weg, is het aan de "overtreder" om het tegendeel aan te tonen.
Ja, dag jan
Het is niet omdat in 2007 de omgekeerde bewijslast (onwettig wegens strijdig met de grondwet) werd ingevoerd als wetswijziging, dat dat ook geldig is.

Wie beschuldigt heeft nog altijd de bewijslast en moet de schuld bewijzen....volgens de grondwet is de beschuldigde, de vermeende overtreder onschuldig tot zijn schuld voor de rechtbank bewezen is.

Wat betreft de zogezegde geluidsoverlast van auto's: dat is weer blufpoker van die politieke, groene muts door brandstofwagens te willen wegpesten met boetes omdat ze geluid maken.

Ze kunnen immers geen boetes geven voor overschrijding van opgelegde geluidsnormen aan auto's die origineel zo met die geluidssterkte/aantal decibels uit de fabriek komen.

Dan moet de politiek gaan janken bij de autofabrikant en de autofabrikanten geluidsnormen opleggen en niet de burger/consument beboeten voor iets waar hij niks aan kan doen.
Op de keuring is dat dan hetzelfde: de (originele) wagen maakt teveel geluid?
Ga maar klagen bij de autofabrikant, de consument/burger heeft daar niks mee te maken als er niks werd gewijzigd aan de wagen zoals die uit de fabriek komt.

Da groen spook wil de publieke opinie opzetten tegen elk geluid van brandstofwagens door eerst het geluid van "opgevoerde" brandstofwagens als overlast te bestempelen om dan elk normaal geluid van brandstofwagens als overlast te kunnen beboeten zodat er meer elektrisch gekocht zou worden.
En, zoals steeds, trappen de onverdraagzamen van het klootjesvolk in die valstrik, ze hebben 2 seconden last van het geluid van een "opgevoerde" voorbijrijdende brandstofwagen en jammeren daarover waarna zijzelf voor het normale geluid van hun brandstofwagens ook beboet zullen worden.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 23 december 2023 om 13:54.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 13:48   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Ook in Zwitserse steden gaan met geluidsovertreders flitsen met geluidflitsers. In andere landen (Frankrijk) staan ze al:
Citaat:
https://www.br.de/radio/bayern1/laermblitzer-100.html

Lärmblitzer

In Frankreich stehen sie schon. Kommen sie auch nach Deutschland?
Lärmblitzer stehen bereits in Frankreich. Könnten die Blitzer für Motorenlärm auch nach Deutschland kommen? In Berlin wird derzeit getestet.

Stand: 20.06.2023

Het gaat zo (ook filmpje in link): vanaf een bepaalde hoogte en afstand boven de weg wordt met een richtmicrofoon (of meerdere) het geluid van nummerplaat xxx xx opgenomen. Boven xx db gaat de flits af, of kassa.

link 2022, Zürich
Citaat:
https://www.telezueri.ch/zuerinews/l...f-an-146798046

Lärmblitzer gegen PS-Boliden: Zürich sagt lauten Motoren den Kampf an

Der Zürcher Gemeinderat will sogenannte Lärmblitzer testen. Diese sollen Autos oder Motorräder, die zu laut sind, registrieren. Die Besitzer der lauten Boliden könnten so zur Rechenschaft gezogen werden. Was den Stadtbewohnern mehr Ruhe verschaffen soll, verärgert bürgerliche Politiker.

Do 9. Juni 2022
Anders is het onbegonnen werk en verspilling van politiemensen die db-patsers uit het verkeer te halen (vooral de late uurtjes in de steden).

De stad Mannheim demonstreert deze verspilling met een docu-filmpje op SWR-3 van 4 jaar geleden:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=6u2oTke_LLk

Die Auto-Dröhner - Mannheims laute Söhne | SWR Doku
De nummerplaten van die lawaai-patsers worden aan de politie gemeld door burgers, die uitlaatboomers worden uit het verkeer gepikt, als ze hun show-rondjes draaien. Meestal vindt de Polizei wel iets om ze op de bon te zwieren.

Ondertussen -mei 2023- is de eerste lawaaiflitser van D opgesteld in Berlijn:
https://www.tagesschau.de/inland/reg...itzer-100.html

Een db-flitspaal uit Frankrijk, grote foto. Op die hoogte vanaf 86 db
Citaat:
https://www.watson.ch/schweiz/auto/8...kommen-koennte



Büsst laute Motorfahrzeuge ab 86 Dezibel: der neue Lärmblitzer aus Frankreich. bild: screenshot bruitparif.fr
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 december 2023 om 14:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 14:05   #20
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ook in Zwitserse steden gaan met geluidsovertreders flitsen met geluidflitsers. In andere landen (Frankrijk) staan ze al:

Het gaat zo (ook filmpje in link): vanaf een bepaalde hoogte en afstand boven de weg wordt met een richtmicrofoon het geluid van nummerplaat xxx xx opgenomen. Boven xx db gaat de flits af, of kassa.

Anders is het onbegonnen werk en verspilling van politiemensen die db-patsers uit het verkeer te halen (vooral de late uurtjes in de steden).

De stad Mannheim demonstreert deze verspilling met een docu-filmpje op SWR-3 van 4 jaar geleden:

De nummerplaten van die lawaai-patsers worden aan de politie gemeld door burgers, die uitlaatboomers worden uit het verkeer gepikt, als ze hun show-rondjes draaien. Meestal vindt de Polizei wel iets om ze op de bon te zwieren.
Nazi praktijken, db-patsers worden handig gebruikt om meer staatscontrole te kunnen uitoefenen en op termijn alle brandstofwagens uit het verkeer te kunnen bannen door het normale geluid strafbaar te maken om iedereen te dwingen elektrisch te gaan rijden.
Binnenkort mag je nog geen scheet meer laten of je wordt beboet door geluidflitsers.

En ratten en verklikkers onder de bevolking hebben ze ook al om wantrouwen te zaaien, net zoals onder de oorlog.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be