Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2023, 09:39   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard bumperkleven vrs distronic...

Amai
ze hebben het weer gevonden, de bumperklevers waarvanduidelijk bewezen is dat er duizenden van bestaan die in feite ongevalloos rondrijden, moeten nu ineens aangepakt worden...

Maar , daar komt mijn dilemma: stel ik heb mijn bumperkleef-distronic ingesteld op 1.5seconde en doe dit perfect veilig (de techniek laat het toe hé) waarom zou ik dan ineens een boete moeten krijgen ? Ik zou zelfs moeten kijken op hoeveel seconden mijn ACC staat, en ik vraag mij zelfs af hoe ik die uberhaupt zou moeten verzetten en of ik die kan zetten op 2 seconden... Ik vermoed van wel maar intuitief zonder handleiding kan ik dat niet vinden

https://www.hln.be/binnenland/het-we...d-br~a3cdebb3/

Tweede vraag: als de capaciteit van een wegdek in relatie staat met de afstand, hoe denkt men in BE, met zo de eeuwige onderinvestering in wegcapaciteit dat onze verzadigde wegen zich moeten gedragen

Derde vraag: aangezien volgens die groene moraalridders iedereen op de fiets moet, wat zitten ze zich zorgen te maken in feite, misschien kunnen ze een ACC PLICHT invoeren voor hun BAKFIETS_ speedelecs;
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:04   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Eindelijk !!

Bumperkleven is een van de ergste irritaties in het verkeer volgens diverse enquetes.

EINDELIJK gaan ze ingrijpen.

Kijk 's morgens eens op de snelweg. Aan 120 op een meter of drie achter elkaar aan razen. Vrachtwagens met een meter of drie op de voorligger of 1m achter een personenwagen. Bende gekken.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 27 december 2023 om 10:07.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:09   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Eindelijk !!

Bumperkleven is een van de ergste irritaties in het verkeer volgens diverse enquetes.

EINDELIJK gaan ze ingrijpen.

Kijk 's morgens eens op de snelweg. Aan 120 op een meter of drie achter elkaar aan razen. Vrachtwagens met een meter of drie op de voorligger of 1m achter een personenwagen. Bende gekken.
Hoe zie jij het verschil tussen een Adaptive Cruise Control die met afstandsradar techniek perfect afstand houdt op 1 seconde bvb en een bumperklever

met die turquoise lichtjes van Level3 Mercedes EQS ?

https://www.autogids.be/autonieuws/v...rlichting.html

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 10:14.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:09   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

ER is geen sprake van "onderinvestering" in onze wegen.....laat ik dat vooraf zeggen.Er is WEL sprake van doelbewuste sabotage van ons wegennet (zie ander draadje),speciaal de gemeentelijke wegen tot zelfs belangrijke oude "steenstraten" /"heirwegen" tussen de gemeentes toe...

EN ook ,met een stijgende bevolking,en een enorme nadruk op logistiek in ons bedrijfswezen,een stijgend verkeer.....wat een enorme verrassing...

Het helpt ook niet dat de meeste bedrijven vrees ik,het "work from home" principe loslaten en hun bullshit-jobbers massaal weer "vrijwillig dwingen" om op kantoor te verschijnen.......

Ondertussen echter heeft ondergetekende een inzicht verworven....
Er zijn op de Kortrijkse Ring werken (wat een verrassing,het zal de generaties overschrijden vrees ik)....en over kilometers is het verkeer daar gedwongen op 1 rijstrook in elke richting en maximum 50km/uur

Dus doen we daar ALLEMAAL aan "bumperkleven",en weet je wat...

Ik heb ,in het piekuur ,in geen jaren zulk EFFICIENT verkeer geweten.....De "managers" die altijd graag op volle snelheid van links of rechts kwamen inhalen,invoegen,verspringen etc......en dagelijks een enorme stroom remlichtjes en strops veroorzaakten KUNNEN hun hobby namelijk niet beoefenen.......


50km/uur en verplicht,efficient,bumperkleven op de Ringwegen ...we nemen de autotrein als het ware.


Zuinig rijden en het gaat tevens GESTADIG VOORUIT in plaats van start/stop/start/stop......
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 27 december 2023 om 10:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:10   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Hoe zie jij het verschil tussen een Adaptive Cruise Control die met afstandsradar techniek perfect afstand houdt op 1 seconde bvb en een bumperklever
Hoeveel van de wagens hebben die optie?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:16   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoeveel van de wagens hebben die optie?
zowat alle nieuwe wagens hebben dit, ik koop geen auto meer zonder die optie
Bij alle elektrische mazda's is dat standaard. (mopje ik bedoel zit dus meer een meer standaard)

t'is toch bizar dat technologische ontwikkelingen in auto's nooit bijdragen tot veiliger verkeer, maar alleen de repressieve maatregelen van de overheid, waarvan men heerlijk gebruik maakt van de statistische correlatie van beide ontwikkelingen samen te vatten in één cijfer ten voordeel van de borstkloppende ambtenaar
https://www.autogids.be/autonieuws/v...trole-e40.html

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 10:20.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:18   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
ER is geen sprake van "onderinvestering" in onze wegen.....laat ik dat vooraf zeggen.Er is WEL sprake van doelbewuste sabotage van ons wegennet (zie ander draadje),speciaal de gemeentelijke wegen tot zelfs belangrijke oude "steenstraten" /"heirwegen" tussen de gemeentes toe...

EN ook ,met een stijgende bevolking,en een enorme nadruk op logistiek in ons bedrijfswezen,een stijgend verkeer.....wat een enorme verrassing...

Het helpt ook niet dat de meeste bedrijven vrees ik,het "work from home" principe loslaten en hun bullshit-jobbers massaal weer "vrijwillig dwingen" om op kantoor te verschijnen.......

Ondertussen echter heeft ondergetekende een inzicht verworven....
Er zijn op de Kortrijkse Ring werken (wat een verrassing,het zal de generaties overschrijden vrees ik)....en over kilometers is het verkeer daar gedwongen op 1 rijstrook in elke richting en maximum 50km/uur

Dus doen we daar ALLEMAAL aan "bumperkleven",en weet je wat...

Ik heb ,in het piekuur ,in geen jaren zulk EFFICIENT verkeer geweten.....De "managers" die altijd graag op volle snelheid van links of rechts kwamen inhalen,invoegen,verspringen etc......en dagelijks een enorme stroom remlichtjes en strops veroorzaakten KUNNEN hun hobby namelijk niet beoefenen.......


50km/uur en verplicht,efficient,bumperkleven op de Ringwegen ...we nemen de autotrein als het ware.


Zuinig rijden en het gaat tevens GESTADIG VOORUIT in plaats van start/stop/start/stop......
T'is toch wel tijd dat ze die trompetaansluiting eens afwerken sta daar toch ook bijna elke dag omweg te rijden
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:20   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Amai
ze hebben het weer gevonden, de bumperklevers waarvanduidelijk bewezen is dat er duizenden van bestaan die in feite ongevalloos rondrijden, moeten nu ineens aangepakt worden...
Daar is niets van bewezen, ingegendeel.

Wat wel bewezen is - uit ongevalverslagen - dat bumperkleven een van de grootste ongevaloorzaken is, vooral op de snelweg.

Die worden nu eindelijk aangepakt in België.
In D worden bumperklevers al decennia gehandhaafd. Waar de dwarsstrepen staan op de autobahn is meestal wat verder een brug te zien. Denk eens wat na waarom?

En die opties kunnen nooit natuurwetten omzeilen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2023 om 10:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:23   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zowat alle nieuwe wagens hebben dit, ik koop geen auto meer zonder die optie
Bij alle elektrische mazda's is dat standaard. (mopje ik bedoel zit dus meer een meer standaard)

t'is toch bizar dat technologische ontwikkelingen in auto's nooit bijdragen tot veiliger verkeer, maar alleen de repressieve maatregelen van de overheid, waarvan men heerlijk gebruik maakt van de statistische correlatie van beide ontwikkelingen samen te vatten in één cijfer ten voordeel van de borstkloppende ambtenaar
https://www.autogids.be/autonieuws/v...trole-e40.html
Hoeveel elektrische mazda's rijden er rond? Staat er op al die fucking camionetten die op het derde rijvak in elkaars gat hangen aan +120 een Adaptive CC? Zullen we eens voorzichtig schatten? Op 5% van de auto's, camionetten en vrachtwagens aanwezig?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:24   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daar is niets van bewezen, ingegendeel.

Wat wel bewezen is - uit ongevalverslagen - dat bumperkleven een van de grootste ongevaloorzaken is, vooral op de snelweg.
70% van de ongevallen zijn zogenaamd door bumperklevers, terwijl in principe niemand kan bewijzen dat iemand op dat moment aan het kleven was, en dat dit de oorzaak van het ongeval is... Wordt dat stomweg geclaimed. Uiteindelijk zou je dus een verklaring moeten afdwingen van de chauffeur dat hij dichter dan 2 seconden afstand aan het rijden was van zijn voorganger en effe verstrooid op zijn GSM zat en niet doorhad dat de auto voor hem zonder remmen aan hetvertragen was, of dat hij idd 1 seconde later een noodstop zou moeten doen. Wat dan bewijst dat je gewoon een goeie communicatie moet hebben tussen auto's en het passief remmen op de motor zou ook een lichtje moeten doen branden...

ik draai het gewoon om:
elke ACC voorkomt een kop-staartaccident...
elke ACC moduleert de verkeersstroom dus 5% ACC's kan het verkeer bvb 20% veiliger maken..

Mij gaat het gewoon over de 'verbaliserende overheid' die dan een of andere machine gaat uitvinden die bumperkleven varbaliseert, en ik zie de bui al hangen... Je rijdt met uw ACC een boete...

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 10:25.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:27   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoeveel elektrische mazda's rijden er rond? Staat er op al die fucking camionetten die op het derde rijvak in elkaars gat hangen aan +120 een Adaptive CC? Zullen we eens voorzichtig schatten? Op 5% van de auto's, camionetten en vrachtwagens aanwezig?
volgens mij is het verplicht op vrachtwagens, en zit het gewoon op alle auto's vanaf 40-50k standaard

bijna verplicht geweest van EU vanaf 2022
https://www.dagelijksauto.nl/autonie...s-het-precies/

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 10:31.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:27   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
70% van de ongevallen zijn zogenaamd door bumperklevers, terwijl in principe niemand kan bewijzen dat iemand op dat moment aan het kleven was, en dat dit de oorzaak van het ongeval is... Wordt dat stomweg geclaimed. Uiteindelijk zou je dus een verklaring moeten afdwingen van de chauffeur dat hij dichter dan 2 seconden afstand aan het rijden was van zijn voorganger en effe verstrooid op zijn GSM zat en niet doorhad dat de auto voor hem zonder remmen aan hetvertragen was, of dat hij idd 1 seconde later een noodstop zou moeten doen. Wat dan bewijst dat je gewoon een goeie communicatie moet hebben tussen auto's en het passief remmen op de motor zou ook een lichtje moeten doen branden...

ik draai het gewoon om:
elke ACC voorkomt een kop-staartaccident...
elke ACC moduleert de verkeersstroom dus 5% ACC's kan het verkeer bvb 20% veiliger maken..

Mij gaat het gewoon over de 'verbaliserende overheid' die dan een of andere machine gaat uitvinden die bumperkleven varbaliseert, en ik zie de bui al hangen... Je rijdt met uw ACC een boete...
Stel het in op de wettelijk bepaalde norm en je hebt geen probleem.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:28   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
70% van de ongevallen zijn zogenaamd door bumperklevers, terwijl in principe niemand kan bewijzen dat iemand op dat moment aan het kleven was, en dat dit de oorzaak van het ongeval is... Wordt dat stomweg geclaimed. Uiteindelijk zou je dus een verklaring moeten afdwingen van de chauffeur dat hij dichter dan 2 seconden afstand aan het rijden was van zijn voorganger en effe verstrooid op zijn GSM zat en niet doorhad dat de auto voor hem zonder remmen aan hetvertragen was, of dat hij idd 1 seconde later een noodstop zou moeten doen. Wat dan bewijst dat je gewoon een goeie communicatie moet hebben tussen auto's en het passief remmen op de motor zou ook een lichtje moeten doen branden...

ik draai het gewoon om:
elke ACC voorkomt een kop-staartaccident...
elke ACC moduleert de verkeersstroom dus 5% ACC's kan het verkeer bvb 20% veiliger maken..

Mij gaat het gewoon over de 'verbaliserende overheid' die dan een of andere machine gaat uitvinden die bumperkleven varbaliseert, en ik zie de bui al hangen... Je rijdt met uw ACC een boete...
Heb je de handleiding van Mercedes met de talrijke waarschuwingen over Distronic niet gelezen? Best eens doen vooraleer je nog verder onzin vertelt.

a.u.b.: https://moba.i.mercedes-benz.com/bai...81-nl-NL.html#

Citaat:
Mij gaat het gewoon over de 'verbaliserende overheid' die dan een of andere machine gaat uitvinden die bumperkleven varbaliseert, en ik zie de bui al hangen... Je rijdt met uw ACC een boete...
Als die ACC onveilig ingesteld is is die boete terecht.

Een afstandsmeting is redelijk simpel, google maar eens op "Abstandsmessung Autobahn"
ik geef je alvast een simpele link, waar ook de boetes in staan:
https://www.gansel-rechtsanwaelte.de...%20aufzeichnet.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2023 om 10:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:32   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Stel het in op de wettelijk bepaalde norm en je hebt geen probleem.
nee er staat 2 seconden... je kan daar nog als auto tussenkruipen die afstand is groot aan 120km/u en wordt kleiner naarmate je trager rijdt, maar de verbaliserende overheid ziet het verschil tussen een ACC en een bumperklever...

Het perfecte voorbeeld is

Je rijdt met ACC, een auto kruipt daar tussen , en uw ACC remt uiteraard, maar hé de verbaliserende overheid geeft u juist op dat moment een boete. Is dat mogelijk... ja...

Dus een boete geven kan maar op 3 voorwaarden
1/ rekening houden met 2seconden ifv snelheid van 2 voertuigen
2/ rekening houden met invoegen van iemand die tussen twee voertuigen invoegt
3/ rekening houden met ACC's die korter ingesteld kunnen worden

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 10:36.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:35   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nee er staat 2 seconden... je kan daar nog als auto tussenkruipen die afstand is groot aan 120km/u en wordt kleiner naarmate je trager rijdt, maar de verbaliserende overheid ziet het verschil tussen een ACC en een bumperklever...

Het perfecte voorbeeld is

Je rijdt met ACC, een auto kruipt daar tussen , en remt uiteraard, maar hé de verbaliserende overheid geeft u juist op dat moment een boete.
Een bumperklever is 1 sec en minder.

Ga jij je distronic instellen op 1 sec? Ook op natte snelweg? LOL

ik geef je alvast de bumperkleefafstanden tov snelheid in Duitsland, en boetes:
https://www.gansel-rechtsanwaelte.de...%20aufzeichnet.

tot 3 maanden rijverbod, wat begrijp je daar niet aan?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2023 om 10:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:37   #16
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Amai
ze hebben het weer gevonden, de bumperklevers waarvanduidelijk bewezen is dat er duizenden van bestaan die in feite ongevalloos rondrijden, moeten nu ineens aangepakt worden...
Goed zo.

Citaat:
Maar , daar komt mijn dilemma: stel ik heb mijn bumperkleef-distronic ingesteld op 1.5seconde en doe dit perfect veilig (de techniek laat het toe hé) waarom zou ik dan ineens een boete moeten krijgen ? Ik zou zelfs moeten kijken op hoeveel seconden mijn ACC staat, en ik vraag mij zelfs af hoe ik die uberhaupt zou moeten verzetten en of ik die kan zetten op 2 seconden... Ik vermoed van wel maar intuitief zonder handleiding kan ik dat niet vinden
Omdat de kans groot is dat uw Tesla wanneer de wagen voor u een 'beep..beep.beep' geeft (lees: de AP die zegt dat je uw plan moet trekken).
Gelukkig heeft de uwe nog wel een radar? Die nieuwe van nu moeten het stellen met die paar $15 cameraatjes.

Edit: Wacht, heb je uw Tesla al verpatst?

Citaat:
Tweede vraag: als de capaciteit van een wegdek in relatie staat met de afstand, hoe denkt men in BE, met zo de eeuwige onderinvestering in wegcapaciteit dat onze verzadigde wegen zich moeten gedragen
Beweer je nu dat er meer doorstroming is op de snelweg wanneer het verkeer aan elkaars bumper plakt?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 27 december 2023 om 10:41.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:38   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een bumperklever is 1 sec en minder.

Ga jij je distronic instellen op 1 sec? Ook op natte snelweg? LOL
ik zeg u dat ik dat één keer gezocht heb in de menu, dat ik begin te twijfelen waar hij op staat op 1 of 2 seconden ? Dat ik het idd korter ingesteld heb, en hé ik heb nog NOOIT problemen gehad

Die radars zien veel sneller dan jij dat de voorligger vertraagt en passen zich direct aan, nog voor jij het doorhebt dat daar een file staat vertraag je al

Het enige probleem is auto's die tussenvoegen
EN BTW , het Tesla systeem met camera's is conservatiever en veel nerveuzer

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 10:39.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:40   #18
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zowat alle nieuwe wagens hebben dit, ik koop geen auto meer zonder die optie
Bij alle elektrische mazda's is dat standaard. (mopje ik bedoel zit dus meer een meer standaard)

t'is toch bizar dat technologische ontwikkelingen in auto's nooit bijdragen tot veiliger verkeer, maar alleen de repressieve maatregelen van de overheid, waarvan men heerlijk gebruik maakt van de statistische correlatie van beide ontwikkelingen samen te vatten in één cijfer ten voordeel van de borstkloppende ambtenaar
https://www.autogids.be/autonieuws/v...trole-e40.html
Bij de ACC’s die ik ken zijn de mogelijke ‘tussenafstanden’ vast en zelfs de ‘kortste’ instelling kan je niet als bumperkleven bestempelen. Bovendien zijn die afstanden snelheidsafhankelijk en bij 120 per uur zal dat zo’n 50 meter minimum zijn.
Verder functioneert de noodstop ook niet bij die hoge snelheden (veel te gevaarlijk) en moet je een noodstop zelf uitvoeren.
Kan zijn dat jij een ‘speciale’ ACC hebt maar ik zou het toch eens nakijken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:42   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Goed zo.



Omdat de kans groot is dat uw Tesla wanneer de wagen voor u een 'beep..beep.beep' geeft (lees: de AP die zegt dat je uw plan moet trekken).
Gelukkig heeft de uwe nog wel een radar? Die nieuwe van nu moeten het stellen met die paar $15 cameraatjes.



Beweer je nu dat er meer doorstroming is op de snelweg wanneer het verkeer aan elkaars bumper plakt?
Natuurlijk als iedereen met een ACC rijdt, kun je perfect een flow van bumperklevende auto's maken die aan 120km/u over de snelweg zoeft, zonder dat daar één zich zorgen moet maken dat hij gaat botsen en ga je idd op de korste afstand mogelijk van elkaar rijden, zonder dat daar één botst. Toegegeven er kruipen auto's tussen u en uw voorligger en dat betekent dat close-contact klevers op 0.1seconde rijden ipv 1second, dat zijn de echte 'treinjtesrijders' die koppelen aan de trekhaak van de voorligger

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 10:42.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 10:43   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik zeg u dat ik dat één keer gezocht heb in de menu, dat ik begin te twijfelen waar hij op staat op 1 of 2 seconden ? Dat ik het idd korter ingesteld heb, en hé ik heb nog NOOIT problemen gehad

Die radars zien veel sneller dan jij dat de voorligger vertraagt en passen zich direct aan, nog voor jij het doorhebt dat daar een file staat vertraag je al

Het enige probleem is auto's die tussenvoegen
EN BTW , het Tesla systeem met camera's is conservatiever en veel nerveuzer
Ook de beste remmen en snufjes van pakweg een Porsche 911 kan fysiek niet meer op tijd remmen als je voorligger alles dichtgooit. Wat begrijp je daar niet aan? De auto voor jou remt al, jouw auto moet nog beginnen te remmen. Wil je de reactiecijfers van het hydraulisch remsysteem?

Zegt de vorbremszeit je iets?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2023 om 10:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be