Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2003, 16:18   #41
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Vic Anciaux is nu ook al Belgisch gezind !

Allé, we doen goed werk !

Is verfransing een probleem? Dan is verengelsing en verduitsing dat toch ook?
Uiteraard,

ik kijk al uit naar de volgende gemeenteraad hier in Sint-NIklaas Zal over de verengelsing gaan. ( kiezen van naam voor cinema )
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 3 oktober 2003, 22:29   #42
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Vic Anciaux is nu ook al Belgisch gezind !

Allé, we doen goed werk !

Is verfransing een probleem? Dan is verengelsing en verduitsing dat toch ook?
De Anciaux's Belgisch gezind? Portemonee-gezind zal je bedoelen!!! Gelukkig zijn we dat soort verradersvolk aan jouw België kwijt.
Was dat BUB-werk? Allez, proficiat en de wind vanvoren!

Voor Hans van de Cauter is verfransing alles behalve een probleem, daarvan zijn we ons zeer goed bewust. Het zal eerder de mogelijke hervervlaamsing zijn als Vlaanderen vrij is die hem dwars zit.
Verengelsing is idd eveneens een probleem maar verduitsing???
Aan de BUB-webstek te zien was (is?) dat in alle geval dikke bulshit.
Voor de flaminganten liever "verduitsing" waarschijnlijk, hè?
Hans1 is offline  
Oud 4 oktober 2003, 13:06   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.203
Standaard

Hanske, wie sleurde er ook weer de volslagen onterechte 'verduitsing' bij?

Is het omdat jij de Duitse taal (en niet alleen de Duitse taal!)aan het nazisme vastklinkt dat jouw BUBclub zoveel aandacht besteedt aan de Duitssprekende Belgen?

Het begint er verdomd veel op dat te lijken dat, voor Hans van de Cauter, de enigen die passen in Bruxelles-Belgique, geen Nederlands en Duits spreken maar Frans.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 4 oktober 2003, 13:15   #44
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Ik ga me niet mengen in de hele discussie, maar ga effe een paar opmerkingen neer pennen.

Ik ben altijd al heel hard voor een Belgisch-nationalistische partij geweest, omdat ik de federalisering een nutteloze en geldverslindende operatie vind, die enkel dient om de politieke klasse rijk te maken.

We hebben op deze kleine lap grond 6! regeringen, die allemaal even duur zijn als de ene nationale regering.

Anderzijds vind ik ook dat de BUB er nogal naïeve denkbeelden op na houden. Zij hebben de neiging om de realiteit nog al dikwijls uit het oog te verliezen...
De wereld veranderen doet men nog steeds stap voor stap, en men begint eerst bij zichzelf. Je kan grote idealen hebben, maar moet eerst naar de mensen luisteren, naar wat zij belangrijk vinden om eerst te hervormen.

Dan nog één puntje: als je serieus genomen wil worden, dan kies je competente mensen en geen leeghoofdige fanatici...
Jullie weten wel over wie ik het heb.
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 4 oktober 2003, 17:30   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.203
Standaard

Zelfs al is je opperhoofd behoorlijk intelligent en heeft hij een bom duiten, dan nog is het niet gemakkelijk om nieuwe ideeën te doen ingang vinden. Kijk maar naar Vivant.

Over het herinvoeren van oude structuren zullen we maar helemaal zwijgen. Zeker als het kopstuk dat dit nog eens denkt te kunnen herverwezenlijken zowel een lege kop als een lege zak heeft.

Misschien hebben ze meer kans als Johan Bleakdal de BUB-scepter overneemt? 8)
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 4 oktober 2003, 17:33   #46
El Cid
Gouverneur
 
El Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: België
Berichten: 1.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Ik ga me niet mengen in de hele discussie, maar ga effe een paar opmerkingen neer pennen.

Ik ben altijd al heel hard voor een Belgisch-nationalistische partij geweest, omdat ik de federalisering een nutteloze en geldverslindende operatie vind, die enkel dient om de politieke klasse rijk te maken.

We hebben op deze kleine lap grond 6! regeringen, die allemaal even duur zijn als de ene nationale regering.

Anderzijds vind ik ook dat de BUB er nogal naïeve denkbeelden op na houden. Zij hebben de neiging om de realiteit nog al dikwijls uit het oog te verliezen...
De wereld veranderen doet men nog steeds stap voor stap, en men begint eerst bij zichzelf. Je kan grote idealen hebben, maar moet eerst naar de mensen luisteren, naar wat zij belangrijk vinden om eerst te hervormen.

Dan nog één puntje: als je serieus genomen wil worden, dan kies je competente mensen en geen leeghoofdige fanatici...
Jullie weten wel over wie ik het heb.
Jezelf?
__________________
[size=7][/size]
[size=7]België is en blijft[/size]
El Cid is offline  
Oud 4 oktober 2003, 17:36   #47
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Teut, wrong answer! Try again!
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 4 oktober 2003, 17:50   #48
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E=mc²
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Ik ga me niet mengen in de hele discussie, maar ga effe een paar opmerkingen neer pennen.

Ik ben altijd al heel hard voor een Belgisch-nationalistische partij geweest, omdat ik de federalisering een nutteloze en geldverslindende operatie vind, die enkel dient om de politieke klasse rijk te maken.

We hebben op deze kleine lap grond 6! regeringen, die allemaal even duur zijn als de ene nationale regering.

Anderzijds vind ik ook dat de BUB er nogal naïeve denkbeelden op na houden. Zij hebben de neiging om de realiteit nog al dikwijls uit het oog te verliezen...
De wereld veranderen doet men nog steeds stap voor stap, en men begint eerst bij zichzelf. Je kan grote idealen hebben, maar moet eerst naar de mensen luisteren, naar wat zij belangrijk vinden om eerst te hervormen.

Dan nog één puntje: als je serieus genomen wil worden, dan kies je competente mensen en geen leeghoofdige fanatici...
Jullie weten wel over wie ik het heb.
Jezelf?


Wat heeft u als ''competent'' persoon binnen onze politiek reeds verweselijkt Mijnheer Van Nespen

Wie is Rudy Van Nespen,dat hij over anderen mag oordelen

U bent waarnemend voorzitter binnen een éénmanspartij.

Daarom dat men Ward Beysen niet serieus neemt.

De competente politici(o.a.Alain Matton,Filip Van Looy,David Hilven,Hans Artels)werden uit de partij gezet,omdat zij tegen een kartelvorming waren met het Vlaams Blok en competent genoeg waren,om een onafhankelijke liberale koers te varen.

Nu wordt men door eigen falen verplicht om een kartel te vormen.

De compente politici die de partij zelf hebben verlaten zeggen hetvolgende;

Opstand bij Liberaal Appèl
tegen partïjvoorzitterward Beysen
Verzet tegen samenwerking met Vlaams Blok

(tijd) - Het Liberaal Appèl staat op springen. Dat is het gevolg van een opstand in de partij. De Limburgse kandidaat, Monique Aerts, stapte gisteren op, omdat ze tegen een alliantie met het Vlaams Blok is Volgens Alain Matton, de lijsttrekker in Brussel-Halle-Vilvoorde, is een meerderheid in de partij tegen een alliantie met het Vlaams Blok. De opstand is een aanval tegen de voorzitter, Ward Beysen. Die vindt alvast dat ook Alain Matton niet meer in het Liberaal Appèl thuishoort.

Na een weinig bemoedigende verkiezingsuitslag besliste de raad van het Liberaal Appèl dat met andere partijen contacten gelegd moeten worden, met het oog op het smeden van allianties of een kartel. Het Vlaams Blok staat bovenaan. op het lijstje. De voorzitter van het Liberaal Appèl, Ward Beysen, wil in 2006 samen met het Vlaams Blok een gooi doen naar de Antwerpse burgemeesterssjerp

Maar tegenover die koers bestaat interne oppositie. De lijsttrekker van Brussel-Halle-Vilvoorde, Alain Matton, laat in een persbericht weten geen alliantie met het Vlaams Blok te willen. De gewezen VLD'er zegt veel medestanders , in de partij te hebben. 'Het Liberaal Appèl van de kiesarrondissementen Brussel-Halle-Vilvoorde, Limburg en Leuven, alsook een groot deel van de kandidaten en leden van West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Antwerpen, hebben zich tijdens een spontane vergadering unaniem verzet tegen een kartel of allianties met het Vlaams Blok of enig andere partij, zegt de dissident.

Conclusies

Later op de dag maakte Monique Aerts, derde op de kamerlijst in Limburg en ook derde op de senaatslijst, bekend dat ze het Liberaal Appèl verlaat. De exVlaams Blokker vindt de toenadering tot het Vlaams Blok onaanvaardbaar. Ook zij zegt dat een meerderheid in het Liberaal Appèl de demarche van Beysen niet steunt. Volgens Alain Matton moet het meerderheidsstandpunt gevolgd worden. 'Wie dat niet doet, moet zijn conclusies trekken en het Liberaal Appèl verlaten.' Daarmee wordt voorzitter Ward Beysen zelf rechtstreeks geviseerd.
Ward Beysen valt uit de lucht als we hem om een reactie vragen. 'Laat me hartelijk lachen', luidt zijn eerste reactie op de mededeling van Alain Matton. Hij wijst erop dat vorige week op de raad van, het Liberaal Appèl unaniem beslist is door te gaan en contacten te leggen met het oog op allianties. 'Ik hou me aan de besluitvorming. Ook Alain Matton moet zich daaraan houden.' Ward Beysen vindt nu dat Alain Matton niet kan blijven. 'Door zich niet aan de regels te houden, zet hij zichzelf buiten spel. Hij wil het Liberaal Appèl destabiliseren. Zo iemand hoort niet thuis in de partij. Ik zal doen wat nodig is.'

Deze oppositie wordt nog steeds als een gezwel weggesneden door een kleine minderheid(ondemocratisch verkozen raad,vertrouwelingen en persoonlijke vrienden van Ward Beysen).
Peter De Ryck is offline  
Oud 4 oktober 2003, 17:56   #49
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Zou het kunnen dat iemand zich geviseerd voelt?
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 4 oktober 2003, 17:58   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.203
Standaard

Al eens naar de titel van de topic gekeken, jongens?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 4 oktober 2003, 17:59   #51
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Al eens naar de titel van de topic gekeken, jongens?
Ik wel, daarom had ik het ook over de BUB...
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 4 oktober 2003, 18:02   #52
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Geachte Rudy van Nespen,ik voel mij helemaal niet geviseerd,door een individue, dat aan de mensen laat verstaan,dat zij een verkeerd antwoord hebben gegeven en nog ééns mogen proberen,dit terwijl zij een correct antwoord hebben gegeven.
Peter De Ryck is offline  
Oud 4 oktober 2003, 18:06   #53
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Moet gij niet ver gaan eten? Het feestje begint bijna!
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 4 oktober 2003, 18:07   #54
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Bij deze wens ik u nog een prettige avond.

Ik breng u morgen verslag uit over het eetfestijn van het Liberaal Appel.

U heeft duidelijk als waarnemend voorzitter van het Liberaal Appel-Hoboken,geen tijd om op deze partijbijeenkomst aanwezig te zijn.

Wij weten beiden waarom u vanavond niet aanwezig bent.

Peter De Ryck is offline  
Oud 4 oktober 2003, 18:07   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.203
Standaard

Mooie avatar heb je, Peter.
Denk je dat je die binnen drie maanden nog altijd zult gebruiken als je er zeker van bent dat je ook bij de BUB geen teen aan de grond zult krijgen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 4 oktober 2003, 18:12   #56
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Mooie avatar heb je, Peter.
Denk je dat je die binnen drie maanden nog altijd zult gebruiken als je er zeker van bent dat je ook bij de BUB geen teen aan de grond zult krijgen?
Geen teen aan de grond bij de BUB Knuppel

U verneemt binnenkort meer over mijn tenen.
Peter De Ryck is offline  
Oud 4 oktober 2003, 18:14   #57
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Laat me raden: ondervoorzitter BUB Antwerpen?
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 4 oktober 2003, 18:15   #58
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Laat me raden: ondervoorzitter BUB Antwerpen?
Geen commentaar
Peter De Ryck is offline  
Oud 4 oktober 2003, 18:17   #59
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Herinner jullie even de volgende uitspraak:
"Ik heb me niet aangeboden bij de BUB"

yeah right!
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 4 oktober 2003, 18:20   #60
Peter De Ryck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Locatie: Deurne-Antwerpen
Berichten: 1.682
Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Herinner jullie even de volgende uitspraak:
"Ik heb me niet aangeboden bij de BUB"

yeah right!
Ik heb mij inderdaad nooit aangeboden bij de BUB
Peter De Ryck is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be