Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 29 september 2005, 10:27   #41
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ontwaakt! Verschoppelingen der aarde!
Khonnor is offline  
Oud 29 september 2005, 10:28   #42
Blauwzwart
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 500
Standaard

Meer allochtonen op de buis ?

Ten eerste kijk ik nooit naar die flut- en kutprogrammatjes als Familie en Thuis, dus dat maakt me niets uit. Die Brahim heb ik bijvoorbeeld nog nooit bezig gezien op TV, net zomin als ik naar Tien om te Zien kijk.

Geen erg allemaal en het voordeel van televisie is dat je ze daar nog gewoon kunt wegzappen [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Blauwzwart on 29-09-2005 at 11:28
Reason:
--------------------------------

Meer allochtonen op de buis ?

Ten eerste kijk ik nooit naar die flut- en kutprogrammatjes als Familie en Thuis, dus dat maakt me niets uit. Die Brahim heb ik bijvoorbeeld nog nooit bezig gezien op TV, net zomin als ik naar Tien om te Zien kijk.

Geen erg allemaal en het voordeel van televisie is dat je ze daar nog gewoon kunt wegzappen [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Meer allochtonen op de buis ?

Ten eerste kijk ik nooit naar die flut- en kutprogrammatjes als Familie en Thuis, dus dat maakt me niets uit. Die Brahim heb ik bijvoorbeeld nog nooit bezig gezien op TV, net zomin als ik naar Tien om te Zien kijk.

Geen erg allemaal en het voordeel van televisie is dat je ze daar nog gewoon kunt wegzappen [/size]
[/edit]
__________________
Brugge

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 29 september 2005 om 10:28.
Blauwzwart is offline  
Oud 29 september 2005, 10:41   #43
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Ze zijn zo sympathiek

28.09.2005 17.01u - Na de gratis promotieavonden ten voordele van de Beringse schepen Selahattin Kocak is het deze avond de beurt aan de (wat op de achtergrond geraakte) politica Anissa Temsamani om in de tv-kwis De slimste mens ter wereld misschien even van de eeuwige roem te proeven. Een duidelijke win-win-operatie. Voor de B.V. (Bekende Vreemdeling) een gratis spotje met grotere bekendheid achteraf tot gevolg, en voor de openbare omroep het zoveelste bewijs van haar maagdelijkheid op dat vlak.

VTM en VRT willen steeds meer migranten op de buis, en dit ongeacht wat de mensen daarvan denken (die zijn alleen goed om de facturen te betalen). Maar gemakkelijk is het niet. Uit de bewoordingen van VRT-woordvoerster Diane Waumans in Het Nieuwsblad van 28 september blijkt dat de achterliggende bedoeling zich moeilijk laat verzoenen met de realiteit: alleen als een vreemde sympathiek in beeld kan gebracht worden, komt hij ook daadwerkelijk in spelprogramma’s. “Wat heb we eraan om krampachtig een migrant als kandidaat te selecteren als hij een slechte beurt maakt?” Ja, dan valt het slimme plannetje in het water. Nochtans beweert VRT-productiemanager Frank Symoens zonder verpinken: “Wij hebben de positieve discriminatie opgegeven.” Wat is dit anders dan positieve discriminatie, mijnheer Symoens?

Dan nog één van die ‘toevallige’ zekerheden van het televisie-leven: beide kandidaten van vreemde oorsprong behoren tot de roodgroene stal.

Gelukkig laten de beide omroepen zich bijstaan door migrantenorganisaties. Om het ‘omgekeerd racisme’ beter te kaderen? Vreemd ook dat VTM zich laat bijstaan door het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding. Kwestie van de representativiteit van uw zender nog wat te verhogen, kameraden? Oost-Europese toestanden, waar de gedachtepolitie ook overal aanwezig was!
jan hyoens is offline  
Oud 29 september 2005, 10:45   #44
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ze zijn zo sympathiek

28.09.2005 17.01u - Na de gratis promotieavonden ten voordele van de Beringse schepen Selahattin Kocak is het deze avond de beurt aan de (wat op de achtergrond geraakte) politica Anissa Temsamani om in de tv-kwis De slimste mens ter wereld misschien even van de eeuwige roem te proeven. Een duidelijke win-win-operatie. Voor de B.V. (Bekende Vreemdeling) een gratis spotje met grotere bekendheid achteraf tot gevolg, en voor de openbare omroep het zoveelste bewijs van haar maagdelijkheid op dat vlak.

VTM en VRT willen steeds meer migranten op de buis, en dit ongeacht wat de mensen daarvan denken (die zijn alleen goed om de facturen te betalen). Maar gemakkelijk is het niet. Uit de bewoordingen van VRT-woordvoerster Diane Waumans in Het Nieuwsblad van 28 september blijkt dat de achterliggende bedoeling zich moeilijk laat verzoenen met de realiteit: alleen als een vreemde sympathiek in beeld kan gebracht worden, komt hij ook daadwerkelijk in spelprogramma’s. “Wat heb we eraan om krampachtig een migrant als kandidaat te selecteren als hij een slechte beurt maakt?” Ja, dan valt het slimme plannetje in het water. Nochtans beweert VRT-productiemanager Frank Symoens zonder verpinken: “Wij hebben de positieve discriminatie opgegeven.” Wat is dit anders dan positieve discriminatie, mijnheer Symoens?

Dan nog één van die ‘toevallige’ zekerheden van het televisie-leven: beide kandidaten van vreemde oorsprong behoren tot de roodgroene stal.

Gelukkig laten de beide omroepen zich bijstaan door migrantenorganisaties. Om het ‘omgekeerd racisme’ beter te kaderen? Vreemd ook dat VTM zich laat bijstaan door het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding. Kwestie van de representativiteit van uw zender nog wat te verhogen, kameraden? Oost-Europese toestanden, waar de gedachtepolitie ook overal aanwezig was!
Beste Janneman, waar heb je dit lichtjes provocerende, leugenachtige en tendentieuze berichtje gehaald?
Khonnor is offline  
Oud 29 september 2005, 10:46   #45
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
vrt; het journaal: één en al allochtonen: Farid Le fou, Irak,...; Thuis; de excuusallochtonen Mo en Aîscha; Het leven zoals het is: inspecteurs: komen bijna alleen maar allochtonen in voor!; Koppen: ook veel allochtoonse kwesties in voor; De slimste mens; Gelatin kojak; de lotto-uitslagen; een allochtoonse presentatrice,...
Die mensen die u opnoemt die werken wel eerlijk voor hun geld, daar heb ik geen problemen mee. Want die mensen zijn zeker geen profiteurs of criminelen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by axel nort on 29-09-2005 at 11:48
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
vrt; het journaal: één en al allochtonen: Farid Le fou, Irak,...; Thuis; de excuusallochtonen Mo en Aîscha; Het leven zoals het is: inspecteurs: komen bijna alleen maar allochtonen in voor!; Koppen: ook veel allochtoonse kwesties in voor; De slimste mens; Gelatin kojak; de lotto-uitslagen; een allochtoonse presentatrice,...
Die mensen die u opnoemt die werken wel eerlijk voor hun geld, daar heb ik geen problemen mee. Want die mensen zijn zeker geen profiteurs of criminelen.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
vrt; het journaal: één en al allochtonen: Farid Le fou, Irak,...; Thuis; de excuusallochtonen Mo en Aîscha; Het leven zoals het is: inspecteurs: komen bijna alleen maar allochtonen in voor!; Koppen: ook veel allochtoonse kwesties in voor; De slimste mens; Gelatin kojak; de lotto-uitslagen; een allochtoonse presentatrice,...
Die mensen die u opnoemt die werken wel eerlijk voor hun geld, daar heb ik geen problemen mee. Want die mensen zijn zeker profiteurs of criminelen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 29 september 2005 om 10:48.
Piet Hein is offline  
Oud 29 september 2005, 10:47   #46
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Die mensen die u opnoemt die werken wel eerlijk voor hun geld, daar heb ik geen problemen mee. Want die mensen zijn zeker profiteurs of criminelen.
zo grof zou ik het zelfs niet durven stellen!
jan hyoens is offline  
Oud 29 september 2005, 10:49   #47
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Beste Janneman, waar heb je dit lichtjes provocerende, leugenachtige en tendentieuze berichtje gehaald?
Sorry, ik was vergeten dat er hier newbies rondlopen! Zoals gewoonlijk van de VB-webstek.
jan hyoens is offline  
Oud 29 september 2005, 11:04   #48
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Ik ben tegen alle vormen van positieve discriminatie wél voor gelijke kansen. Als er bv. een slechte acteur van allochtone afkomst gewoonweg geselecteerd wordt omdat hij migrant is dan krijg ik daar het schijt van. Selecties volgens de kwaliteiten/talenten van een persoon lijken me toch iets geschikter.
Positieve discriminatie is zo een beladen term tegenwoordig. De term mag mijnsinziens zeer ruim geïnterpreteerd worden. Er mag gerust meer aandacht besteed worden aan de zogenaamde achtergestelden. Dat zijn niet alleen allochtonen.
Ik ben ook niet voor het soort positieve discriminatie dat een allochtoon kiest alleen maar omdat het een allochtoon is. Wat men wel moet doen is de drempel verlagen. Talent kan men herkennen. Ga er dus naar op zoek en begeleid het. Zulk een beleid zou voor alle bevolkingsgroepen moeten openstaan.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
Oud 29 september 2005, 11:08   #49
SethMoN
Provinciaal Statenlid
 
SethMoN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Locatie: Celles
Berichten: 696
Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Positieve discriminatie is zo een beladen term tegenwoordig. De term mag mijnsinziens zeer ruim geïnterpreteerd worden. Er mag gerust meer aandacht besteed worden aan de zogenaamde achtergestelden. Dat zijn niet alleen allochtonen.
Ik ben ook niet voor het soort positieve discriminatie dat een allochtoon kiest alleen maar omdat het een allochtoon is. Wat men wel moet doen is de drempel verlagen. Talent kan men herkennen. Ga er dus naar op zoek en begeleid het. Zulk een beleid zou voor alle bevolkingsgroepen moeten openstaan.
Word, bro'!
__________________
"Iedereen weet dat de druppel opgaat in de oceaan, slechts weinigen weten dat de oceaan opgaat in de druppel." Kabir (1450-1510)
SethMoN is offline  
Oud 29 september 2005, 11:15   #50
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Sorry, ik was vergeten dat er hier newbies rondlopen! Zoals gewoonlijk van de VB-webstek.
Neen, ik wou gewoon een bevestiging van mijn donkerbruin vermoeden....

... mijn donkerbruin vermoeden dat het "nieuwe" VB net zoals het "oude" VB de allochtonen uit dit land wilt wegpesten
Khonnor is offline  
Oud 29 september 2005, 12:31   #51
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Neen, ik wou gewoon een bevestiging van mijn donkerbruin vermoeden....

... mijn donkerbruin vermoeden dat het "nieuwe" VB net zoals het "oude" VB de allochtonen uit dit land wilt wegpesten
Een beetje rijstwater drinken dat helpt!
jan hyoens is offline  
Oud 29 september 2005, 12:32   #52
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Een beetje rijstwater drinken dat helpt!
Maar jij bent echt wel een rare kwiet.....
Khonnor is offline  
Oud 29 september 2005, 12:33   #53
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Maar jij bent echt wel een rare kwiet.....
It takes one...
jan hyoens is offline  
Oud 30 september 2005, 07:45   #54
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Dat er allochtonen op de buis komen hoeft geen probleem te zijn.
In Idool en Star Academy(Nu niet direct mijn favoriete programma's), allochtonen met talent mogen daar gerust gebruik van maken.
Waar ik wel een probleem mee heb is, is dat het politici zijn.
Politici(autochtoon of allochtoon) horen niet thuis in spelletjesprogramma's op TV.
__________________
De Nachtuil is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be