Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2005, 10:10   #61
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Deze brief van een nieuw lid mochten wij ontvangen. Het is één van de zovele voorbeelden van het groeiende ongenoegen van de Belgen tegenover het anti-Belgische federalisme en het haatdragende separatisme dat ons volk uiteen tracht te scheuren.

Geachte,

Sinds kort ben ook ik overtuigd lid van de Belgische unie, het enige volwaardige alternatief voor een betere samenleving. Ik richt me tot U in verband met de stigmatiserende uitlatingen over “de Walen” van de minister-president van de Vlaamse gemeenschap Yves Leterme in het VRT journaal van dinsdagavond 13 sept.

In de regio van Kortrijk zouden aan de Waalse kant 20 % en aan de Vlaamse kant 6,5 % Belgische werklozen zijn. De minister president verbaasde zich er over dat Vlaamse werkgevers hun vrijstaande vacatures steeds vaker zien ingevuld worden door Franse werkzoekende in plaats van door de “Walen”. Hij ging er gemakshalve dan maar voor gans televisiekijkend Vlaanderen van uit dat de Walen zich werkelijk geen enkele moeite willen getroosten. Naar een andere verklaring zoeken was waarschijnlijk te veel moeite voor dhr. Leterme, daarom heb ik het maar in zijn plaats gedaan. Inderdaad, de Fransen komen in de grensregio met België werken net zoals veel bouwbedrijven in België Polen, Roemenen of Litouwers tewerkstellen. Is dat dan omdat de Belgen hetzij Walen of Vlamingen te lui zijn om die vacatures in te vullen?

Ik ben eerder de mening toegedaan dat het onze uitstekende sociale voorzieningen zijn (misschien te uitstekend) die voorkomen dat Belgen voor een minderwaardig loon aan de slag gaan. Ik hoef er niemand op attent te maken dat deze sociale voorzieningen in de hierboven vermelde landen heel wat minder tot totaal ontoereikend zijn en zo kan het komen dat mensen uit die landen bereid zijn om met minder genoegen te nemen. Men mag ook niet uit het oog verliezen dat het voor de 6,5% Vlaamse werkelozen blijkbaar ook niet de moeite loont om voor een nochtans Vlaams bedrijf uit de directe omgeving aan de slag te gaan, ook zij verkiezen het om te blijven stempelen.

Vriendelijke groeten,

Filip Oosterlynck
Als ik één ding van deze post moet onthouden, dan is het wel de lapsus in de titel: niet 'BUB stelt vast', maar 'BUB stel vast'... Inderdaad, niet de derde persoon enkelvoud, maar de imperatief: de 'vaststellingen' van dat partiscule zijn imperatief, gesteund op het dogma dat België voor alles unitair moet worden. Eén gevoelsmatige reactie, ingegeven door een verdoken, wat paternalistisch superioriteitsgevoel, en meteen 'groeit het ongenoegen' en staan niet de barbaren, maar de patriotten voor de poorten, klaar om het gedegenereerde federale bestel omver te werpen... De basis? Bijzonder dun, het gesundenes Volksempfinden van citoyen Oosterlynck en het dogma van de Belgische onfeilbaarheid... Niet dat ik zo'n statisticus ben, laat staan een liefhebber van dat genre, maar waar blijven de cijfers? Of de massale volksbetogingen? Of de openlijke steunbetuigingen die niet door de BUB zelf georchestreerd zijn? Enfin, waar blijft... nou ja, iets? De wetenschap staat voor een raadsel...
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 6 oktober 2005, 19:24   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Of de massale volksbetogingen? Of de openlijke steunbetuigingen die niet door de BUB zelf georchestreerd zijn? Enfin, waar blijft... nou ja, iets? De wetenschap staat voor een raadsel...
Waarschijnlijk heeft de Grote Leider-Voorzitter het ordewoord aan alle belgicisten (99,99% van de bevolking van België volgens de statistieken van de bubbelstudiedienst) gegeven zich voorlopig nog kalm te houden. Hij bereidt immers de "Grote Wende" voor. Dan zal het klaroengeschal weerklinken en zullen de miljoenen belgicisten uit hun verborgen verblijven komen om de unitaire staat te herstellen. "Vive la BUB! Vive Hans I le Grand! Vive notre roi Albert!" zal dan als een donderkreet in heel het land weerklinken. Zoiets hebben we vandaag toch meegemaakt bij de geboorte van het zoveelste prinsenkind! De massa was weer niet te tellen!!!
Jan van den Berghe is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be