Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2015, 12:12   #361
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat vermoed jij...
Probleem is dat wat ginder gebeurt zeer moeilijk te bewijzen is.
Nu goed, als jij over bewijzen beschikt over wat er ginder gebeurd is, dan zou ik ze snel overmaken aan de politiediensten.
Het vervoegen van een militie die misdaden tegen de mensheid begaat zou voldoende moeten zijn voor vervolging. Zelf kopjes scheiden van de romp dat bewezen kan worden is dan slechts verzwarend.

Het uitblijven van dergelijke uitzonderlijke wet is de verantwoordelijkheid van zowel de vorige bewindspartijen, als de huidige.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 16 januari 2015, 12:23   #362
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Vandaag gehoord op de radio: veel Belgen zijn bang geworden door de aanslagen in Parijs. Ze denken dat er in hun supermarkt ook een coulibaly gewapend met een kalasjnikov kan binnenvallen. Wat gaat er nu door die mensen heen? Een vlaag van acute diaree?
Een Coulibaly is altijd mogelijk geweest, net als een tweede bende van Nijvel. Ik ben me daar van bewust, maar of ik er schrik van heb?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 16 januari 2015, 12:29   #363
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Jij wil informatie voorkomen. Goed bezig.
Oeps, in het voorkomen van misdrijven natuurlijk.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 16 januari 2015, 12:29   #364
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor iemand die niets met het veiliigheidsapparaat te maken heeft, lijkt mij dat de gezondste optie, ja.
Zoals die aapjes zeker?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 16 januari 2015, 14:53   #365
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat vermoed jij...
Probleem is dat wat ginder gebeurt zeer moeilijk te bewijzen is.
Nu goed, als jij over bewijzen beschikt over wat er ginder gebeurd is, dan zou ik ze snel overmaken aan de politiediensten.

En ja, ik zie hier oproepen om alle moslims aan te pakken.
We zullen eens een bloemlezing houden...
Neen, dat vermoed ik niet.
Ik ga er van uit dat wanneer de overheid stelt dat er momenteel 100 Syrië-strijders terug zijn gekeerd naar ons land, dat het dan niet gaat om leden van het breiclubje van mijn grootmoeder, maar om mensen bij wie de gebruikte terminologie wel degelijk van toepassing is.
Ik denk overigens niet dat het zo moeilijk te bewijzen is.
Ze zitten immers voortdurend op te scheppen over hun daden op sociale media, te poseren, bedreigingen te uiten, afgeluisterde telefoontjes te plegen naar gelijkgestemden in het thuisfront (uitzending van Panorama niet gezien over de Belgische strijders?)...
Het is niet omdat wij hun Facebook-profiel niet kunnen inkijken dat de inlichtingendiensten het niet kunnen.

Enfin, je overtuigt geenszins. Waar is je empathie gebleven met hetgeen dat tuig ginds allemaal uitvreet?

Ik zie nog steeds geen enkele reden om mensen, die zich schijnbaar meer aangetrokken voelen om te gaan vechten naarmate het horrorgehalte van de promotiefilmpjes van IS stijgt, bij hun eventuele terugkeer niet meteen op te pakken.

Maar goed, onze regering heeft er iets op gevonden.
Ze gaan hun verblijfsvergunning of nationaliteit intrekken.
Anders gezegd, laat ze ginder maar lekker onschuldige, weerloze mensen afmaken, hier komen ze niet meer binnen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 16 januari 2015 om 14:53.
Nierika is offline  
Oud 16 januari 2015, 14:57   #366
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het vervoegen van een militie die misdaden tegen de mensheid begaat zou voldoende moeten zijn voor vervolging. Zelf kopjes scheiden van de romp dat bewezen kan worden is dan slechts verzwarend.

Het uitblijven van dergelijke uitzonderlijke wet is de verantwoordelijkheid van zowel de vorige bewindspartijen, als de huidige.
Bij mijn weten is die wet er al. Het is bij wet verboden deel uit te maken van een buitenlandse militie.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 16 januari 2015, 15:40   #367
MultiMAN
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 december 2014
Berichten: 824
Standaard

Citaat:
Terroristen planden onthoofding belangrijke Belg
Zou het volk wakker hebben gelegen van een commissaris zonder kop?
MultiMAN is offline  
Oud 16 januari 2015, 15:47   #368
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Neen, dat vermoed ik niet.
Ik ga er van uit dat wanneer de overheid stelt dat er momenteel 100 Syrië-strijders terug zijn gekeerd naar ons land, dat het dan niet gaat om leden van het breiclubje van mijn grootmoeder, maar om mensen bij wie de gebruikte terminologie wel degelijk van toepassing is.
Ik denk overigens niet dat het zo moeilijk te bewijzen is.
Ze zitten immers voortdurend op te scheppen over hun daden op sociale media, te poseren, bedreigingen te uiten, afgeluisterde telefoontjes te plegen naar gelijkgestemden in het thuisfront (uitzending van Panorama niet gezien over de Belgische strijders?)...
Het is niet omdat wij hun Facebook-profiel niet kunnen inkijken dat de inlichtingendiensten het niet kunnen.

Enfin, je overtuigt geenszins. Waar is je empathie gebleven met hetgeen dat tuig ginds allemaal uitvreet?

Ik zie nog steeds geen enkele reden om mensen, die zich schijnbaar meer aangetrokken voelen om te gaan vechten naarmate het horrorgehalte van de promotiefilmpjes van IS stijgt, bij hun eventuele terugkeer niet meteen op te pakken.

Maar goed, onze regering heeft er iets op gevonden.
Ze gaan hun verblijfsvergunning of nationaliteit intrekken.
Anders gezegd, laat ze ginder maar lekker onschuldige, weerloze mensen afmaken, hier komen ze niet meer binnen.

Ik denk dat het bij niemand ligt aan een gebrek aan empathie. Dat is een wel heel verregaande conclusie. Wel met de normale regels van de strafwet. Enkel verwijzen naar het feit dat men geen lid mag zijn van een militie is geen grond om iemand te veroordelen.
Ik kan niet in het hoofd kijken van de procureur generaal, maar het lijkt me toch wel aannemelijk dat als er voor één of meerdere van die 'strijders' een dossier met bewijsvoering kan opgesteld worden dat die zeker voor de rechter zal komen. Maar wat snoeverige berichtjes op twitter of een youtube-filmpje met lachende en spottende 'strijders' daar veroordeel je niemand mee.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online  
Oud 16 januari 2015, 15:50   #369
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
Zou het volk wakker hebben gelegen van een commissaris zonder kop?
Een dag later zouden er al grappen over zijn.

In het geval van een politicus, een uur later.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 16 januari 2015, 15:53   #370
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een dag later zouden er al grappen over zijn.

In het geval van een politicus, een uur later.
Misschien al wat bij voorbaat maken? Het idee alleen al is hilarisch.
Skobelev is nu online  
Oud 16 januari 2015, 15:57   #371
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Misschien al wat bij voorbaat maken? Het idee alleen al is hilarisch.
Op voorhand ligt wat moeilijk omdat er verschil zou zijn al naar gelang van welke partij die politicus is.

Begrijp je, iemand van Groen of SPa zou andere grappen met zich meebrengen dan bijvoorbeeld iemand van de N-VA.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:02   #372
MultiMAN
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 december 2014
Berichten: 824
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een dag later zouden er al grappen over zijn.

In het geval van een politicus, een uur later.
Het lijkt er op dat men het voorval van Hesbo misbruikt om de politiestaat uit te breiden, omwille van een vage twitterbedreiging ofzo.
MultiMAN is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:05   #373
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
Het lijkt er op dat men het voorval van Hesbo misbruikt om de politiestaat uit te breiden, omwille van een vage twitterbedreiging ofzo.
Hm, ik vind het niet echt grappig.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:06   #374
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
Het lijkt er op dat men het voorval van Hesbo misbruikt om de politiestaat uit te breiden, omwille van een vage twitterbedreiging ofzo.
goed zo. Meer veiligheid en minder links uitschot in de buurt is prima
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:17   #375
MultiMAN
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 december 2014
Berichten: 824
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
minder links uitschot in de buurt is prima
Ze zouden u beter in het oog houden, je lijkt het manifesto van uw groot voorbeeld Breivik, uit te willen voeren.
MultiMAN is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:19   #376
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
Ze zouden u beter in het oog houden, je lijkt het manifesto van uw groot voorbeeld Breivik, uit te willen voeren.
Precies nogal gefrustreerd dat die aanslag verijdeld werd en er twee jihadi's uitgeschakeld werden?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:22   #377
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
goed werk van de politie. Best dat het een n-va'er is die minister van binnenlandse zaken is, ware het een vuile sos, ze gingen de politie op het matje geroepen hebben en die terroristen nog wat extra uitkering
http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...reurgeld.dhtml

Nu nog hun bezittingen verbeurd verklaren ipv aanslaan, ze brengen kosten genoeg mee. Zo iets van de vervuiler betaald.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:37   #378
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Wat met de Syriëgangers die niet terugkeerden (onder hun eigen naam) en ze zogezegd van kant zijn gemaakt door hun idolen omdat ze niet zonder een boke met choco konden?
Blijkbaar zijn er honderden Nutellajihadis afgemaakt door hun kameraden, maar wat als er daarvan een paar met een andere identiteit ergens zitten?

Best handig dat ze weten wie er terugkomt, maar zijn ze allemaal geteld?
manta is offline  
Oud 16 januari 2015, 18:49   #379
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Van de 13 in België opgepakten, lopen er al weer 10 op straat...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 16 januari 2015, 18:50   #380
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk dat het bij niemand ligt aan een gebrek aan empathie. Dat is een wel heel verregaande conclusie.
Sta me toe het daar niet mee eens te zijn Pandareus.

Toen Gaza afgelopen zomer werd gebombardeerd als gevolg van een rakettenregen van Hamas, stonden politici (met Bert Anciaux als initiatiefnemer), kunstenaars, bekende Vlamingen en andere "vooraanstaande" opiniemakers meteen op de barricades met emotionele pamfletten om hun afgrijnzen kenbaar te maken.

Er zijn onnoemelijk veel meer Yezidi op barbaarse wijze vermoord, uitgehongerd, bestolen, als seksslavin verkocht en hun huizen uitgejaagd.

De wereld keek toe, de wereld zweeg, en een paar Amerikaanse helikopters hebben wat voedsel gedropt.
Waarna de Koerden hen ontzetten.
Diegene die de bergen waren ingevlucht tenminste.
Geen mens die weet hoeveel er echt omgekomen zijn.

Verleden week was het Charlie Hebdo in het kwadraat, terwijl op één en dezelfde dag 2000 Nigerianen werden afgeslacht door Boko Haram.
Het is eens in minuscule artikeltjes in de krant geweest, en vluchtig in het nieuws, tussen de soep en de patatten.
We zijn dat immers al gewoon, het is vrijwel dagelijkse kost.
En goh, het zijn maar wat achterlijke moslims of wat komisch ronddansende negerkes.
Dat vindt daar nu eenmaal voortdurend plaats.
Durf het niet te ontkennen, dit forum grossiert in de banalisering van het menselijk leven en lijden in die landen, en die racistische tot hautaine houding is tot in de hoogste kringen doorgedrongen.

Eén verijdelde aanslag hier en het kot is weer te klein.

Ik blijf erbij: haal iedere smeerlap die uit Syrië terug komt meteen van straat, ipv hen nu hun identiteit of verblijfspapieren af te nemen, waardoor ze er hier ongestraft mee wegkomen en op die manier eigenlijk zachtjes worden aangemaand ginder hun kwajongensstreken te blijven uithalen.
Als we ze maar kwijt zijn, nietwaar?

De IS is een internationale terroristische beweging.
Geen mens die naar Syrië trekt gaat daar heen om een fietstrektochtje langs de pittoreske ruïnes te maken.
Lidmaatschap van zo'n organisatie is strafbaar.
Dat dat volgens jouw geen reden is om iemand te veroordelen is nieuw voor mij.
Dat zal dan ook maar gelden voor diegenen die zich aan terreur te buiten gaan in het buitenland. Probeer maar eens in het binnenland openlijk een terreurorganisatie op te richten of er bij aan te sluiten.
Veel succes!

Geen enkel land zou het risico mogen lopen voor zijn bevolking zo'n lieden, die hier stiekem zijn weggeglipt om de beestachtigste misdaden te plegen die men zich maar kan inbeelden, vrij en ongestraft hier weer te laten rondlopen in afwachting van een onderzoek of ze mogelijk iets kunnen vinden wat ze hen ten laste zouden kunnen leggen.

Geen enkel land zou zich ook het recht mogen toeëigenen de postume rechten van de massa's vermoorde stakkers zo bruutweg te schofferen, te negeren en te vertrappelen.

En een procureur-generaal Pandareus...

Ik hoop dat je hier niet gewoon op assisen doelt?
We hebben het hier niet over een uit de hand gelopen liefdesdrama.

Zo'n zaken zouden steevast door het Internationaal Strafhof moeten worden behandeld.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 16 januari 2015 om 18:52.
Nierika is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be