Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 28 april 2005, 12:31   #1
Patrice
Gouverneur
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 1.110
Standaard Nu in Metro: "B.U.B. is boos"

Ik stapte deze morgen weer eens op de trein en zag op de bank nog een uitgave van Metro (nieuwskrantje van de NMBS) liggen. Op de voorpagina in grote letters "Bosch Tienen schrapt 264 jobs en trekt naar Roemenië". Ik dacht zo van "nou, de dag begint weer goed" en ga onmiddellijk naar de volgende pagina en zie daar een klein artikeltje met de titel "B.U.B. is boos":

[size=4]B.U.B. is boos[size=2]
De Belgische Unie-Union Belge, een politieke partij die de eenheid van België te vuur en te zwaard verdedigt, sleept de openbare omroepen VRT en RTBF voor de rechter. Het probleem? De partij voelt zich gediscrimineerd omdat ze nooit aan bod komt in de nieuwsuitzendingen van de twee zenders. De B.U.B. zegt dat veertig procent van de Belgen haar visie op het unitarisme deelt en vindt het ongehoord dat die "belangrijke nationale minderheid" nooit gehoord wordt. "Desnoods gaan we door tot het Europees hof voor de rechten van de mens in Straatsburg", klinkt het dreigend.
[/size]

[/size]
Patrice is offline  
Oud 28 april 2005, 12:51   #2
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice
Ik stapte deze morgen weer eens op de trein en zag op de bank nog een uitgave van Metro (nieuwskrantje van de NMBS) liggen. Op de voorpagina in grote letters "Bosch Tienen schrapt 264 jobs en trekt naar Roemenië". Ik dacht zo van "nou, de dag begint weer goed" en ga onmiddellijk naar de volgende pagina en zie daar een klein artikeltje met de titel "B.U.B. is boos":

[size=4]B.U.B. is boos[size=2]
De Belgische Unie-Union Belge, een politieke partij die de eenheid van België te vuur en te zwaard verdedigt, sleept de openbare omroepen VRT en RTBF voor de rechter. Het probleem? De partij voelt zich gediscrimineerd omdat ze nooit aan bod komt in de nieuwsuitzendingen van de twee zenders. De B.U.B. zegt dat veertig procent van de Belgen haar visie op het unitarisme deelt en vindt het ongehoord dat die "belangrijke nationale minderheid" nooit gehoord wordt. "Desnoods gaan we door tot het Europees hof voor de rechten van de mens in Straatsburg", klinkt het dreigend.
[/size]

[/size]
Wel, ik vind dit berichtje eigenlijk meer vertellen dan die andere. Nu blijkt zelfs dat de BUB haar gezwollen, pathetische rethoriek ook buiten dit forum hanteert... en dan zijn ze nog verbaasd dat ze niet aan bod komen? Nou moe!
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 28 april 2005, 15:57   #3
Stubaf.
Banneling
 
 
Stubaf.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: FHK
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ze hebben toch maar weer Metro gehaald wat je van sommige ernstige partijen niet kan zeggen.
Kan de LSP of de ALS geen les geven aan de BUB over wat een democratie is en niet is? Ze hebben er wat moeite mee en aangezien, geheel tot mijner verbazing, de extreem-linkse partijen dit niet hebben vroeg ik me af of ze de belgicisten niet wat kunnen beschaven en hen de nuances en uitdagingen van de politieke bedrijvigheid bijleren.
Stubaf. is offline  
Oud 28 april 2005, 17:44   #4
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Amai, niet te doen gewoon toen ik vanmorgen de Metrokrantlas op de trein en ik las dat; kon ik een spontane glimlach niet onderdrukken.
De BUB is boos, niet te geloven en dat ze dan nog stellen dat ze naar Straatsburg zouden gaan.
Wel goed, ik denk dat er dan héél véél verenigingen enzo zijn zu die kunnen aanspraak maken om op tv te komen als m'n zo begint.
Dat De BUB eens aan bod komt, tot daar nog aan toe, maar om de 2 weken lijkt me toch wel lichtjes overdreven zu.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 28 april 2005, 18:07   #5
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Amai, niet te doen gewoon toen ik vanmorgen de Metrokrantlas op de trein en ik las dat; kon ik een spontane glimlach niet onderdrukken.
De BUB is boos, niet te geloven en dat ze dan nog stellen dat ze naar Straatsburg zouden gaan.
Wel goed, ik denk dat er dan héél véél verenigingen enzo zijn zu die kunnen aanspraak maken om op tv te komen als m'n zo begint.
Dat De BUB eens aan bod komt, tot daar nog aan toe, maar om de 2 weken lijkt me toch wel lichtjes overdreven zu.
De B.U.B. is een politieke partij, geen vereniging. Daarmee is alles gezegd.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 28 april 2005, 18:18   #6
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Goed morgen maak ik van mijn vereniging een politieke partij; daarmee is ook alles gezegd.
Die vereniging staat ook voor een maatschappelijk doel.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 28 april 2005, 18:23   #7
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Kan de LSP of de ALS geen les geven aan de BUB over wat een democratie is en niet is? Ze hebben er wat moeite mee en aangezien, geheel tot mijner verbazing, de extreem-linkse partijen dit niet hebben vroeg ik me af of ze de belgicisten niet wat kunnen beschaven en hen de nuances en uitdagingen van de politieke bedrijvigheid bijleren.
Ik weet het niet of de BUB in hetzelfde universum leeft als wij gewone stervelingen. Nu, ze moeten het zelf maar weten wat ze doen. Andere partijen zijn soms even erg. De onozeligheid moet echter ook van twee kanten komen. De BUB heeft al regelmatig de media gehaald met vergelijkbare stoten. Denk maar aan de klacht tegen de NVA. Nu als een burgerlijke partij als de BUB er al niet in slaagt om op een normale manier de burgerlijke pers te halen tja.... .We zijn ooit eens uitgenodigd geweest om te komen spreken in Terzake.. maar de voorwaarde was wel dat we dit gemaskerd moesten doen. Nu wij wilden dat uiteraard alleen zonder masker doen maar toen was met niet langer geïnteresseerd.

De enigste manier om als kleine partij de media te halen is groter worden tot ze niet meer naast je kunnen kijken, of een kartel te sluiten met een grote partij, of je in de media in te kopen (Vivant)
solidarnosc is offline  
Oud 28 april 2005, 19:21   #8
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
.
Kijk eens aan, gaan we de toer van de persoonlijke aanvallen op?
Sterk, héél sterk ipv inhoudelijk eens te reageren ipv mij verwijten toe te slingeren!
Dat de Walen profiteurs zijn heb ik nooit letterlijk gezegd!!!
En gans dat gedoe rond de flamiganten, belgicisten en waliganten als je het zo kan noemen begint me grondig de strot uit te hangen, alsof er maar dat meer is.

Ik werk in Brussel en ik zie genoeg, sommige Walen doe ik mijn petje echt voor af en heb ik een eindeloos respect en bewondering voor; anderen is dan weer iets anders net zoals dat bij sommige Vlamingen het geval is!
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 28 april 2005, 19:57   #9
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Kijk eens aan, gaan we de toer van de persoonlijke aanvallen op?
Sterk, héél sterk ipv inhoudelijk eens te reageren ipv mij verwijten toe te slingeren!
Dat de Walen profiteurs zijn heb ik nooit letterlijk gezegd!!!
En gans dat gedoe rond de flamiganten, belgicisten en waliganten als je het zo kan noemen begint me grondig de strot uit te hangen, alsof er maar dat meer is.

Ik werk in Brussel en ik zie genoeg, sommige Walen doe ik mijn petje echt voor af en heb ik een eindeloos respect en bewondering voor; anderen is dan weer iets anders net zoals dat bij sommige Vlamingen het geval is!

Niet letterlijk nee

Ik bedoel maar, het spijt me als mijn reactie wat hevig was, da geef ik toe. Maar stel u eens in onze plaats: dag in dag uit worden we uitgemaakt voor waar we in geloven. Heb respect voor mijn idealen, ook al deel je ze niet, en ik zal respect hebben voor u.
Patriot! is offline  
Oud 28 april 2005, 21:15   #10
Nitroke
Burger
 
Nitroke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Niet letterlijk nee

Ik bedoel maar, het spijt me als mijn reactie wat hevig was, da geef ik toe. Maar stel u eens in onze plaats: dag in dag uit worden we uitgemaakt voor waar we in geloven. Heb respect voor mijn idealen, ook al deel je ze niet, en ik zal respect hebben voor u.
Heb respect voor de idealen van Vlaams Nationalisten. Om respect te krijgen moet je ze ook geven. Maar we hebben al meer dan genoeg staaltjes van jullie 'respect' tegenover anderen gezien. Dan moet je nu eenmaal niet verschieten dat je ook niets terugkrijgt.
__________________
"When I became the sun, I shone life into the man's hearts" - Sytem of a down, Toxicity
Nitroke is offline  
Oud 29 april 2005, 00:56   #11
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Niet letterlijk nee

Ik bedoel maar, het spijt me als mijn reactie wat hevig was, da geef ik toe. Maar stel u eens in onze plaats: dag in dag uit worden we uitgemaakt voor waar we in geloven. Heb respect voor mijn idealen, ook al deel je ze niet, en ik zal respect hebben voor u.
Ik vind het dapper dat jullie na twee jaar ter plaatse trappelen nog altijd even fanatiek bezig zijn, maar dat wil niet zeggen dat we jullie daarom serieus moeten nemen. Als zelfs de Metro jullie begint uit te lachen...
zorroaster is offline  
Oud 29 april 2005, 10:05   #12
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Nochtans ben je blijkbaar wel fan van de freakshow met de naam Vlaams Belang.
om alweer de kernvraag te ontwijken...

ik kan het nog enigszinds vatten dat een partij het moeilijk heeft om electoraal iets te betekenen zonder veel media aandacht. maar het moet toch mogelijk zijn voor een partij die naar eigen zeggen een groot maatschappelijk draagvlak heeft om meer dan 6 man te vinden in een volledige provincie die op een kieslijst wil staan
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 29 april 2005, 11:08   #13
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
om alweer de kernvraag te ontwijken...

ik kan het nog enigszinds vatten dat een partij het moeilijk heeft om electoraal iets te betekenen zonder veel media aandacht. maar het moet toch mogelijk zijn voor een partij die naar eigen zeggen een groot maatschappelijk draagvlak heeft om meer dan 6 man te vinden in een volledige provincie die op een kieslijst wil staan
Ik vrees eigenlijk dat de BUB enkel een weliswaar grote maar erg passieve groep kan vertegenwoordigen. HEt Belgisch unitarisme is veel te slecht uitgevoerd geweest, en je kan de mensen niet kwalijk nemen dat ze zich er niet actief meer gaan voor inzetten. Ik zie trouwens hetzelfde gebeuren met het regionalisme. Binnen 10-20 jaar zullen de mensen ook daarover ontevreden zijn. En wat rest dan nog? Europees centralisme? De vlag denkt niet de hele lading. Als je federalisme/unitarisme niet goed uitvoert, dan betekent dit dat je het niet goed uitgevoerd hebt, niet dat het een slechte keuze is.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 29 april 2005, 14:03   #14
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

dan rest nog separatisme....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 29 april 2005, 14:25   #15
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Goed morgen maak ik van mijn vereniging een politieke partij; daarmee is ook alles gezegd.
Die vereniging staat ook voor een maatschappelijk doel.
Ja, maar die vertolkt dan niet noodzakelijk een mening van een grote groep Belgen. Daar ligt het probleem.
Hans1 is offline  
Oud 29 april 2005, 14:26   #16
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Die van u ook niet!
Zwarte Spion is offline  
Oud 29 april 2005, 14:51   #17
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
dan rest nog separatisme....
Ik denk niet dat Vlaams unitarisme zoveel beter zou zijn. Zijn de VISA-ambtenaren geen Vlamingen? Zijn de Boer Swa-paljassen geen Vlamingen? Er is iets verkeerd met het je me'en foutisme van de Belg en de Vlaming, niet met het systeem waaraan ze hun broek kunnen vegen.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 29 april 2005, 14:53   #18
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice

[size=4][size=2]Het probleem? De partij voelt zich gediscrimineerd omdat ze nooit aan bod komt in de nieuwsuitzendingen van de twee zenders. De B.U.B. zegt dat veertig procent van de Belgen haar visie op het unitarisme deelt en vindt het ongehoord dat die "belangrijke nationale minderheid" nooit gehoord wordt. "Desnoods gaan we door tot het Europees hof voor de rechten van de mens in Straatsburg", klinkt het dreigend.
[/size]

[/size]
Luddo heeft het nochtans al perfect verwoord in een ander topic. Als er morgen een paar gekke trienen een "partij voor de vrouw" (de comeback van de PVV!) oprichten, kunnen die dan ook 52% van de zendtijd opeisen? Moet de Moslim-Democratische partij 10% van de zendtijd krijgen omdat ze claimt de 10% moslims in België te vertegenwoordigen? Krijgt de PVDA zendtijd voor die 20% arbeiders waarvan zij zichzelf de spreekbuis noemen?
zorroaster is offline  
Oud 29 april 2005, 15:12   #19
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Luddo heeft het nochtans al perfect verwoord in een ander topic. Als er morgen een paar gekke trienen een "partij voor de vrouw" (de comeback van de PVV!) oprichten, kunnen die dan ook 52% van de zendtijd opeisen? Moet de Moslim-Democratische partij 10% van de zendtijd krijgen omdat ze claimt de 10% moslims in België te vertegenwoordigen? Krijgt de PVDA zendtijd voor die 20% arbeiders waarvan zij zichzelf de spreekbuis noemen?
Vergeet WOW niet!
Pieke is offline  
Oud 29 april 2005, 19:20   #20
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Die van u ook niet!
De opiniepeilingen spreken dat tegen: er zijn ongeveer 40% unitaristen en unie-federalisten en die mogen nooit op tv. Dat zegt genoeg.
Hans1 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be