Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2018, 05:04   #21
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Turken slaan iPhones stuk en gieten Coca Cola in het toilet als protest tegen Trump

Trump doet het in zijn broek.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 07:13   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Of Trump het in zijn broek doet voor een wind die uit Turkije waait, dat lijkt mij een twijfelachtige zaak.

Geduld Trump met Turkije is op: we pakken ze
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 09:09   #23
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.802
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Hier komen brokken van. Ik hoop vooral Erdogan brokken, maar ik vrees eerst brokken voor alle turken.
Straks komen er nog meer naar België. En we hebben nu al zo veel kebabzaken
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 09:15   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Straks komen er nog meer naar België. En we hebben nu al zo veel kebabzaken
Ze doen al een duit in het zakje.

Kebab betalen kan in Beringen met lira als steun aan Turkije

Citaat:
De oproep van de Turkse president Erdogan aan alle Turken in binnen- en buitenland om “eensgezind te zijn in de strijd tegen de aanval van buitenlandse groepen”, is in Limburg niet in dovemansoren gevallen.
Weg ermee met die rommel?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 09:36   #25
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ze doen al een duit in het zakje.

Kebab betalen kan in Beringen met lira als steun aan Turkije



Weg ermee met die rommel?
lekker schranzen

lekker veel
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 10:47   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
lekker schranzen

lekker veel
Enkele jaren geleden blokletterde een site dat het eigenlijk allemaal rot vlees was er zelfs lijken in verwerkt zouden geweest zijn. (ik kan de link even niet vinden)

Meestal even camoufleren met wat sausjes en smullen maar.

Lekker toch?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 10:51   #27
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Al gekochte goederen niet consumeren, en over een maand waarschijnlijk toch maar een nieuwe kopen ter vervanging. Altijd heel effectief inderdaad.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 12:46   #28
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Al gekochte goederen niet consumeren, en over een maand waarschijnlijk toch maar een nieuwe kopen ter vervanging. Altijd heel effectief inderdaad.
De Turken in Europa krijgen nu meer waar voor hun euro's en gaan er op vooruit.
Turkije en Erdogan zitten klem en die zijn nog lang niet van de ellende af.

https://fd.nl/weekend/1265895/de-rea...0818&s_cid=671
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 23:08   #29
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Hieronder de kijk van Robert Fisk op de Amerikaans-Turkse troebele verhoudingen.

Robert Fisk: "Degenen onder ons die altijd hebben gedacht dat Erdogan gewoon een beetje gek is, moeten nogal geschokt zijn dat een Amerikaanse president, die oneindig waanzinniger is dan de Turkse variant, probeert de op een na grootste militaire bondgenoot van de NAVO in het bankroet te duwen. Erdogan heeft 50.000 Turken opgesloten - inclusief een Amerikaanse pastoor Brunson - na de poging tot een staatsgreep tegen hem twee jaar geleden. Maar heeft de Egyptische president / veldmaarschalk Abdel Fattah al-Sisi dit record niet gebroken door 60.000 zogenaamde islamisten in de gevangenissen van zijn eigen land op te sluiten ? En hoe zit het met de massale doodstraffen van Haider al-Abadi in Irak? Of die vervelende kruisiging in Saoedi-Arabië deze week, om maar te zwijgen over die gruwelijke oorlog in Jemen waar kinderen de hele tijd lijken te worden vermoord? Of de Israëlische gewoonte om tientallen ongewapende Palestijnen neer te knallen in Gaza, of die klootzakken in Noord-Korea die een beroep doen op het gevoel voor humor van Trump?

Trump, die niet geeft hoeveel onschuldigen in de wereld gevangen zitten of worden omgebracht, probeert opeens Turkije te neutraliseren - en dat allemaal omdat dominee Andrew Brunson onder huisarrest staat omdat hij naar verluidt de staatsgreep zou ondersteunen die naar verluidt door Erdogans voormalige collega, de hypnotische imam Mohamed Fethullah Gulen, zou zijn beraamd en momenteel woonachtig is in het land van Trump.

(...) Nee. Hier is de echte lijst van Erdogans misdaden. Hij koopt het Russische S-400-raketsysteem voor Turkije. Hij weigert de Amerikaanse steun voor de Amerikaanse Koerdische YPG-bondgenoten goed te keuren. Hij stond toe dat islamitische strijders over de grens van Turkije naar Syrië gingen met veel wapens, mortieren en raketten - waartegen Washington geen bezwaar had toen de VS Erdogans voormalige vriend Bashar al-Assad van zijn troon probeerde te stoten. Toen, nadat hij in november 2015 een Russisch vliegtuig langs de Syrische grens neerschoot - waarvoor hij onmiddellijk door Moskou werd geboycot - begon de toenadering van Erdogan tot Poetin. Het waren immers de Russen en de Iraniërs die Erdogan voor het eerst gewaarschuwd hadden voor de dreigende 'Gulen-coup' tegen hem in juli 2016. Ze hadden geluisterd naar het interne radiotransport van de Turkse militairen en de Sultan van Istanbul getipt.

En nu helpt Erdogan Iran om de Amerikaanse sancties te ontwijken die werden opgelegd nadat Trump de 2015 nucleaire overeenkomst op schandelijke wijze had verscheurd, en gevolgd door de EU, wat de laffe reactie van de eigen olieconglomeraten op de krankzinnigheid van Trump demonstreert - heeft aangekondigd dat hij zal blijven Iraanse olie importeren. Zo zal de verdere dreiging van Washington van verhoogde oliesancties tegen Iran worden afgezwakt. Soennitisch Saoedi-Arabië, een van de naaste bondgenoten van Trump - waar religieuze vrijheid voor mensen als Pastoor Brunson nooit heeft bestaan ??- is al woest op Erdogan. Kort geleden noemde kroonprins Mohammed bin Salman Turkije een onderdeel van een 'driehoek van het kwaad' - de andere delen van de 'driehoek' zijn het sjiitische Iran en militante islamisten.

Je kan nu zien hoe de zaken zich nu in het Midden-Oosten afspelen. Erdogan heeft goede vrienden gemaakt met Poetin en de opperste leider van Iran en, als een tegenstander van Saoedi-Arabië, is hij natuurlijk beste vriendjes met Qatar, wiens emir - op een wonderbaarlijk moment dat zelfs dominee Brunson zou kunnen benijden - zojuist een investering heeft beloofd van $ 15 miljard aan Turkije. Het beleg door Saoedi-Arabië van Qatar begint er al even ellendig uit te zien als zijn oorlog tegen de sjiieten van Jemen. Turkse troepen zijn gestationeerd in Qatar om het kleine emiraat te 'beschermen' tegen zijn grotere en bedreigende buur - en we weten allemaal wie dat is. En aangezien de relaties tussen Syrië en Qatari gestaag worden opgewarmd - zij het nu nog op een klein vlammetje - vraag ik me af wie er het meeste baat bij zal hebben.

(...) Qatar heeft het geld om Syrië herop te bouwen en zo zijn invloed uit te breiden over de landmassa van de Levant naar de Middellandse Zee. Als Qatar nog meer miljarden in Turkije zal investeren, kunnen we een soort strategische alliantie tussen Doha en Ankara zien. En een herontdekking van de familiale vriendschap tussen Erdogan en Assad?"

https://www.independent.co.uk/voices...-a8493956.html
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 23:25   #30
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Turkije heeft ook nog wat stokken achter de deur om de chantage van de VS tegen te gaan. Het zou een enorme klap zijn voor de VS als Turkije uit de NATO zou stappen bv. Of aansluiting bij de BRICS zou zoeken. En in feite is dat de gepaste straf voor de coupplegers op de achtergrond. Ook de maffia stijl van Trump verdient dit soort van antwoord.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 augustus 2018 om 23:26.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 23:47   #31
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.375
Standaard

Onze gemeenschappelijke voorouders zijn halfapen die plots ontdekten dat ze zélf vuur konden maken.

We zijn er duidelijk vet mee.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 23:51   #32
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Turkije heeft ook nog wat stokken achter de deur om de chantage van de VS tegen te gaan. Het zou een enorme klap zijn voor de VS als Turkije uit de NATO zou stappen bv. Of aansluiting bij de BRICS zou zoeken. En in feite is dat de gepaste straf voor de coupplegers op de achtergrond. Ook de maffia stijl van Trump verdient dit soort van antwoord.
Een enorme klap voor de VS, of wat er ook onder mag worden verstaan, niet voor Trump.

De wereld is toe aan een nieuwe orde toe.

Imams in Iran die een zelfde lot vergaan als menig priester in de Spaanse burgeroorlog, nml. dood door kogel of galg. Naam: Islamistische retourrevolutie.

Turkije uit de NATO; onafhankelijk Koerdistan; mijn zegen heeft het allemaal !

Saudie Arabie ben ik niet nog niet over uit. Het land implodeert binnen 20 jaar; net als Venezuela zoals het bij een dictatoriaal bestuurd 99% olie-exporterend land betaamt. Bij deze laatste off topic.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 augustus 2018 om 23:53.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 23:56   #33
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Turkije heeft ook nog wat stokken achter de deur om de chantage van de VS tegen te gaan. Het zou een enorme klap zijn voor de VS als Turkije uit de NATO zou stappen bv. Of aansluiting bij de BRICS zou zoeken. En in feite is dat de gepaste straf voor de coupplegers op de achtergrond. Ook de maffia stijl van Trump verdient dit soort van antwoord.
Nog een paar maanden en Turkije is rijp voor een coup, een echte deze keer.
De EU en VS zouden er best voor zorgen dat de pionnen goed staan en gedekt zijn tegen die tijd.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 00:14   #34
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.375
Standaard

Erdogan doet mij denken aan Mussolini.

En dat niet alleen omdat hij een alliantie met de Grijze Wolven aanging.


Hoe vroeger z'n lijk ergens aan een vijgenboom in Izmir of een balkon in Diyarbakir hangt te bungelen, hoe beter.

Ik gun het de PKK/YPG van harte.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 06:32   #35
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Erdogan doet mij denken aan Mussolini.

En dat niet alleen omdat hij een alliantie met de Grijze Wolven aanging.


Hoe vroeger z'n lijk ergens aan een vijgenboom in Izmir of een balkon in Diyarbakir hangt te bungelen, hoe beter.

Ik gun het de PKK/YPG van harte.
Al die dictators lijken op elkaar.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180817_03670850
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 07:13   #36
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Erdogan doet mij denken aan Mussolini.

En dat niet alleen omdat hij een alliantie met de Grijze Wolven aanging.


Hoe vroeger z'n lijk ergens aan een vijgenboom in Izmir of een balkon in Diyarbakir hangt te bungelen, hoe beter.

Ik gun het de PKK/YPG van harte.
De Turken lopen achter Erdogan als kippen zonder kop. In België heeft deze idioot procentueel gezien nog het meest van al aanhangers. Ze verdienen niet beter dan dat Turkije de afgrond in gaat met zo'n leider
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 08:01   #37
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De Turken lopen achter Erdogan als kippen zonder kop. In België heeft deze idioot procentueel gezien nog het meest van al aanhangers. Ze verdienen niet beter dan dat Turkije de afgrond in gaat met zo'n leider
In Amerika en Rusland is het niet anders.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 08:13   #38
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Erdogan doet mij denken aan Mussolini.

En dat niet alleen omdat hij een alliantie met de Grijze Wolven aanging.


Hoe vroeger z'n lijk ergens aan een vijgenboom in Izmir of een balkon in Diyarbakir hangt te bungelen, hoe beter.

Ik gun het de PKK/YPG van harte.
Wel, ik verschiet er eigenlijk van dat het nog steeds niet gebeurd is de actie met de vijgenboom.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 08:30   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Enkele jaren geleden blokletterde een site dat het eigenlijk allemaal rot vlees was er zelfs lijken in verwerkt zouden geweest zijn. (ik kan de link even niet vinden)

Meestal even camoufleren met wat sausjes en smullen maar.

Lekker toch?
Gelukkig maar.
Ik mag er niet aan denken dat de dieren nog leven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 08:43   #40
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Erdogan heeft nu blijkbaar een grotere grip op de militairen dan voor de couppoging. En hij zal alerter zijn.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be