Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2020, 15:15   #21
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Beste, denkt u nu echt dat als de BUB een campagne zou opstarten dat The Guardian het nodig vindt daarover te berichten? Laat staan dat de woordvoerder van de Europese Commissie daar woorden aan zou vuil maken?
De vergelijking ging dat het even idioot zou zijn als de Russische staat BUB als propaganda zou aanhalen tegen Europa of Belgie. Dat zou een duidelijk voorbeeld zijn om iets op te blazen waar iedeeen van weet dat het onnozel is. Dat is wat er in het artikel over Belgie werd gedaan. Men neemt een klein krantje dat niemand leest, waar iets verkeerdelijk is overgenomen van een satire (staat zelfs nog in jouw link!) en dit wordt opgeblazen tot en met.

Citaat:
Trouwens in het artikel van The Guardian dat ik linkte sprak men van andere media outlets zoals Ren TV en Sputnik radio. Het feit dat u hierover zedig zwijgt doet weer wat anders vemoeden.
Ik reageerde alleen op het artikel over Belgie ja. Nogmaals, in officiele media heb ik zo'n zaken zelf nog niet gehoord. Ook in andere landen, bv in Amerika via Fox news vind je zo'n dingen hoor:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/complottheorieen-in-de-vs-is-het-virus-een-biologisch-wapen-van-bill-gates~b5ce5bc5/

Oei, moet ik nu de conclusie trekken dat de Verenigde Staten een geochestreerde actie op poten zijn aan het zetten? Misschien volgens jouw wel, volgens mij is het gewoon een niet-officieel kanaal wat hier onzin verspreidt.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 3 april 2020 om 15:16.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 15:16   #22
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat u verzot bent op Russische kaas.
Verkeerde conclusie dus

Vroeger was er alleen brol kaas in Rusland, nu hebben ze ook lokale kwaliteitskaas die even lekker is zoals Franse of Nederlandse kaas, en dat is een gevolg van de sancties. Meer heb ik nooit beweerd.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 15:22   #23
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Verkeerde conclusie dus

Vroeger was er alleen brol kaas in Rusland, nu hebben ze ook lokale kwaliteitskaas die even lekker is zoals Franse of Nederlandse kaas, en dat is een gevolg van de sancties. Meer heb ik nooit beweerd.
U bent dus niet verzot op Russische kaas?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 15:27   #24
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
De vergelijking ging dat het even idioot zou zijn als de Russische staat BUB als propaganda zou aanhalen tegen Europa of Belgie. Dat zou een duidelijk voorbeeld zijn om iets op te blazen waar iedeeen van weet dat het onnozel is. Dat is wat er in het artikel over Belgie werd gedaan. Men neemt een klein krantje dat niemand leest, waar iets verkeerdelijk is overgenomen van een satire (staat zelfs nog in jouw link!) en dit wordt opgeblazen tot en met.



Ik reageerde alleen op het artikel over Belgie ja. Nogmaals, in officiele media heb ik zo'n zaken zelf nog niet gehoord. Ook in andere landen, bv in Amerika via Fox news vind je zo'n dingen hoor:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/complottheorieen-in-de-vs-is-het-virus-een-biologisch-wapen-van-bill-gates~b5ce5bc5/

Oei, moet ik nu de conclusie trekken dat de Verenigde Staten een geochestreerde actie op poten zijn aan het zetten? Misschien volgens jouw wel, volgens mij is het gewoon een niet-officieel kanaal wat hier onzin verspreidt.
Ik heb alleszins niet gehoord in Amerika over theorieen dat de Russan daar achter zitten. Ik heb ook geen weet van iemand met een vergelijkbare positie als woordvoerder van de Europse Commissie die in een persbericht melding maakt van zulke een desinformatiecmapagne.

Wat ik wel merk is dat u bewust aan het downplayen bent. Ik kan daar nog inkomen als ik citeer uit een of ander obscuur samenzweringssite. Maar ik citeer uit The Guardian, de website van de VRT en maak tevens een referentie naar de woordvoerder van de Europese Commissie. U daarentegen citeert helemaal niets en reageert louter vanuit uw onderbuikgevoel dat het allemaal toch wel wat overdreven is.

Het is uw goed recht om een russofiel te zijn. Maar ga aub dit draadje niet bevuilen met wat uw ingeving u zegt he.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 17:00   #25
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Uiteraard is samenwerking altijd te verkiezen. Maar u schetst wel een erg eenzijdig beeld alsof het enkel het westen is dat Rusland demoniseert en niet andersom.
Iedereen doet het en niemand zou het mogen doen. Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen over Erdoganloopjongens die onze politieke partijen infiltreren maar daar zegt bijna niemand iets over. Schimmige berichten over Russisch getrol daarentegen halen de voorpagina.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 17:06   #26
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Lol, de desinformatiecampagne over de desinformatiecampagne.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 17:08   #27
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Iedereen doet het en niemand zou het mogen doen. Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen over Erdoganloopjongens die onze politieke partijen infiltreren maar daar zegt bijna niemand iets over. Schimmige berichten over Russisch getrol daarentegen halen de voorpagina.
Schimmig?

En ja, alle gevallen over infiltraties dienen naar behoren te worden bericht.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 17:31   #28
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Schimmig?

En ja, alle gevallen over infiltraties dienen naar behoren te worden bericht.
Voila.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 12:15   #29
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb alleszins niet gehoord in Amerika over theorieen dat de Russan daar achter zitten. Ik heb ook geen weet van iemand met een vergelijkbare positie als woordvoerder van de Europse Commissie die in een persbericht melding maakt van zulke een desinformatiecmapagne.

Wat ik wel merk is dat u bewust aan het downplayen bent. Ik kan daar nog inkomen als ik citeer uit een of ander obscuur samenzweringssite. Maar ik citeer uit The Guardian, de website van de VRT en maak tevens een referentie naar de woordvoerder van de Europese Commissie. U daarentegen citeert helemaal niets en reageert louter vanuit uw onderbuikgevoel dat het allemaal toch wel wat overdreven is.

Het is uw goed recht om een russofiel te zijn. Maar ga aub dit draadje niet bevuilen met wat uw ingeving u zegt he.
Allez, nog een keer dan, omdat het zo makkelijk is en ik toch thuis zit.

Een kleine recap. U haalt in uw oorspronkelijk artikel aan dat het gerucht wordt verspreid in Rusland dat Belgen door groepsex corona krijgen. Waarop ik antwoord, dat dit met een korrel zout moet worden genomen, omdat Zavtra geenszins een toongevend blad is, met een extreem kleine oplage, iets dat je zou kunnen vergelijken met BUB, en ik aanhaal dat niemand BUB zou serieus nemen. U begrijpt de vergelijking totaal niet, want u antwoordt: "Denkt u nu echt dat als de BUB een campagne zou opstarten dat The Guardian het nodig vindt daarover te berichten? Laat staan dat de woordvoerder van de Europese Commissie daar woorden aan zou vuil maken?". Tadaa!!! Dus nogmaals: waarom maakt men hier dan wel woorden vuil aan Zavtra?

Tevens haalt u het aspect aan van hulpverlening, waarbij ik ook enkele argumenten en referenties aangeef.

Een totaal niet to-the-point antwoord, "Tommeke, Tomsk ligt in Siberie" volgt, waarbij u insueert dat mijn nickname zou refereren naar een Russische stad en ik daar fan van zou zijn. Dat mijn echte naam misschien bijvoorbeeld Tom zou kunnen zijn, komt blijkbaar niet echt in u op.

De discussie gaat verder, waarbij iemand anders en ik aanhaal dat de productie in Rusland is verbeterd door de sancties. Iets wat ik aan de lijve heb kunnen ondervinden (geen buikgevoel, zoals u zegt), omdat ik er een tijd heb gewoond, en in verschillende gebieden in Rusland. En vooraleer u de term russofiel terug in de mond neemt, sommige mensen "werken" ook in een internationaal gebied, maar ik ken het land dus wel redelijk goed.

Echt veel nuttige commentaar komt er niet, want het enige waar u weerwoord op geeft is een of andere gekke conclusie en totaal niet to-the-point, dat ik fan zou zijn van Russische kaas, waarschijnlijk om niet inhoudelijk te moeten antwoorden op de echte argumenten, terwijl ik enkel heb gezegd dat de kwaliteit nu de Europese evenaart.

Elk van die argumenten heb ik met referenties gestaafd (behalve misschien dat van die kwaliteit, want dat valt moeilijk te meten), terwijl u welgeteld *twee* referenties hebt gegeven, waarop ik 1) antwoordde dat dat van die Belgen toch wel met een flinke korrel zout moet genomen worden en 2) dat in diezelfde media (Fox News) evengoed onzin wordt verkocht.

Dan komt uw conclusie, dat ik zogezegd geen enkele referentie heb gegeven en ik een russofiel zou zijn, omdat ik kritisch nadenk over de belangrijkheid van Zavtra, wie ze zijn en dit nieuws al helemaal niet via officiele media is verspreid.

Het staat u uiteraard vrij om bepaalde bronnen te geloven, zonder over iets na te denken en alles voor waarheid aan te nemen, zolang het maar van een bepaalde bron afkomstig is. Ik doe dat echter niet. De definitie van zo iemand is criticus, niet russofiel.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 4 april 2020 om 12:15.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 16:20   #30
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Samenvattend,

U lijkt zich graag vast te pinnen op de relatieve irrelevantie van het blaadje genaamd Zavtra. Dat is idd een terdege opmerking maar tevens ook een waar u zich met veel graagte achter schuilt en dat u meteen ook gebruikt om het hele gegeven te ondermijnen dat Russische media met steun vd overheid een desinformatiecampagne voert naar het westen.

De Britse krant The Guardian maakt ook gewag van andere Russiche media zoals Sputnik radio en Ren TV. Daar zond men o.a. een documentaire uit waarbij werd geinsinueerd dat de huidige coronacrisis in feite een voortzetting is van de opiumoorlogen in de 19e eeuw tss het Britse Imperium en China.

Dus, hoe goed u het ook verpakt dat u met een gezonde dosis kritiek dit gegeven benadert kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat u tevens ook aan cherrypicking doet en er die dingen uit neemt die in uw kraam passen. Mss bestempel ik u ten onrechte als een russofiel maar ben ik verkeerd als ik zeg dat u wellicht iets minde rgeneigd zal zijn om naar een link te vragen als men beweert dat het westen desinformatie doet over Rusland?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 4 april 2020 om 16:26.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 16:31   #31
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

https://thehill.com/policy/cybersecu...ion-in-western
https://www.bankinfosecurity.com/rus...ounded-a-13996



https://www.cnn.com/2020/03/18/europ...ntl/index.html
https://www.computing.co.uk/news/401...disinformation

Moet er nog meer zand zijn? Of kaas misschien?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 4 april 2020 om 16:34.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 16:39   #32
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
waarop ik 1) antwoordde dat dat van die Belgen toch wel met een flinke korrel zout moet genomen worden en 2) dat in diezelfde media (Fox News) evengoed onzin wordt verkocht.
Uiteraard moet dat verhaal over die groepssex in Belgie met een korrel zout worden genomen. Het is dan ook nepnieuws he. De vraag is evenwel waarom die zaken gebeuren. En ja, Zavtra zal wel een pulpblaadje zijn. Maar hoe klein ookj, het maakt wel deel uit van een groter geheel.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 16:43   #33
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Tom wacht op instructies van het Kremlin...
Het is daar naar het schijnt nogal druk.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 16:48   #34
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
The Russian news outfit Sputnik claims "very smart biologists and pharmacists" in Latvia invented the new COVID-19 coronavirus. Other sources close to the Kremlin say it was made in the British military's Porton Down facilities.

Russia observers from the European Commission have so far analyzed 80 different reports containing false or misleading information about coronavirus published by official Russian state media sites as well as platforms and authors with close ties to the Kremlin. But does that activity constitute a deliberate campaign, or is it just part of the ongoing propaganda war between Russia and the West?
Watch video 02:13
Coronavirus: WHO warns of fake news 'infodemic'

Read more: How not to protect yourself from the coronavirus

'Confusion' is the message

Excerpts of those reports, which can be seen on the website EU vs. Disinfo under the title, "The Kremlin and Disinformation About Coronavirus," are at times astonishing. The authors note that it is easy to get the impression that the reports are entirely contradictory. For instance, the Oriental Review, an e-journal with ties to the Kremlin, wrote: "When the panic is over, COVID-19 will have killed less people than a normal flu." The article argues that current fears about the new coronavirus are racially-fueled.

Alexander Dugin, a Russian nationalist and a very public supporter of the Orthodox Church, claimed exactly the opposite at Geopolitica, another Russian e-journal. Dugin said when the virus finishes its "victory march across the planet" it will have destroyed the existing world order. In his moral and religious castigation of Western lifestyles he often draws on symbols such as vengeful ancient gods or biblical plagues.

But is there some sort of plan behind all these contradictory claims? EU observers suspect the aim of the campaign is to confuse European citizens by, "sowing disunity and mistrust." Peter Stano, lead spokesman for Foreign Affairs and Security Policy for the EU, explains: "We have seen an increase in the amount of misinformation originating outside the EU. Some has been Russian, spread by Russian providers and pro-Kremlin sources." Stano says Russia isn't the only source of foreign misinformation, before adding that wherever such misinformation is coming from, "it threatens people's lives."
https://www.dw.com/en/is-russia-runn...ign/a-52864106
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 16:52   #35
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Sputnik is een Russische nieuwszender met regionale kantoren in Washington, Londen, Berlijn, Shanghai, India e.d.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sputnik_(news_agency)

Geen Pallieterke dus he.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 16:53   #36
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Tom wacht op instructies van het Kremlin...
Het is daar naar het schijnt nogal druk.
Ja, ze moeten daar nu nogal overuren draaien. Maar he, naar 't schijnt verdienen die gasten zo'n $1400 per week. Naar Russsiche maatstaven zeker geen peulschil.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 16:57   #37
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, ze moeten daar nu nogal overuren draaien. Maar he, naar 't schijnt verdienen die gasten zo'n $1400 per week. Naar Russsiche maatstaven zeker geen peulschil.
Het is de ultieme kans om wraak te nemen op de boze EU...
Alle scheve koppen aller lande worden gemobiliseerd.

Ze vergeten echter één ding, hun eigen mensen.
Die doorzien stilletjes aan de show.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 17:00   #38
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Is dit een goed merk Tommeke?

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 17:02   #39
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het is de ultieme kans om wraak te nemen op de boze EU...
Alle scheve koppen aller lande worden gemobiliseerd.

Ze vergeten echter één ding, hun eigen mensen.
Die doorzien stilletjes aan de show.
Er was ook nogal ophef toen Putin de hand schudde met die dokter die nadien besmet bleek met covid-19. Met zijn 67 jaar is Putin eigenlijk ook deel van een risicogroep.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 14:41   #40
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U lijkt zich graag vast te pinnen op de relatieve irrelevantie van het blaadje genaamd Zavtra. Dat is idd een terdege opmerking maar tevens ook een waar u zich met veel graagte achter schuilt en dat u meteen ook gebruikt om het hele gegeven te ondermijnen dat Russische media met steun vd overheid een desinformatiecampagne voert naar het westen.
Het wordt grappiger post na post. Ter herinnering, net exact *dat* punt waar u uw topic mee startte, waarop ik dan ook gericht reageerde:

Citaat:
Eerst en vooral is er een geleide desinformatiecampagne. Zo werd vanuit Rusland het bericht verspreid dat een groot aantal mensen in Belgie het virus opliep na groepssex.
Geheugenverlies? Hopelijk hebben de corona virusjes nog niet te veel van uw grijze hersencellen opgepeuzeld, anders wens ik u echt van harte een spoedig herstel. Het spijt me dat inhoudelijk uw punten die u zelf hebt aangehaald, weerleg. Ik zal het in het vervolg gewoon "kaas" antwoorden als ik inhoudelijke punten heb?

Citaat:
Uiteraard moet dat verhaal over die groepssex in Belgie met een korrel zout worden genomen. Het is dan ook nepnieuws he.
Nogmaals: het was een verkeerdelijke overname van een satirische krant, die men voor waarheid heeft aangenomen. Dat is wel iets anders dan gericht nepnieuws.

Uw tweede punt, dat Amerika de schuld zou zijn, heb ik geen specifieke link van gezien, dus valt er moeilijk iets van de te zeggen, dit wordt wel in meerdere landen en meerde conspiracy theory's vermeld. Staat het op RT? Het is uiteraard mogelijk, maar zoals ook gezegd: zonder specifieke link is het moeilijk te reageren. Zo was er ook eens een zogezegd "fake news" aangehaald, terwijl de "fake news" zaken waar men het over had enkel in de comments stonden.

Uw derde punt, over de hulpverlening, heb ik al meer dan uitgebreid op geantwoord.

Opeens komen er een heleboel nieuwe "false narratives" tevoorschijn, waar toch ook wel enkele zaken staan waar toch wel flinke discussie rond is of die zo false zijn:

"The EU is not ready to provide urgent support to its Member States": klopt wel degelijk, Italie hebben we laten stikken, Spanje komen we niet ter hulp, zoals ik reeds heb aangehaald - met links. Vraag het misschien ginder eens op een lokaal forum hoe ze er over denken.

"China is coming to rescue": Klopt ook wel degelijk, China komt wel degelijk ter hulp. Waar ook niets verkeerd mee is, Europa heeft ook China bijgestaan toen de Corona daar lelijk huishield.

"The overarching aim of Kremlin disinformation is to aggravate the public health crisis in Western countries": Serieus?! Onder welke steen hebt u de laatste weken gezeten? Ik vind het ondertussen nochthans wel redelijk "serieus" hoor. Wat wel waar is is dat de Russische media vaak een doomsday scenario voor ogen heeft (ook voor situaties in eigen land), maar hier hadden ze toch misschien wel een heel klein beetje een punt, niet?

In uw door de "propaganda" staat er zelfs tussen dat misschien Rusland wel zelf het biologische wapen zou gemaakt hebben Grappig russisch nepnieuws waar ze zichzelf beschuldigen...

Zijn er dan geen complottheorien of komt er geen strategie uit Rusland? Uiteraard wel, het is een politieke buitenkans voor hen, om goed over te komen bij Italie, Spanje, Servie...

Maar over al deze dingen gaat het nu zelfs niet: ik denk dat ik heel duidelijk op uw 3 punten, uw topic dus, heb geantwoord, en dat er daar toch wel wat haken en ogen aan hingen.

Als u kiest om alles blind te geloven, is dat uiteraard uw keuze. Links waar we van elkaar dingen kunnen leren, zijn uiteraard een interessante discussie. Maar vermits ik antwoorden over kaas of russische steden waar ik zou wonen, denk ik dat ik niet echt veel energie meer in deze thread ga steken...
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be