Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juli 2021, 20:21   #1481
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Wie snapt dat paspoort nog ? Een gevaccineerde kan overal binnen, maar kan nog anderen besmetten. Daarnaast krijg je groen licht wanneer je een negatieve pcr-test aflegt. Dat betekent dus dat deze twee groepen via de pas toegang hebben tot een evenement en onze pcr-tester WEL daar kan besmet geraken door zo'n vaxxer. Of zie ik het verkeerd ?

Laatst gewijzigd door Walvader : 22 juli 2021 om 20:22.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 20:21   #1482
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Walvader : 22 juli 2021 om 20:21.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2021, 20:30   #1483
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Wie snapt dat paspoort nog ? Een gevaccineerde kan overal binnen, maar kan nog anderen besmetten. Daarnaast krijg je groen licht wanneer je een negatieve pcr-test aflegt. Dat betekent dus dat deze twee groepen via de pas toegang hebben tot een evenement en onze pcr-tester WEL daar kan besmet geraken door zo'n vaxxer. Of zie ik het verkeerd ?
Ja, dat is een beetje het idee. Men wil gewoon vermijden dat niet-gevaccineerden gevaccineerden blootstellen. Andersom mag wel.

Dat is een van de redenen waarom ik denk dat het bijzonder gunstig is om zich te vaccineren: men mag dan eindelijk zonder problemen mensen zoveel besmetten als men wil, wat toch iets is dat men allang wilde kunnen doen !

Het paspoort is gewoon natuurlijk een drukkingsmiddel om U te gaan vaccineren. Ik vind dat wat achterbaks, men zou het gewoon kunnen verplichten zonder verder gezever ook.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juli 2021 om 20:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 11:04   #1484
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

https://www.ladepeche.fr/2021/07/29/...ee-9701761.php



Citaat:
. C'est notamment ce qu'ont déclaré plusieurs jeunes Français au Figaro. Pour eux, être contaminé serait une bonne chose puisque cela permet de bénéficier d'un certificat de rétablissement 11 jours après l'infection. Un certificat valable six mois et faisant office de pass sanitaire. Être déclaré positif leur éviterait aussi une seconde dose de vaccin ?* l'avenir.
Ze hebben natuurlijk gelijk. En de excuses zijn maar flauw om het niet te doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 juli 2021 om 11:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 11:27   #1485
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
https://www.ladepeche.fr/2021/07/29/...ee-9701761.php



Ze hebben natuurlijk gelijk. En de excuses zijn maar flauw om het niet te doen.
Die atleten op de spelen hadden zich ook beter laten besmetten in plaats van een vaccin te nemen, nu zitten ze ermee.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 10:10   #1486
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Ik vraag mij af waarom je een vaccinatiepas moet aanvragen, terwijl de gemeenten die pas gewoon kunnen uitreiken of opsturen aan de gevaccineerde burgers.
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 10:16   #1487
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Ik vraag mij af waarom je een vaccinatiepas moet aanvragen, terwijl de gemeenten die pas gewoon kunnen uitreiken of opsturen aan de gevaccineerde burgers.
Die kunt ge toch zelf downloaden en/of afprinten.
Ik denk niet dat het de bedoeling was, en is, om iedere gevaccineerde automatisch een papieren versie te bezorgen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 11:44   #1488
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die kunt ge toch zelf downloaden en/of afprinten.
Ik denk niet dat het de bedoeling was, en is, om iedere gevaccineerde automatisch een papieren versie te bezorgen.
Een kaartje zoals de identiteitskaart. Men gaat dus van de veronderstelling uit dat iedereen over een smartphone beschikt en/of een printer bij zijn computer.
In het Vlaams Gewest kan je het telefonisch aanvragen via een 078 nummer, in het Brussels en Waals Gewest via een zonenummer en voor de Duitstalige Gemeenschap is de aanvraag voor een papieren versie helemaal gratis via een 0800 nummer. In het Vlaams Gewest moet het dus meer geld kosten.
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 1 augustus 2021 om 11:53.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 12:03   #1489
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Een kaartje zoals de identiteitskaart. Men gaat dus van de veronderstelling uit dat iedereen over een smartphone beschikt en/of een printer bij zijn computer.
In het Vlaams Gewest kan je het telefonisch aanvragen via een 078 nummer, in het Brussels en Waals Gewest via een zonenummer en voor de Duitstalige Gemeenschap is de aanvraag voor een papieren versie helemaal gratis via een 0800 nummer. In het Vlaams Gewest moet het dus meer geld kosten.
078 in het Vlaams gewest ?
ok, dat wist ik niet.
Als dat zo is vind ik dat schandalig.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 20:36   #1490
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Duitsland wil de toegang voor ongevaccineerden tot bepaalde zaken meer en meer verbieden. Wat is daar eigenlijk de reden voor op vlak van geneeskunde en gezondheid ?
Volgens mij heeft dit daar helemaal niks mee te maken, maar spelen andere belangen. Kan deze segregatie niet wettelijk worden aangeklaagd ?
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 20:38   #1491
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Duitsland wil de toegang voor ongevaccineerden tot bepaalde zaken meer en meer verbieden. Wat is daar eigenlijk de reden voor op vlak van geneeskunde en gezondheid ?
Volgens mij heeft dit daar helemaal niks mee te maken, maar spelen andere belangen. Kan deze segregatie niet wettelijk worden aangeklaagd ?
Met kennis van vorig jaar was het al misdadig om zoiets te verdedigen. Met de huidige stand van zaken, kan je enkel nog maar spreken van puur facisme.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 20:59   #1492
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Duitsland wil de toegang voor ongevaccineerden tot bepaalde zaken meer en meer verbieden. Wat is daar eigenlijk de reden voor op vlak van geneeskunde en gezondheid ?
Volgens mij heeft dit daar helemaal niks mee te maken, maar spelen andere belangen. Kan deze segregatie niet wettelijk worden aangeklaagd ?
Als er andere belangen zijn, dan zal de woede enorm zijn.
Voorlopig zie ik ze niet.

Wat ik misschien nog zie gebeuren is dat een sollicitant zal gevraagd worden of hij/zij gevaccineerd is. Niet om andere medewerkers te beschermen, wel om arbeidsongeschiktheid te vermijden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 21:05   #1493
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als er andere belangen zijn, dan zal de woede enorm zijn.
Voorlopig zie ik ze niet.

Wat ik misschien nog zie gebeuren is dat een sollicitant zal gevraagd worden of hij/zij gevaccineerd is. Niet om andere medewerkers te beschermen, wel om arbeidsongeschiktheid te vermijden.
Wat is de reden op vlak van geneeskunde en volksgezondheid ? Als die er niet is, kan deze segregatie toch worden aangevochten. Stel u voor dat de regering iedereen zou verlichten om met een ananas in de rechterhand op straat te lopen in het kader van de "coronacrisi" en als je dat niet doet, je nergens nog binnen mag, dan houdt dezer fascistische wet toch geen steek en moet ze kunnen aangevochten worden ?
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 21:12   #1494
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

De voorloper van de gele ster. Een blauwe armband



https://www.youtube.com/watch?v=Jjfc_OeBSK8
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 21:30   #1495
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
De voorloper van de gele ster. Een blauwe armband



https://www.youtube.com/watch?v=Jjfc_OeBSK8
De idiotie van sommige antwoorden is best schrijnend te noemen.

1. Vaccineren om het virus te stoppen,
2. om anderen te beschermen,
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 12:08   #1496
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Wat is de reden op vlak van geneeskunde en volksgezondheid ? Als die er niet is, kan deze segregatie toch worden aangevochten. Stel u voor dat de regering iedereen zou verlichten om met een ananas in de rechterhand op straat te lopen in het kader van de "coronacrisi" en als je dat niet doet, je nergens nog binnen mag, dan houdt dezer fascistische wet toch geen steek en moet ze kunnen aangevochten worden ?
Vorig jaar werd de nadruk gelegd op de basisregels: handjes wassen, gel, mondmasker dragen zoals het hoort. Er werden BH's gerecupereerd om op uw mond en neus te placeren.
Die basisregels worden ondertussen met de voeten getreden wegens kotsbeu. Ik zie niemand nog gel gebruiken en de maskertjes worden gedragen tot ze versleten zijn.
Nu wordt vaccinatie benadrukt. Niet gevaccineerd ? Je komt er niet in behalve als je 49 euro hebt betaald voor zo'n pcr test.
Geneeskunde en volksgezondheid ? Het is de politiek die beslissingen neemt. Zie Frankrijk met hun pasjes, en dan komen ze in Adinkerke pinten drinken zonder pas.
Wat mij nu vooral interesseert is het resultaat van het overlegcomité een dezer dagen. En tjeef Coens met z'n voorstel van pasjes mag best z'n mond houden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 12:15   #1497
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als er andere belangen zijn, dan zal de woede enorm zijn.
Voorlopig zie ik ze niet.
De woede gaat niet enorm zijn. Het volk is religieus gehersenspoeld. Het is onmogelijk uit te maken of dit pure idiotie is, en daar opportunisten van gebruik maken, of dit gepland is. Uit de idiote natuur van leiders en zo en het concept van groepthink denk ik ook dat dit puur religieuze waanzin is, maar het is onaantoonbaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 21:14   #1498
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Vandaag in Terzake: Lage vaccinatiegraad in Brussel. Marc Noppen ziet een aantal oplossingen waarvan o.a. deze: het leven van ongevaccineerden zo moeilijk mogelijk maken. Sorry, vaccins zijn niet of slechts gedeeltelijk de oplossing, dus deze maatregel is gewoonweg onaanvaardbaar !
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 21:30   #1499
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Hou er wel rekening mee dat de kindertjes de truc al lang doorhebben om positief te kunnen zijn.
10 of 14 dagen niet naar school en gamen....de keus is gemaakt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 21:46   #1500
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

In Terake heeftCieltje Van Achter (N-VA) het dan over bepaalde wijken waar het moeilijk is dat in de theesalons men gaat vragen naar dat coronapaspoort.

Het antwoord van Marc Noppen is opmerkelijk. Er is volgens hem aan de ongevaccineerden gevraagd wat hen uiteindelijk over de schreef kan tekken. Antwoord van velen: terug een normaal leven lieiden. Bewijs het dan en laat je vaccineren.

Wat een leugen en chantage !

Laatst gewijzigd door Walvader : 11 augustus 2021 om 21:47.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be