Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 september 2013, 06:29   #101
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ik vind nu wel in het geval van goedwillige mensen of mensen die hier geïntegreerd zijn, dat ze wel 30 dagen mogen hebben om van hun oude leven afscheid te nemen. En wetten maak je per slot van rekening met deze groep in acht genomen.

Maar na die 30 dagen, mag er wel een soort nultolerantie zijn. Stapt ge niet in de vlieger richting thuisland, of kan je je niet gedragen? Dan met een afgesloten bus en tot vlak over de grens.
Zo zou het inderdaad moeten zijn.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 06:30   #102
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de B staat neemt 5 jaar de tijd om te beslissen ... 5 jaar ! (1824 of 1823 dagen als ik ni misrekende)

en dan krijgen die dutskes 5 dagen om te vertrekken ?
me dunkt dat er hier wel wat anders schort.
30 dagen naar het schijnt.

En de lange procedure komt door de advocaten, die door de staat betaald worden om tegen de staat te pleiten.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 06:33   #103
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ik vind al dat populistisch gedoe nogal zwak. Wil je wat doen, maak dan goede wetten. Overtreedt je de wet, direct buiten zonder dossier op te maken. Simpele wet. Woon je hier al 3+ jaar en werk je, nemen we je in overweging. Zit je er ergens tussen, bekijken we wat wij meer kunnen doen dan het vaderland.

Nu is het beleid het omgekeerde en zitten alle partijen die de wetten hebben gemaakt, wat onnozel te doen tegen het volk ipv het probleem aan te pakken waar ze uiteindelijk voor betaald worden.
Stop dan met de advocaten te betalen, zij verzieken het hier.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 07:02   #104
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.670
Standaard

Citaat:
Waar blijven de politici met hun mooie beloften over kordaat beleid?
Nergens! Als ze de 12 �* 13000€ (en veel meer) maar kunnen bijschrijven op hun rekening doen die niets, dat is algemeen geweten dacht ik.

Toch blijft het gepeupel erin geloven, raar toch???

Citaat:
Stop dan met de advocaten te betalen, zij verzieken het hier.
Advocaten die zich daar mee bezighouden en zoals er tegenwoordig wel enorm veel uitspraken gedaan worden in veel zaken die niet door de beugel kunnen (bvb: personen die zomaar vrijgelaten worden na zware criminele feiten of het zaakje gewoon afkopen en dergelijke (bij dat soort zaken totaal geen rekening houdende met de slachtoffers van de feiten op dat 'ogenblik') waar elk zinnig denkende mens van zegt dat is erover, gewoon uit de advocatuur zetten. Problem solved, case closed.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 september 2013 om 07:13.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 07:09   #105
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Je zou liever zien dat ze geen rcht hebben om in beroep te gaan ?
ik zou graag zien dat zo'n aanvraag, inclusief beroep, op max 6 maanden afgehandeld is.

dat lijkt me mogelijk en fair.

ik vermoed dat men er dan een pak minder zal vinden om over te twijfelen (taal geleerd, diploma gehaald, werk gevonden, familie gesticht...)

en degene die daar op 6 maand toch nog in slaagt, die mogen ze wat mij betreft dan ook nog wel binnenlaten, want da's een talent


maar iemand na 5 jaar pas uitwijzen, zeker wie taal leerde, een diploma haalde en werk heeft ... dat is belachelijk, zoveel in investeren en dan wegsturen ???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 07:12   #106
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je vergeet het woordje "uitgewezen."

Ze mogen hier dus niet eens meer zijn.
nee, want in t beste geval hebben ze al minstens één keer een briefje gekregen met de tekst : "u dient het B. grondgebied binnen de 5 dagen te verlaten".


dat blijft toch wel een indrukwekkend kaartje om te krijgen hé ...


k vraag me eigenlijk wel af hoe gij op zo'n kaartje zou reageren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 07:26   #107
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ze leveren inderdaad geen goed werk, er zijn veel te veel mensen die hier mogen blijven.
De dienst vreemdelingenzaken werkt goed !
Dat kon je o.a. zien in "Terzake". De direkteur zat tegenover een Afghaanse en Cools. Het was 2 tegen 1. Hij verdedigde nuchter & zakelijk z'n beleid.
Er zijn steeds minder mensen die hier mogen blijven ! ! !
Er zijn veel te veel mensen die d.m.v. advokaten hun zaak rekken en hier blijven ronddolen.
Hopelijk kan Maggie Deblock haar beleid verder zetten...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 07:29   #108
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Nergens! Als ze de 12 �* 13000€ (en veel meer) maar kunnen bijschrijven op hun rekening doen die niets, dat is algemeen geweten dacht ik.

Toch blijft het gepeupel erin geloven, raar toch???



Advocaten die zich daar mee bezighouden en zoals er tegenwoordig wel enorm veel uitspraken gedaan worden in veel zaken die niet door de beugel kunnen (bvb: personen die zomaar vrijgelaten worden na zware criminele feiten of het zaakje gewoon afkopen en dergelijke (bij dat soort zaken totaal geen rekening houdende met de slachtoffers van de feiten op dat 'ogenblik') waar elk zinnig denkende mens van zegt dat is erover, gewoon uit de advocatuur zetten. Problem solved, case closed.
Nog 8 maanden & de politiekers krijgen de rekening.
Ik hoop dat ze gepeperd is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 08:53   #109
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik dacht dat gij als ondernemer blij zou zijn met een geschoolde kracht extra.
Ik heb het al eens in een van mijn posts duidelijk gezegd : geen enkele allochtoon in mijn bedrijf! Binnen de kortste keren is het ambras mat de Vlamingen en voor ge het weet hebben die allochtonen uw kot leeg gepikt. En geschoolde werkkracht? Hij is loodgieter en kan wat PVC buizen leggen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ons ondernemerke zei hier laatstleden dat hij zijn bedrijf failliet zou laten gaan en in 't buitenland opnieuw beginnen. Hij kan misschien naar Afghanistan gaan en daar deze jongeman als eerste werknemer aanwerven ?
Het verschil is dat ik waarschijnlijk niet meer opnieuw zal beginnen maar op een plaats in de zon ga liggen waar ze u met open armen verwelkomen. En zeker geen moslimland of ergens waar van die pippo's rond lopen
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 08:57   #110
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ik bedoel tot over de grens van het land waar ze naartoe moeten/kunnen hé. Grens van België heeft weinig zin zoals terecht opgemerkt.
Asiel dat afgewezen is in een EU land wil automatisch zeggen dat je niet meer in aanmerking komt om in een ander EU land opnieuw asiel te kunnen aanvragen. (om asiel toerisme te vermijden). Dus kan er enkel uitwijzing terug naar het land van oorsprong.
Straffe buschauffeur die dat gaat mogen doen, naar afghanistan...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 09:09   #111
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, want in t beste geval hebben ze al minstens één keer een briefje gekregen met de tekst : "u dient het B. grondgebied binnen de 5 dagen te verlaten".


dat blijft toch wel een indrukwekkend kaartje om te krijgen hé ...


k vraag me eigenlijk wel af hoe gij op zo'n kaartje zou reageren.
Ik weet in ieder geval hoe ik op het niet opvolgen zou reageren.
Nu ze toch uit eigen beweging verzamelen is het een makkie
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 09:13   #112
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Ik heb het al eens in een van mijn posts duidelijk gezegd : geen enkele allochtoon in mijn bedrijf! Binnen de kortste keren is het ambras mat de Vlamingen en voor ge het weet hebben die allochtonen uw kot leeg gepikt. En geschoolde werkkracht? Hij is loodgieter en kan wat PVC buizen leggen

Het verschil is dat ik waarschijnlijk niet meer opnieuw zal beginnen maar op een plaats in de zon ga liggen waar ze u met open armen verwelkomen. En zeker geen moslimland of ergens waar van die pippo's rond lopen
Volgens kenners hier op het forum is Thailand aan te bevelen. Géén moslims, redelijk goedkoop, goed weer en de tot man omgebouwde vrouwen doen bijzonder goed alsof ze je gezelschap waarderen.
Veel geluk ermee.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 09:14   #113
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zou graag zien dat zo'n aanvraag, inclusief beroep, op max 6 maanden afgehandeld is.

dat lijkt me mogelijk en fair.

ik vermoed dat men er dan een pak minder zal vinden om over te twijfelen (taal geleerd, diploma gehaald, werk gevonden, familie gesticht...)

en degene die daar op 6 maand toch nog in slaagt, die mogen ze wat mij betreft dan ook nog wel binnenlaten, want da's een talent


maar iemand na 5 jaar pas uitwijzen, zeker wie taal leerde, een diploma haalde en werk heeft ... dat is belachelijk, zoveel in investeren en dan wegsturen ???
Dat talent heeft elke oplichter.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 09:37   #114
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zou graag zien dat zo'n aanvraag, inclusief beroep, op max 6 maanden afgehandeld is.

dat lijkt me mogelijk en fair.

ik vermoed dat men er dan een pak minder zal vinden om over te twijfelen (taal geleerd, diploma gehaald, werk gevonden, familie gesticht...)

en degene die daar op 6 maand toch nog in slaagt, die mogen ze wat mij betreft dan ook nog wel binnenlaten, want da's een talent


maar iemand na 5 jaar pas uitwijzen, zeker wie taal leerde, een diploma haalde en werk heeft ... dat is belachelijk, zoveel in investeren en dan wegsturen ???
Talent ?
Er zijn honderden Vlamingen met talenten die aan de dop staan...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 10:02   #115
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Talent ?
Er zijn honderden Vlamingen met talenten die aan de dop staan...
En ze hebben ook allemaal gewerkt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 10:31   #116
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Straffe buschauffeur die dat gaat mogen doen, naar afghanistan...
Als twee brandweervrijwilligers met een afgeschreven brandweerwagen het kunnen waarom dan niet met een bus ?
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 12:38   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, want in t beste geval hebben ze al minstens één keer een briefje gekregen met de tekst : "u dient het B. grondgebied binnen de 5 dagen te verlaten".


dat blijft toch wel een indrukwekkend kaartje om te krijgen hé ...


k vraag me eigenlijk wel af hoe gij op zo'n kaartje zou reageren.
Als dat dun karton is dan rol ik daar filters van voor als ik nog eens een jointje rol.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 15:28   #118
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Asiel dat afgewezen is in een EU land wil automatisch zeggen dat je niet meer in aanmerking komt om in een ander EU land opnieuw asiel te kunnen aanvragen. (om asiel toerisme te vermijden). Dus kan er enkel uitwijzing terug naar het land van oorsprong.
Straffe buschauffeur die dat gaat mogen doen, naar afghanistan...
Wat ik me afvraag : België heeft enkel een niet-met-een-ander-Europees-land-grens aan de Noordzee. Bij mijn weten komen er langs daar niet veel hier binnen, omgekeerd daarentegen (naar Engeland...). Hoe komen die hier dan eigenlijk binnen ? Dat wil dus zeggen dat de landen met Europese buitengrenzen hun grenzen niet goed afsluiten ? Wij zitten dus met de miserie omdat andere landen hun werk niet goed doen ? 1e vraag bij zo'n asielaanvraag : waar ben je binnengekomen ? Antwoord land X, Y of Z of geen antwoord : automatisch afgekeurd en terug naar 't land van binnenkomst....(maar 'Europa' zal dat wel niet graag zien gebeuren...open grenzen dienen daar niet voor.....) Dat zal al rap een pak schelen.
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be