Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2014, 20:27   #61
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
wat is er mis mee dat de Walen hun belangen verdedigen, zij zijn tenminste niet zo achterlijk gelijk sommige vlamingen.
Dat is volkomen juist. De Vlaamse tradito's laten zich telkens weer kinderlijk inpakken door de meesterlijke verdeel-en-heers strategie van het Waals Blok.

Hoe kan men anders verklaren dat regering na regering de linkse Waalse ideologie wordt uitgevoerd en de Vlaamse stem, die centrum-rechts is, telkens weer in de prullemand verdwijnt?

Je kunt de Walen natuurlijk niets verwijten. De fout ligt bij de Vlaamse partijen en dus uiteindelijk bij de Vlaamse kiezer die telkens weer dezelfde collectie hansworsten naar het parlement stemt.
__________________
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim..
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2014, 23:28   #62
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

.
__________________
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim..

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 24 maart 2014 om 23:29.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2014, 23:30   #63
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Vreemd dat dat "alle Belgen vertegenwoordigen" nooit een probleem is wanneer de Waalse partijen met hun "non" enkel de Waalse belangen verdedigen.
²
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 08:17   #64
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Dat is ook de reden waarom een amper een Waalse partij in de oppositie zit. Waarom zou je in de oppositie zitten als je complete federaal programma erin bestaat zoveel mogelijk geld en concessies uit Vlaanderen te persen?
__________________
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim..
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 08:58   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Vreemd dat dat "alle Belgen vertegenwoordigen" nooit een probleem is wanneer de Waalse partijen met hun "non" enkel de Waalse belangen verdedigen.
Dan zullen ze misschien eindelijk eens gaan beseffen dat België geen land is.

Hier kun je enkel en alleen op Walen of op Vlamingen stemmen, niet op Belgen.

Opkuisen dat wangedrocht, en hoe eerder hoe beter.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 09:25   #66
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Volgens Elio mag de NVA niet meedoen omdat ze als separatistische partij onmogelijk alle Belgen kan vertegenwoordigen (alsof zij dat wel doen ).
De jonge Michel heeft al iets gelijkaardigs gezegd.
Het cordon is dus een feit.
Volgens De Wever willen alle Vlaamse partijen de PS weg. De MR heeft al gezegd dat zij liefst zonder de PS willen regeren.
Het cordon is dus een feit.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 09:45   #67
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Volgens De Wever willen alle Vlaamse partijen de PS weg. De MR heeft al gezegd dat zij liefst zonder de PS willen regeren.
Het cordon is dus een feit.
Volgens De Wever is 33 % van de stemmen de meerderheid in Vlaanderen.
Volgens De Wever ben je nog minstens 25 jaar Belg.
Volgens De Wever is Voka zijn Baas.
Volgens De Wever zitten we op Panda's te wachten.
Volgens De Wever heeft hij een programma, nu de cijfertjes aub. Liefst met waar hij ze gaat halen en wie hij gaat treffen.
Volgens De Wever denkt hij met iedereen te schofferen, dat hij vrienden maakt.

Volgens mij is De Wever de hond die in tegenstelling van zijn dreigend geblaf, tegen iedereen zijn been aanschurkt, om wat dikkere brokken te krijgen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 09:45   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.559
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Vreemd dat dat "alle Belgen vertegenwoordigen" nooit een probleem is wanneer de Waalse partijen met hun "non" enkel de Waalse belangen verdedigen.
Belgisch-nationalisten slikken nu eenmaal alles van Franstaligen. Liever onder Franstalige knoet dan onder Vlaams bestuur is hun leuze.

Wat wil je, wetend dat Wallonië er zoveel beter voorstaat dan Vlaanderen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 09:49   #69
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Volgens De Wever willen alle Vlaamse partijen de PS weg. De MR heeft al gezegd dat zij liefst zonder de PS willen regeren.
Het cordon is dus een feit.
Is het ooit anders geweest?
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 10:05   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.559
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Volgens De Wever is 33 % van de stemmen de meerderheid in Vlaanderen.
Volgens De Wever ben je nog minstens 25 jaar Belg.
Volgens De Wever is Voka zijn Baas.
Volgens De Wever zitten we op Panda's te wachten.
Volgens De Wever heeft hij een programma, nu de cijfertjes aub. Liefst met waar hij ze gaat halen en wie hij gaat treffen.
Volgens De Wever denkt hij met iedereen te schofferen, dat hij vrienden maakt.

Volgens mij is De Wever de hond die in tegenstelling van zijn dreigend geblaf, tegen iedereen zijn been aanschurkt, om wat dikkere brokken te krijgen.
Nog even je broek ophouden, Jacob. Niet lang meer en je zult niet alleen weten wat De Wever denkt, maar ook wat hij doet.....Als hij niet zoals vorige keer "vermeden" wordt uiteraard. Alleen zal dat in Vlaanderen niet even probleemloos lukken als in België.

We gaan hoe dan ook boeiende tijden tegemoet met een Vlaamse regering die vanuit Vlaanderen vertrekt ipv vanuit België.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 10:50   #71
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
wat is er mis mee dat de Walen hun belangen verdedigen, zij zijn tenminste niet zo achterlijk gelijk sommige vlamingen.
Je snapt het weeral niet. Of dat het gevolg is van achterlijkheid, dat laat ik aan jou over.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 10:55   #72
hollande
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2010
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Je snapt het weeral niet. Of dat het gevolg is van achterlijkheid, dat laat ik aan jou over.
en ik laat de achterlijkheid van een bleitende koe aan u over, ik hoop voor u dat je het snapt, al vrees ik daar zelfs over.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 11:12   #73
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Van de VB kun je een cordon nog begrijpen vanwegen hun extreem-rechts discours. Maar kun je mij eens aantonen op welk punt de NVA zo extremistisch is dat ze ook een cordon verdienen? De NVA is niet meer extreem dan gelijk welke andere centrum-rechtse politieke partij in Europa.
Och, zowel over het VB als over de NVA verkopen onze rode linkse multicullers dezelfde zever, omdat wat zij vertellen niet of niet genoeg past in hun multiculplaatje...
Veel mensen stemden destijds op het VB omdat het VB oa zoals Wilders zei wat zovelen ook dachten en meenden maar voor zich hielden om niet uitgemaakt te worden voor racisten en nazi's. Men stopt het VB in een cordon zodat hun kiezers uitgeschakeld zijn. Dus logisch dat een flink deel van hun kiezers niet meer verloren VB stemmen maar het elders proberen!
Nu proberen de rode multiculhypocrieten hetzelfde met het NVA, maar die is iets te groot om te laten verdwijnen in een cordon! Ze kunnen natuurlijk nog altijd verder doen alsof de overgelopen kiezers van het VB gangsters en racisten zijn...
Misschien moeten we hier in dit landje meer in de verf zetten wat voor een bende hypocriete en onverantwoordelijke gangsters de linksen zijn, die zomaar hun land naar de bliksem leiden ter meerdere glorie van de multicul!
Wie weet, zijn ze straks maar een onbetekenend hoopje meer die onder de vleugels van de PS kruipen om toch nog te overleven! Hoeveel mensen hebben hun praatjes en resultaten ondertussen al door?

Laatst gewijzigd door andev : 25 maart 2014 om 11:21.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 11:19   #74
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Volgens De Wever is 33 % van de stemmen de meerderheid in Vlaanderen.
Volgens De Wever ben je nog minstens 25 jaar Belg.
Volgens De Wever is Voka zijn Baas.
Volgens De Wever zitten we op Panda's te wachten.
Volgens De Wever heeft hij een programma, nu de cijfertjes aub. Liefst met waar hij ze gaat halen en wie hij gaat treffen.
Volgens De Wever denkt hij met iedereen te schofferen, dat hij vrienden maakt.

Volgens mij is De Wever de hond die in tegenstelling van zijn dreigend geblaf, tegen iedereen zijn been aanschurkt, om wat dikkere brokken te krijgen.
Maak je maar niet druk over De Wever en kijk liever wat de anderen als jaren uitspoken en in stand willen houden!
En de programma's van de andere partijen? Beetje beloven vlak voor de verkiezingen, zoals gewoonte. En daarna niets meer, verder ploeteren en de burger nog meer laten betalen voor hun kwekerij van vreemden en werklozen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 12:16   #75
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Volgens De Wever is 33 % van de stemmen de meerderheid in Vlaanderen.
Volgens De Wever ben je nog minstens 25 jaar Belg.
Volgens De Wever is Voka zijn Baas.
Volgens De Wever zitten we op Panda's te wachten.
Volgens De Wever heeft hij een programma, nu de cijfertjes aub. Liefst met waar hij ze gaat halen en wie hij gaat treffen.
Volgens De Wever denkt hij met iedereen te schofferen, dat hij vrienden maakt.

Volgens mij is De Wever de hond die in tegenstelling van zijn dreigend geblaf, tegen iedereen zijn been aanschurkt, om wat dikkere brokken te krijgen.
Nee , 33 procent is geen meerderheid , maar gezien het kiessysteem wel ongeveer 40 procent van de zetels en al helemaal als de 2-de partij op ruime afstand volgt.
Met 40 procent van de zetels zijt ge in de Vlaamse Raad incontournable , tenzij je het VB in de meerderheid gaat opnemen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 13:49   #76
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Dat het maar snel eind mei is. Wat ben ik dat gezeik beu!
Dit is veruit de vuilste verkiezingsstrijd ooit. Alle middelen worden ingezet om de NVA te "bashen" en dat begint dik tegen te steken.
Het is een tegen-de-nva verkiezingsstrijd, in plaats van "dit is ons programma"-strijd
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 25 maart 2014 om 13:50.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 00:01   #77
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Dewever verweet ooit Dewinter op een piramide van mestkevers te zitten maar niets te kunnen beginnen vanwege het cordon.

Ik vraag mij af hoe Dewever zich nu voelt nu hij het grootste deel van het VB heeft opgezogen en zelf nu op de top van die piramide zit zonder iets te kunnen beginnen wegens een cordon, gezien de NVA evenmin nog welkom is bij alle andere partijen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 00:03   #78
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Dat het maar snel eind mei is. Wat ben ik dat gezeik beu!
Dit is veruit de vuilste verkiezingsstrijd ooit. Alle middelen worden ingezet om de NVA te "bashen" en dat begint dik tegen te steken.
Het is een tegen-de-nva verkiezingsstrijd, in plaats van "dit is ons programma"-strijd
Was dat voordien ook niet zo het geval maar dan met zijn allen tegen het VB? Nu ontvangt de NVA koekjes van eigen deeg.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be