Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2022, 08:23   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dan zouden de problemen al opgelost zijn nog voor de typisch menselijke cultuur, verweven met religie, ontstond. Maar net vanuit het geweld en tegelijk - onbewust - om dat geweld te kanaliseren ontstond die cultuur, die op een hoger niveau gebracht kan worden (dat ook gegronde en gelaagde vreugde en zingeving in het vooruitzicht stelt van alle deelnemers) maar waarvan de erosie een heilloos pad is.
Maar nee. Het willen kanaliseren van dat geweld is duidelijk een vergissing gebleken. Of op zijn best een tijdelijk verschijnsel dat niet kon blijven duren. Maar correcties in de natuur treden pas op als de nadelen van een vergissing groot genoeg worden he. En inderdaad kan je soms argumenteren dat het zelfs geen vergissingen zijn, maar enkel tijdelijke bloei veroorzaken om dan - zoals alles in het bestaan - te vergaan he. Het kanaliseren van geweld bij de mensheid heeft zijn tijd gehad, we zien wat het geeft: overkweek en overwoekeren. Dat gaat uiteindelijk verkeerd he, zoals nu (of binnenkort). Maar ondertussen hebben we het inderdaad "toch gehad". Je kan de beschavind dus zien als een soort van tijdelijke uitwas die mogelijk was door die structurele vergissing van het willen kanaliseren van geweld ; of anders als de tijdelijke opportuniteit die dat kanaliseren een tijdje mogelijk maakte. Wat er ook van weze, dat komt nu aan zijn einde: in de eerste visie is dat het "corrigeren van een vergissing", in de tweede visie is dat "het einde van een opbloeien, en het is mooi geweest".

Dat is zoals het komen en gaan van een soort he. Men kan het uiteindelijk uitsterven van een soort beschouwen als de uiteindelijke correctie op een vergissing, namelijk het laten ontstaan van die soort, die uiteindelijk toch niet leek geschikt te zijn. Maar men kan dat ook zien als zijnde "wel, tijdelijk is die soort er toch geweest, en meer moet dat niet zijn, zo is het leven, komen en gaan".

De geweldloze of geweldsgekanaliseerde beschaving is op haar eindpunt gekomen he. Nu stopt dat vanzelf door haar eigen structurele ingebouwde tijdsbom, dan wel door het besef dat we ermee moeten ophouden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 augustus 2022 om 08:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 08:29   #162
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Cannabis heeft enkele medische eigenschappen maar een wondermiddel moet je er nu ook niet van maken.
Indien dit wel zo zou zijn gaan er wel meer morgen paar tientallen kilo's inslaan.

Wie de keuze heeft is volgens mij nog altijd beter af zonder.
Waar traditionele geneeskunde faalde, waren er kinderen wiens tumoren krompen en vandaag kankervrij zijn.
Voor mij meer een wonder dan de cocktail die ze daarvoor kregen. Jehovah-jireh.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 08:58   #163
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Fred, chemo werkt ook niet altijd tegen kanker.
Maar er zijn vormen van kanker te behandelen met cannabis, met een grote slaagkans.

Kijk “Weed the people”. Daar volgen ze kinderen op met kanker (zelfs terminale) die medicinale cannabis krijgen en waar ze tonen dat de tumoren krimpen.

Maar opnieuw, het werkt niet altijd maar waar het wel werkt worden levens gered. Het correcte terpenenprofiel is alles bepalend. Daarom is bij een legalisatie een terpenenprofiel vereist zoals alcohol ook een label heeft.
Het onderzoek is er, Israël deed de meeste, het is in vivo bewezen. Follow the science!

Behandel cannabis als medicijn en niet als een product waar winst op te maken of te verliezen is door de massa te misvormen met propaganda e.d.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 augustus 2022 om 09:12.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 09:32   #164
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Fred, chemo werkt ook niet altijd tegen kanker.
Maar er zijn vormen van kanker te behandelen met cannabis, met een grote slaagkans.

Kijk “Weed the people”. Daar volgen ze kinderen op met kanker (zelfs terminale) die medicinale cannabis krijgen en waar ze tonen dat de tumoren krimpen.

Maar opnieuw, het werkt niet altijd maar waar het wel werkt worden levens gered. Het correcte terpenenprofiel is alles bepalend. Daarom is bij een legalisatie een terpenenprofiel vereist zoals alcohol ook een label heeft.
Het onderzoek is er, Israël deed de meeste, het is in vivo bewezen. Follow the science!

Behandel cannabis als medicijn en niet als een product waar winst op te maken of te verliezen is door de massa te misvormen met propaganda e.d.
Cannabis dood kankercellen maar tegen dat je cannabis in alle klieren en hoekjes en kantjes gekregen hebt ben je al lang dood van de cannabis zelf.

Bleekwater dood ook kankercellen en sommige kankerpatiënten drinken stiekem bleekwater. Maar of het helpt?
Je hebt er ook die zilver nemen, dat werkt ook. Ze maken colloïdaal zilverwater van een oud armbandje of zo.
Koper werkt ook, doen ze ook maar koper vergiftigd dan ook weer andere dingen.


Nu ja niks doen helpt ook niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 14 augustus 2022 om 09:34.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 09:50   #165
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Cannabis dood kankercellen maar tegen dat je cannabis in alle klieren en hoekjes en kantjes gekregen hebt ben je al lang dood van de cannabis zelf.

Bleekwater dood ook kankercellen en sommige kankerpatiënten drinken stiekem bleekwater. Maar of het helpt?
Je hebt er ook die zilver nemen, dat werkt ook. Ze maken colloïdaal zilverwater van een oud armbandje of zo.
Koper werkt ook, doen ze ook maar koper vergiftigd dan ook weer andere dingen.


Nu ja niks doen helpt ook niet.
False.
Ze concentreren cannabis in olie en dienen dan amper druppels toe (meermaals per dag) en de tumoren krompen. Kijk Weed the people.
Het helpt kinderen met andere ziektes ook. Mensen met epilepsie, ass, adhd e.d. kunnen vaker wel dan niet een normaler leven leiden bij een dagelijkse dosis. Maar het sociaal darwinisme daar rond misvormt de geesten wat tot selffulfilling prophecies leidt.

Er zijn mensen, die terminaal verklaard werden door de geneeskunde, genezen door cannabis he. Het bewijs loopt rond.

Het is ook cannabis die helpt bij chemo behandelingen. Het countered de neveneffecten van chemo. Door goed te kunnen eten en te slapen herstelt het lichaam beter en neemt ze de chemo beter op.
Een beetje zoals peper de vitaminen in onze sla beter doet opnemen.

colloïdaal zilverwater wordt trouwens gebruikt om vrouwelijke planten te reversen en vrouwelijke zaadjes te krijgen .
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 augustus 2022 om 10:05. Reden: Dt
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 10:05   #166
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.645
Standaard

De klassieke geneeskunde weet intussen na jaren maar al te goed hoe kanker kan genezen worden maar dat wordt de massa onthouden want anders brengt kanker en de hele industrie errond niks meer op.
Chemo maakt gezonde cellen kapot en zorgt vaak voor de uitzaaiingen.
Het draait altijd om hebzucht en geld en aan genezen/gezonde mensen kunnen ze niks verdienen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 10:08   #167
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Olivia Newton Jhon had zo een medicinale cannabis kliniek of fonds om kankers te genezen.
Maar ze is toch ook dood van kanker.

Nu ja dat wil niet zeggen dat het niet werkt maar misschien te weinig goed onderzoek. Het mag niet te goedkoop worden zegt de dokter natuurlijk.

Ik zou het wel nemen, de olie.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 14 augustus 2022 om 10:09.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 10:33   #168
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Olivia Newton Jhon had zo een medicinale cannabis kliniek of fonds om kankers te genezen.
Maar ze is toch ook dood van kanker.

Nu ja dat wil niet zeggen dat het niet werkt maar misschien te weinig goed onderzoek. Het mag niet te goedkoop worden zegt de dokter natuurlijk.

Ik zou het wel nemen, de olie.
Het verbeterde haar levenskwaliteit tijdens de ziekte wel, ook een pittige nuance.
Chemo werkt ook niet altijd, we zullen het dan maar afpakken?

Cannabis moet gratis zijn, simpel. Dat groeit nu es echt gratis in een normale wereld. Vrijwilligers in overvloed die willen helpen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 augustus 2022 om 10:35.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 10:46   #169
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De klassieke geneeskunde weet intussen na jaren maar al te goed hoe kanker kan genezen worden maar dat wordt de massa onthouden want anders brengt kanker en de hele industrie errond niks meer op.
Chemo maakt gezonde cellen kapot en zorgt vaak voor de uitzaaiingen.
Het draait altijd om hebzucht en geld en aan genezen/gezonde mensen kunnen ze niks verdienen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 11:07   #170
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Marijn Dekkers, topfiguur in de big pharma:
https://m.standaard.be/cnt/dmf20140128_00951404

He that controls the disease and the cure, controls the world population.
Derde rijkers zijn nooit verslagen maar floreren nu achter deze generatie beleidmakers, die niet verlegen zijn sociaal darwinisme toe te passen.
En het volk maar de tam tam geloven, volgen en nablaten om het iedereen op te dringen’.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 11:20   #171
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Inderdaad belachelijk dat sinds 1924 en miljarden en miljarden aan onderzoek de klassieke geneeskunde nog steeds de ziekte kanker niet kan uitroeien.
Misschien moeten ze maar eens een vaccin ontwikkelen om kanker preventief te genezen?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 11:50   #172
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Inderdaad belachelijk dat sinds 1924 en miljarden en miljarden aan onderzoek de klassieke geneeskunde nog steeds de ziekte kanker niet kan uitroeien.
Misschien moeten ze maar eens een vaccin ontwikkelen om kanker preventief te genezen?
Als je niet doodvalt of zelfmoord pleegt dan sterf je aan kanker.
Kanker kan je niet uitroeien, anders zouden er eeuwig leven.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 11:57   #173
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Inderdaad belachelijk dat sinds 1924 en miljarden en miljarden aan onderzoek de klassieke geneeskunde nog steeds de ziekte kanker niet kan uitroeien.
Kanker is geen ziekte, maar een falen van het eigen immunsysteem.

Citaat:
Misschien moeten ze maar eens een vaccin ontwikkelen om kanker preventief te genezen?
Dat bestaat al sinds Caïn en Abel ruzie maakten.
Afhankelijk van waar je kijkt... Maar de ene hoop "verwijzingen" maken ervan dat Cain, een tuinier, boos werd omdat god het offer van Abel, een herder, wel aanvaarde en dat van hem niet. En daarom Abel dode met een steen/mes.

Ik maak daarvan dat Cain als tuinier wel ergens de moeite had gedaan om een stuk vuursteen tot gereedschap te maken.

Iets dat dood is, kan geen kanker krijgen. Ideaal vaccin dus.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 11:58   #174
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als je niet doodvalt of zelfmoord pleegt dan sterf je aan kanker.
Kanker kan je niet uitroeien, anders zouden er eeuwig leven.
Integendeel, kanker is de weg naar het eeuwige leven. Dat is nu het hele eieren eten.
Kankercellen kunnen nu eenmaal doen wat ze doen omdat ze geen groeigrens kennen, noch in aantal, noch in plaats.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 12:04   #175
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als je niet doodvalt of zelfmoord pleegt dan sterf je aan kanker.
Kanker kan je niet uitroeien, anders zouden er eeuwig leven.
De industriële revolutie maakte de zee, grond, zoet water en lucht kankerverwekkender dan ooit.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 12:19   #176
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Integendeel, kanker is de weg naar het eeuwige leven. Dat is nu het hele eieren eten.
Kankercellen kunnen nu eenmaal doen wat ze doen omdat ze geen groeigrens kennen, noch in aantal, noch in plaats.
Ik begrijp dat dit voor jonge mensen opportuun zou kunnen zijn. Er zijn mensen die veel te vroeg sterven door kanker.
Maar ik zie mij niet op oude leeftijd jaren en jaren met een stokje rondlopen en hulpbehoevend te zijn. De kwaliteit van het leven is ook belangrijk.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 12:44   #177
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kanker is geen ziekte, maar een falen van het eigen immunsysteem.


Dat bestaat al sinds Caïn en Abel ruzie maakten.
Afhankelijk van waar je kijkt... Maar de ene hoop "verwijzingen" maken ervan dat Cain, een tuinier, boos werd omdat god het offer van Abel, een herder, wel aanvaarde en dat van hem niet. En daarom Abel dode met een steen/mes.

Ik maak daarvan dat Cain als tuinier wel ergens de moeite had gedaan om een stuk vuursteen tot gereedschap te maken.

Iets dat dood is, kan geen kanker krijgen. Ideaal vaccin dus.
Niet meteen zo.

Kanker ontstaat heel vaak na een langdurige ontsteking, een poliep of asbest of iets anders.
Het probleem is dat kanker uw witte bloedcellen om de tuin leiden zodat ze de tumors niet aanvallen.

Maar uw immuunsysteem werkt wel degelijk.

En veel kankers, er is altijd ergens een primordiaal kankergezwel die uitzaaiing doet zonder dat men de hoofdtumor weet te vinden omdat die soms maar een erwt groot zijn. En de scanners noch echografie vinden die vaak niet.

Moeilijke zaak kankers.

Maar de wetenschap weet er al veel te redden heden ten dage.
En het zal beteren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 02:25   #178
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Worden wij met 'kanker' geboren, kanker (verzamelnaam) in de zin van iets wat van alles kan zijn.

Ik wil nu echt niemand bang maken maar na volgende (NL) site gelezen te hebben kan het zijn dat er mensen zijn die in paniek schieten.

10 symptomen die kunnen wijzen op kanker



p.s.

Stichting tegen kanker
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 augustus 2022 om 02:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 08:11   #179
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Worden wij met 'kanker' geboren, kanker (verzamelnaam) in de zin van iets wat van alles kan zijn.

Ik wil nu echt niemand bang maken maar na volgende (NL) site gelezen te hebben kan het zijn dat er mensen zijn die in paniek schieten.

10 symptomen die kunnen wijzen op kanker



p.s.

Stichting tegen kanker
Een volk dat bang is (voor de dood/ziekte bv), krijgt tirannen als bestuursleden die u overal bang mee maken om tot beleid te kunnen komen.
Een volk dat niet bang is, krijgt nederige bestuursleden die het volk pleasen.

Zo pompen ze miljarden in oorlogen terwijl de steden steeds meer verloederen en die beleidmakers rijker uit de politiek stappen.
Als ze hun beleid niet zouden opdringen, zat geen kind met koud in de klas, werden kinderen niet bewapend elders. Dan was er geen energietekort en betaalbare stroom. Maar die fascisten rijden alles moedwillig de vernieling in voor hun derde rijk/nwo.

Dat mensen nog heil zoeken in kindermoordende corrupte wapenhandelaars is beyond me. Ze redden niemand maar lieten het oosten in puin achter en trekken ons allen mee in hun conflicten dmv propaganda met censuur.
Stem niet = medeplichtigheid. Vraag deze ook niets en beeld vooral de TV of social media niet uit. Het is overgenomen en fabricated, de duivel is de vader van alle leugens en alle media en politici zijn van hun vader den duivel.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 augustus 2022 om 08:34.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 14:54   #180
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Het wordt tijd dat echte beleid makers opstaan en de oorlog aan de honger verklaren zonder hun eigen vraatzucht of narcistische zelven daarin centraal te stellen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be