![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
==> Next ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Soms maak ik me zorgen over de volgende generatie, mijn kinderen die gaan tegen dat de laatste Volksunie-vendeliers ofwel geriatrisch ofwel dood zijn verstoken blijven van zulke hoogdravende prietpraat en gaan al de LOL missen die jullie ons al decennialang (gratis, dank u...) bezorgen. Politiek & nostalgie, de link is soms niet ver te zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij zit nu al bijna 5 jaar met de N-VA in de federale politieke schutkring en het ziet er niet naar uit dat de Franstalige politieke partijen het over een andere boeg zullen gooien. Ben benieuwd of hij dit beseft.
![]() |
![]() |
#264 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#265 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het maakt trouwens weinig uit, op Doorbraak staat er een artikel over dat confederalisme, zaken zoals, de Belgische federale regering blijft bestaan en bevoegd, en dergelijke meer. Laat maar, Vlaanderen heeft van zulke constructies niets te verwachten.
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die uitspraak dateert al van 2009 en komt uit de mond van de partijstichter, Heert Bourgeois.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan zijn, maar ik herinner me BDW die het luidop in de studio uitgruwelde. "We zijn geen separatisten!"
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang de Braune Bataillonen in hun eentje geen meerderheid halen is de maatschappij veilig. Mocht het ooit zo ver zou komen, gaan we wel massaal moeten politiek asiel aanvragen in holland of frankrijk om vervolging te ontlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Rechtse stemmen ongevaarlijk gemaakt achter het cordon. Het is iets waar ik het VB ten zeerste voor apprecieer. Het neutraliseren van rechts. En Vooruit…hoeft voor mij ook niet. Ik vind het gewoon superinteressant hoe king connah zijn partij terug op de kaart zet. Het is leuk om zien dat jonge mensen politiek naar hun hand zetten. U hebtntoch ook al gemerkt dat de twee stijgende partijen in de peilingen zeer jonge voorzitters hebben ? En ja ik zie veeeeeeeeel liever Vooruit aan de macht dan de rechtse rakkertjes.
![]() |
![]() |
#271 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Onze arme kleinkinderen… ze zullen terug naar Tom & Jerry moeten kijken in plaats van zich ziek te lachen met Sander Looneys Tunes. Het zal moeilijk worden
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U begint stante pede vanuit uw belgicistische hogere sferen met uitdrukkingen zoals "nobody gives a shit" als het gaat over eender welke politieke suggestie (zoals confederalisme) die u beschouwt als een aanslag op uw unitaristisch ideaal. Het zij zo. U zou best eens kunnen suggereren aan uw partijleiding om het logo aan te passen van OVLD naar OBLD. Dat zou de werkelijkheid beter weergeven.
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je dicht mij bv een 'unitaristisch ideaal' toe... Dat ik helemaal niet heb. De staatshervorming(en) zijn een realiteit, en we leven al 40 jaar in een federaal land. Voor mij mag dat zo blijven. Géén institutionele hocus-pocus meer, wat mij betreft. Puur voor de efficiëntie zou ik wel alles rond bv milieunormen en geluidsnormen (denk aan zaventem...) herfederaliseren. Verkeersregels ook, en verder alles laten zoals het is. En je weet heel goed dat 'nobody gives a shit' wil zeggen dat er naast N-VA zelf géén enkele partij ook maar enige interesse heeft in dat confederale verhaal. Of heb jij wel weet van een partij die daar mee bezig is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blijkbaar hoor je bij die groep die denken dat De Wever op zijn eentje alles kan beslissen in België. Weet je dan echt niet dat er nog anderen zijn die de volgende keer nog willen herkozen worden en dus alles wat goed is voor Vlaanderen saboteren? Vlaanderen heeft maar 2 partijen....al de rest is Francofoon of er collaborateur van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#276 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De uitspraken van De Wever waren ook enkel voor dat doelpubliek bedoeld. Of het nog gaat pakken na de vorige diepvries-operatie is maar de vraag. Maar het obligate toneeltje is alvast opgevoerd. Anyway, moest hij dat menen, zou ik alvast niet meer NVA stemmen.
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een 2/3 bedoelt u ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunt u ook on topic poneren a.u.b. ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kernkritiek in deze draad op de stellingname van De Wever is:
de nva is veel te klein om iets in de pap te brokken te hebben. Maar dat dat zoveel malen herhaald moet worden, doet toch het tegengestelde vrezen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken uwe politieke historiek niet Schoof, maar zoals de kaarten nu liggen kunt ge beter uwe frak draaien en BLOKKER worden.
|
![]() |
![]() |