Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2016, 19:44   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard Europa beschuldigt België van schending Schengen

Bron

Detail tekst:

Citaat:
De Europese Commissie is van oordeel dat België de akkoorden van Schengen niet respecteert door controles uit te voeren aan de grens met Frankrijk. Dat schrijft La Libre Belgique zaterdag. De krant citeert een brief van Europees commissaris voor Migratie Dimitris Avramopoulos aan premier Charles Michel (MR) en minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA).
Hoog tijd om die EU te verlaten dacht ik.

Maar ja wat wil je, als er in Brussel een 3000 tal idioten ze nog welkom gaat heten.

Ik blijf erbij: een tijdelijke humanitaire hulp bieden aan de ECHTE oorlogsvluchtelingen.

Tijdelijk verblijf tot er een oplossing is, de situatie in hun land er beter/terug leefbaar zal uitzien.

Mocht er uiteindelijk in hun land(en) een staakt het vuren afgekondigd worden en er wat zaken op orde gesteld zullen/kunnen worden, dan is de enige taak die de EU in dat geval nog kan doen, dat is hulp bieden voor de wederopbouw van hun streek/stad/land mits de invasie/toeloop naar de EU toe, die nu nog steeds aan de gang is, gestopt zal worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 februari 2016 om 19:46.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2016, 21:12   #2
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2014
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Hoog tijd om die EU te verlaten dacht ik.

Maar ja wat wil je, als er in Brussel een 3000 tal idioten ze nog welkom gaat heten.

Ik blijf erbij: een tijdelijke humanitaire hulp bieden aan de ECHTE oorlogsvluchtelingen.

Tijdelijk verblijf tot er een oplossing is, de situatie in hun land er beter/terug leefbaar zal uitzien.

Mocht er uiteindelijk in hun land(en) een staakt het vuren afgekondigd worden en er wat zaken op orde gesteld zullen/kunnen worden, dan is de enige taak die de EU in dat geval nog kan doen, dat is hulp bieden voor de wederopbouw van hun streek/stad/land mits de invasie/toeloop naar de EU toe, die nu nog steeds aan de gang is, gestopt zal worden.

Correctie:


Die hulp die we kunnen bieden, we kunnen de mensen daar inderdaad hier voor opleiden en ze dan na het einde opgeleid en getraind terugsturen. Intussentijd heb je die mannen ook nog van onderdak en in levensbehoeften voorzien. Meer kan je van een land niet verwachten.
Tenslotte verkeert Europa in crisis.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 08:12   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Correctie:


Die hulp die we kunnen bieden, we kunnen de mensen daar inderdaad hier voor opleiden en ze dan na het einde opgeleid en getraind terugsturen. Intussentijd heb je die mannen ook nog van onderdak en in levensbehoeften voorzien. Meer kan je van een land niet verwachten.
Tenslotte verkeert Europa in crisis.
Iets waar veel mensen tot op heden ten dage nog steeds niet echt bij stilgestaan hebben dat is zoals u daar volledig terecht schrijft: Het is de EU die in een crisis situatie zit.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 08:23   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Mocht Europa er in slagen de buitengrenzen te bewaken en ervoor te zorgen dat onder andere het verdrag van Dublin niet constant geschonden wordt dan zouden wij en andere lidstaten het verdrag van Schengen niet moeten schenden.

De legitimiteit van de EC staat trouwens al een tijdje onder nul.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 08:45   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Mocht Europa er in slagen de buitengrenzen te bewaken en ervoor te zorgen dat onder andere het verdrag van Dublin niet constant geschonden wordt dan zouden wij en andere lidstaten het verdrag van Schengen niet moeten schenden.

De legitimiteit van de EC staat trouwens al een tijdje onder nul.
Inderdaad.
En als Frankrijk geen kampen had laten ontstaan ook niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 08:48   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Mocht Europa er in slagen de buitengrenzen te bewaken en ervoor te zorgen dat onder andere het verdrag van Dublin niet constant geschonden wordt dan zouden wij en andere lidstaten het verdrag van Schengen niet moeten schenden.

De legitimiteit van de EC staat trouwens al een tijdje onder nul.
Volledig mee eens.
Hier is het spreekwoord: "De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet" meer dan elders van toepassing.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 08:58   #7
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Hoog tijd om die EU te verlaten dacht ik.

Maar ja wat wil je, als er in Brussel een
Citaat:
3000 tal idioten
ze nog welkom gaat heten.

Ik blijf erbij: een tijdelijke humanitaire hulp bieden aan de ECHTE oorlogsvluchtelingen.

Tijdelijk verblijf tot er een oplossing is, de situatie in hun land er beter/terug leefbaar zal uitzien.

Mocht er uiteindelijk in hun land(en) een staakt het vuren afgekondigd worden en er wat zaken op orde gesteld zullen/kunnen worden, dan is de enige taak die de EU in dat geval nog kan doen, dat is hulp bieden voor de wederopbouw van hun streek/stad/land mits de invasie/toeloop naar de EU toe, die nu nog steeds aan de gang is, gestopt zal worden.
Hoeveel NIET idioten zijn er nog over in ons land ...op 10 miljoen mensen... wat is 3000 man ? op een heel land nog de moeite niet om op het tv nieuws uit te zenden.....wat een sukkels journalisten,,,,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 09:03   #8
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Hoeveel NIET idioten zijn er nog over in ons land ...op 10 miljoen mensen... wat is 3000 man ? op een heel land nog de moeite niet om op het tv nieuws uit te zenden.....wat een sukkels journalisten,,,,

En wat is 320 in vergelijking met 10 miljoen ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 09:25   #9
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
En wat is 320 in vergelijking met 10 miljoen ?
ik had die wel terug verwacht hoor... maar toch , dat ouder madammeke die sprak in die betoging "dat we minder bang moeten zijn ,en dat in de 2e wereldoorlog ook Belgen naar Engeland overstaken met bootjes "dus geeft dat madammeke dan toe dat we ons in de gelijkenis met de 2e wereld oorlog bevinden!!

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 28 februari 2016 om 09:28.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 10:32   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
ik had die wel terug verwacht hoor... maar toch , dat ouder madammeke die sprak in die betoging "dat we minder bang moeten zijn ,en dat in de 2e wereldoorlog ook Belgen naar Engeland overstaken met bootjes "dus geeft dat madammeke dan toe dat we ons in de gelijkenis met de 2e wereld oorlog bevinden!!
Die liep inderdaad geen risico meer om verkracht te worden. Zo wanhopig zijn zelfs de vluchtelingen niet.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 12:05   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
ik had die wel terug verwacht hoor... maar toch , dat ouder madammeke die sprak in die betoging "dat we minder bang moeten zijn ,en dat in de 2e wereldoorlog ook Belgen naar Engeland overstaken met bootjes "dus geeft dat madammeke dan toe dat we ons in de gelijkenis met de 2e wereld oorlog bevinden!!
Ik vond dat oud madammeke best wel aandoenlijk.
Waarom ze denkt dat we bang zijn weet ik niet maar soit.
En haar vergelijking met de wereldoorlog slaat natuurlijk nergens op.
Die vluchten niet voor een beter leven maar naar onze bondgenoten om vandaar in de oorlogsindustrie te werken.
Ik denk trouwens niet dat iemand vind dat we de vluchtelingen in hun landen niet moeten steunen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be