Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Een auto uit China of india tegen betaalbare prijs, zou jij er één kopen en er mee ri
Zeker weten, een auto is toch maar een gebruiksvoorwerp 12 30,77%
Misschien, als ze even goed als de bekende merken. 10 25,64%
Waarschijnlijk niet, want ik vertrouw die voertuigen niet. 9 23,08%
Nooit, want om een of andere reden stoten zij mij af 8 20,51%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2008, 08:00   #101
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.409
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Jantje, je zou er van kunnen verschieten wat een verschil er is tussen een gietstuk van Firma X en Firma Y.
Terwijl de stukken toch volgens hetzelfde plan gemaakt zijn.

Ook is het verschil tussen legeringen enorm. (heb een paar maand ervaring als hogedruk alu gieter.)

Maar ja, ik heb ook gezien dat de velg van goedkoop merk X , die exact hetzelfde lijkt als peperdure velg Y, uit dezelfde mal kwamen. Maar dat het verschil puur zit in het logo, en de legering.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 08:24   #102
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jantje, je zou er van kunnen verschieten wat een verschil er is tussen een gietstuk van Firma X en Firma Y.
Terwijl de stukken toch volgens hetzelfde plan gemaakt zijn.

Ook is het verschil tussen legeringen enorm. (heb een paar maand ervaring als hogedruk alu gieter.)

Maar ja, ik heb ook gezien dat de velg van goedkoop merk X , die exact hetzelfde lijkt als peperdure velg Y, uit dezelfde mal kwamen. Maar dat het verschil puur zit in het logo, en de legering.
Maddox, ik weet dat er verschillende legeringen zijn.

Maar veel stukken worden dus aan dezelfde lopende band gemaakt en krijgen pas op het einde de stempel voor welk merk ze gemaakt zijn en ze verder door moeten gaan.

Het is dus niet dat de stukken anders worden gemaakt zoals veel mensen denken.

Dat is het verschil met stukken maken volgens legering, zoals je zelf geeft met de velgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 12:36   #103
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het enige wat je met Chinees spul kan voorhebben is dat ze minderwaardige "net goed genoeg" legeringen en gietmethodes gebruiken, waardoor de levensduur en pasmaat minder is dan de "duurdere merkstukken".

Maar ook hier is de stelregel, met wat goed gereedschap en wat tijd kom je er ook.

Trouwens, Satiper, als je ooit zulke problemen hebt, met stukken die niet doen wat jij wil, dan kan je me altijd PM'en.
Heel vriendelijk aanbod dat ik zeker zal onthouden en waar ik je nu reeds dankbaar voor ben
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 12:46   #104
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jantje, je zou er van kunnen verschieten wat een verschil er is tussen een gietstuk van Firma X en Firma Y.
Terwijl de stukken toch volgens hetzelfde plan gemaakt zijn.

Ook is het verschil tussen legeringen enorm. (heb een paar maand ervaring als hogedruk alu gieter.)

Maar ja, ik heb ook gezien dat de velg van goedkoop merk X , die exact hetzelfde lijkt als peperdure velg Y, uit dezelfde mal kwamen. Maar dat het verschil puur zit in het logo, en de legering.
Elke auto (of wat dan ook iets ingewikkeld) is gefabriceerd uit honderden onderdelen, elk geleverd door de laagste bieder: je denkt toch niet dat je met een Europees merk niets kan of zal voorhebben? Dat in je Opel of Mercedes enkel Europese en géén Chinese stukken steken (in Europa wordt bvb bijna geen electronica meer gemaakt en alle autos hebben méér en meer electronica aan boord. Of dacht je dat Bosch écht niets importeert uit China?)

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 januari 2008 om 12:47.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 12:59   #105
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Bovendien delen héél wat autos motoren en chassisdelen met andere merken : jaren geleden was de groep Moorkens (nu Alcopa geloof ik) allééninvoerder van Mitsubishi voor België.
Die werd upmarket gecommercializeerd: wagens en onderdelen werden dus duurder verkocht. Hyundai gebruikte toen zelfde motor en chassis: Moorkens zag zich verplicht Hyundai in zijn importgamma op te nemen, in een aparte firma, om de Mitsubishi-onderdelen duur te kunnen blijven verkopen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 januari 2008 om 13:01.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 22:31   #106
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Belangrijke evolutie voor de EU-constructeurs.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be