Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2006, 21:44   #61
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
En dat is net wat er in dit land dus volledig scheef aan het lopen is.
Respect, discipline, naleven van wetten het lijkt allemaal tot het verleden te behoren.
Het is merkbaar in het dagelijkse leven, in die mate dat het diegenen die er zich wel aan houden beïnvloedt en stoort.
Ik ben zelf nogal gesteld op discipline en respect voor diegenen die moeite doen om iets te bereiken en dit land willen vooruit helpen. Dagdagelijks wordt ik geconfronteerd met mensen die daar blijkbaar een andere mening over hebben.

Dat is in juiste bewoordingen wat er mank loopt in dit land.
Ik zal wel weer bakken kritiek over mij heen krijgen maar: bandeloosheid wordt in België gedoogd maar durf niet verkeerd geparkeerd staan of 5 km harder te rijden dan toegestaan.
Volgens de wet staat dit gelijk met massamoord.
Soms zou ik willen dat Mvr. Onkelinckx minister van mobiliteit was.
__________________
You never walk alone
another brick is offline  
Oud 25 oktober 2006, 22:05   #62
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Dat is in juiste bewoordingen wat er mank loopt in dit land.
Ik zal wel weer bakken kritiek over mij heen krijgen maar: bandeloosheid wordt in België gedoogd maar durf niet verkeerd geparkeerd staan of 5 km harder te rijden dan toegestaan.
Volgens de wet staat dit gelijk met massamoord.
Soms zou ik willen dat Mvr. Onkelinckx minister van mobiliteit was.
U heeft overschot van gelijk.

Het is zelfs zover gekomen dat ik scheve blikken krijg als ik mijn zoon van 2,5 erop wijs dat hij zijn koekpapiertje moet oprapen en in de vuilbak moet smijten.
In de winkel waar ik werk kwam ik vandaag het volgende tegen:
Ik had de hele dag nodig gehad om een blok van bakken terug netjes te leggen waarin de kledingstukken dooreengesmeten en verspreid lagen over 8(!) verschillende bakken.
Om vijf uur komt er een omhooggevallen chichimadam die denkt dat ze zich alles kan permitteren. Zij begint in mijn netjesgelegde bakken te graaien.
Dus ik ga naar haar toe en vraag of ik haar misschien kan helpen, welk maatje ze zoekt. Ze beet bijna mijn neus eraf toen ze zei (bekte) Je moet je niet moeien ik trek mijn plan wel.
En zij maar verder overhoop smijten, op de duur kon ik het niet meer afzien en ging er terug naartoe met de mededeling dat alles op soort, prijs, kleur en maat ligt van XS naar XXL.
Waarop zij weer blaft dat ze haar plan wel trekt.
Waarop ik zeg dat er veel werk kruipt in het proper leggen van de bakken en dat wat zij net overhoop heeft gehaald in 1minuut, voor mij veel langer gaat duren om weer netjes te plooien en op maat te leggen.
Haar antwoord: Je wordt er toch voor betaald he.

Ik was echt geshockt, dat geeft haar toch niet het recht om mijn werk van een hele dag om zeep te helpen.
Kinderen trekken overal de prijskaartjes vanaf en de ouders zeggen er niks op. Of komen snoepjes halen aan de kassa en eten ze op zonder betalen.
Of volwassenen prutsen dure parfumverpakkingen open, parfumeren zich en gaan zonder blikken of blozen zonder iets te betalen naar buiten.
Knijpen in je billen en zijn dan verbaasd dat ze een klap terug krijgen.
Er zijn er zelfs die zonder blozen de verlichting van je fiets trekken, je slot doorknippen en er met je fiets vandoor gaan die nochthans je eigendom is.
Of smijten vuiligheid op de grond op de stoep voor je huis terwijl er x aantal meter verder een openbare vuilbak staat.

Begrijp me niet verkeerd mensen moeten bepaalde vrijheden hebben. Ik wil snappen dat een kind graag een snoep heeft, maar er moet wel voor betaald hebben en verder heb ik nog nooit een kind een snoepje geweigerd als ze er aan de kassa eentje vragen (grooote pot met lekkere snoepjes om uit te delen )
Ik ben ook nooit te beroerd om balonnen uit te delen of vriendelijk te zijn ook al heb ik net gezien dat die bepaalde klant de halve winkel overhoop heeft gehaald.
Ja klant is koning

Wat ik opsom is voor mezelf vooral heel lastig en voor mijn collega's maar dit is nog kleinschalig, hetzelfde gebeurt op andere gebieden op veel grotere schaal en zal ooit wel escaleren en dan is er niks meer aan te doen.
__________________
We hebben twee partijen:
Het Vlaams Belang enerzijds of De Regenboogpartij
anderzijds.

Veerle23 is offline  
Oud 25 oktober 2006, 22:08   #63
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

En uwen auto verkeerd parkeren is geen bandeloosheid. Waarom stopt ge niet gewoon in het midden van de straat om uw boodschappen te gaan doen? Ge antwoord op het topic van iemand die gesteld is op discipline en respect. Correct parkeren valt daar ook onder
Bazilfunk is offline  
Oud 25 oktober 2006, 22:13   #64
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Naar 't schijnt is er nu zelfs een schepen van ... dierenwelzijn ! Heel positief, en een absolute topprioriteit voor het stadsbestuur !! Het stad lijkt immers wel vergeven van mestkevers...
Er is helemaal geen schepen van dierenwelzijn. Luc Bungeneers, die schepen van financiën was en blijft, krijgt er gewoon de bevoegdheid dierenwelzijn bij. Het is wel een vreemde combinatie, maar soit.
Edina is offline  
Oud 25 oktober 2006, 22:15   #65
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
En uwen auto verkeerd parkeren is geen bandeloosheid. Waarom stopt ge niet gewoon in het midden van de straat om uw boodschappen te gaan doen? Ge antwoord op het topic van iemand die gesteld is op discipline en respect. Correct parkeren valt daar ook onder
Ik parkeer dan ook niet in het midden van de straat hé.
Waar ik woon zijn er juistgeteld 4 parkeerplaatsen voorzien voor ongeveer 25 huizen.
Met een beetje goede wil kunnen er zeker nog een vijftal bij. Dat is dan nog niet voldoende maar alle beetjes helpen, nietwaar?
Ik heb dit probleem nochtans dikwijls kenbaar gemaakt aan de gemeente.
Maar boetes uitschrijven blijft blijkbaar een lonender zaak.
__________________
You never walk alone
another brick is offline  
Oud 25 oktober 2006, 22:16   #66
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
U heeft overschot van gelijk.

Het is zelfs zover gekomen dat ik scheve blikken krijg als ik mijn zoon van 2,5 erop wijs dat hij zijn koekpapiertje moet oprapen en in de vuilbak moet smijten.
In de winkel waar ik werk kwam ik vandaag het volgende tegen:
Ik had de hele dag nodig gehad om een blok van bakken terug netjes te leggen waarin de kledingstukken dooreengesmeten en verspreid lagen over 8(!) verschillende bakken.
Om vijf uur komt er een omhooggevallen chichimadam die denkt dat ze zich alles kan permitteren. Zij begint in mijn netjesgelegde bakken te graaien.
Dus ik ga naar haar toe en vraag of ik haar misschien kan helpen, welk maatje ze zoekt. Ze beet bijna mijn neus eraf toen ze zei (bekte) Je moet je niet moeien ik trek mijn plan wel.
En zij maar verder overhoop smijten, op de duur kon ik het niet meer afzien en ging er terug naartoe met de mededeling dat alles op soort, prijs, kleur en maat ligt van XS naar XXL.
Waarop zij weer blaft dat ze haar plan wel trekt.
Waarop ik zeg dat er veel werk kruipt in het proper leggen van de bakken en dat wat zij net overhoop heeft gehaald in 1minuut, voor mij veel langer gaat duren om weer netjes te plooien en op maat te leggen.
Haar antwoord: Je wordt er toch voor betaald he.

Ik was echt geshockt, dat geeft haar toch niet het recht om mijn werk van een hele dag om zeep te helpen.
Kinderen trekken overal de prijskaartjes vanaf en de ouders zeggen er niks op. Of komen snoepjes halen aan de kassa en eten ze op zonder betalen.
Of volwassenen prutsen dure parfumverpakkingen open, parfumeren zich en gaan zonder blikken of blozen zonder iets te betalen naar buiten.
Knijpen in je billen en zijn dan verbaasd dat ze een klap terug krijgen.
Er zijn er zelfs die zonder blozen de verlichting van je fiets trekken, je slot doorknippen en er met je fiets vandoor gaan die nochthans je eigendom is.
Of smijten vuiligheid op de grond op de stoep voor je huis terwijl er x aantal meter verder een openbare vuilbak staat.

Begrijp me niet verkeerd mensen moeten bepaalde vrijheden hebben. Ik wil snappen dat een kind graag een snoep heeft, maar er moet wel voor betaald hebben en verder heb ik nog nooit een kind een snoepje geweigerd als ze er aan de kassa eentje vragen (grooote pot met lekkere snoepjes om uit te delen )
Ik ben ook nooit te beroerd om balonnen uit te delen of vriendelijk te zijn ook al heb ik net gezien dat die bepaalde klant de halve winkel overhoop heeft gehaald.
Ja klant is koning

Wat ik opsom is voor mezelf vooral heel lastig en voor mijn collega's maar dit is nog kleinschalig, hetzelfde gebeurt op andere gebieden op veel grotere schaal en zal ooit wel escaleren en dan is er niks meer aan te doen.

Ik ben echt geschokt van het laag service gehalte in uw zaak. Het probleem ligt niet bij de klanten maar bij u. Ik kan me echt wel voorstellen dat het geen pretje is om al die bakken terug op orde te leggen, maar waarom zet je die bakken er dan? Alles wat een klant doet in een zaak hangt van u zelf af. Ofwel hang je van elke maat 1 stuks en geef je die klanten niet de kans om je bakken overhoop te halen ofwel laat ge gewoon uw bakken staan en laat de klant zijn gang gaan. Het systeem dat in uw winkel gebruikt klinkt me eerder vrij ouderwets en u verwacht dat klanten modern shoppen. Ne winkel met kleiding in bakken nodigt gewoon uit om alles overhoop te halen. Koopt rekken en zaagt zo niet. Ik vind zelf wel mijn goesting
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 25 oktober 2006, 22:18   #67
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
En uwen auto verkeerd parkeren is geen bandeloosheid. Waarom stopt ge niet gewoon in het midden van de straat om uw boodschappen te gaan doen? Ge antwoord op het topic van iemand die gesteld is op discipline en respect. Correct parkeren valt daar ook onder
Another Brick heeft ook niet gezegd dat het correct is om je auto midden de straat te parkeren

Ik snap de vergelijking wel. In de stationstraat hier zie ik van aan mijn kassa iedere +/- 20 minuten een parkeerwacht passeren om iedereen die een minuut over zijn tijd durft te gaan op te schrijven. Situatie hier: je kan een uur parkeren kost 2euro als ik het goed heb (volgens de klanten) en ieder uur moet je gaan bijsteken (in een winkelstraat he ).
Maar als er bijvoorbeeld vechtpartij nummer zoveel is dan is er geen politie te bekennen (het duurt het zelfs dikwijls langer dan tien minuten om ter plaatse te zijn).
__________________
We hebben twee partijen:
Het Vlaams Belang enerzijds of De Regenboogpartij
anderzijds.

Veerle23 is offline  
Oud 25 oktober 2006, 22:24   #68
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Another Brick heeft ook niet gezegd dat het correct is om je auto midden de straat te parkeren
Ik zeg niet dat Another Brick midden in de straat parkeert. Ik heb het over de discipline en respect post waarop hij reageert. Discipline en respect bij het parkeren houdt voor mij in dat je geen seconde langer parkeert dan toegelaten. Ik spreek nu wel vanuit een grootstad waar auto rijden gewoon belachelijk is, ik geef toe ik weet niet hoe het is om een auto te hebben in een kleinere stad of gemeente.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 25 oktober 2006, 22:27   #69
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik zeg niet dat Another Brick midden in de straat parkeert. Ik heb het over de discipline en respect post waarop hij reageert. Discipline en respect bij het parkeren houdt voor mij in dat je geen seconde langer parkeert dan toegelaten. Ik spreek nu wel vanuit een grootstad waar auto rijden gewoon belachelijk is, ik geef toe ik weet niet hoe het is om een auto te hebben in een kleinere stad of gemeente.
Even belachelijk, geloof me!
__________________
You never walk alone
another brick is offline  
Oud 25 oktober 2006, 22:27   #70
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik ben echt geschokt van het laag service gehalte in uw zaak. Het probleem ligt niet bij de klanten maar bij u. Ik kan me echt wel voorstellen dat het geen pretje is om al die bakken terug op orde te leggen, maar waarom zet je die bakken er dan? Alles wat een klant doet in een zaak hangt van u zelf af. Ofwel hang je van elke maat 1 stuks en geef je die klanten niet de kans om je bakken overhoop te halen ofwel laat ge gewoon uw bakken staan en laat de klant zijn gang gaan. Het systeem dat in uw winkel gebruikt klinkt me eerder vrij ouderwets en u verwacht dat klanten modern shoppen. Ne winkel met kleiding in bakken nodigt gewoon uit om alles overhoop te halen. Koopt rekken en zaagt zo niet. Ik vind zelf wel mijn goesting
Laag servicegehalte?????????
*veerle zit op haar paard**
Ik ben nooit te beroerd om klanten te helpen, ook al ergeren ze mateloos omdat ze vb geen nederlands kunnen, met handen en voeten leg ik het twintig keer uit met een smile ook al heb ik de indruk dat ze ondertussen in het turks bezig zijn mij uit te lachen. Ik plooi soms dezelfde t-shirt dertig keer op een dag. Veelal overhoop gehaald door klanten die onze letters niet kunnen lezen want ze snappen niet dat XS de kleinste maat is, ze kunnen zelfs XS niet lezen, dus doen ze alle maten open om te kunnen inbeelden wat er zou passen.
Ik wordt twintig keer op een dag op de hielen gereden door moeders met buggy's, maar sporadisch krijg ik een sorry of eender wat.
En toch blijven smilen he, ook al hebben ze net voor de 10de keer een pakje batterijen opengeprutst dat ik weer moet dichtplakken, of hebben ze een bol wol afgerold, een pak breinaalden opengeprutst om in de winkel zelf een proeflapje te kunnen breien: ah anders kan ik nie weet of dat is goede breistokken he. Blijven smilen bolletje de vuilbak in want dat kunnen we niet meer verkopen.
En dan durft u spreken van laag servicegehalte?
Winkelindeling: Ik heb daar zelf ook niet over te beslissen, en ook mijn cheffin, regiomanager, verkoopsleiders niet. Ik werk voor een hele grote keten, alle winkels zijn dezelfde: stangen om truien, broeken, deftige shirts op te hangen, en bakken om ondergoed en t-shirts in de plooien, of kousen/panty's in te leggen.
Het probleem stelt zich trouwens niet alleen bij ons, ook bij de kleinere chiquere winkels stelt zich dit probleem.

Voorts hoop ik dat u een job heeft waarbij uw klanten/minderen/meerderen u beter behandelen dat dat u de anderen blijkbaar behandeld.
__________________
We hebben twee partijen:
Het Vlaams Belang enerzijds of De Regenboogpartij
anderzijds.

Veerle23 is offline  
Oud 25 oktober 2006, 22:44   #71
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Laag servicegehalte?????????
*veerle zit op haar paard**
Excuse me ik ging ervan uit dat ge die chichi madam ook hebt buitengekeken (vooroordelen he )
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Ik ben nooit te beroerd om klanten te helpen, ook al ergeren ze mateloos omdat ze vb geen nederlands kunnen, met handen en voeten leg ik het twintig keer uit met een smile ook al heb ik de indruk dat ze ondertussen in het turks bezig zijn mij uit te lachen. Ik plooi soms dezelfde t-shirt dertig keer op een dag. Veelal overhoop gehaald door klanten die onze letters niet kunnen lezen want ze snappen niet dat XS de kleinste maat is, ze kunnen zelfs XS niet lezen, dus doen ze alle maten open om te kunnen inbeelden wat er zou passen.
Ik wordt twintig keer op een dag op de hielen gereden door moeders met buggy's, maar sporadisch krijg ik een sorry of eender wat.
En toch blijven smilen he, ook al hebben ze net voor de 10de keer een pakje batterijen opengeprutst dat ik weer moet dichtplakken, of hebben ze een bol wol afgerold, een pak breinaalden opengeprutst om in de winkel zelf een proeflapje te kunnen breien: ah anders kan ik nie weet of dat is goede breistokken he. Blijven smilen bolletje de vuilbak in want dat kunnen we niet meer verkopen.
En dan durft u spreken van laag servicegehalte?
Winkelindeling: Ik heb daar zelf ook niet over te beslissen, en ook mijn cheffin, regiomanager, verkoopsleiders niet. Ik werk voor een hele grote keten, alle winkels zijn dezelfde: stangen om truien, broeken, deftige shirts op te hangen, en bakken om ondergoed en t-shirts in de plooien, of kousen/panty's in te leggen.
Het probleem stelt zich trouwens niet alleen bij ons, ook bij de kleinere chiquere winkels stelt zich dit probleem.

Voorts hoop ik dat u een job heeft waarbij uw klanten/minderen/meerderen u beter behandelen dat dat u de anderen blijkbaar behandeld.
Vergeef me als ik fout ben maar werkt u bij zo'n confex winkel vergelijkbaar met de krak? (ik probeer me een beeld te vormen van uw situatie) Ooit kwam ik in een aldi en ik snap niet dat die zaken nog klanten hebben. Ik dacht dat een supermarkt een supermarkt was maar bij zo'n zaken wordt de klant gewoon als vuil behandeld. Ik heb daar gewoon mijn aankopen achtergelaten vanwege de klantonvriendelijkheid. Roepen naar de klanten en zo! Schandalig!

Maar als ik zo uw post lees weet u best wat de problemen zijn van uw klanten waaruit ik moet besluiten dat het servicegehalte laag is in uw zaak. Ik geef u een voorbeeld : stel dat u een winkel hebt met veel gehandicapte klanten, gaat u dan slechtgezind zijn op de klanten omdat ze met hun rolstoel niet over de trappen geraken van uw winkel of laat u een ingang bouwen voor rolstoelklanten?

U zou eerder kwaad moeten zijn op de oen die bakken in uw zaak laat zetten dan degene die kijken wat er in bakken ligt.


ik ben zelfstandige en heb totaal geen contact met mijn klanten (ik ken mezelf)
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 25 oktober 2006 om 22:46.
Bazilfunk is offline  
Oud 25 oktober 2006, 22:46   #72
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

grootjans is vervangen door sabine...
ilfalco is offline  
Oud 25 oktober 2006, 22:50   #73
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Excuse me ik ging ervan uit dat ge die chichi madam ook hebt buitengekeken (vooroordelen he )


Vergeef me als ik fout ben maar werkt u bij zo'n confex winkel vergelijkbaar met de krak? (ik probeer me een beeld te vormen van uw situatie) Ooit kwam ik in een aldi en ik snap niet dat die zaken nog klanten hebben. Ik dacht dat een supermarkt een supermarkt was maar bij zo'n zaken wordt de klant gewoon als vuil behandeld. Ik heb daar gewoon mijn aankopen achtergelaten vanwege de klantonvriendelijkheid. Roepen naar de klanten en zo! Schandalig!

Maar als ik zo uw post lees weet u best wat de problemen zijn van uw klanten waaruit ik moet besluiten dat het servicegehalte laag is in uw zaak. Ik geef u een voorbeeld : stel dat u een winkel hebt met veel gehandicapte klanten, gaat u dan slechtgezind zijn op de klanten omdat ze met hun rolstoel niet over de trappen geraken van uw winkel of laat u een ingang bouwen voor rolstoelklanten?

U zou eerder kwaad moeten zijn op de oen die bakken in uw zaak laat zetten dan degene die kijken wat er in bakken ligt.


ik ben zelfstandige en heb totaal geen contact met mijn klanten (ik ken mezelf)

Ik denk dat Veerle haar werk zo goed mogelijk wil doen maar dat dit de dag van vandaag niet meer gewaardeerd wordt.
__________________
You never walk alone
another brick is offline  
Oud 25 oktober 2006, 22:55   #74
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Ik denk dat Veerle haar werk zo goed mogelijk wil doen maar dat dit de dag van vandaag niet meer gewaardeerd wordt.

Dat ze haar werk goed wil doen snap ik en geloof ik maar ze heeft intussen ook al de verantwoordelijken vernoemd maar nog niet aansprakelijk gesteld.

De gemakkelijkste weg is de klant te beschuldigen natuurlijk.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 25 oktober 2006, 22:55   #75
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Excuse me ik ging ervan uit dat ge die chichi madam ook hebt buitengekeken (vooroordelen he )


Vergeef me als ik fout ben maar werkt u bij zo'n confex winkel vergelijkbaar met de krak? (ik probeer me een beeld te vormen van uw situatie) Ooit kwam ik in een aldi en ik snap niet dat die zaken nog klanten hebben. Ik dacht dat een supermarkt een supermarkt was maar bij zo'n zaken wordt de klant gewoon als vuil behandeld. Ik heb daar gewoon mijn aankopen achtergelaten vanwege de klantonvriendelijkheid. Roepen naar de klanten en zo! Schandalig!

Maar als ik zo uw post lees weet u best wat de problemen zijn van uw klanten waaruit ik moet besluiten dat het servicegehalte laag is in uw zaak. Ik geef u een voorbeeld : stel dat u een winkel hebt met veel gehandicapte klanten, gaat u dan slechtgezind zijn op de klanten omdat ze met hun rolstoel niet over de trappen geraken van uw winkel of laat u een ingang bouwen voor rolstoelklanten?

U zou eerder kwaad moeten zijn op de oen die bakken in uw zaak laat zetten dan degene die kijken wat er in bakken ligt.


ik ben zelfstandige en heb totaal geen contact met mijn klanten (ik ken mezelf)
Neen, ik kijk nooit iemand buiten, zoals ik al zei de klantenservice voor alles anders was ik al lang mijn job kwijt
En voor rolstoelgebruikers leg ik netjes de oprij-plank zodat zij makkelijk binnenkunnen. Kinderwagens kunnen er meestal zelf op (uit gewoonte en ook minder gewicht) maar als ik zie dat ze sukkelen zal ik ofwel helpen ofwel ook de plank leggen.

Voorts vind ik ons slechte bakkensysteem zelf dus ook barslecht, maar het is nu zo, en ik vind niet dat dat de klanten het recht geeft om vb als ze maat 110/116 moeten hebben alles overhoop de smijten. Als ze de maten 92 en 98/104 efkes netjes opnemen en ernaast leggen kunnen ze zonder problemen het maatje 110/116 nemen. Maar nee, ze moeten dan nemen 92 92 92 98/104 98/104 98/104 en dat allemaal stuk voor stuk opendoen en opzij smijten om tenslotte de benodigde 110/116 te nemen. Ik vind dat pure pesterij.

Ik ken de krak niet, waarover u spreekt, onze winkel is vergelijkbaar qua artikel met hema, kruidvat, wibra,...
__________________
We hebben twee partijen:
Het Vlaams Belang enerzijds of De Regenboogpartij
anderzijds.

Veerle23 is offline  
Oud 25 oktober 2006, 22:59   #76
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Neen, ik kijk nooit iemand buiten, zoals ik al zei de klantenservice voor alles anders was ik al lang mijn job kwijt
En voor rolstoelgebruikers leg ik netjes de oprij-plank zodat zij makkelijk binnenkunnen. Kinderwagens kunnen er meestal zelf op (uit gewoonte en ook minder gewicht) maar als ik zie dat ze sukkelen zal ik ofwel helpen ofwel ook de plank leggen.

Voorts vind ik ons slechte bakkensysteem zelf dus ook barslecht, maar het is nu zo, en ik vind niet dat dat de klanten het recht geeft om vb als ze maat 110/116 moeten hebben alles overhoop de smijten. Als ze de maten 92 en 98/104 efkes netjes opnemen en ernaast leggen kunnen ze zonder problemen het maatje 110/116 nemen. Maar nee, ze moeten dan nemen 92 92 92 98/104 98/104 98/104 en dat allemaal stuk voor stuk opendoen en opzij smijten om tenslotte de benodigde 110/116 te nemen. Ik vind dat pure pesterij.

Ik ken de krak niet, waarover u spreekt, onze winkel is vergelijkbaar qua artikel met hema, kruidvat, wibra,...
Als ik iets nodig heb uit een (kleding)winkel, VRAAG ik daar gewoon naar.
Ik winkel namelijk niet graag, ben dan rapper buiten en werk op niemand zijn zenuwen; misschien een tip?
__________________
You never walk alone

Laatst gewijzigd door another brick : 25 oktober 2006 om 22:59.
another brick is offline  
Oud 25 oktober 2006, 23:00   #77
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Dat ze haar werk goed wil doen snap ik en geloof ik maar ze heeft intussen ook al de verantwoordelijken vernoemd maar nog niet aansprakelijk gesteld.

De gemakkelijkste weg is de klant te beschuldigen natuurlijk.
Meneer de grote baas en zijn onmiddellijke medewerkers weten niet meer wat er gebeurd in de winkels, en hij vind zijn systeem best ok, zo'n bak gaat veel langer mee dan een rond rek met hangers. En dat zal hem worst wezen dat die bakken enorm veel werk vragen, wij hebben vorig jaar iemand moeten afdanken omdat we t met minder moesten kunnen, en dit jaar moet er weer iemand weg. Met hoe langer hoe minder mensen hoe meer werk doen, en het enige wat hem interesseert is dat de winkel zoveel mogelijk opbrengt met zo weinig mogelijk loonkosten. Tegenwoordig is dat overal zo.

En de klant heeft hier wel degelijk ook een fout in, al was het dat wij onze artikelen op de grond, in een kruiwagen of op het achterste van een olifant presenteren, mensen moeten respect hebben voor ons werk.
Ik moet ook niet bij een ambtenaar op zijn bureau binnenstappen en al zijn papieren door elkaar smijten zodat hij ze voor 'den drol' terug moet klasseren.
Wel ik vind dat juist hetzelfde.
__________________
We hebben twee partijen:
Het Vlaams Belang enerzijds of De Regenboogpartij
anderzijds.

Veerle23 is offline  
Oud 25 oktober 2006, 23:02   #78
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Als ik iets nodig heb uit een (kleding)winkel, VRAAG ik daar gewoon naar.
Ik winkel namelijk niet graag, ben dan rapper buiten en werk op niemand zijn zenuwen; misschien een tip?
Wij hebben niets liever dan klanten die komen vragen
Jammer genoeg doen de meesten dat niet, maar gaan liever op strooptocht door de winkel, onze winkel heeft om zes uur 's avonds iets weg van een slagveld uit de tweede wereldoorlog, onder de kleding vallen steeds vele slachtoffers.

Zelf voorstellen om te helpen doe ik bijna niet meer, ik ben al in alle talen uitgekafferd geweest dus daar bedank ik voor
__________________
We hebben twee partijen:
Het Vlaams Belang enerzijds of De Regenboogpartij
anderzijds.

Veerle23 is offline  
Oud 25 oktober 2006, 23:02   #79
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Baziel zijn respectmeter is blijkbaar al vlug aan het dalen.
__________________
You never walk alone
another brick is offline  
Oud 25 oktober 2006, 23:03   #80
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Ik denk dat Veerle haar werk zo goed mogelijk wil doen maar dat dit de dag van vandaag niet meer gewaardeerd wordt.
Voila
Wat ik met 100regels en handen en voeten probeer duidelijk te maken doe jij met 1 zin
__________________
We hebben twee partijen:
Het Vlaams Belang enerzijds of De Regenboogpartij
anderzijds.

Veerle23 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be