Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2006, 08:06   #101
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Toch wel straf, niemand van links schreeuwt om allochtone schepenen, maar het VB wil perse dat ze zetelen. Qua geloofwaardigheid kan het tippen aan FDW die hoofddoeken op zijn lijst uitnodigde en plein public.
Schreeuwen om gelijke kansen voor Allochtonen en daarna hen de toegang tot een schepenambt ontzeggen is natuurlijk wel zeer geloofwaardig.

Het valt me toch op dat aan rode kant de argumenten niet toestromen om deze situatie te verdedigen.

Volgens mij is niet iedereen in het rode kamp het eens met hun god.

Wat de "steun" van het VB voor Allochtone schepenen betreft: Dit zal een tweeledige betekenis hebben.
1) Hopen dat die schepenen dan een fout maken
2) De situatie aan de kaak stellen, want eigenlijk kan dit toch ook niet

Wat het aantal voorkeurstemmen betreft:
De media kon niet zwijgen over het grote aantal voorkeurstemmen voor P.J. Maar als het nu om de voorkeurstemmen voor Allochtonen en een mogelijk schepenambt gaat, zwijgen de heren media in alle talen.

En dat noemt men dan objectiviteit.

Voor alle duidelijkheid: Ik heb niet voor het VB gestemd, lokaal of provinciaal. Ik wil er alleen op wijzen dat de "gevestigde" partijen blijkbaar zo arrogant zijn dat ze denken met alles weg te komen.

Op naar overwinning 14.
Enter is offline  
Oud 26 oktober 2006, 08:13   #102
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Mooi klein schepenbestuur.. 9 mensen kan PJ lekker verderdoen met z'n stad te verknoeien, de sfeer verder naar de verdoemenis te helpen en dan nog met een fucking smile op tv komen zeggen dat het beter draait...
Bierke is offline  
Oud 26 oktober 2006, 08:46   #103
humble
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Locatie: Kempen
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Excuse me ik ging ervan uit dat ge die chichi madam ook hebt buitengekeken (vooroordelen he )


Vergeef me als ik fout ben maar werkt u bij zo'n confex winkel vergelijkbaar met de krak? (ik probeer me een beeld te vormen van uw situatie) Ooit kwam ik in een aldi en ik snap niet dat die zaken nog klanten hebben. Ik dacht dat een supermarkt een supermarkt was maar bij zo'n zaken wordt de klant gewoon als vuil behandeld. Ik heb daar gewoon mijn aankopen achtergelaten vanwege de klantonvriendelijkheid. Roepen naar de klanten en zo! Schandalig!

Maar als ik zo uw post lees weet u best wat de problemen zijn van uw klanten waaruit ik moet besluiten dat het servicegehalte laag is in uw zaak. Ik geef u een voorbeeld : stel dat u een winkel hebt met veel gehandicapte klanten, gaat u dan slechtgezind zijn op de klanten omdat ze met hun rolstoel niet over de trappen geraken van uw winkel of laat u een ingang bouwen voor rolstoelklanten?

U zou eerder kwaad moeten zijn op de oen die bakken in uw zaak laat zetten dan degene die kijken wat er in bakken ligt.


ik ben zelfstandige en heb totaal geen contact met mijn klanten (ik ken mezelf)
En je kar in het midden van de winkel laten staan ?
Je hebt niety alles netjes terug geplaatst?

Hatelijkheden speien over anderen die hun auto fout parkeren of hem 1 minuut te lang laten staan, iemand zonder redenen beschuldigen van klantonvriendelijkheid kan ook maar u mag alles. dixit "Ik heb het over de discipline en respect post waarop hij reageert"
Klein burgerlijk egoïstisch hypocriet mensje.

Laatst gewijzigd door humble : 26 oktober 2006 om 08:57.
humble is offline  
Oud 26 oktober 2006, 08:53   #104
humble
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Locatie: Kempen
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Toch wel straf, niemand van links schreeuwt om allochtone schepenen, maar het VB wil perse dat ze zetelen. Qua geloofwaardigheid kan het tippen aan FDW die hoofddoeken op zijn lijst uitnodigde en plein public.
Dat is nu het verschil tussen "rechts" en links;
Rechts engageerd zich en respecteerd zijn stelling.
Voor links, heiligen alle middelen om het doel te bereiken.

Het VB is tegen het stemrecht voor allochtonen en zet er dus geen op zijn lijst.

Als het VB allochtonen op de kieslijsten zet zullen die een gelijke kansen krijgen als anderen als ze de erkenning krijgen van de bevolking.

Laatst gewijzigd door humble : 26 oktober 2006 om 09:03.
humble is offline  
Oud 26 oktober 2006, 08:57   #105
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

men moet zoveel allochtonen, men moet zoveel vrouwen dat vind ik allemaal zever. Men Moet gewoon kijken naar de bekwaamheden van de persoon ongeacht man of vrouw
maarte is offline  
Oud 26 oktober 2006, 09:24   #106
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Toch even de feiten. Puur afgaand op het aantal voorkeurstemmen in combinatie met de plaats op de lijst en het aantal schepenen per partij zou het college er zo moeten uit gezien hebben:

SPa-Spirit: 1. Patrick Jansssens, 2. Leen Verbist, 3. Fauzaya Talhaoui, 4. Kathleen van Brempt, 5. Maya Detiege

CD&V-NVA: 1. Philip Heylen, 2. Bart De Wever

VLD-Vivant: 1. Ludo Van Campenhout, 2. Luc Bungeneers

M.a.w. de enige kandidaat van allochtone afkomst die ondanks de verkiezingsuitslag geen schepenambt krijgt is Fauzaya Talhaoui, maar er zijn wel nog 3 anderen die op basis van de verkiezingsuitslag geen schepenambt krijgen (Kathleen Van Brempt, Maya Detiège en Bart De Wever). Het is dus nogal hypocriet van het VB om wat dit betreft enkel over de "verkozenen" van allochtone afkomst te spreken! Vooral omdat het maar om 1 verkozene gaat.

Verder is het niet ongewoon dat in een partij afspraken worden gemaakt over wie een schepenambt zou krijgen indien blijkt dat de partij recht heeft op schepenen na de verkiezingen (waarbij rekening gehouden wordt met zaken zoals ervaring, kennis en bekwaamheid). Bij die afspraken zijn ook de kandidaten van allochtone afkomst aanwezig. Alle kandidaten zijn daar op voorhand van op de hoogte en worden dus helemaal niet gebruikt zoals sommigen hier suggereren.

Los daarvan vind ik het nog steeds een gemiste kans, aangezien Fauzaya Talhaoui toch de nodige ervaring heeft (itt bijvoorbeeld Leen Verbist en Guy Lauwers). Maar niet meer dan een gemiste kans. Ik vind helemaal niet dat ze gebruikt is of geen eerlijke kans krijgt.

Laatst gewijzigd door Edina : 26 oktober 2006 om 09:26.
Edina is offline  
Oud 26 oktober 2006, 09:28   #107
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Dat is nu het verschil tussen "rechts" en links;
Rechts engageerd zich en respecteerd zijn stelling.
Voor links, heiligen alle middelen om het doel te bereiken.

Het VB is tegen het stemrecht voor allochtonen en zet er dus geen op zijn lijst.

Als het VB allochtonen op de kieslijsten zet zullen die een gelijke kansen krijgen als anderen als ze de erkenning krijgen van de bevolking.
er staan nochtans wel allochtonen op de VB-lijsten. Aischa Van Zele in Lokeren bv....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 26 oktober 2006, 09:28   #108
freetraffic
Vreemdeling
 
freetraffic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Mooie verdediging voor een inbreker of een overvaller: "Sorry edelachtbare, maar ik probeer gewoon een bestaan op te bouwen. Dit is nu eenmaal mijn beroep".

Als je de wet niet volgt, moet je bestraft worden.
Er zijn genoeg mogelijkheden om via legale weg het land binnen te komen.
Oh ja? En welke zijn dat dan wel? Voor SOMMIGE migranten zijn er inderdaad legale manieren om het land binnen te komen, maar voor diegenen die "enkel maar" de armoede ontvluchten, dikwijls als enige hoop van de hele familie (!), is er GEEN ENKELE mogelijkheid. Zij worden namelijk bestempeld als "economisch vluchteling", en voldoen bijgevolg niet aan de voorwaarden voor asiel.

Trouwens, wat is de wet? Moet ik mij als pakweg Ethiopier aan de Belgische wet houden? Mijn familie heeft honger, en ik zoek een oplossing. Het verdrag voor de rechten van de mens is geschonden, want allerlei zaken waar ik een fundamenteel recht op heb, worden mij ontzegd. Dan kom ik in Belgie terecht, waar men mij bestempelt als "illegaal", waardoor ik al helemaal niets meer overhoud, buiten dan dringende medische zorg en onderwijs. Maar zelfs op eten heb ik geen recht.

Dus de Belgische wet schendt de rechten van de mens nog wat meer, maar IK ben de schuldige?

Wat een fantastische beschaving hebben wij toch...
__________________
If we cannot live so as to be happy, let us at least live so as to deserve it
-- Immanuel Hermann Fichte

Laatst gewijzigd door freetraffic : 26 oktober 2006 om 09:29.
freetraffic is offline  
Oud 26 oktober 2006, 09:34   #109
freetraffic
Vreemdeling
 
freetraffic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Toch even de feiten. Puur afgaand op het aantal voorkeurstemmen in combinatie met de plaats op de lijst en het aantal schepenen per partij zou het college er zo moeten uit gezien hebben:

SPa-Spirit: 1. Patrick Jansssens, 2. Leen Verbist, 3. Fauzaya Talhaoui, 4. Kathleen van Brempt, 5. Maya Detiege

CD&V-NVA: 1. Philip Heylen, 2. Bart De Wever

VLD-Vivant: 1. Ludo Van Campenhout, 2. Luc Bungeneers

M.a.w. de enige kandidaat van allochtone afkomst die ondanks de verkiezingsuitslag geen schepenambt krijgt is Fauzaya Talhaoui, maar er zijn wel nog 3 anderen die op basis van de verkiezingsuitslag geen schepenambt krijgen (Kathleen Van Brempt, Maya Detiège en Bart De Wever). Het is dus nogal hypocriet van het VB om wat dit betreft enkel over de "verkozenen" van allochtone afkomst te spreken! Vooral omdat het maar om 1 verkozene gaat.
ik ben het over het algemeen eens met je argumenten, maar in dit geval zie je toch over het hoofd dat bvb Kathleen van Brempt meer dan waarschijnlijk niet WIL zetelen als schepen, omdat ze reeds een ander mandaat heeft, en daar meer belang aan hecht. Zelfde verhaal voor Maya Detiege, die volgens bepaalde geruchten veel kans zou maken de Antwerpse districtsraad te mogen voorzitten.
Wat Bart De Wever betreft, ben ik minder zeker, maar ga ik er toch ook vanuit dat, als hij echt een mandaat wou in het Antwerpse schepencollege, hij dat wel had kunnen doordrijven bij de CD&V top. Wat zou NVA anders nog meer moeten doen om een mandaat te krijgen?
__________________
If we cannot live so as to be happy, let us at least live so as to deserve it
-- Immanuel Hermann Fichte
freetraffic is offline  
Oud 26 oktober 2006, 09:48   #110
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freetraffic Bekijk bericht
ik ben het over het algemeen eens met je argumenten, maar in dit geval zie je toch over het hoofd dat bvb Kathleen van Brempt meer dan waarschijnlijk niet WIL zetelen als schepen, omdat ze reeds een ander mandaat heeft, en daar meer belang aan hecht. Zelfde verhaal voor Maya Detiege, die volgens bepaalde geruchten veel kans zou maken de Antwerpse districtsraad te mogen voorzitten.
Wat Bart De Wever betreft, ben ik minder zeker, maar ga ik er toch ook vanuit dat, als hij echt een mandaat wou in het Antwerpse schepencollege, hij dat wel had kunnen doordrijven bij de CD&V top. Wat zou NVA anders nog meer moeten doen om een mandaat te krijgen?
Ook Maya Detiège heeft na de verkiezingen laten weten dat ze door haar uitslag toch wel geïnteresseerd was in een schepenambt. Maar net zoals Fauzaya Talhaoui was zij voor de verkiezingen akkoord met de gemaakte afspraken...
Edina is offline  
Oud 26 oktober 2006, 09:49   #111
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freetraffic Bekijk bericht
Oh ja? En welke zijn dat dan wel? Voor SOMMIGE migranten zijn er inderdaad legale manieren om het land binnen te komen, maar voor diegenen die "enkel maar" de armoede ontvluchten, dikwijls als enige hoop van de hele familie (!), is er GEEN ENKELE mogelijkheid. Zij worden namelijk bestempeld als "economisch vluchteling", en voldoen bijgevolg niet aan de voorwaarden voor asiel.

Trouwens, wat is de wet? Moet ik mij als pakweg Ethiopier aan de Belgische wet houden? Mijn familie heeft honger, en ik zoek een oplossing. Het verdrag voor de rechten van de mens is geschonden, want allerlei zaken waar ik een fundamenteel recht op heb, worden mij ontzegd. Dan kom ik in Belgie terecht, waar men mij bestempelt als "illegaal", waardoor ik al helemaal niets meer overhoud, buiten dan dringende medische zorg en onderwijs. Maar zelfs op eten heb ik geen recht.

Dus de Belgische wet schendt de rechten van de mens nog wat meer, maar IK ben de schuldige?

Wat een fantastische beschaving hebben wij toch...
Als u zo in zit met de arme Ethiopiërs die zo'n honger hebben, mag ik aannemen dat u maandelijks ten minste de helft van uw loon afstaat aan etenswaren voor Ethiopië.
Daarenboven mag ik ook aannemen dat u enkel het stricte minimum eet dat u nodig heeft.
Ook koopt u natuurlijk geen kadootjes voor uw kinderen, neefjes, nichtjes en andere familileden en vrienden.
U viert ook natuurlijk geen Kerstmis met een goedgevulde tafel en drank in overvloed.
Elk vakantiegeld dat u krijgt, geeft u natuurlijk aan een lowest-budget vlucht naar Ethiopië om daar de mensen te gaan kleden, voeden en onderwijzen.

En als u ondertussen in het buitenland bent hoeft u zicht niet aan de wet te houden, want u heeft de nationaliteit van die landen niet.
Enter is offline  
Oud 26 oktober 2006, 10:12   #112
freetraffic
Vreemdeling
 
freetraffic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Als u zo in zit met de arme Ethiopiërs die zo'n honger hebben, mag ik aannemen dat u maandelijks ten minste de helft van uw loon afstaat aan etenswaren voor Ethiopië.
Daarenboven mag ik ook aannemen dat u enkel het stricte minimum eet dat u nodig heeft.
Ook koopt u natuurlijk geen kadootjes voor uw kinderen, neefjes, nichtjes en andere familileden en vrienden.
U viert ook natuurlijk geen Kerstmis met een goedgevulde tafel en drank in overvloed.
Elk vakantiegeld dat u krijgt, geeft u natuurlijk aan een lowest-budget vlucht naar Ethiopië om daar de mensen te gaan kleden, voeden en onderwijzen.
Dat is het soort van vraag waar ik nooit een goed antwoord op kan geven: Ofwel zeg ik neen, en noemt u mij hypocriet, ofwel zeg ik ja, en noemt u mij een naieveling/zonderling/... en dus niet relevant.

Door de zaken voor te stellen zoals u doet, schijnt het alsof het niet meer dan logisch is enkel naar uzelf (en directe omgeving) te kijken, ongeacht of u de mogelijkheid heeft om meer te doen of niet.

In zekere zin kan men inderdaad argumenteren dat wij (= het Westen) schatplichtig zijn aan bepaalde vluchtelingen (bvb. in geval van Belgie, Congolese), maar dat betekent nog niet dat simplistische maatregelen als afgeven van loon (wat dus neerkomt op individuele ontwikkelingssamenwerking) een oplossing bieden.

Ik pleit er wel voor vluchtelingen op een menswaardige manier te behandelen (inderdaad, antwerpen heeft een schepen voor dierenwelzijn, maar niet voor vluchtelingen), en hen minstens de KANS te geven op een eerlijke manier vooruit te komen. En ik heb er geen probleem mee als mijn belastingsgeld daarvoor gebruikt wordt. Liever zo dan dat het gaat naar deur-aan-deur controles, illegalenjachten, honderdduizend veiligheidscamera's, ...

Dat is een realistisch engagement dat Belgie op zichzelf zou kunnen aangaan, en is dus veel concreter dan wazige statements (niet door u, voor zover ik weet) dat de oplossing "ginder achter" moet gezocht worden...

Citaat:
En als u ondertussen in het buitenland bent hoeft u zicht niet aan de wet te houden, want u heeft de nationaliteit van die landen niet.
Ik bedoelde uiteraard niet dat de wetten van een land op zich onbetekenend moeten zijn voor een vreemdeling, maar stelde gewoon aan de kaak dat het toch wel frappant is dat een land wetten kan hebben die aan de mensenrechten (die nochtans universeel zouden moeten zijn) voorbij gaan. Vergeet niet dat in Straatsburg al verscheidene staten veroordeeld zijn (o.a. Belgie nog, recentelijk ivm Tabitha) wegens schending van de mensenrechten, ondanks het feit dat de lokale wetten niet geschonden waren.
__________________
If we cannot live so as to be happy, let us at least live so as to deserve it
-- Immanuel Hermann Fichte
freetraffic is offline  
Oud 26 oktober 2006, 11:33   #113
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Mij maakt het niet uit wie er zetelt.
Ik ben niet voor het voortrekken van allochtonen en ook niet van autochtonen.
Iedereen moet evenveel recht krijgen op alles.
Dus als je eigenlijk verkozen bent voor iets moet je het recht krijgen die functie uit te oefenen.
Ik heb gewoon een beetje leedvermaak bij het feit dat SPA nu zelf allochtonen gaat discrimineren
Om schepen te zijn van een stad als Antwerpen moet je eerst enige ervaring opgebouwd hebben in de politiek en bewezen hebben dat je deze job aankan. Ik vind dat heel verstandig en normaal want het is toch een hele verantwoordelijkheid, vooral als de oppositie staat te loeren naar de geringste fout die je onvermijdelijk zal begaan.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 26 oktober 2006 om 11:34.
labyrinth is offline  
Oud 26 oktober 2006, 11:36   #114
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Dus als je eigenlijk verkozen bent voor iets moet je het recht krijgen die functie uit te oefenen.
Er werden dan ook gemeenteraadsleden verkozen (geen schepenen). En alle verkozenen hebben het recht die functie uit te oefenen.
Edina is offline  
Oud 26 oktober 2006, 11:42   #115
humble
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Locatie: Kempen
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er staan nochtans wel allochtonen op de VB-lijsten. Aischa Van Zele in Lokeren bv....
Aischa van Zele is een beter Vlaming dan vele in de SP CD&NV en VLD, hij staat voor de waarden en normen die ook wij verdedigen, hij staat helemaal niet voor een degradatie en afbouw van ons waardebestel.
Ik zie Aischa dus zeker niet als een allochtoon, of u moet doelen op zijn gebruind uiterlijk nu dan ben ik ook een allochtoon.
Nogmaals indien Aischa de nodige stemmen haalt dan heeft hij het recht deze te verzilveren, en ik zal dat mede door dik en dun verdedigen.

Wij zijn zo beginselvast dat we ons niet inlaten met excuustruusen, die we aanzoeken niet om hun kwaliteiten maar om hun stemmenopbrengst.
humble is offline  
Oud 26 oktober 2006, 11:43   #116
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Schreeuwen om gelijke kansen voor Allochtonen en daarna hen de toegang tot een schepenambt ontzeggen is natuurlijk wel zeer geloofwaardig.

Het valt me toch op dat aan rode kant de argumenten niet toestromen om deze situatie te verdedigen.

Volgens mij is niet iedereen in het rode kamp het eens met hun god.

Wat de "steun" van het VB voor Allochtone schepenen betreft: Dit zal een tweeledige betekenis hebben.
1) Hopen dat die schepenen dan een fout maken
2) De situatie aan de kaak stellen, want eigenlijk kan dit toch ook niet

Wat het aantal voorkeurstemmen betreft:
De media kon niet zwijgen over het grote aantal voorkeurstemmen voor P.J. Maar als het nu om de voorkeurstemmen voor Allochtonen en een mogelijk schepenambt gaat, zwijgen de heren media in alle talen.

En dat noemt men dan objectiviteit.

Voor alle duidelijkheid: Ik heb niet voor het VB gestemd, lokaal of provinciaal. Ik wil er alleen op wijzen dat de "gevestigde" partijen blijkbaar zo arrogant zijn dat ze denken met alles weg te komen.

Op naar overwinning 14.
Maar waar is het probleem. De allochtonen zetelen toch in de gemeenteraad. Daar zullen ze hun standpunten kunnen voorleggen en verdedigen. Het zou toch te gek zijn moesten ze door positieve discriminatie dadelijk tot 'directeur' van bijvoorbeeld de haven benoemd worden. Gelijke kansen voor de allochtonen om zich te bewijzen maar wel starten als iedereen en je capaciteiten laten zien.
Voor het VB zal het ook nooit goed zijn........
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 26 oktober 2006, 12:08   #117
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Aischa van Zele is een beter Vlaming dan vele in de SP CD&NV en VLD, hij staat voor de waarden en normen die ook wij verdedigen, hij staat helemaal niet voor een degradatie en afbouw van ons waardebestel.
Ik zie Aischa dus zeker niet als een allochtoon, of u moet doelen op zijn gebruind uiterlijk nu dan ben ik ook een allochtoon.
Nogmaals indien Aischa de nodige stemmen haalt dan heeft hij het recht deze te verzilveren, en ik zal dat mede door dik en dun verdedigen.

Wij zijn zo beginselvast dat we ons niet inlaten met excuustruusen, die we aanzoeken niet om hun kwaliteiten maar om hun stemmenopbrengst.
LOL!!! Aisha is een vrouw!!!

En nogmaals: er is geen enkele verkozene van allochtone afkomst die geen gemeenteraadslid mag worden hé.
Edina is offline  
Oud 26 oktober 2006, 15:09   #118
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
A wel zeg dan eens waar alles van tevoren beklonken was...
Janssens heeft zelf gezegd dat zijn schepenambten al vast stonden, en dat de uitslag van de verkiezingen (aantal voorkeurstemmen met name) daar niets aan ging veranderen.

Citaat:
ik had het gedacht dat er daar zo'n reacties gingen op komen dat het zo vlug zo gaan; en zelfs daar wordt het positieve niet van ingezien.
Ik snap niet dat iets wat je van kilometers ver ziet afkomen, toejuicht als "een positief signaal" of iets dergelijks.

Citaat:
En dat er een schepen is van dierenwelzijn kan ik alleen maar toejuichen!
Dat dacht ik al.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 26 oktober 2006, 15:11   #119
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Er is helemaal geen schepen van dierenwelzijn. Luc Bungeneers, die schepen van financiën was en blijft, krijgt er gewoon de bevoegdheid dierenwelzijn bij. Het is wel een vreemde combinatie, maar soit.
Je moet blijkbaar al een merkwaardige goesting hebben om spijkers op laag water te zoeken, zolang je het maar met me oneens bent, of zo...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 26 oktober 2006, 15:17   #120
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Toch even de feiten.
Degene die u geeft zijn correct, maar U vergeet er natuurlijk nog een paar, zoals daar zijn het aantal allochtone gemeenteraadsleden bij de SPA, en het "positieve discriminatiebeleid" dat door de SPA wordt uitgedragen.

Soit, ik begrijp de beslissing van Janssens, maar juich ze niet toe zoals sommige anderen. Het zou de SPA "sieren" als ze "hun geld stopten waar hun mond zit" (een anglicisme van jewelste ).
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be