Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2006, 15:19   #121
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Komaan hé,je gaat niet zeggen dat daar geen reukje aan was .
De vele controles die er de laaste tijd (en dan nog juist voor de kiezingen) gebeuren diende om de mensen de indruk te geven dat er opgespoord werd
Ook stadswachten worden georganiseerd door de stad zelf en die dienen ook om indrukken bij mensen te creëren (het veiligheidsgevoel dat de stad U kan bieden hé)
Op mijn bus in landelijk gebied controleren ze ook hoor. En daar zitten niet zo veel illegalen op ....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 oktober 2006, 15:20   #122
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Wat mij opvalt is dat de bevoegdheden al verdeeld zijn (het belangrijkste eerst he) en dat er nog geen programma is (al schiet het op zeggen ze)...

tja postjes zijn nu eenmaal belangrijker dan beleid he...
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 oktober 2006, 15:23   #123
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Alsof iedereen op de bus of tram met een abonnement rijdt! Je kan even goed een geldig ticket of een afgestempelde lijnkaart hebben en dan zie ik niet in waarom er ook nog eens identiteitskaarten woden gevraagd als het om een controle op zwartrijden gaat. Maw het was helemaal geen controle op zwartrijden en de bedoeling was wel degelijk om illegalen op te sporen. Die mochten dan in het putje van de winter uren in een onverwarmde bus zitten tot de controle was afgelopen.
Djeezes toch... wat een onmensen. en wie voerde deze controles uit ? Het VB ???? Wablief die zijn toch niet aan de macht ... ?
Was het in opdracht van Patrick voor de vrienden .... ??
Wat ne vuile racist. En dan zijn der die nog blij zijn dat die burgemeester mag blijven..... RACISTEN !!!!!
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 oktober 2006, 15:29   #124
freetraffic
Vreemdeling
 
freetraffic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Op mijn bus in landelijk gebied controleren ze ook hoor. En daar zitten niet zo veel illegalen op ....
Men controleert overal, maar meestal volstaat het als je bvb. een geldig ticket op zak hebt dat je van de chauffeur hebt gekocht.
Zo ook in Antwerpen, behalve als je een donkere huidskleur hebt, want dan vraagt men desondanks toch nog je paspoort, al heeft dat op dat moment niks meer met zwartrijden te maken, want het ticket bewijst dat je betaald hebt...
__________________
If we cannot live so as to be happy, let us at least live so as to deserve it
-- Immanuel Hermann Fichte
freetraffic is offline  
Oud 26 oktober 2006, 15:33   #125
freetraffic
Vreemdeling
 
freetraffic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Djeezes toch... wat een onmensen. en wie voerde deze controles uit ? Het VB ???? Wablief die zijn toch niet aan de macht ... ?
Was het in opdracht van Patrick voor de vrienden .... ??
Wat ne vuile racist. En dan zijn der die nog blij zijn dat die burgemeester mag blijven..... RACISTEN !!!!!
Dat zijn zaken die federaal beslist worden. Patrick Dewael bijvoorbeeld heeft wel wat in de pap te brokken als het over illegalen gaat. Het kan natuurlijk allemaal niet openlijk gebeuren, want de prioriteiten van de Antwerpse politie (waarvan Janssens baas is) omvatten geen illegalenkwesties (deze prioriteiten worden om de x aantal jaar vastgelegd). Het is niet toegelaten acties op te zetten met doelen die niet prioritair zijn. Vandaar dat het via controles op de Lijn moest gebeuren, of via "inbraakpreventie", waarbij men dan in het Centraal Station officieel gaat speuren naar "woningbraak", terwijl men in praktijk gewoon weerom de papieren controleert van al wie er buitenlands uitziet...
__________________
If we cannot live so as to be happy, let us at least live so as to deserve it
-- Immanuel Hermann Fichte
freetraffic is offline  
Oud 26 oktober 2006, 15:46   #126
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Je moet blijkbaar al een merkwaardige goesting hebben om spijkers op laag water te zoeken, zolang je het maar met me oneens bent, of zo...
???
Edina is offline  
Oud 26 oktober 2006, 15:53   #127
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Degene die u geeft zijn correct, maar U vergeet er natuurlijk nog een paar, zoals daar zijn het aantal allochtone gemeenteraadsleden bij de SPA, en het "positieve discriminatiebeleid" dat door de SPA wordt uitgedragen.
Ik vergeet helemaal niemand. Nogmaals: alle verkozenen krijgen hun zitje in de gemeenteraad (dus ook alle verkozenen van allochtone afkomst).

Indien je de schepenambten zou laten bepalen door het aantal voorkeurstemmen was er welgeteld 1 verkozene van allochtone afkomst (Fauzaya Talhaoui) die daarvoor in aanmerking kwam. Zij kreeg geen schepenambt, net zoals 3 verkozenen van autochtone afkomst die meer voorkeurstemmen hadden dan andere dat niet kregen.
Edina is offline  
Oud 26 oktober 2006, 16:06   #128
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freetraffic Bekijk bericht
Dat zijn zaken die federaal beslist worden. Patrick Dewael bijvoorbeeld heeft wel wat in de pap te brokken als het over illegalen gaat. Het kan natuurlijk allemaal niet openlijk gebeuren, want de prioriteiten van de Antwerpse politie (waarvan Janssens baas is) omvatten geen illegalenkwesties (deze prioriteiten worden om de x aantal jaar vastgelegd). Het is niet toegelaten acties op te zetten met doelen die niet prioritair zijn. Vandaar dat het via controles op de Lijn moest gebeuren, of via "inbraakpreventie", waarbij men dan in het Centraal Station officieel gaat speuren naar "woningbraak", terwijl men in praktijk gewoon weerom de papieren controleert van al wie er buitenlands uitziet...
Dus stel dat er vanaf morgen elke dag homo's in elkaar geslagen worden dan kan men daar niets aan doen omdat zulke actie niet prioritair zouden zijn... schoon bestuur is dat... als je gelijk hebt...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 oktober 2006, 16:06   #129
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Wat mij opvalt is dat de bevoegdheden al verdeeld zijn (het belangrijkste eerst he) en dat er nog geen programma is (al schiet het op zeggen ze)...

tja postjes zijn nu eenmaal belangrijker dan beleid he...
Ik citeer mezelf maar, want er is blijkbaar niemand die zich daar aan stoort.....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 oktober 2006, 16:34   #130
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Op mijn bus in landelijk gebied controleren ze ook hoor. En daar zitten niet zo veel illegalen op ....
Het ging(of gaat)dan ook over Antwerpen hé
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 26 oktober 2006 om 16:36.
duveltje382 is offline  
Oud 26 oktober 2006, 16:50   #131
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=3498
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 26 oktober 2006, 17:11   #132
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Excuse me ik ging ervan uit dat ge die chichi madam ook hebt buitengekeken (vooroordelen he )


Vergeef me als ik fout ben maar werkt u bij zo'n confex winkel vergelijkbaar met de krak? (ik probeer me een beeld te vormen van uw situatie) Ooit kwam ik in een aldi en ik snap niet dat die zaken nog klanten hebben. Ik dacht dat een supermarkt een supermarkt was maar bij zo'n zaken wordt de klant gewoon als vuil behandeld. Ik heb daar gewoon mijn aankopen achtergelaten vanwege de klantonvriendelijkheid. Roepen naar de klanten en zo! Schandalig!

Maar als ik zo uw post lees weet u best wat de problemen zijn van uw klanten waaruit ik moet besluiten dat het servicegehalte laag is in uw zaak. Ik geef u een voorbeeld : stel dat u een winkel hebt met veel gehandicapte klanten, gaat u dan slechtgezind zijn op de klanten omdat ze met hun rolstoel niet over de trappen geraken van uw winkel of laat u een ingang bouwen voor rolstoelklanten?

U zou eerder kwaad moeten zijn op de oen die bakken in uw zaak laat zetten dan degene die kijken wat er in bakken ligt.


ik ben zelfstandige en heb totaal geen contact met mijn klanten (ik ken mezelf)
Als u meer service wilt gaat ge naar een winkel waar ze service geven en betaal je daar ook voor.
Bobke is offline  
Oud 26 oktober 2006, 17:15   #133
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Dat ze haar werk goed wil doen snap ik en geloof ik maar ze heeft intussen ook al de verantwoordelijken vernoemd maar nog niet aansprakelijk gesteld.

De gemakkelijkste weg is de klant te beschuldigen natuurlijk.
De kant is in dat geval ook verantwoordelijk.
Of bent u er ook zo eentje dat met vuile voeten gaat lopen waar men juist gekuist heeft?
Ze worden er voor betaald hé
Bobke is offline  
Oud 26 oktober 2006, 17:54   #134
humble
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Locatie: Kempen
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
LOL!!! Aisha is een vrouw!!!

En nogmaals: er is geen enkele verkozene van allochtone afkomst die geen gemeenteraadslid mag worden hé.
zij/zij/haar/zij voor de rest is alles ok.

Jaja geef de "zwartjes" maar een sp-a! lollie en hou ze zoet zodat jullie ze volgende keer nog eens kunnen misbruiken.

In hun eigen cultuur worden die vrouwen al als ondergeschikt aanzien en hier misbruiken de pc bendes ze nog eens maar dan moreel en psychologisch.

Door de omvang van haar voorkeurstemmen verdiende ze een schepenambt.

Laatst gewijzigd door humble : 26 oktober 2006 om 17:55.
humble is offline  
Oud 26 oktober 2006, 17:58   #135
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Toch wel straf, niemand van links schreeuwt om allochtone schepenen, maar het VB wil perse dat ze zetelen. Qua geloofwaardigheid kan het tippen aan FDW die hoofddoeken op zijn lijst uitnodigde en plein public.
Je moet me ook geen woorden in de mond leggen he.
Van mij mag iedereen schepen worden.
Ik wou vooral aankaarten dat SPA in mijn ogen een niet zo eerlijk spel speelt.
Ik zeg niet dat ze MOETEN zetelen, ik zeg dat SPA zelf gaat discrimineren.
Dat is wel nog altijd iets anders
__________________
We hebben twee partijen:
Het Vlaams Belang enerzijds of De Regenboogpartij
anderzijds.

Veerle23 is offline  
Oud 26 oktober 2006, 18:05   #136
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Och manne nie zevere we hebben ons postje, goebetaald veur de volgende 6 jaar te pakke, en een programma.....pppffffffff was da veur iets....

das iets van veur de verkiezinge he...
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 oktober 2006, 18:15   #137
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Jaja geef de "zwartjes" maar een sp-a! lollie en hou ze zoet zodat jullie ze volgende keer nog eens kunnen misbruiken.
Wie is "jullie". Ik ben allerminst een SPa-er. Van "misbruik" is er in ieder geval geen sprake, aangezien er voor de verkiezingen afspraken werden gemaakt en iedereen daar toen blijkbaar meer akkoord was.

Citaat:
In hun eigen cultuur worden die vrouwen al als ondergeschikt aanzien en hier misbruiken de pc bendes ze nog eens maar dan moreel en psychologisch.
Zo ondergeschikt dat de vrouwelijke kandidaten van allochtone afkomst veel meer stemmen haalden dan de mannelijke kandidaten van allochtone afkomst (terwijl er evenveel kandidaten van allochtone afkomst van beide geslachten waren). En die stemmen dankten ze toch allemaal aan nieuwe belgen en vreemdelingen, was het niet? Blijkbaar vinden zij vrouwen dus alvast bekwamer voor politiek dan autochtonen.

Citaat:
Door de omvang van haar voorkeurstemmen verdiende ze een schepenambt.
Ik veronderstel dat je hier Fauzaya Talhaoui bedoelt? Voor Kathleen van Brempt, Maya Detiège en Bart De Wever gold hetzelfde, maar ook zij kregen geen schepenambt. Heb ik jou daar al horen over klagen? Zijn zij ook misbruikt?
Edina is offline  
Oud 26 oktober 2006, 18:41   #138
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Schreeuwen om gelijke kansen voor Allochtonen en daarna hen de toegang tot een schepenambt ontzeggen is natuurlijk wel zeer geloofwaardig.

Het valt me toch op dat aan rode kant de argumenten niet toestromen om deze situatie te verdedigen.

Volgens mij is niet iedereen in het rode kamp het eens met hun god.

Wat de "steun" van het VB voor Allochtone schepenen betreft: Dit zal een tweeledige betekenis hebben.
1) Hopen dat die schepenen dan een fout maken
2) De situatie aan de kaak stellen, want eigenlijk kan dit toch ook niet

Wat een lulkoek, ik wil geen allochtoon in het gemeentebestuur omdat het een allochtoon is. Wat is da nu weer voor zever, maya detiege had ook een hoog aantal voorkeursstemmen en daar moeft niemand over? Waarom omdat het een blanke vrouw is? Het zou andere koek zijn als er meer schepenen kwamen en de allochtonen toch uit de boot zouden vallen.

Ik snap helemaal niet wat er fout is dat degene met de meeste voorkeursstemmen burgemeester wordt en zelf zijn ploeg samenstelt?! Waarom moet er een allochtoon in omdat het stadsbestuur op zijn bek zou gaan? Djeezes jullie hebben het goed voor met Antwerpen. Slecht bestuur is het enige wat jullie intresseert ofwa? 't gaat te goed in Antwerpen dus moet er voor gezorgd worden dat het bergaf zou gaan? Ahja tis nen allochtoon. Weeral dat racistische trekje dat de afkomst belangrijker is dan het kunnen van de persoon zelf? Het blijft duidelijk waarom het VB zo'n bittere pil heeft moeten slikken. Het draait bij het VB totaal niet om een goedbestuurde stad.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 26 oktober 2006, 18:45   #139
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
En je kar in het midden van de winkel laten staan ?
Je hebt niety alles netjes terug geplaatst?

Hatelijkheden speien over anderen die hun auto fout parkeren of hem 1 minuut te lang laten staan, iemand zonder redenen beschuldigen van klantonvriendelijkheid kan ook maar u mag alles. dixit "Ik heb het over de discipline en respect post waarop hij reageert"
Klein burgerlijk egoïstisch hypocriet mensje.
Tuurlijk in het midden van die winkel laten staan. Respect moet je verdienen en dat krijg je niet door je klanten af te snauwen. Vermits ze daar geen service kennen, moet ik die als klant ook niet gaan verlenen.

En u sprekt over respect maar sluit uw post af met een belediging? Blijkbaar bent u zelf niet vies van wat hypocrisie.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 26 oktober 2006, 18:48   #140
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Dat is nu het verschil tussen "rechts" en links;
Rechts engageerd zich en respecteerd zijn stelling.
Voor links, heiligen alle middelen om het doel te bereiken.

Het VB is tegen het stemrecht voor allochtonen en zet er dus geen op zijn lijst.

Als het VB allochtonen op de kieslijsten zet zullen die een gelijke kansen krijgen als anderen als ze de erkenning krijgen van de bevolking.
De vlaamse partijleden krijgen al geen gelijke kansen wat verwacht je dat een allochtoon bij die partij gelijke kansen zou krijgen.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be