Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2013, 20:43   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard Sommige kranten blokletterden ... buitenlandse artsen/verpleegkundigen

Citaat:
Steeds meer buitenlandse artsen zijn aan de slag in ons land: tussen 2007 en eind 2010 steeg hun aantal met de helft, van 2.401 tot 3.652. Onder meer de toename van Franse(+42%) en Nederlandse(+31%) dokters valt op, al is de opmars van de Roemeense artsen nog straffer: van 120 in 2007 tot 665 in 2011n of maal 5. Ook het aantal Griekse medici nam in die periode fors toe, van 95 naar 204. Hetzelfde geld voor buitenlandse verpleegkundigen: ook zij vinden almaar vaker de weg naar ons land. De percentages zijn vergelijkbaar. Zo nam het aantal Fransmannen toe met 40% het aantal Nederlandse met 26% en het aantal Roemeense met bijna 450% (van 111 tot 497). Wie in het ziekenhuis belandt, heeft ook een grotere kans dat hij/zij verzorgd wordt door een Congolese (van 17 tot 85), Libanese (6 tot 108) of Poolse (11 tot 127) verpleegkundigen.
(bron: De Nieuwe Gazet)

Deze ook ...

Wil ik met het openen van dit topic niet gelijk met stenen beginnen gooien en van het idee uitgaan dat die mensen allemaal wel deftig gediplomeerden zijn als arts of verpleegkundige ...

Langs de andere kant vraag ik mij dan weer af, onze studenten zijn te dom voor zo een functie of vergis ik mij nu zodanig dat het zelfs op de schaal van Richter merkbaar was.

Ik hoop dat ik nooit moet opgenomen worden! (hoop doet leven!!)

Ik heb gezegd.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 maart 2013 om 20:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 21:00   #2
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Probleem is wel de taal. Leg maar eens uit wat je voelt aan een "vreemde" dokter.
Ik lag onlangs in het ziekenhuis en kreeg meer buitenlandse dokters te zien dan Belgische!!

Waarom is er in België een numerus clausus en moeten er dan vreemde dokters naar hier komen???
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 22:19   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Probleem is wel de taal. Leg maar eens uit wat je voelt aan een "vreemde" dokter.
Ik lag onlangs in het ziekenhuis en kreeg meer buitenlandse dokters te zien dan Belgische!!

Waarom is er in België een numerus clausus en moeten er dan vreemde dokters naar hier komen???
In een doorgaanse medische faculteit in Roemenië moet je eveneens een bewijs voorleggen dat je zware biologie en/of chemie in het middelbaar hebt gevolgd. Voordeel is wel dat je er in het Engels of het Frans heel je opleiding kunt volgen, zodat je de medische terminologie volledig onder de knie hebt en ook daarnaast een aardig mondje kunt spreken.

Als ik dus een Roemeense dokter zou zijn, zou ik al niet te lang hoeven te twijfelen om bijvoorbeeld op Brussel te mikken om een lekkere carrière uit te bouwen en 5 tot 10 keer meer te verdienen dan in Roemenië zelf.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 10:25   #4
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Een patiënt zou in zijn eigen taal moeten kunnen verzorgd worden, althans in zijn eigen land. Daar ging mijn interventie over. Als de dokter niet eens begrijpt wat je voelt, hoe kan je dan optimaal worden verzorgd?
Die dokter mag tien talen spreken,als hij/zij jouw taal niet spreekt , is dat een probleem!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 12:12   #5
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Een patiënt zou in zijn eigen taal moeten kunnen verzorgd worden, althans in zijn eigen land. Daar ging mijn interventie over. Als de dokter niet eens begrijpt wat je voelt, hoe kan je dan optimaal worden verzorgd?
Die dokter mag tien talen spreken,als hij/zij jouw taal niet spreekt , is dat een probleem!!
Indien geen arts uit eigen streek dan liever geen verzorging of operatie.
Hoe kleinzielig kan je zijn zeg!!!
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 20:43   #6
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
(bron: De Nieuwe Gazet)

Deze ook ...

Wil ik met het openen van dit topic niet gelijk met stenen beginnen gooien en van het idee uitgaan dat die mensen allemaal wel deftig gediplomeerden zijn als arts of verpleegkundige ...

Langs de andere kant vraag ik mij dan weer af, onze studenten zijn te dom voor zo een functie of vergis ik mij nu zodanig dat het zelfs op de schaal van Richter merkbaar was.

Ik hoop dat ik nooit moet opgenomen worden! (hoop doet leven!!)

Ik heb gezegd.
Mijn echtgenote is een verpleegkundige en bij haar in het ziekenhuis zijn er dus ook van die pseudo-verpleegkundigen aan de slag, die hun patiënten amper verstaan....jongens jongens. Ik hoop ook dat ik nooit voor iets ernstig opgenomen moet worden.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be