Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2019, 21:23   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ze gaan er toch een hele hoop maken.
Nope.

En maken helpt niet als niemand ze koopt.

Geef eens de aantallen per jaar. 1 miljoen ofzo?
Een bronnetje heb je toch? Of is het weer je natte duim?

Ik zal een bron geven van de grootste autoconstructeur, Toyota:

Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai#Production

In January 2015, it was announced that production of the Mirai fuel cell vehicle would increase from 700 units in 2015 to approximately 2,000 in 2016 and 3,000 in 2017.
Een hele hoop.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 november 2019 om 21:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 21:33   #22
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Een kg H2 is 14 euro en je rijdt er 100 km mee, de wagens kunnen 5 kg tanken.

Degenen die geloven in waterstof als brandstof die concurrent is met batterij/electriciteit weten niet waar ze over spreken. Electrolyse, compressie, liquifactie, opslag....kost allemaal veel energie, dure onderdelen, hebben een bepaald risico en prijs. En uw fuel cell aan boord kost ook pakken geld, dus het kostenvoordeel tov batterij is er niet.

20 kWh elentrik is het equivalent van 5 euro indien van het net, nougabollen indien van uw panelen. Zoals de meeste Belgen die zulke wagen overwegen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 22:52   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is geen bron dat de Tesla Superchargers hun stroom van fossiele oorsprong krijgen.

Probeer nog eens.
Toch wel .
Maar het gaat er hem over dat tesla en co wagens aan het maken zijn die gaan opladen bij de fabrieken en olie bedrijven die de opladers beheren.

Tesla en co heeft een onuitputtelijke kassastroom gecreëerd voor zijn concurrenten.

Dat zal de ironie van het lot wel zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 november 2019 om 22:53.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 22:54   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een kg H2 is 14 euro en je rijdt er 100 km mee, de wagens kunnen 5 kg tanken.

Degenen die geloven in waterstof als brandstof die concurrent is met batterij/electriciteit weten niet waar ze over spreken. Electrolyse, compressie, liquifactie, opslag....kost allemaal veel energie, dure onderdelen, hebben een bepaald risico en prijs. En uw fuel cell aan boord kost ook pakken geld, dus het kostenvoordeel tov batterij is er niet.

20 kWh elentrik is het equivalent van 5 euro indien van het net, nougabollen indien van uw panelen. Zoals de meeste Belgen die zulke wagen overwegen....
Ze zullen geen miljarden pompen in iets dat nutteloos is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 22:59   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nope.

En maken helpt niet als niemand ze koopt.

Geef eens de aantallen per jaar. 1 miljoen ofzo?
Een bronnetje heb je toch? Of is het weer je natte duim?

Ik zal een bron geven van de grootste autoconstructeur, Toyota:


Een hele hoop.
BMW liet al horen ...23 modellen.

Om te starten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 23:05   #26
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

BMW wordt de nieuwe betamax....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 23:07   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Toch wel .
Maar het gaat er hem over dat tesla en co wagens aan het maken zijn die gaan opladen bij de fabrieken en olie bedrijven die de opladers beheren.

Tesla en co heeft een onuitputtelijke kassastroom gecreëerd voor zijn concurrenten.

Dat zal de ironie van het lot wel zijn.
Uw onzin lees ik niet.

Ik heb gevraagd naar de bron waar we eerder over bezig waren, het laden bij de superchargers van Tesla.

Elke EV meer is een fossiele zuipbak minder.

En Superchargers van Tesla maken van het eerste uur al contracten met leveranciers van groene of klimaatneutrale stroom. Dat kan ik aantonen met een paar links.

En jij kunt vooral duim zuigen, je begrijpt blijkbaar je eigen links niet.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 november 2019 om 23:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 23:09   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
BMW liet al horen ...23 modellen.
Om te starten.
Electrische autos, geen brandstofcelautos op H2.

Ik zal het voor jou plakken via het laatste nieuws, jouw favoriete gazet:

Citaat:
https://www.hln.be/auto/dit-weten-we...2021~ad9ac494/

Volgend jaar al brengt BMW een 100% elektrische variant van de BMW X3 op de markt, maar achter de schermen wordt ook gewerkt aan een Duitse speelkameraad voor de Tesla Model 3 en de Polestar 2. In afwachting van het definitieve productiemodel hebben we al een aantal technische details te pakken van die elektrische BMW i4, die momenteel zijn laatste testrondjes draait in het Hoge Noorden.

Net als alle Duitse autobouwers is ook BMW vol overgave op de trein der elektrificatie gesprongen. Tegen 2023 wil BMW maar liefst 23 geëlektrificeerde (lees: plug-in hybride en 100% elektrische) modellen in zijn gamma hebben, waarvan er 12 een volledig elektrische aandrijflijn zullen hebben. De in de loop van 2020 verwachte BMW iX3 wordt tot de belangrijkste roergangers gerekend, al volgen niet veel later ook een iNEXT-vlaggenschip en een i4-vierdeurscoupé, die een flink deel van de verkoop voor zijn rekening zal moeten nemen.
Gesnopen?
23 = 12 BEV + 11 PHEV. NUL brandstofcelwagens of FCEV

Laatst gewijzigd door Micele : 21 november 2019 om 23:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 23:10   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als ik die bedrijvengroep zie, gaan ze gewoon H2 maken uit aardgas, en is er nougabollen milieuwinst kwa CO2.

Je reinste bedrog.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 23:41   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Uw onzin lees ik niet.

Ik heb gevraagd naar de bron waar we eerder over bezig waren, het laden bij de superchargers van Tesla.

Elke EV meer is een fossiele zuipbak minder.

En Superchargers van Tesla maken van het eerste uur al contracten met leveranciers van groene of klimaatneutrale stroom. Dat kan ik aantonen met een paar links.

En jij kunt vooral duim zuigen, je begrijpt blijkbaar je eigen links niet.
Iedereen kan een contract laten maken voor groene stroom.

Dat is nog nooit nergens groen geweest .
Of zie jij afzonderlijke netwerkkabel naar windmolens lopen die van daaruit distributie doen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 23:47   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

10 september 2019

BMW zet meer in op waterstof. Het merk toont hun visie met een omgebouwde X5, oftewel de BMW i Hydrogen NEXT.

Vanaf 2022.

En in 2025 een gans gamma.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 23:49   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ik die bedrijvengroep zie, gaan ze gewoon H2 maken uit aardgas, en is er nougabollen milieuwinst kwa CO2.

Je reinste bedrog.
Geen idee hoe ze het maken.
Maar ze gaan het wel doen.
Al aangegeven op Davos.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 23:50   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ik die bedrijvengroep zie, gaan ze gewoon H2 maken uit aardgas, en is er nougabollen milieuwinst kwa CO2.

Je reinste bedrog.
H2 voor bussen en vrachtwagens, Daimler doet namelijk mee.

Mercedes heeft er lang geleden (2003) 37 gemaakt, wslk liggen die nu op het kerkhof of in de Elbe , want de laatste waren maar tot zomer 2010 in gebruik in Hamburg.

Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Merced...zellen-Version

Brennstoffzellen-Version

Als O 530 BZ wurden in den Jahren 2002 und 2003 vornehmlich im Rahmen des von der Europäischen Union finanzierten CUTE-Projektes 37 mit Brennstoffzellen betriebene Citaro hergestellt, die einem zwei, teilweise auch drei Jahre andauernden Praxistest unterzogen wurden. Bis Sommer 2010 waren noch einige Busse, auch aus ursprünglich anderen Städten, bei der HHA in Hamburg im Einsatz.
Nu begint Daimler opnieuw met enkele prototypes:
https://www.mercedes-benz.com/de/inn...en-mobilitaet/

SUV Mercedes GLC "F-CELL":
https://www.mercedes-benz.com/de/fah...ue-glc-f-cell/



met flopgarantie lol, hun EV EQC op dezelfde ICE basis GLC zal veel beter verkopen, alhoewel wslk ook een flop...

F-CELL


EQC
Citaat:

https://thelastdriverlicenseholder.c...-mercedes-eqc/

Everything That’s Wrong With The Mercedes EQC
ICE

Laatst gewijzigd door Micele : 21 november 2019 om 23:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 23:59   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Consortium
Ook een belangrijke vooruitgang is dat de waterstofproducenten zich verenigd hebben in een wereldwijd consortium. Hun enige doel is om gezamenlijk de productie en distributie van waterstofauto’s te bespoedigen. Onder die partners bevinden zich de grootste autofabrikanten ter wereld, zoals Audi, BMW, Daimler, GM, Honda, Hyundai, Great Wall Motor (de grootste bouwer van Chinese SUV's) en Toyota, maar ook toeleveranciers als Bosch en Air Liquide, de Franse multinational die in Zaventem het enige Belgische waterstoftankstation uitbaat. Vlaanderen ambieert twintig stations tegen 2020.

De grote voordelen van waterstof zijn dat je niet blijft zitten met enorme hoeveelheden afgedankte accu’s en dat je niet anderhalf uur koffie hoeft te drinken om je accu’s bij te laden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 00:01   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De grote voordelen van waterstof zijn dat je niet blijft zitten met enorme hoeveelheden afgedankte accu’s en dat je niet anderhalf uur koffie hoeft te drinken om je accu’s bij te laden.
leugenaar.

Betaalt uw leugenlobby goed?

Laatst gewijzigd door Micele : 22 november 2019 om 00:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 00:01   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Investeer maar niet teveel meer in accu's

Het is zõ ouderwets.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 00:03   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Investeer maar niet teveel meer in accu's

Het is zõ ouderwets.
LEUGENAAR.

Brandstofcellen zijn zelfs ouder als moderne batterijpacks.

Citaat:
Auf dem Weg zum praktikablen Brennstoffzellen-Straßenfahrzeug

Das 1979 gegründete kanadische Unternehmen Ballard Power Systems forschte seit 1983 an Brennstoffzellen, zunächst unterstützt vom kanadischen Verteidigungsministerium.[25] Bis 1986 wurde ein leistungsstarker Zellstapel mit zwölf Zellen gebaut. 1993 wurde ein erster Demonstrations-Brennstoffzellenbus fertiggestellt.[25] Ebenfalls 1993 unterzeichneten Daimler-Benz und Ballard einen Vertrag zur Entwicklung von Straßenfahrzeugen. Daraufhin stellte Daimler 1994 den NECAR 1 vor (New Electric Car), der auf dem Transporter Mercedes-Benz MB 100 basierte.

Methanolreformer im Mercedes-Benz NECAR 3

1996 folgte der NECAR 2, ebenfalls ein Transporter, diesmal ein umgerüsteter Mercedes-Benz W 638. Dieser bot Platz für sechs Passagiere und hatte eine Reichweite von 250 km.[26] 1997 kauften Daimler-Benz 25 % der Anteile an Ballard, Ford weitere 15 %.[25] Außerdem wurde 1997 der NECAR 3 vorgestellt, eine modifizierte Mercedes-Benz A-Klasse mit einer Höchstgeschwindigkeit von 120 km/h. Die Brennstoffzellen wurden wie die vorhergehenden mit Wasserstoff betrieben, der aber während der Fahrt in einem Methanol-Reformer erzeugt wurde. Der NECAR 4 von 1999, der mit flüssigem Wasserstoff betankt wurde, hatte schon eine Reichweite von 450 Kilometern.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 november 2019 om 00:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 00:04   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
leugenaar.

Betaalt uw leugenlobby goed?
Nee hoor.

70.000 euro
Hyundai is al langer ambassadeur van de waterstofauto. Het Zuid-Koreaanse merk debuteerde een aantal jaar geleden met een aangepaste versie van de ix35 (de FCEV-uitvoering) en komt nu met een zelfstandig model: de Nexo. Dit illustreert dat Hyundai veel vertrouwen heeft in de waterstoftechniek. Het voornemen is om duizenden exemplaren van de Nexo te gaan verkopen. Ook ons land staat op het lijstje met afzetmarkten. Wat de Nexo gaat kosten, is nog niet exact bekend, maar reken op een kleine 70.000 euro. Daarmee ligt de waterstofauto buiten het bereik van de meeste particulieren, maar via een leaseconstructie kunnen de daadwerkelijke kosten meevallen. De levensduur van de brandstofcel van de Nexo is in vergelijking met het exemplaar in de ix35 FCEV namelijk verdubbeld naar 10 jaar. Dat moet voor een realistische inruilwaarde kunnen zorgen.

Unieke vormgeving
De Nexo heeft een actieradius van 800 kilometer en beschikt over een unieke styling. Het model is een SUV in de categorie van de Audi Q5 en oogt hoogwaardig en stijlvol. Hyundai heeft voor de Nexo een compleet nieuw onderstel ontworpen, waardoor de waterstoftanks efficiënt in de wagenbodem kunnen worden opgeborgen. Het ruimteaanbod is beslist goed: ook voor lange volwassenen is er achterin voldoende hoofd- en beenruimte en de kofferbak is met 471 liter groot genoeg voor de meeste gebruiksdoeleinden. Ondanks dat de Nexo bijna 2.000 kilo weegt, sprint de auto dankzij de 184 pk sterke elektromotor van 0-100 km/u in 9,7 seconden.


_____
En subiet volgetankt he.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 00:06   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nee hoor.

70.000 euro
Hyundai is al langer ambassadeur van de waterstofauto. Het Zuid-Koreaanse merk debuteerde een aantal jaar geleden met een aangepaste versie van de ix35 (de FCEV-uitvoering) en komt nu met een zelfstandig model: de Nexo. Dit illustreert dat Hyundai veel vertrouwen heeft in de waterstoftechniek. Het voornemen is om duizenden exemplaren van de Nexo te gaan verkopen. Ook ons land staat op het lijstje met afzetmarkten. Wat de Nexo gaat kosten, is nog niet exact bekend, maar reken op een kleine 70.000 euro. Daarmee ligt de waterstofauto buiten het bereik van de meeste particulieren, maar via een leaseconstructie kunnen de daadwerkelijke kosten meevallen. De levensduur van de brandstofcel van de Nexo is in vergelijking met het exemplaar in de ix35 FCEV namelijk verdubbeld naar 10 jaar. Dat moet voor een realistische inruilwaarde kunnen zorgen.

Unieke vormgeving
De Nexo heeft een actieradius van 800 kilometer en beschikt over een unieke styling. Het model is een SUV in de categorie van de Audi Q5 en oogt hoogwaardig en stijlvol. Hyundai heeft voor de Nexo een compleet nieuw onderstel ontworpen, waardoor de waterstoftanks efficiënt in de wagenbodem kunnen worden opgeborgen. Het ruimteaanbod is beslist goed: ook voor lange volwassenen is er achterin voldoende hoofd- en beenruimte en de kofferbak is met 471 liter groot genoeg voor de meeste gebruiksdoeleinden. Ondanks dat de Nexo bijna 2.000 kilo weegt, sprint de auto dankzij de 184 pk sterke elektromotor van 0-100 km/u in 9,7 seconden.


_____
En subiet volgetankt he.
Rommel, geen mens koopt het.

Nog geen 500 in Duitsland op 4 jaar.

ADAC heeft die Nexo getest, vergeet die foldertjes maar:

https://www.adac.de/der-adac/motorwe...-hyundai-nexo/

Laatst gewijzigd door Micele : 22 november 2019 om 00:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 00:07   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Alle merken gaan het doen.

Afijn de serieuze.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be