Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 januari 2007, 19:51   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Stenengooiers...

STENENGOOIERS

In De Standaard van afgelopen weekend las ik met veel afschuw ,,Nu zijn we genoeg gestraft''. De Beringse Turkse jongeren, die het Anne Frank Huis bezochten naar aanleiding van hun stenengegooi, vinden namelijk dat ze hun lesje nu wel hebben geleerd. Alhoewel de Turkse jongeren de aanwezige media listig kunnen paaien met: ,,We hebben veel bijgeleerd'', en ,,Ik wist niet dat de vervolging voor de joden zoveel betekende'', nestelen ze zich alweer in hun vertrouwde slachtofferrol: ,,De media waren evengoed fout''. En over de reden van hun daad: ,,We hebben geen jeugdcafé'', ,,We vervelen ons dood''.,,Maar is verveling dan een reden om leeftijdsgenoten te lijf te gaan?'' Vraagt een brave journalist aan een van hen. ,,Nee. Maar een van die jongens was naar mij aan het wijzen. En dat in mijn wijk. Waarom was dat nodig? Daarom zijn we boos geworden''. Het bevestigt alleen wat ik ondervind als ik per fiets de Turnhoutsebaan (Borgerhout) doorkruis: als ik het in mijn hoofd haal om te wijzen of een blik te werpen in de richting van een 'gezellig' groepje allochtonen, kan ik maar beter maken dat ik wegkom.

uit de Standaard – lezersbrieven 090107


Maar weer eens een steentje in de multicul-kikkerpoel gooien...
Als je sommige commentaren van pro-multicullers mocht geleven ging het eigenlijk maar weer om een kwajongensstreek waar vooral niet teveel aandacht moest aan geschonken worden, nietwaar... Integendeel, we moesten bijna met bewondering kijken naar deze jongens, die met minister en al, toch o zo netjes op bezoek gingen naar het holocaust-museum. En uiteraard “wisten ze van niets”, want op school leer je toch maar niets, nietwaar. Vooral als je er niets uitvoert en ook daar klaar staat met buitensporige agressiviteit als een leraar ook maar durft een opmerking maken dat het nieuwe herrenvolk niet zint.

Feit is, zoals die “eenzame fietser” het zo goed aanvoelt: in de praktijk blijft alles zoal het was: in bepaalde wijken blijven bendes ongure figuren de plak zwaaien “in hun wijk”, waar gespuis zichzelf reeds heer en meester noemt.
We moeten ons niet laten in slaap wiegen en “blauwe bloempjes wijsmaken” door bepaalde multicul-hypocrieten die elke vorm van negatieve commentaar te lijf gaan met “racisten”, “nazi’s” enz De ongewenste, nefaste en opgedrongen multicul blijft als een tijdbom naast ons tikken.

Een verzuurde burger, zo herken ik mezelf niet. Maar zoals zovele mensen gaat mijn bloeddruk ietsje naar boven als ik lees of hoor of zie waarvoor ons belastingsgeld dienen moet: het opvangen en verder kweken van al diegenen die van onze “welvaartsstaat” komen leven alsof het een nieuw soort geboorterecht is, en die in plaats van zich te laten opslorpen in onze maatschappij, er samen met ons verder aan te bouwen en onze levenswijze aan te nemen zich gedragen alsof wij ons aan hen moeten aanpassen en alles aanvaarden wat in hun kraam past. Voeg daarbij nog de manier waarop velen zich misdragen. De omgekeerde wereld dus...

Als dat de multiculdroom van sommigen is, neen, dank U!

Laatst gewijzigd door andev : 9 januari 2007 om 19:54.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 22:07   #2
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard

Dit sluit nu éénmaal aan bij het 'diversiteitsbeleid hé' d.w.z. dat de autochtone bevolking maar de mond moet houden, opdat de diverse (175)buitenlandse culturen (hoe oerconservatief deze soms ook moge wezen) kunnen gedeien ten koste van de vrijheden van de autochtone bevolking.
In sommige Antwerpse scholen slaagt men er zelfs niet meer in om les te geven over de jodenvervolging en holocaust, omdat de leraar dan wordt uitgejouwd....vandaar de 'onwetendheid' (?) erover.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 23:08   #3
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Maar een van die jongens was naar mij aan het wijzen. En dat in mijn wijk. Waarom was dat nodig? Daarom zijn we boos geworden
Mijn wijk?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 03:54   #4
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht

Mijn wijk?

hahahaha, shit, als ge da concept nie snapt stel ik voor dat ge u gewoon terugtrekt in uw kleinburgerlijke villa wijk, sukkels!
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 15:25   #5
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

De Hasseltse procureur vindt het zelfs heel normaal dat de meerderjarigen in de groep dezelfde straf krijgen als de minderjarigen. Op de vraag van een verslaggever van VRT-radio hieromtrent stelde hij dat een meerderjarige van om en rond de 18 - 19 jaar niet te vergelijken was met een meerderjarige dertiger.
Het burgerlijk wetboek (art 488) zegt helemaal niets over zo'n verschil.
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 15:29   #6
tomcpp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2007
Berichten: 843
Standaard

Ja, maar het is heel racistisch om moslims te veroordelen voor culturele islamitische daden (zoals bijvoorbeeld massamoord of pedofilie of vrouwen afslaan)
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 15:42   #7
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Ja, maar het is heel racistisch om moslims te veroordelen voor culturele islamitische daden (zoals bijvoorbeeld massamoord of pedofilie of vrouwen afslaan)
Het stenengooien in Beringen was mss een onderdeel van de intifada.
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 15:52   #8
tomcpp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2007
Berichten: 843
Standaard

Zoals Abou Jahjah zei :

“De rellen in Parijs zijn druppeltjes vergeleken met de stortvloed die nog gaat komen. Er komt een antwerpse intifada.“
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 10:50   #9
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard

Turkse jongeren uit Beringen : uit de hand gelopen

Hoever is het relativisme in onze cultuur gekomen? Luister naar volgend ongelooflijk verhaal. Een federaal minister trekt een dagje van zijn (drukbezet?) agenda uit om een aantal Turkse jongeren op het rechte pad te brengen door een bezoek te brengen aan het Anne Frank museum in Amsterdam. De Beringse jongeren worden van antisemitisme beschuldigd na hun mislukte moordpoging op Joodse jongeren die in Beringen te gast waren. (Mag Hans Van Temssche ook mee? Hij kan er ook iets leren!)

De politiek correcte lezer zal wel geschokt zijn over mijn gebruik van het woord "moordpoging". Ik ben des te meer geschokt dat men een regelrechte poging tot moord (afgaande op de grootte van de stenen, waarvan foto's gepubliceerd zijn in DS) verdraait tot antisemitisme hetgeen een opiniedelict is, en dan zelfs degradeert tot een uit de hand gelopen woordenwisseling (nota bene door een medewerker van de minister). Het zou in elk geval een primeur zijn in Europa dat chassidische jongeren verbaal of ander geweld gebruiken tegen wie dan ook. Als klap op de vuurpijl vindt de minister dat "de Beringse jongeren niet moeten gestigmatiseerd worden, maar aangemoedigd tot tolerant gedrag."

Over het trauma dat de joodse jongeren opgedaan hebben geen woord! Ik ben benieuwd of de Turkse jongeren onder de indruk zullen zijn van hun straf die bestaat uit 30 uren gemeenschapsdienst, een uitstapje naar Amsterdam (betaald door wie?), het vergoeden van de schade en waarschijnlijk ook een verontschuldiging. Persoonlijk vind ik dat een MOORDPOGING van om het even wie tegen om het even wie minstens een aantal maanden gevangenisstraf verdient, hetgeen misschien meer indruk zal maken, of moeten de plaatsen in de gevangenis gereserveerd worden voor werkgevers die de economie doen draaien maar die spijtig genoeg discrimeren? Stel je voor dat Filip Dewinter een uitstapje organiseert naar Beringen en tijdens het vrijdaggebed kasseistenen door de ruiten van de moskee gooit. Filip en zijn kornuiten gaan recht de bak in, en maar goed ook. Of trekt Guy Verhofstadt samen met Filip en zijn club naar Anne Frank om hen tot betere gedachten te brengen?

Misschien zou de minister eens moeten nagaan waardoor het intolerant gedrag van moslims tegenover Joden komt. Wat wordt er gepreekt in de moskee in Beringen? Is er een programma om de mensen tot verdraagzaamheid tegenover andersgelovigen op te roepen als tegengewicht tegen de "hate speech" in de Koran en de Hadith (overleveringen van de Profeet)? Hoe kunnen de volgelingen van een godsdienst die iedereen tolerant "droomt" mensen van andere godsdiensten haten? Zou het kunnen dat de moslims de uitspraken en orders van de profeet Mohamed volgen? Hier is alvast als opwarmertje een uitspraak van de beminde profeet die voor ALLE sunnieten als authentiek aanvaard wordt: "Abu Huraira heeft gerapporteerd dat de boodschapper van Allah (vrede zij met hem) gezegd heeft: Het laatste uur zal niet komen tot de moslims vechten tegen de Joden en de moslims hen doden totdat de Joden zich verstoppen achter een steen of een boom en de steen of de boom zegt: Moslim, er zit een Jood achter mij (verstopt); kom en dood hem; maar de boom Gharqad zou niets zeggen, aangezien dit een boom van de Joden is. (Uit Sahih Muslim Boek 41, Nummer 6985). Stof tot nadenken en discussie voor misschien een volgend forum!
DS maandag 08 januari
Jan Janssen
(Jan Jansssen is een uitgetreden moslim die schrijft onder een pseudoniem, gezien hij zich dient te beveiligen tegen de 'eigen gemeenschap', die 'afvalligheid' bestraft)

Laatst gewijzigd door Neptunus : 11 januari 2007 om 10:54.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 14:33   #10
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Turkse jongeren uit Beringen : uit de hand gelopen

Hoever is het relativisme in onze cultuur gekomen? Luister naar volgend ongelooflijk verhaal. Een federaal minister trekt een dagje van zijn (drukbezet?) agenda uit om een aantal Turkse jongeren op het rechte pad te brengen door een bezoek te brengen aan het Anne Frank museum in Amsterdam. De Beringse jongeren worden van antisemitisme beschuldigd na hun mislukte moordpoging op Joodse jongeren die in Beringen te gast waren. (Mag Hans Van Temssche ook mee? Hij kan er ook iets leren!)

De politiek correcte lezer zal wel geschokt zijn over mijn gebruik van het woord "moordpoging". Ik ben des te meer geschokt dat men een regelrechte poging tot moord (afgaande op de grootte van de stenen, waarvan foto's gepubliceerd zijn in DS) verdraait tot antisemitisme hetgeen een opiniedelict is, en dan zelfs degradeert tot een uit de hand gelopen woordenwisseling (nota bene door een medewerker van de minister). Het zou in elk geval een primeur zijn in Europa dat chassidische jongeren verbaal of ander geweld gebruiken tegen wie dan ook. Als klap op de vuurpijl vindt de minister dat "de Beringse jongeren niet moeten gestigmatiseerd worden, maar aangemoedigd tot tolerant gedrag."

Over het trauma dat de joodse jongeren opgedaan hebben geen woord! Ik ben benieuwd of de Turkse jongeren onder de indruk zullen zijn van hun straf die bestaat uit 30 uren gemeenschapsdienst, een uitstapje naar Amsterdam (betaald door wie?), het vergoeden van de schade en waarschijnlijk ook een verontschuldiging. Persoonlijk vind ik dat een MOORDPOGING van om het even wie tegen om het even wie minstens een aantal maanden gevangenisstraf verdient, hetgeen misschien meer indruk zal maken, of moeten de plaatsen in de gevangenis gereserveerd worden voor werkgevers die de economie doen draaien maar die spijtig genoeg discrimeren? Stel je voor dat Filip Dewinter een uitstapje organiseert naar Beringen en tijdens het vrijdaggebed kasseistenen door de ruiten van de moskee gooit. Filip en zijn kornuiten gaan recht de bak in, en maar goed ook. Of trekt Guy Verhofstadt samen met Filip en zijn club naar Anne Frank om hen tot betere gedachten te brengen?

Misschien zou de minister eens moeten nagaan waardoor het intolerant gedrag van moslims tegenover Joden komt. Wat wordt er gepreekt in de moskee in Beringen? Is er een programma om de mensen tot verdraagzaamheid tegenover andersgelovigen op te roepen als tegengewicht tegen de "hate speech" in de Koran en de Hadith (overleveringen van de Profeet)? Hoe kunnen de volgelingen van een godsdienst die iedereen tolerant "droomt" mensen van andere godsdiensten haten? Zou het kunnen dat de moslims de uitspraken en orders van de profeet Mohamed volgen? Hier is alvast als opwarmertje een uitspraak van de beminde profeet die voor ALLE sunnieten als authentiek aanvaard wordt: "Abu Huraira heeft gerapporteerd dat de boodschapper van Allah (vrede zij met hem) gezegd heeft: Het laatste uur zal niet komen tot de moslims vechten tegen de Joden en de moslims hen doden totdat de Joden zich verstoppen achter een steen of een boom en de steen of de boom zegt: Moslim, er zit een Jood achter mij (verstopt); kom en dood hem; maar de boom Gharqad zou niets zeggen, aangezien dit een boom van de Joden is. (Uit Sahih Muslim Boek 41, Nummer 6985). Stof tot nadenken en discussie voor misschien een volgend forum!
DS maandag 08 januari
Jan Janssen
(Jan Jansssen is een uitgetreden moslim die schrijft onder een pseudoniem, gezien hij zich dient te beveiligen tegen de 'eigen gemeenschap', die 'afvalligheid' bestraft)


Uit het clubblad van het vlaams blok??

Laatst gewijzigd door KrisKras : 11 januari 2007 om 14:33.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 16:41   #11
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Uit het clubblad van het vlaams blok??
Vanuit Kifkif, het CGKR en de koran zal het niet komen denk ik...
Klopt het wat er staat, of weet jij pertinent dat het leugens zijn?

Laatst gewijzigd door andev : 11 januari 2007 om 16:42.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 16:45   #12
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Vanuit Kifkif, het CGKR en de koran zal het niet komen denk ik...
Klopt het wat er staat, of weet jij pertinent dat het leugens zijn?

ik weet dat het opgeblazen is, zoals die dikkoppen van het vlaams blok graag alles opblazen wat een beetje met vreemdelingen te maken heeft.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 17:32   #13
tomcpp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2007
Berichten: 843
Standaard

Nee in de hadith staat enkel hetvolgende, ne keer of 30 geloof ik :

"die dag zullen zelfs de stenen roepen. oh moslim ! er zit een jood achter mij ! komt en vermoord hem"

eigenlijk wel raar ... dat staat er al 1400 jaar en nog weet jij er niet van.

de islam moet als racistische organisatie buiten de wet gesteld worden.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 17:37   #14
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

allé dan.


..bende wacko's (jullie)
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 17:46   #15
Chrilord
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 april 2005
Berichten: 389
Standaard

t'ja, wanneer de links-rode extemisten geen antwoord ,pof leugens meer in hun repertoire hebben, beginnen ze mùet modder te smijten.Nooit anders geweest...
__________________
ChRiLoRd
Chrilord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 17:49   #16
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
t'ja, wanneer de links-rode extemisten geen antwoord ,pof leugens meer in hun repertoire hebben, beginnen ze mùet modder te smijten.Nooit anders geweest...
oh, enne, ik heb schijt aan links en rechts gezeik, tis ma dat ge het weet!

Laatst gewijzigd door KrisKras : 11 januari 2007 om 17:50.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 17:54   #17
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Er staat DS 08/01, ik veronderstel uit 'De Standaard', toch niet het partijkrantje van het VB, dacht ik.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 18:49   #18
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Vanuit Kifkif, het CGKR en de koran zal het niet komen denk ik...
Klopt het wat er staat, of weet jij pertinent dat het leugens zijn?
Lezen is moeilijk er staat DS 8 januari. DS = De Standaard.
Die moet je toch is lezen, is centrum rechts met linkse trekjes soms. Goed tegengewicht op de linkse VRT.

Stuk komt trouwens uit Opinie en analyse 2de pagina volgens mij. 2de pagina is meestal duiding van iemand die niks met de krant te maken heeft en ergens kritiek of duiding op wilt geven. Spijtig dat de persoon die het geschreven er niet bijstaat.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 21:29   #19
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Vanuit Kifkif, het CGKR en de koran zal het niet komen denk ik...
Klopt het wat er staat, of weet jij pertinent dat het leugens zijn?

Deze lezersbrief verscheen op de website van de Standaard en is nu nog na te lezen.
Jan Janssen is een uitgetreden moslim die schrijft onder een pseudoniem, om veiligheidsredenen, aangezien afvalligheid verboden is.
In Antwerpen komt trouwens regelmatig een groepje afvallige moslims samen IN HET GEHEIM. Hun familie, kennissen en omgeving mag niet weten dat ze de islam hebben verlaten....op straf van....

Laatst gewijzigd door Neptunus : 11 januari 2007 om 21:37.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 21:39   #20
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Deze lezersbrief verscheen op de website van de Standaard en is nu nog na te lezen.
Jan Janssen is een uitgetreden moslim die schrijft onder een pseudoniem, om veiligheidsredenen, aangezien afvalligheid verboden is.
In Antwerpen komt trouwens regelmatig een groepje afvallige moslims samen IN HET GEHEIM. Hun familie, kennissen en omgeving mag niet weten dat ze de islam hebben verlaten....op straf van....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Jan Janssen
(Jan Jansssen is een uitgetreden moslim die schrijft onder een pseudoniem, gezien hij zich dient te beveiligen tegen de 'eigen gemeenschap', die 'afvalligheid' bestraft)
Volgens Laya kan dit niet? Layaaaaaa.....
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 11 januari 2007 om 21:42.
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be