Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 december 2007, 09:06   #1
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard Agente doodgeschoten, twee zwaargewonden in Beerse

Citaat:
Agente doodgeschoten na autodiefstal

di 04/12/07 - In Lot, bij Beersel, is vannacht een politieagente doodgeschoten bij een confrontatie na een autodiefstal.

Een andere agent werd ook geraakt en is in kritieke toestand afgevoerd naar het ziekenhuis. De autodief of -dieven sloegen rond 3 uur 's nachts toe in de Beerselsestraat.

De eigenaar van de auto wilde de diefstal verhinderen en kreeg drie kogels in zijn lichaam. Hij is wel buiten levensgevaar.

De politiepatrouille was snel ter plaatse, maar werd meteen onder vuur genomen. Een pas afgestudeerde vrouwelijke agente was op slag dood, haar mannelijke collega is zwaargewond.

"De agenten hadden zelfs geen tijd om uit te stappen", zegt burgemeester Hugo Casaer (CD&V - foto). "Ze hebben plichtsgetrouw hun werk gedaan, maar ze hebben geen kans gekregen. De agente is het leven ontnomen aan het begin van haar loopbaan."

De autodieven zijn gevlucht met de gestolen auto. Het voertuig werd al teruggevonden in de buurt van Charleroi.

Het parket is ter plaatse en heeft het centrum van de gemeente afgesloten.
(Bron: VRTnieuws)

Verschrikkelijk.



Mijn medeleven.


(PS: In de titel moet het "Beersel" zijn, waarvoor mijn excuses.)

Laatst gewijzigd door lombas : 4 december 2007 om 09:07.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 09:09   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
(Bron: VRTnieuws)

Verschrikkelijk.



Mijn medeleven.


(PS: In de titel moet het "Beersel" zijn, waarvoor mijn excuses.)
Dus weer allochtonen hé (VRT zonder nationaliteit)
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 09:14   #3
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
(PS: In de titel moet het "Beersel" zijn, waarvoor mijn excuses.)
Lot, meerbepaald.

Het slachtoffer is een jong meisje, net afgestudeerd en in dienst. Ik deel je condoleances, dit is een afschuwelijke misdaad.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 09:16   #4
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Ik vraag me trouwens af hoe het mogelijk is dat agenten in de buurt van Brussel 's nachts zonder kogelvrije vest op stap mogen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 09:19   #5
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik ben er echt van aangedaan. Dat is gewoon gruwelijk.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 09:34   #6
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Ik vraag me af waarom men nog actiefilms moeten bekijken, als de actie overal rondom ons echt gebeurd.

Het is erg, maar compleet begrijpelijk. Dat uitschot mag onze straten domineren, want de politie mag niet als eerste een wapen grijpen, enkel als het te laat is. Eigen schuld, dikke bult! Ze hadden die dieven rustig hun job moeten laten doen en er hun neus niet moeten in steken.

Hoe erg het ook is, ik vrees dat we ons moeten harden. Dit is de toekomst: open grenzen, meer importrucht en meer dode agenten. Het voorbeeld in Frankrijk leert ons dat ik mak, te tolerant Europa het perect mogelijk is om agenten te beschieten.

Sorry, maar eigenlijk heeft onze overheid deze agente evengoed vermoord als die autodieven. Bedankt lakse regering die iedereen maar voor racist verslijt als men het probleem aankaart! Kijk in eigen boezem!
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 09:45   #7
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik vraag me trouwens af hoe het mogelijk is dat agenten in de buurt van Brussel 's nachts zonder kogelvrije vest op stap mogen.
Beersel is al wel aan de buitenkant van Brussel en het zal wel een gewone patrouille geweest zijn die in de buurt was.

Maar het schijnt (ik zeg het voor wat het is) dat home- en carjacking steeds agressiever worden. En dan kan het me eerlijk gezegd niet schelen welk kleur vel iemand heeft, hier is maar een woord voor: 'h�*ngen'.

Bij deze ook mijn medeleven.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 09:47   #8
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik vraag me trouwens af hoe het mogelijk is dat agenten in de buurt van Brussel 's nachts zonder kogelvrije vest op stap mogen.
Dat komt doordat onze poco regeringen enkel denken dat wie het gevaar ziet, paranoia is. Die lieverdjes gaan echt niets doen, dus is er geen reden tot overdreven maatregelen. Daarnaast kost een kogelvrije vest gemakkelijke 350 euro en blijkbaar moet men bezuinigen.

Het is echt verwonderlijk dat het zo lang geduurd heeft dat er nog eens een agent neergeschoten wordt, na die pipo die een machinegeweer leegschoot op een politiewagen met dodelijk gevolg, enkele jaren geleden. Volgens de rechter was het toen wettige zelfverdediging en hij is uiteindelijk veroordeeld voor de overval waarvan hij op de vlucht was. Blijkbaar mag de politie "beroepsmisdadigers" niet aanpakken.

Goed: eindelijk vergelding voor de manier waarop het blauwe krapuul met burgers omspringt. Die agressieve, blauwe bende die op gewelddadige manier optreedt tegen vredelievende betogers, mag eens krijgen wat het verdient. Mijn respect heeft de poltie al lang niet meer, zeker niet nadat ze zelf een oude man in zijn appartement hebben doodgeschoten.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 09:50   #9
ynneb
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 11 november 2006
Berichten: 379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik vraag me trouwens af hoe het mogelijk is dat agenten in de buurt van Brussel 's nachts zonder kogelvrije vest op stap mogen.
Zelfs een kevlar kogelvrije vest beschermt enkel tegen standaard pistool of revolvermunitie, niet tegen "oorlogsmunitie" of "doorborende munitie" (zoals 5,7x28) uit de wapens waarmee gangsters steeds vaker zijn uitgerust.

En een vest met extra stalen trauma platen is voor de doorsnee agent veel te zwaar om te dragen, laat staan dat je er een inbreker mee moet achtervolgen ... Een level4 vest - dwz bescherming tegen doorborende munitie - weegt minstens 9 kg (bovenop het gewicht van het vuurwapen+munitie, de boeien, de zender, ... die de agent reeds meesleurt).

En zelfs met zulk een vest blijft bv het hoofd,nek en opening onder armen een kwetsbaar doelwit.
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 09:51   #10
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
Zelfs een kevlar kogelvrije vest beschermt enkel tegen standaard pistool of revolvermunitie, niet tegen "oorlogsmunitie" of "doorborende munitie" (zoals 5,7x28) uit de wapens waarmee gangsters steeds vaker zijn uitgerust.

En een vest met extra stalen trauma platen is voor de doorsnee agent veel te zwaar om te dragen, laat staan dat je er een inbreker mee moet achtervolgen ... Een level4 vest - dwz bescherming tegen doorborende munitie - weegt minstens 9 kg (bovenop het gewicht van het vuurwapen+munitie, de boeien, de zender, ... die de agent reeds meesleurt).

En zelfs met zulk een vest blijft bv het hoofd,nek en opening onder armen een kwetsbaar doelwit.
Klopt, en men kan zelfs doodbloeden van een schotwonde in arm of been.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 09:54   #11
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben er echt van aangedaan. Dat is gewoon gruwelijk.
Is ook wel zo,maar toen met die treinbestuurder
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 09:55   #12
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

In ieder geval: een politiedodende crimineel geniet mijn sympathie absoluut niet, maar de lakse justitiële diensten van die land ook niet. Alleen maakt die eerste met één actie meer duidelijk, dan alle betogingen in ons land samen.

Ik denk dat met al dat politiek correct gedoe onze samenleving zeker niet veiliger gaat worden. Welkom in de far west.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 10:00   #13
Marc Spandel
Burger
 
Marc Spandel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 141
Standaard

Nu bestaat zelf het grote gevaar dat de andere politieagenten uit grote schrik, de eerstvolgende maanden zélf vlugger zullen gaan schieten op alles wat beweegt en/of verdacht lijkt.

Ik weet één ding zeker, en dat is dat deze neergeschoten agenten tenminste snél gereageerd hebben op een oproep, en niet zoals veelal het geval blijkt even blijven hangen in de hoop dat het 'gevaar' voor hen geweken is.

Deze agenten verdienen een decoratie voor moed!
Spijtig dat het post mortem moet gebeuren...

Innige deelneming aan de nabestaanden.
__________________
Vrije meningsuiting is een mensenrecht !
Marc Spandel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 10:05   #14
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Spandel Bekijk bericht
Nu bestaat zelf het grote gevaar dat de andere politieagenten uit grote schrik, de eerstvolgende maanden zélf vlugger zullen gaan schieten op alles wat beweegt en/of verdacht lijkt.
Hier in België: uitgesloten. Ze zullen eerder nog lakser worden, want als ze dat durven, weten ze wat de mogelijk sancties zijn.

Citaat:
Ik weet één ding zeker, en dat is dat deze neergeschoten agenten tenminste snél gereageerd hebben op een oproep, en niet zoals veelal het geval blijkt even blijven hangen in de hoop dat het 'gevaar' voor hen geweken is.
Ik denk dat het eerder toeval is. Meestal komen agenten pas een dag na de feiten in vele gevallen. Een buurvrouw belde eens de 101 en pas 3 dagen later stond er een agent aan haar deur, toen het misdrijf met alle sporen al opgeruimd was.
Ik vermoed dat deze agenten juist pech hadden op het verkeerde moment op de juiste plaats te zijn.

Citaat:
Deze agenten verdienen een decoratie voor moed!
Spijtig dat het post mortem moet gebeuren...

Innige deelneming aan de nabestaanden.
Ik denk dat men dat geld voor die medailles beter in iets anders investeerd, zoals veiligheid. Dat zou een betere en gepastere maatregel zijn, dan een stuk ornament voor nabestaanden, dat gewoon niets of niemand terug brengt.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 10:05   #15
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
In ieder geval: een politiedodende crimineel geniet mijn sympathie absoluut niet, maar de lakse justitiële diensten van die land ook niet. Alleen maakt die eerste met één actie meer duidelijk, dan alle betogingen in ons land samen.

Ik denk dat met al dat politiek correct gedoe onze samenleving zeker niet veiliger gaat worden. Welkom in de far west.
de man die in Aalst twee agenten doodschoot kwam een jaar of twee geleden vrij, hij heeft 12 jaar gezeten. 12 jaar voor de moord op twee agenten!
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 10:07   #16
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
de man die in Aalst twee agenten doodschoot kwam een jaar of twee geleden vrij, hij heeft 12 jaar gezeten. 12 jaar voor de moord op twee agenten!
Wel, wat ik daarnet zei: agenten zijn makkelijke schietschijven. HVT heeft ook twee mensen doodgeschoten en die komt er minder goed vanaf.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 10:12   #17
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dus weer allochtonen hé (VRT zonder nationaliteit)
Ze droegen immers een bivakmuts waarop "allochtoon" was genaaid. Altijd handig...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 10:14   #18
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Ze droegen immers een bivakmuts waarop "allochtoon" was genaaid. Altijd handig...


Nu even ernstig: moest dat inderdaad zo zijn dat de daders allochtonen waren en de politie zou de kans gekregen hebben om één van hen neer te schieten, zou het dan geen racisme zijn?
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 10:17   #19
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

flik worden, het houdt nu eenmaal risico's in.
als ze verpleegster was geworden leefde ze nog.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 10:20   #20
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
flik worden, het houdt nu eenmaal risico's in.
als ze verpleegster was geworden leefde ze nog.
Dan was de eigenaar van de wagen doodgeschoten. OK voor jou?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be