Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2022, 20:02   #121
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Ik ben nu een maand of zo chips aan het vreten tussendoor bij energetische activiteiten.
En die sinds een week wat beginnen hamsteren ook, daar ze een half jaar meegaan.
Vandaag de eerste prijsverhoging ervan in Colruyt: 0.59 naar 0.60.
Ole.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 10:47   #122
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik ben nu een maand of zo chips aan het vreten tussendoor bij energetische activiteiten.
En die sinds een week wat beginnen hamsteren ook, daar ze een half jaar meegaan.
Vandaag de eerste prijsverhoging ervan in Colruyt: 0.59 naar 0.60.
Ole.
Als je contant betaalt betaal je sowieso 0.60 ipv 0.59 voor dat zakske chips.
Das wel goeiekoop. Een liter naft kost bijna 4 keer zoveel.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 11:17   #123
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als je contant betaalt betaal je sowieso 0.60 ipv 0.59 voor dat zakske chips.
Das wel goeiekoop. Een liter naft kost bijna 4 keer zoveel.
Buiten dat dit (indien waar) super ongezond is en uw lichaam naar de kloten helpt. Dat zal een veel meer kosten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 20:42   #124
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als je contant betaalt betaal je sowieso 0.60 ipv 0.59 voor dat zakske chips.
Das wel goeiekoop. Een liter naft kost bijna 4 keer zoveel.
Sinds die afrondingen op 5 cent kies ik mijn kopen zo dat het afronden in mijn voordeel is. Ik heb bij mijn geld een stukje karton met de sommen van 2 3 4 enz stuks. Maar door die almaar prijsverhogingen werd het teveel bazar om nog bij te houden.
Maar nu in Colruyt heb ik een ander systeem bedacht, sets van combinaties producten die ik dagelijks koop. Bvb 1 brood en 2 zakken chips, of omgekeerd. Combinaties met kaas, maar lastiger omdat dat in tegenstelling tot Aldi volgens gewicht is, ze zijn precies verpakt (dichtbij 500 gram) maar 1 cent meer of min komt vaak voor en je weet dat pas aan kassa, en dat gooit natuurlijk roet in het eten bij dat afronden. Ik poog dus de kaas wat apart te kopen.
Vroeger at ik elke dag een paar kilo appels, vooral als het warm is, maar sinds de economische sabotages in 2020 verdubbelde de prijs lange tijd, pas laat vorig jaar zag ik terug 80 cent in de paar kleine vreemdelingenwinkelkes die ik daarvoor ontdekte, véél goedkoper dan zelfs supermarkten. Ik heb ze in 2018 nog 0.49 geweten.
Ik heb dus lange tijden gehad van geen fruit, terwijl ik af en toe poolshoogte neem.
Sinds begin dit jaar terug 79 cent maar ben ze niet meer en masse beginnen kopen en chips in te plaats, omdat ze de dorst goed stillen maar de honger veel te kort.
Gisteren wel een grote zak gekocht, ze stonden in een promo in dat winkeltje, omdat ze er raar gerimpeld uitzagen, zoals vroeger renetten (boskoop) na maanden tijdens de winter in de garage. Geen idee hoe deze Jona's er nu ook zo uitzagen, nooit eerder gezien.
Maar vanbinnen niks aan. 2 kilo voor 1 euro, dat is een koopje, zodra ik eens plaats heb koop ik me nog zo een grote zak, als ze er nog zijn natuurlijk.
Ik gebruik het uitgespaarde geld dan om tweedehands spulletjes te kopen die een goede prijs hebben, als sparen in wat natura, vanalles.
Zo poog ik mezelf te kunnen behelpen, onafhankelijk te zijn van anderen, en dus vrij te zijn.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 20:47   #125
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Buiten dat dit (indien waar) super ongezond is en uw lichaam naar de kloten helpt. Dat zal een veel meer kosten.
Ik heb dat ook gedacht, maar de lijst ingredienten, soorten vetten enzo, wel, die is bijlange niet slecht.
33 gram vet met maar 3,4 verzadigd, zonnebloemolie.
37,8 gram koolhydraten, geen suiker, allicht zetmeel, de aardappelen dus.
4,2 gram suiker, weinig.
4 gram vezels
5,7 gram eiwitten
1,4 gram zou
Zo super ongezond is dat niet he.
Tijden zijn veranderd.
Vroeger (30+ jaar geleden toch) bakten ze die vetten, dierlijke ook.

Tot voor de chips, at ik dagelijks 2 pakken kaas, bijna 600 gram dus, liefst zo oud mogelijk maar die werd te duur dus steeds minder oud.
Dat is dierlijk vet he, en veel/al verzadigd.
WEL evenveel eiwit als vet. En voor dat eiwit eet ik het nog steeds, maar 150 gram dagelijks.

Ik had een acuut motief voor die chips: door mijn hyperactief leven verbruik ik nogal wat, en boterhammen volstonden dus niet, en meer eten = op mijn maag liggen en daardoor moe voelen. Ik kreeg steeds vaker momenten dat ik even zwart zag, net na een trap op, of gewoon van voorovergebogen of gebukt naar rechtop. Dat kon soms 5 sec duren. 1 keer op het werk bleef het duren, zag ik heldere fonkelende stipjes in een donkere waas en was ik dada.
Snachts, later op de nacht ook enkele keren, opstaan niks zien, en dan geen idee hoeveel later wakker worden en koud voelen.
Telkens als ik nu dus dat begin te merken, eet ik wat chips, en het gaat niet verder meer dan een paar seconden. savonds eet ik een hele zak, en dat doet me de nacht doorkomen zonder die bazar.
Het is nog niet lang dat ik dit probeer, maar het ziet er toch belovend uit.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 12 juli 2022 om 20:56.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2022, 10:32   #126
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
(...)
Vroeger at ik elke dag een paar kilo appels, vooral als het warm is, maar sinds de economische sabotages in 2020 verdubbelde de prijs lange tijd, pas laat vorig jaar zag ik terug 80 cent in de paar kleine vreemdelingenwinkelkes die ik daarvoor ontdekte, véél goedkoper dan zelfs supermarkten. Ik heb ze in 2018 nog 0.49 geweten.
Ik heb dus lange tijden gehad van geen fruit, terwijl ik af en toe poolshoogte neem.
Elke dag een paar kilo appels. Ge meent dat ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2022, 11:52   #127
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Elke dag een paar kilo appels. Ge meent dat ?
Op een dag eet ik ook wel +- een kg fruit maar dan verschillende soorten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2022, 20:06   #128
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Elke dag een paar kilo appels. Ge meent dat ?
Ja, op snikhete zomerdagen en zeer actief zelfs meer. Maar dat werd dus te kostelijk. Ik "drink" ze als het ware, water drinken doet overdrinken, een stevige vlaag transpireren, kletsnat, nog dorstiger, appels remmen dat af. Wel meer tijd maar met een hand vrij aan het stuur lukt dat heel goed onderweg.
Vroeger was de goudrenet de goedkoopste appel, die waren vaak reuzen van een halve kilo. Zo op een lastige hete dag, wel, daar knap je dus van op haha.

Vandaag iets ontdekt in Colruyt.
Al geen 3 dagen meer Boni brood te vinden daar, alsof de bakker met vakantie is en er lagen andere banket spullen in de rekken terwijl toch de prijs van het brood er nog aanhing. Ik heb mensen gisteren horen klagen erover, en er was een zwarte vrouw die koleirig een duurder brood pakte, in de machine sneed, om het dan zo gesneden in het rek uitgewaaierd te dumpen en achter te laten.
Vandaag had ik dus geen brood meer. Niks anders dan losse sneden kaas en de Boni paprika chips gegeten. En er lag weer geen brood. Aan de chips stond een man met een grote kar, compleet volgestapeld met hele dozen van zakken chips. Ie had quasi het hele rek van die chips leeggehaald, wel 12 dozen.
Ik besloot om eens te kijken wat ie kocht, en dat bleek "tortilla" chips te zijn, ook Boni, en verrassend, 0,59 euro zelfde gewicht.
De samenstelling was gezonder, wel minder energie.
Ik heb 6 zakken gekocht en daarjuist eens geproefd. Ze zijn "naturel" dus geen pikante peper / minder smakelijk, en wat taaier ook.
Zo een zak paprika eet ik soms achter elkaar op, dat lukt, deze tortilla, niet dus. Aan de helft van de zak, kreeg ik er geen verder binnen.
En best te lusten. Ook eens opgezocht, tortilla blijken "gezonde" chips.
Wel vooral maisolie en "maar" 20% zonnebloem, geen idee wat dat op vlak van gezond betekent.
Ze bewaren 3 maanden langer dan de Boni Paprika. Ook een plus.
Ik denk nu om dat onpraktisch en rap oud en kruimelend brood, de helft van de tijd op dat uur niet meer voorradig, te dumpen voor deze chips.
Zo zie je, eens rondkijken doet je opties ontdekken die je dacht er niet waren.

Heb veel jaren fout gedacht dat chips pure rommel waren. Maar tijden zijn zo te zien veranderd, er is natuurlijk nog rommel, maar er zijn dus ook gezonde.

Ik ga me ermee serieus vergemakkelijken. Je kunt ze hamsteren voor een half jaar en meer. Gedaan met alle dagen 2 broden te kopen (zoveel at ik) en voor tweekend en maandag soms 8 en meer in de kelder.
En soms moeten meer kopen en dus oud brood eten, om te vermijden dat bij volgende dag geen meer in rek, niks meer te hebben.
Ik heb een grote wasmand in de kelder gezet, en daar zitten de laatste gekochte chips. Om te helpen de oudste te vinden om eerst op te eten, bij een voorraad van weken / maand en later misschien nog langer.

Deze dagen heb ik wat braambessen tussendoor ook, ik weet zo wat struiken wat verborgen staan her en der in stad, en ze hangen nu vol.

Goedkoop leven eh.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2022, 19:50   #129
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Een detailke uit mijn dag, maar vermeldenswaardig omdat het me typeert.
In doorrijden zag ik ergens op het fietspad een hoop stengels rabarber liggen, met een blauw koordeke er tussen.
Waarschijnlijk een fietser geweest die naar de kleine Colruyt Spar ginds geweest was, en die op de terugweg uit zijn bagage vielen.
Ik dacht bij mezelf, als ik terugkeer ga ik maken dat ik dit stuk route opnieuw doe, en als ze er nog liggen pak ik ze mee.
3 uur later, ze lagen er nog, twee die hier en daar platgereden waren, de rest okee, en ik pakte ze mee.
Thuis smakelijk zuur en fris! Altijd graag gegeten maar werden ook te duur. Je mag er wel niet teveel van eten want oxaalzuur, teveel op te korte tijd geeft problemen. Alle dagen een stengel, 7 dagen lang.
Een illustratie van hoe ik opportunistisch bespaar.
LIVING ON THE EDGE!
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 18:45   #130
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

PRIJSDALING bij Colruyt.
Het Boni brood, van 0.85 terug naar 0.79, en geen aanduiding wegens promo concurrent.
Ter herinnering, voor nazi lockdown nr1 was het 0.72, tien jaar lang.
Iemand die weet wat het Molenhoeve brood bij Aldi nu kost?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 20:10   #131
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

... maar dan weer prijsstijging van boni kaas vandaag, was 4.94/kilo, nu 5.1x.
Het waren rare prijzen voorheen, zelfde kaas, een blok kostte meer / kg dan gesneden. Dat is nu omgekeerd geworden en ik heb voor de goedkoopte dus een blok gekocht, 5.08/kilo, 14 cent, 3% meer. Mijn spaargeld 3% minder mee te kopen, door de regimes die prijzen omhoog en rente omlaag jagen.
De halfoude kaas die ik kocht bi Aldi vroeger, 10 jaar lang, kostte 6.67/kilo, 4 jaar terug even 7.? geweest voor een halfjaar of zo en dan terug 6.67. Ik zit dus nog altijd goedkoper, maar was wel meer gerijpte kaas dus ik krijg nu meer water voor tgeld.
Wees maar gerust dat de klojos na de zomer weer 'aan de slag' gaan gaan met hun terreur. Daarom dat ik hamster, om de klooierij zoveel mogelijk te kunnen ontlopen. Chips zijn minder gezond dan brood en kaas maar tja, die laatste blijven geen maanden goed.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 20:15   #132
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
PRIJSDALING bij Colruyt.
Het Boni brood, van 0.85 terug naar 0.79, en geen aanduiding wegens promo concurrent.
Ter herinnering, voor nazi lockdown nr1 was het 0.72, tien jaar lang.
Iemand die weet wat het Molenhoeve brood bij Aldi nu kost?
Lap, vandaag alweer 0.85. Prijs is maar 3 weken 0.79 geweest.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2022, 19:29   #133
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Ik koop vooral Boni Tortilla natuur, en ook nog, 1 op 4 ongeveer, ander Colruyt huismerk paprika. Toen ik in juli begon met chips, kostten de paprikas en tortillas 0.59.
De paprika's gingen kort later naar 0.60, en sinds vandaag 0.632.
Mijn som aan de kassa klopte niet daardoor, dacht eerst ze hebben tortilla's ook naar 0.60 gedaan maar nee dus. Die paprika's zijn daarmee 7% duurder geworden. Had ik het geweten ik ging nog rap enkele dozen hebben gekocht. Dus nu nog enkel tortilla. 7% is serieuze stijging.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 19:51   #134
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

En van gisteren 0.632 voor een zak paprika chips 200 gram, vandaag 0.80.
Zo 1 zak chips kost daarmee nu bijna evenveel als hun brood van 800 gram (0.85 komende van 10+ jaar 0.79).
De tortilla's nog steeds 0.59 maar je ziet het zo afkomen dat als ze nieuwe stock gaan kopen, dat daar dito zal zijn. Direct een hele doos gekocht en de komende dagen herhaal ik dat zolang mogelijk.
Door de sabotage van de Westblok nazi's in de economie, eerst uitgelegd als virus, dan als Oekraine, en straks weer wat anders.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 19:09   #135
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Colruyt huismerk Everyday brood, voor 2020 10 jaar lang 0.72 geweest.
Sinds de Nazi's stokken in de wielen van de economie staken, prijs verhoogd tot 0.85, lange tijd zo geweest, vandaag patat 0.95 - meer dan 10% omhoog, mijn cash koopt nu 9 ipv 10 broden..De goedkoopste chips paprika waren 0.59 > 0.60 en sinds enkele weken 0.79. Je ziet dat die 0.80 van vorige maand, na weggeweest rap weer terug is, dus te verwachten als nooit meer goedkoper worden nu.
Enkel de tortilla chips hebben de prijs van toen nog. Je ziet zo afkomen dat die ook die ook 0.79 gaan worden, ik heb de voorbije week incluis vandaag dus enkele dozen bijgekocht terwijl ze nog die 0.59 zijn, en dat ga ik verder doen zoveel ik plaats heb en ze lang genoeg houdbaar zijn. Een doos van 20 = 11.80 euro; bij 0.79 wordt dat 15.80 dus elke doos aan de oude prijs is 4 euro uitgespaard door vooruit te kopen.
Ik bekijk dat ook volgens energie inhoud, chips 2x500 kcal per 0.59 euro=17 kcal per cent, brood 8x250=2000 kcal per 0.95 euro=21 kcal per cent.
Die chips zijn dus 25% duurder dan brood, op energie vlak. Ik heb dat ervoor over, omdat ze zoveel gemakkelijker zijn dan brood, bewaren 10 maanden ipv hooguit 3 dagen, geen boterhammen moeten maken, geen prak na een tijd onderweg, vooral in zomer, enz.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 9 december 2022 om 19:18.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2023, 18:27   #136
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Er is een chips tortilla chili variant, die kostte deze zomer 0.69, is nu 0.85.
En de Everyday paprika, die toen evenveel als tortilla natuur kostte, is alweer meer, 0.95.
Van 0.59 naar 0.95 in een half jaar, zot.
De natuur kost nog steeds 0.59, waarom gebleven geen idee.

Alle maanden piep ik eens naar de Jonagold prijs in dat vreemdelingenwinkelke in Gent.
Toen ik er jaren geleden begon te kopen, kostten die 0.49 de kilo. Eind 2020 heb ik die 1.19 zien staan. Later terug naar 0.99, en zo lang gebleven.
Vandaag: 0.79; dus voor de eerste keer in een jaar tijd terug fruit gekocht, 3 euro aan appels.
Raar he, de boskoop 2 kilo zakken in Colruyt, 10 jaar geleden kostten die soms 0.80. Eergisteren was dat 2.27 of zoiets.
Dat is waar de nazi's voor zorgen: ontwaarding van je geld.
Dat dat vreemdelingenwinkelke die prijs kan blijven zetten, bewijst toch dat het aan bepaalde kosten ontsnapt die en ketens als supermarkten niet. Het heeft ook verlichting, koeling, alleen, tja, weinig oppervlak. Elke dag zetten ze 10 m3 bakken buiten op de stoep en weer binnen savonds, met vanalles soorten fruit..
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 12:07   #137
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Er is een chips tortilla chili variant, die kostte deze zomer 0.69, is nu 0.85.
En de Everyday paprika, die toen evenveel als tortilla natuur kostte, is alweer meer, 0.95.
Van 0.59 naar 0.95 in een half jaar, zot.
De natuur kost nog steeds 0.59, waarom gebleven geen idee.

Alle maanden piep ik eens naar de Jonagold prijs in dat vreemdelingenwinkelke in Gent.
Toen ik er jaren geleden begon te kopen, kostten die 0.49 de kilo. Eind 2020 heb ik die 1.19 zien staan. Later terug naar 0.99, en zo lang gebleven.
Vandaag: 0.79; dus voor de eerste keer in een jaar tijd terug fruit gekocht, 3 euro aan appels.
Raar he, de boskoop 2 kilo zakken in Colruyt, 10 jaar geleden kostten die soms 0.80. Eergisteren was dat 2.27 of zoiets.
Dat is waar de nazi's voor zorgen: ontwaarding van je geld.
Dat dat vreemdelingenwinkelke die prijs kan blijven zetten, bewijst toch dat het aan bepaalde kosten ontsnapt die en ketens als supermarkten niet. Het heeft ook verlichting, koeling, alleen, tja, weinig oppervlak. Elke dag zetten ze 10 m3 bakken buiten op de stoep en weer binnen savonds, met vanalles soorten fruit..
Het ontsnapt inderdaad aan bepaalde kosten. De belangrijkste lijkt me te zijn: belastingen en RSZ.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2023, 19:45   #138
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het ontsnapt inderdaad aan bepaalde kosten. De belangrijkste lijkt me te zijn: belastingen en RSZ.
Het lijkt me een familie gerunde winkel, de hele familie helpt. In vorige jaren, toen ik quasi wekelijks 5-10 kilo kocht, zag ik soms een jong gastje aan de kassa. Zo jong dat ik ervan stond te kijken, nooit een kind als kassier gezien. En die deed dat even rap als de ouders.
Belastingen en rsz, geen idee, maar het lijkt me weinig waarschijnlijk dat ze daar in foefelen. Het is geen achterdeurke of zoiets lol.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2023, 13:43   #139
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als je contant betaalt betaal je sowieso 0.60 ipv 0.59 voor dat zakske chips.
Das wel goeiekoop. Een liter naft kost bijna 4 keer zoveel.
Niet als je meerdere zakjes koopt. De afronding gebeurt op het totaalbedrag, niet per artikel.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2023, 13:44   #140
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het lijkt me een familie gerunde winkel, de hele familie helpt. In vorige jaren, toen ik quasi wekelijks 5-10 kilo kocht, zag ik soms een jong gastje aan de kassa. Zo jong dat ik ervan stond te kijken, nooit een kind als kassier gezien. En die deed dat even rap als de ouders.
Belastingen en rsz, geen idee, maar het lijkt me weinig waarschijnlijk dat ze daar in foefelen. Het is geen achterdeurke of zoiets lol.
Als dat gastje zo jong is, lijkt de kans me groot dat die niet is ingeschreven.

Zwartwerk is foefelen met belastingen en RSZ hé.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 5 januari 2023 om 13:45.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be