Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 27 september 2015, 17:46   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het heeft inderdaad alles met het voorgaande te maken. Een Europeaan is au fond niet racistisch. Op wat uitzonderingen na. Anders hadden we hier nooit al die jaren vredig met Chinezen, Italianen, Joden en andere immigranten samen kunnen leven.
Maar het staat zo netjes om, tegen wil en dank, oordelen tegen moslims te veroordelen.
Ik weet niet hoe oud de gemiddelde forumleden hier zijn. Maar de problemen kon je al van vér zien aankomen in de jaren '80. Door struisvogelpolitiek van links, is het allemaal geëscaleerd. Intelligente mensen met vat op de werkelijkheid hebben lang genoeg geopperd dat het fout ging lopen. Niemand kan zeggen dat de immigratie van moslims een succes geworden is. Buiten een paar enkelingen, blijft het zelfs voor de derde generatie blijkbaar onmogelijk om aan te passen aan onze westerse waarden en normen.
Dat is geen fantasie. Dat is gewoon de realiteit. Beetje bij beetje geven we onze eigenheid en identiteit prijs. Maar ook ons sociaal systeem lost stilaan op. Of hoe een goedbedoeld systeem kan exploderen door immigranten.
Ach....het zal mijn tijd wel duren. Maar blijkbaar denkt niemand aan ONZE volgende generaties. Dat is de westerse zwakte. Gebrek aan lange termijn visie. Te druk bezig met politiek correct te wezen....
Niemand die beter de vinger op de zwerende wonde kan leggen!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 29 september 2015, 17:33   #22
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Juist zoals ze nooit de nationaliteit van daders schrijven als er ergens iets gebeurd is, behalve als de dader een autochtone Belg is.
Dan staat het in het artikel bij naam en voornaam en soms zelf woonplaats.
Patrick M. is offline  
Oud 30 september 2015, 11:55   #23
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het heeft inderdaad alles met het voorgaande te maken. Een Europeaan is au fond niet racistisch. Op wat uitzonderingen na. Anders hadden we hier nooit al die jaren vredig met Chinezen, Italianen, Joden en andere immigranten samen kunnen leven.
Maar het staat zo netjes om, tegen wil en dank, oordelen tegen moslims te veroordelen.
Ik weet niet hoe oud de gemiddelde forumleden hier zijn. Maar de problemen kon je al van vér zien aankomen in de jaren '80. Door struisvogelpolitiek van links, is het allemaal geëscaleerd. Intelligente mensen met vat op de werkelijkheid hebben lang genoeg geopperd dat het fout ging lopen. Niemand kan zeggen dat de immigratie van moslims een succes geworden is. Buiten een paar enkelingen, blijft het zelfs voor de derde generatie blijkbaar onmogelijk om aan te passen aan onze westerse waarden en normen.
Dat is geen fantasie. Dat is gewoon de realiteit. Beetje bij beetje geven we onze eigenheid en identiteit prijs. Maar ook ons sociaal systeem lost stilaan op. Of hoe een goedbedoeld systeem kan exploderen door immigranten.
Ach....het zal mijn tijd wel duren. Maar blijkbaar denkt niemand aan ONZE volgende generaties. Dat is de westerse zwakte. Gebrek aan lange termijn visie. Te druk bezig met politiek correct te wezen....
in de jaren 60 was het reeds te zien dat dit er moest van komen. veel zaken hadden het begrepen en er hing een bordje (interdit au nord african). dit was omdat er dan al moeilijkheden waren. maar de eigenaars moesten deze bordjes verwijderen. als kind was ik bij mijn tante in longwy houte. wanner men uit de cinema kwam moesten we ons verzamelen om gezamenlijk naar huis te gaan. uit schrik voor hun gasten. en iedereen in longwy houte had een fluitje op zak. dan kon men al zien waar het naartoe ging.
fernand is offline  
Oud 30 september 2015, 12:22   #24
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het heeft inderdaad alles met het voorgaande te maken. Een Europeaan is au fond niet racistisch. Op wat uitzonderingen na. Anders hadden we hier nooit al die jaren vredig met Chinezen, Italianen, Joden en andere immigranten samen kunnen leven.
Maar het staat zo netjes om, tegen wil en dank, oordelen tegen moslims te veroordelen.
Ik weet niet hoe oud de gemiddelde forumleden hier zijn. Maar de problemen kon je al van vér zien aankomen in de jaren '80. Door struisvogelpolitiek van links, is het allemaal geëscaleerd. Intelligente mensen met vat op de werkelijkheid hebben lang genoeg geopperd dat het fout ging lopen. Niemand kan zeggen dat de immigratie van moslims een succes geworden is. Buiten een paar enkelingen, blijft het zelfs voor de derde generatie blijkbaar onmogelijk om aan te passen aan onze westerse waarden en normen.
Dat is geen fantasie. Dat is gewoon de realiteit. Beetje bij beetje geven we onze eigenheid en identiteit prijs. Maar ook ons sociaal systeem lost stilaan op. Of hoe een goedbedoeld systeem kan exploderen door immigranten.
Ach....het zal mijn tijd wel duren. Maar blijkbaar denkt niemand aan ONZE volgende generaties. Dat is de westerse zwakte. Gebrek aan lange termijn visie. Te druk bezig met politiek correct te wezen....
et blablabla.

en in 1 adem vergeten te vermelden dat de aanpak van de 'intelligente' mensen die dit allemaal van zo ver zagen dusdanig contraproductief was, inherent aan hun andere politieke ideeën dat heel het zootje onbespreekbaar werd!

Bedankt! 'Intelligente' mensen! Bedankt!
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 30 september 2015, 20:26   #25
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Maak toch gewoon een duidelijk punt.
Wij zijn een verlicht Europa, willen geen geloofssysteem en willen dat door geen ander vervangen.
Basta, gedaan, sloesj, punt, amen en uit.
Peche is offline  
Oud 4 oktober 2015, 11:00   #26
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Met permissie van de moderator.

Een forummer merkte terecht op dat we sedert WOII geen kritiek meer mogen geven op groepen mensen, volkeren. En de reden waarom niet. Om nationalistische uitbarstingen en volkerenhaat, racisme, genocide etc ten alle prijze te voorkomen. En dat is maar goed ook.
Maaaarrrr...
Waarom mogen we de inherente slechtheid van groepen mensen niet aan de kaak stellen, op objectieve basis, niet ingegeven door racisme of xenofobie. Waarom eigenlijk niet? Dit is mijn eerste vraag.
Mijn tweede vraag is, hoe tonen jullie aan en motiveren jullie dat het haast onmogelijk leven is met moslims, met concrete gevallen uit het dagelijkse leven?
Ik maak alvast de opmerking dat ik eigenlijk nauwelijks samenleven waarneem tussen moslims en niet moslims, in België, voorbeelden:
1. ik zie nooit een arabo-muzelmaan op plaatsen waar ze uit vrije wil kunnen vertoeven, en waar veel niet-moslims aanwezig zijn: festivals, restaurants, musea, optreden, bals, cafés, concerten, ea socio-culturele evenementen. Een uitzondering daarop zijn evt socio-sportieve evenementen zoals voetbalsclubs en voetbalwedstrijden of zo.
2. �*ls arabo-muzelmanen als samenkomen op evenementen waar niet-moslims komen, dan wordt er niet echt gemingeld. Afzonderlijke groepjes blijven bestaan. Er veelal zijn er spanningen.
3. als groep eisen ze steeds meer politieke en andere rechten op, die gelijkberechtiging tussen mensen eigenlijk teniet doen, en verwijzen ze veelal bestaande (grondwet)geving naar de prullenmand.

Ik zal graag jullie aanvullingen lezen.
Alvast nog een paar niet-samenlevings voorbeelden:
1. intimiderende blikken werpen naar niet-moslims
2. vrouwen achterna roepen en behandelen als vuil
3. hun afval overal laten rondslingeren
4. spuwen op straat
5. te pas en te onpas Allahu Akhbar roepen
6. vrouwen sluieren hoewel dat nergens in koran of hadith staat
etc..
Mosims moeten buiten. Allemaal. Maar niet omdat ze sleche mensen zijn, maar omdat ze een moraal hanteren vanuit het jaar 900. Een moraal die haaks staat op de onze en die botst met onze waarden op zeer belangrijke punten.

Ik heb de koran en de sharia nog eens bestudeerd en ik ben tot het besluit gekomen dat we zo vlug mogelijk alle moslims over de grens moeten zetten. Of we gaan het ons binnen een niet te lange tijd nog goed beklagen.

En dit heeft dus niets te maken met vreemdelingenhaat.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 oktober 2015 om 11:02.
Het Oosten is offline  
Oud 4 oktober 2015, 11:06   #27
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mosims moeten buiten. Allemaal. Maar niet omdat ze sleche mensen zijn, maar omdat ze een moraal hanteren vanuit het jaar 900. Een moraal die haaks staat op de onze en die botst met onze waarden op zeer belangrijke punten.

Ik heb de koran en de sharia nog eens bestudeerd en ik ben tot het besluit gekomen dat we zo vlug mogelijk alle moslims over de grens moeten zetten. Of we gaan het ons binnen een niet te lange tijd nog goed beklagen.

En dit heeft dus niets te maken met vreemdelingenhaat.
Ik had nooit verwacht dat ik dit nog van jou zou lezen. Ben je nu ook van partij veranderd of blijf je trouw aan de partij die wat je hier nu neerzet als puur racisme zou afdoen?
Hypochonder is offline  
Oud 4 oktober 2015, 11:07   #28
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mosims moeten buiten. Allemaal. Maar niet omdat ze sleche mensen zijn, maar omdat ze een moraal hanteren vanuit het jaar 900. Een moraal die haaks staat op de onze en die botst met onze waarden op zeer belangrijke punten.

Ik heb de koran en de sharia nog eens bestudeerd en ik ben tot het besluit gekomen dat we zo vlug mogelijk alle moslims over de grens moeten zetten. Of we gaan het ons binnen een niet te lange tijd nog goed beklagen.

En dit heeft dus niets te maken met vreemdelingenhaat.
Hoe ga je 700000 moslims over de grens zetten?
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 4 oktober 2015, 11:08   #29
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maak toch gewoon een duidelijk punt.
Wij zijn een verlicht Europa, willen geen geloofssysteem en willen dat door geen ander vervangen.
Basta, gedaan, sloesj, punt, amen en uit.
Onze politici denken van zichzelf dat ze zodanig verlicht zijn dat ze daar blind voor zijn.
Hypochonder is offline  
Oud 4 oktober 2015, 11:16   #30
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik had nooit verwacht dat ik dit nog van jou zou lezen. Ben je nu ook van partij veranderd of blijf je trouw aan de partij die wat je hier nu neerzet als puur racisme zou afdoen?
Dat heeft niets met racisme te maken, noch met partijpolitiek.

Ik zeg gewoon dat moslims een moraal hanteren die niet past in onze leefgemeenschap. Een heel simpel voorbeeld. In de Koran 2: 228 staat letterlijk dat de man meer waard is dan de vrouw. Wij hebben zulke moraal al lang achter ons gelaten. Maar de God van de moslims, Allah, meent dus nog altijd vrouwen ondergeschikt zijn aan de man.En zo zijn er heel wat toestanden.

Het besluit is dan ook eenvoudig en de evidentie zelf : moslims horen niet thuis in onze maatschappij.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 oktober 2015 om 11:21.
Het Oosten is offline  
Oud 4 oktober 2015, 11:20   #31
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zeg gewoon dat moslims een moraal hanteren die niet past in onze leefgemeenschap. Een heel simpel voorbeeld. In de Koran 2: 228 staat letterlijk dat de man meer waard is dan de vrouw. Wij hebben zulke moraal al lang achter ons gelaten. Maar de God van de Moslims, Allah, meent dus nog altijd vrouwen ondergeschikt zijn aan de man.En zo zijn er heel wat toestanden.

Het B esluit is eenvoudig en de evidentie zelf :moslims horen niet thuis in onze maatschappij.
Akkoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat heeft niets met racisme te maken, noch met partijpolitiek.
Niet akkoord: een partij als spa is ontegensprekelijk VOOR massale opname van moslims in onze maatschappij. Dit heeft dus wel degelijk met partijpolitiek te maken. De ene partij is ervoor, de andere ertegen.
Hypochonder is offline  
Oud 4 oktober 2015, 11:35   #32
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Akkoord.



Niet akkoord: een partij als spa is ontegensprekelijk VOOR massale opname van moslims in onze maatschappij. Dit heeft dus wel degelijk met partijpolitiek te maken. De ene partij is ervoor, de andere ertegen.

Dat heeft hier niets met de SPa te maken. Ik heb geen lidkaart van die partij. En nog minder een kaart van het VB. 'Ik kom gewoon tot het beluit na bestudering van de islam, dat moslims niet thuishoren in een maatschappij waar waarden worden gehanteerd die strijdig zijn met de waarden van hun godsdienst.

Indien ze zulke islammaatschappij willen, dan moeten ze maar verhuizen naar een moslimland , ja voor mijn part naar het 'Kalifaat'. We zouden de moslims moeten aanzetten (op een vredige manier vanzelfsprekend) om te verhuizen naar deze landen. Desnoods met een eenmalige vertrekpremie.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 oktober 2015 om 11:46.
Het Oosten is offline  
Oud 4 oktober 2015, 11:52   #33
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat heeft hier niets met de SPa te maken. Ik heb geen lidkaart van die partij. En nog minder een kaart van het VB. 'Ik kom gewoon tot het beluit na bestudering van de islam, dat moslims niet thuishoren in een maatschappij waar waarden worden gehanteerd die strijdig zijn met de waarden van hun godsdienst.

Indien ze zulke islammaatschappij willen, dan moeten ze maar verhuizen naar een moslimland , ja voor mijn part naar het 'Kalifaat'. We zouden de moslims moeten aanzetten (op een vredige manier vanzelfsprekend) om te verhuizen naar deze landen. Desnoods met een eenmalige vertrekpremie.
Je beseft toch, als je ze gaat verhuizen naar IS (het Kalifaat), dat ze dan massaal zullen vermoord worden. Hoe zie je dat concreet, het "We zouden de moslims moeten aanzetten (op een vredige manier vanzelfsprekend) om te verhuizen naar deze landen"
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 4 oktober 2015, 11:53   #34
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat heeft hier niets met de SPa te maken. Ik heb geen lidkaart van die partij. En nog minder een kaart van het VB. 'Ik kom gewoon tot het beluit na bestudering van de islam, dat moslims niet thuishoren in een maatschappij waar waarden worden gehanteerd die strijdig zijn met de waarden van hun godsdienst.

Indien ze zulke islammaatschappij willen, dan moeten ze maar verhuizen naar een moslimland , ja voor mijn part naar het 'Kalifaat'. We zouden de moslims moeten aanzetten (op een vredige manier vanzelfsprekend) om te verhuizen naar deze landen. Desnoods met een eenmalige vertrekpremie.
Wat U nu schrijft hebben anderen van de "verkeerde" partijen nochtans al lang gezegd, eventueel ook na het bestuderen van die totalitaire ideologie. Jammer genoeg is nu het kalf verdronken en is het niet mogelijk om 700000 moslims over de grens (welke grens?) te kieperen. Dit had vijftig jaar geleden moeten gebeuren of althans toen had men die mensen kunnen verplichten om zich te assimileren. Nu niet meer.
Maar als je geduld genoeg hebt dan weet je dat ze wel terug zullen verdwijnen, was in Spanje na 800 jaar ook het geval.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 4 oktober 2015, 11:54   #35
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Hoe ga je 700000 moslims over de grens zetten?

Inderdaad, dat is een probleem.

Maar we kunnen doen wat mogelijk is om hen te tonen en te doen beseffen dat we hier leven in een lekenmaatschappij.Wanneer bijvoorbeeld moslims komen klagen dat er op scholen geen halal eten is, dan moeten we durven zeggen: 'hier serveren we geen halal eten. Geef u kinderen boterhammen mee 's middags en eet 's vonds halal bij u thuis'.

Moslims die niet-moslim meisjes uitschelden als 'hoer' omdat ze in de zomer wat luchtige kledij dragen, moeten we keihard beboeten. Geen pardon. Enz.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 oktober 2015 om 12:07.
Het Oosten is offline  
Oud 4 oktober 2015, 12:00   #36
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad, dat is een probleem.

Maar we kunnen doen wat mogelijk is om hen te tonen en te doen beseffen dat we hier leven in een lekenmaatschappij.Wanneer bijvoorbeeld moslims komen klagen dat er op scholen geen halal eten is, dan moeten we durven zeggen: hier serveren we geen halal eten. Geef u kinderen boterhammen mee 's middags en eet 's vonds halal bij u thuis.
Hoe ga je dat tegenhouden in een gemeente waar de meerderheid moslim is en in een school waar de meerderheid moslim is? Dat is toch afbreuk doen aan democratisch waarden?
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 4 oktober 2015, 12:04   #37
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Hoe ga je dat tegenhouden in een gemeente waar de meerderheid moslim is en in een school waar de meerderheid moslim is? Dat is toch afbreuk doen aan democratisch waarden?

Ja maar we leven in een lekenmaatschappij. Dat is ook een kenmerk van de democratie. Er is scheiding van kerk en staat. Als u halal wilt eten, moet u dat maar bij u thuis doen. Scholen hebben daar niets mee te maken. Als we dit principe niet consequent hanteren zitten we binnen 20 jaar hier in een islammaatschappij.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 oktober 2015 om 12:04.
Het Oosten is offline  
Oud 4 oktober 2015, 12:13   #38
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja maar we leven in een lekenmaatschappij. Dat is ook een kenmerk van de democratie. Er is scheiding van kerk en staat. Als u halal wilt eten, moet u dat maar bij u thuis doen. Scholen hebben daar niets mee te maken. Als we dit principe niet consequent hanteren zitten we binnen 20 jaar hier in een islammaatschappij.
Hier moet ik u gelijk geven. Ik ben ook tegenstander van godsdienst te mixen met scholen. Het uurtje godsdienst, mag natuurlijk blijven. Maar hoofddoek, hallal, kruisen, kerstboom, bidden, ... enz, horen daar niet thuis. Aan kinderen mag geen geloof opgedrongen worden, ze moeten dit zelf kunnen kiezen als ze volwassen zijn.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 4 oktober 2015, 12:29   #39
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad, dat is een probleem.

Maar we kunnen doen wat mogelijk is om hen te tonen en te doen beseffen dat we hier leven in een lekenmaatschappij.Wanneer bijvoorbeeld moslims komen klagen dat er op scholen geen halal eten is, dan moeten we durven zeggen: 'hier serveren we geen halal eten. Geef u kinderen boterhammen mee 's middags en eet 's vonds halal bij u thuis'.

Moslims die niet-moslim meisjes uitschelden als 'hoer' omdat ze in de zomer wat luchtige kledij dragen, moeten we keihard beboeten. Geen pardon. Enz.
Het gezonde verstand waar velen al jaren om smeken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 6 oktober 2015, 12:32   #40
LETSPANIC
Schepen
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Met permissie van de moderator.

Een forummer merkte terecht op dat we sedert WOII geen kritiek meer mogen geven op groepen mensen, volkeren. En de reden waarom niet. Om nationalistische uitbarstingen en volkerenhaat, racisme, genocide etc ten alle prijze te voorkomen. En dat is maar goed ook.
Maaaarrrr...
Waarom mogen we de inherente slechtheid van groepen mensen niet aan de kaak stellen, op objectieve basis, niet ingegeven door racisme of xenofobie. Waarom eigenlijk niet? Dit is mijn eerste vraag.
Mijn tweede vraag is, hoe tonen jullie aan en motiveren jullie dat het haast onmogelijk leven is met moslims, met concrete gevallen uit het dagelijkse leven?
Ik maak alvast de opmerking dat ik eigenlijk nauwelijks samenleven waarneem tussen moslims en niet moslims, in België, voorbeelden:
1. ik zie nooit een arabo-muzelmaan op plaatsen waar ze uit vrije wil kunnen vertoeven, en waar veel niet-moslims aanwezig zijn: festivals, restaurants, musea, optreden, bals, cafés, concerten, ea socio-culturele evenementen. Een uitzondering daarop zijn evt socio-sportieve evenementen zoals voetbalsclubs en voetbalwedstrijden of zo.
2. �*ls arabo-muzelmanen als samenkomen op evenementen waar niet-moslims komen, dan wordt er niet echt gemingeld. Afzonderlijke groepjes blijven bestaan. Er veelal zijn er spanningen.
3. als groep eisen ze steeds meer politieke en andere rechten op, die gelijkberechtiging tussen mensen eigenlijk teniet doen, en verwijzen ze veelal bestaande (grondwet)geving naar de prullenmand.

Ik zal graag jullie aanvullingen lezen.
Alvast nog een paar niet-samenlevings voorbeelden:
1. intimiderende blikken werpen naar niet-moslims
2. vrouwen achterna roepen en behandelen als vuil
3. hun afval overal laten rondslingeren
4. spuwen op straat
5. te pas en te onpas Allahu Akhbar roepen
6. vrouwen sluieren hoewel dat nergens in koran of hadith staat
etc..
Geert Wilders (die zo een beetje weet waarover hij het heeft) Zegt dat +/- 70 % van de Moslims in NEDERLAND, misdadig zijn. In 1984, na beroofd te zijn geweest van de Weekendse kasgelden van mijn zaak, ben ik persoonlijk op het centraal politiekantoor van 'Brussel-centrum' 'marokkanen' fotootjes gaan bekijken. Hetgeen mij onmiddellijk opviel was: Waow: het aantal . . .boeken, allen met honderden misdadigers (marokkanen) fotootjes

Mijn belagers wist ik er echter niet uit te halen. Het was werkelijk een 'I.M. mission'. Sindsdien is de situatie er sterk op achteruit gegaan!!!!!!

Marokkanen, Turken en meer van dat islamtuig, dienen wij niet te dulden!!

Het profileert zich steeds meer om meer als een 'PLAAG' een 'INFECTIE', zelfs een 'PENDAMIE' . . . .

Laatst gewijzigd door LETSPANIC : 6 oktober 2015 om 12:34.
LETSPANIC is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be