Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2015, 18:18   #61
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Met permissie van de moderator.

Een forummer merkte terecht op dat we sedert WOII geen kritiek meer mogen geven op groepen mensen, volkeren. En de reden waarom niet. Om nationalistische uitbarstingen en volkerenhaat, racisme, genocide etc ten alle prijze te voorkomen. En dat is maar goed ook.
Maaaarrrr...
Waarom mogen we de inherente slechtheid van groepen mensen niet aan de kaak stellen, op objectieve basis, niet ingegeven door racisme of xenofobie. Waarom eigenlijk niet? Dit is mijn eerste vraag.
Mijn tweede vraag is, hoe tonen jullie aan en motiveren jullie dat het haast onmogelijk leven is met moslims, met concrete gevallen uit het dagelijkse leven?
Ik maak alvast de opmerking dat ik eigenlijk nauwelijks samenleven waarneem tussen moslims en niet moslims, in België, voorbeelden:
1. ik zie nooit een arabo-muzelmaan op plaatsen waar ze uit vrije wil kunnen vertoeven, en waar veel niet-moslims aanwezig zijn: festivals, restaurants, musea, optreden, bals, cafés, concerten, ea socio-culturele evenementen. Een uitzondering daarop zijn evt socio-sportieve evenementen zoals voetbalsclubs en voetbalwedstrijden of zo.
2. �*ls arabo-muzelmanen als samenkomen op evenementen waar niet-moslims komen, dan wordt er niet echt gemingeld. Afzonderlijke groepjes blijven bestaan. Er veelal zijn er spanningen.
3. als groep eisen ze steeds meer politieke en andere rechten op, die gelijkberechtiging tussen mensen eigenlijk teniet doen, en verwijzen ze veelal bestaande (grondwet)geving naar de prullenmand.

Ik zal graag jullie aanvullingen lezen.
Alvast nog een paar niet-samenlevings voorbeelden:
1. intimiderende blikken werpen naar niet-moslims
2. vrouwen achterna roepen en behandelen als vuil
3. hun afval overal laten rondslingeren
4. spuwen op straat
5. te pas en te onpas Allahu Akhbar roepen
6. vrouwen sluieren hoewel dat nergens in koran of hadith staat
etc..
Het kan niet genoeg gezegd en geschreven worden: moslims die zich als moslims willen gedragen moeten we buitengooien alsof we weer met nazi's te doen hadden! En alle hypocrieten die denken het nog goed te moeten praten in hun hemd zetten, letterlijk en figuurlijk.
andev is offline  
Oud 12 oktober 2015, 18:28   #62
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zelfs in de jaren 1990 mochten Griekse, Spaanse, Italiaanse jongeren een hele hoop vlaamse discotheken niet binnen. Verboden voor vreemdelingen stond er aan de deur. Daarom trokken er veel Limburgse jongeren naar de Luikse en Nederlandse discotheken.

Je kan een bang boerke uit de vlaanders halen, maar het bang boerke uit de vlaming halen is al veel veel moeilijker.
da's dikke zever.
Er is een dress code in veel discotheken. En gedragscode. Vb met baskets kom je er niet in.
Ze hadden dikwijls problemen met buitenlanders omdat veel buitenlanders dachten dat ze zich mochten laten gaan in het lastig vallen van vrouwen - hoeren in hun ogen...
Denk je dat het hedentendage anders is? Nee, het enige verschil is dat ze hun prijzen opslaan waardoor gespuis wegblijft.
Ik heb veel buitenlanders zien toegelaten worden. Dat waren mensen die zich correct gedroegen en kleedden.
Mindset is offline  
Oud 12 oktober 2015, 18:29   #63
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
het heeft ook met onze emancipatie te maken. Individuele emancipatie van de burger, emancipatie van de vrouw, emancipatie van de holebi, emancipatie van de andersvalide, emancipatie van de zwakkere, emancipatie van de allochtoon, emancipatie van die wij verkeerdelijk als zwakkere in de maatschappij aanschouwen. Ik heb niks tegen emancipatie op zich, iedereen mag zich goed en nuttig kunnen voelen in onze maatschappij, maar tussen emancipatie en pamperen en positief discrimineren is nog een groot verschil.
Onze maatschappij heeft die emancipatie geïnstitutionaliseerd en de communicatie daarrond heet politiek correctisme: niemand voor het hoofd stoten, en al zeker niet een immens groot kiespotentieel.
Het zal politici een zorg wezen hoe onze democratie, sociale zekerheidsstelsel, onze waarden en normen evolueren onder druk van de wel zeer invasieve en opdringerige en fascistische ideologie, islam. Zij denken aan hun carrière, postjes, hun herverkiezing, hun belangen etc.. maar nooit of te nimmer aan het algemeen maatschappelijk belang. Ze houden het volk kalm met consumerisme, behoeftencreatie die er eigenlijk niks toe doen in het leven, intellectuele verloedering door tal van amusementsprogramma's het niveau van debielen en senielen waardig, en belangrijkste van al: brood en spelen, in de vorm van voetbal en wielrennen en sensatie en spektakel in de vorm van sensatiegerichte media en veramerikanisering en decadentie in films en programma's.
2
andev is offline  
Oud 12 oktober 2015, 18:43   #64
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Je beseft toch, als je ze gaat verhuizen naar IS (het Kalifaat), dat ze dan massaal zullen vermoord worden. Hoe zie je dat concreet, het "We zouden de moslims moeten aanzetten (op een vredige manier vanzelfsprekend) om te verhuizen naar deze landen"
Hoe je het ook draait of keert, de moslimmassa moet buitengekieperd worden, beetje met een keer hen het leven hier onaangenaam maken, stoppen met hun gezemel te aanvaarden over hoofddoekjes, halal, offerfeest, zwarte piet enz. Gedaan, fini. Duidelijk maken dat ze nog enkel te kiezen krijgen tussen onze voorwaarden of verdwijnen! Bij weigering straffen met geen kindergeld, geen leefloon, crapuul uithangen = gevangenisstraf en het land uitgezet worden enz enz .
Het zal jaren duren, maar het sfeertje van "wij kunnen ons hier alles permitteren" zal rap gedaan zijn!
En dat ze dan IS gaan vervoegen,ook goed. Bombardeer ze plat. Grenzen sluiten. Enz
De zaken laten zoals ze zijn en hun getal laten aangroeien is zelfmoord voor onze maatschappij. Er is geen keuze.
PS: ik heb het over moslims die zich als moslim willen blijven gedragen ipv onze levensgewoontes en opvattingen over te nemen. In onze maatschappij mag geen ruimte zijn voor godsdienstgekken.
andev is offline  
Oud 12 oktober 2015, 18:47   #65
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Hoe ga je dat tegenhouden in een gemeente waar de meerderheid moslim is en in een school waar de meerderheid moslim is? Dat is toch afbreuk doen aan democratisch waarden?
Democratische waarden en moslims in één zin stoppen kan niet. Tenzij om aan te tonen dat het ene niet kan als het andere er is!
Onze democratische waarden zijn niet bedoeld voor varkens en voor moslims die "moslim" willen zijn en blijven.
Laten we onze democratische waarden maar voor onszelf houden, niet voor moslims die er op spuwen.

Laatst gewijzigd door andev : 12 oktober 2015 om 18:57.
andev is offline  
Oud 12 oktober 2015, 20:36   #66
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
da's dikke zever.
Er is een dress code in veel discotheken. En gedragscode. Vb met baskets kom je er niet in.
Ze hadden dikwijls problemen met buitenlanders omdat veel buitenlanders dachten dat ze zich mochten laten gaan in het lastig vallen van vrouwen - hoeren in hun ogen...
Denk je dat het hedentendage anders is? Nee, het enige verschil is dat ze hun prijzen opslaan waardoor gespuis wegblijft.
Ik heb veel buitenlanders zien toegelaten worden. Dat waren mensen die zich correct gedroegen en kleedden.
Och de vlaamse boerkes waren gewoon bang dat hun vrouwtjes zouden gaan lopen met een hippe vreemdeling en dachten op die manier ze buiten te kunnen houden.
dpg is offline  
Oud 12 oktober 2015, 20:39   #67
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe je het ook draait of keert, de moslimmassa moet buitengekieperd worden,.

Er zal geen enkele legale hier wonende moslim buitengekieperd worden, gisteren niet, vandaag niet en morgen ook niet.

De enige die het zal moeten afbollen zijt ge zelf.
dpg is offline  
Oud 12 oktober 2015, 20:55   #68
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Er zal geen enkele legale hier wonende moslim buitengekieperd worden, gisteren niet, vandaag niet en morgen ook niet.

De enige die het zal moeten afbollen zijt ge zelf.
op termijn wordt het "zij of wij". Sinds islamieten België binnenkwamen, zijn elke daarop volgende generatie radicaler geworden. Veel zal dus afhangen in hoeverre de komende generatie gematigder of nog radicaler zal worden.
Ooit ontploft "hier" (en daarmee bedoel ik W-Europa) een bom. Die kan hier ontploffen of elders in Europa. Maar ontploffen zal ze, want zoals de moslims per generatie harder en radicaler zijn geworden, zo zijn ook de niet-moslims radicaler geworden (maar dan anti-islam).
De islam is een obscure, giftige en perfide cultus die uit Europa dient gebannen worden, al was het maar om onze Westerse vrijheden te vrijwaren.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 12 oktober 2015, 21:00   #69
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Het woord "islamkritiek" is belachelijk , je hebt ook niet zoiets als "Belgiekritiek", "Christendomkritiek".
Nietzsche is offline  
Oud 12 oktober 2015, 21:01   #70
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
op termijn wordt het "zij of wij". Sinds islamieten België binnenkwamen, zijn elke daarop volgende generatie radicaler geworden. Veel zal dus afhangen in hoeverre de komende generatie gematigder of nog radicaler zal worden.
Ooit ontploft "hier" (en daarmee bedoel ik W-Europa) een bom. Die kan hier ontploffen of elders in Europa. Maar ontploffen zal ze, want zoals de moslims per generatie harder en radicaler zijn geworden, zo zijn ook de niet-moslims radicaler geworden (maar dan anti-islam).[/b]
De islam is een obscure, giftige en perfide cultus die uit Europa dient gebannen worden, al was het maar om onze Westerse vrijheden te vrijwaren.
Aan alle gelovigen zijn veel kosten, maar zij die denken dat er ooit nog een West Europa zal bestaan zonder moslims nog veel meer.
dpg is offline  
Oud 22 oktober 2015, 11:51   #71
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Er zal geen enkele legale hier wonende moslim buitengekieperd worden, gisteren niet, vandaag niet en morgen ook niet.

De enige die het zal moeten afbollen zijt ge zelf.
Hmm... maar toch. Kan dat wel, een 'gematigde moslim'? Dat is dan de vraag.

Neem nu het dragen van de hoofddoek. Ik heb er niets op tegen dat de moslima deze dragen. Het is te zeggen, ik had er niets op tegen. Want ik beschouwde de moslima-hoofddoek vroeger gewoon als een kledingstuk zoals vrouwen in onze contreien vroeger een 'foulard' droegen.

Alleen ontsnapte mij toen het verschil tussen deze 2 hoofddoeken. En dat verschil is niet minnetjes. Immers: onder elke moslima-hoofddoek loert de shariah! Een statisch en onwrikbaar maatschappelijk waardensysteem vanuit de 9de eeuw.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 oktober 2015 om 11:58.
Het Oosten is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be