Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2019, 10:31   #141
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welke contactpersonen ? Op die gmx account ? Zijn er natuurlijk niet, maar ik zie niet goed in hoe dat in zijn werk zou moeten gaan door op een link te klikken in een mail ?
De link in de email, dat is om je account te bevestigen. Daar kan je niet omheen.
Gewoon om aan te duiden dat FB je wachtwoord van je email account niet nodig heeft ivm die bevestigings email hé.

Wat je contacten betreft, als die er niet zijn (maw een leeg adres boek), dat zindt FB ook niet. Nadien ga je nu ook nog 9/10 de vraag krijgen om je persoonlijk adresboek te uploaden naar hen. ( je WAB of PST file met al je contacten )
Ik heb dat de laatse keer na en paar dagen gekregen, voor ze me er definitief hebben afgesmeten.
Maar ik moet wel toegeven, ik heb het hun ook behoorlijk lastig gemaakt ook en dat was nu ook niet altijd conform hun reglement.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 10:42   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
De link in de email, dat is om je account te bevestigen. Daar kan je niet omheen.
Gewoon om aan te duiden dat FB je wachtwoord van je email account niet nodig heeft ivm die bevestigings email hé.
Nee, maar er zijn andere applicaties die zoiets doen. Bijvoorbeeld zijn er android applicaties die vragen om toegang te krijgen tot uw SMS. Voor een SMS reader is dat eigenlijk normaal, maar er zijn er ook die dat doen om de bevestigingsSMS zelf kunnen te lezen, zodat je het nummer niet manueel moet overtikken.

Het lijkt (en het is) ook wel intrusief van FB om gewoon direct toegang te willen tot uw email account, en waarschijnlijk zullen veel mensen daarin trappen. Aan de andere kant is het ook een nuttige functie, want als je FB gebruikt, is dat toch eigenlijk om U helemaal bloot te geven, en al uw sociale, familiale en professionele contacten in een grote pot te grabbel te gooien ; FB wil gewoon uw "god de vader en biechtmeester" zijn, en in plaats van hem dat allemaal manueel moeten te geven, volstaat het van hem de sleutels van uw privacy te geven, en hij trekt zelf wel zijn plan.
Dat valt ergens samen met gans het concept van een FB gebruiker, dus ergens is dat eigenlijk zo schokkend niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 februari 2019 om 10:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 10:47   #143
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
De link in de email, dat is om je account te bevestigen. Daar kan je niet omheen.
Gewoon om aan te duiden dat FB je wachtwoord van je email account niet nodig heeft ivm die bevestigings email hé.

Wat je contacten betreft, als die er niet zijn (maw een leeg adres boek), dat zindt FB ook niet. Nadien ga je nu ook nog 9/10 de vraag krijgen om je persoonlijk adresboek te uploaden naar hen. ( je WAB of PST file met al je contacten )
Ik heb dat de laatse keer na en paar dagen gekregen, voor ze me er definitief hebben afgesmeten.
Maar ik moet wel toegeven, ik heb het hun ook behoorlijk lastig gemaakt ook en dat was nu ook niet altijd conform hun reglement.
Van het moment dat je uw comp inlogd op internet geef je uw privacy op, zo simpel is dat. Alles wat je ooit op het net gezet hebt blijft op het net zweven hoor, je kan een foto deleten op een website maar die bewuste foto blijf op het net rondhangen, koop je online die gegevens worden verzonden en zijn op het net geplaatst, je wordt getagd op een foto wel ooit van gezichtsherkenning gehoord, je staat 100% zeker ergens geregistreerd in combinatie van foto met tag en ga zo maar verder. Elke chat en mail die je verstuurd wordt gescand op bepaalde woorden en ga zo maar verder en jij maakt je druk om een paswoord komaan zeg.
Alles wat je doet is gescand en al je paswoorden zijn gekend of denk je echt dat ze uw paswoorden nodig hebben om je mails te lezen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 10:48   #144
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, maar er zijn andere applicaties die zoiets doen. Bijvoorbeeld zijn er android applicaties die vragen om toegang te krijgen tot uw SMS. Voor een SMS reader is dat eigenlijk normaal, maar er zijn er ook die dat doen om de bevestigingsSMS zelf kunnen te lezen, zodat je het nummer niet manueel moet overtikken...
Dat is nu wel een omgeving (Android) die ik minder goed ken.
Daar zou dat dus best wél kunnen, en dat ga ik dus zeker niet gaan betwisten.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 10:53   #145
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
.... en al je paswoorden zijn gekend of denk je echt dat ze uw paswoorden nodig hebben om je mails te lezen.
Ja die van mijn bank ook.

Man toch....

ps: nog nooit van https gehoord precies....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 10:59   #146
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Speciaal voor Hoomerke.



Dan kunde mss nadien al wat meepraten met de grote mensen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 11:13   #147
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ja die van mijn bank ook.

Man toch....

ps: nog nooit van https gehoord precies....
Wat is er kunde niet winnen dat je mijn postings gaat vervalsen, jongens toch die linksen.
De paswoorden van uw bank? Heb jij paswoorden voor uw bank???? Straf.

Je kent niets van wat er allemaal mogelijk is met computers dat is een feit, ik zal het nog eens voor u en andere digibeten herhalen: Als je op internet komt is alles wat je doet gescand elk lettertje dat je typt elke tags die je gegeven wordt, als vrienden een foto van u taggen heb je het aan uwe rekker en sta je geregistreerd op gezichtsherkenning met je foto en naam, lekker voor de toekomst. Met je smartfone weten ze tot op de meter waar je u bevindt, weet je hoe dat komt. Luister goed, alles is over u geweten, we leven in een informatie tijdperk en de overheid weet daardoor alles van u, maar dan echt alles zelfs meer dan u over uzelf weet, internet vergeet nooit. Als u IT-er bent zou u dat moeten weten maar u bent net zoveel IT-er als mijn kat.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 11:15   #148
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Speciaal voor Hoomerke.



Dan kunde mss nadien al wat meepraten met de grote mensen.
Nee hoor dat is meer uw niveau.
Bon, ik ben ermee weg moet om 12.00 u. in de opnamestudio zijn.

Amuseer u nog een beetje met uw paswoorden, vergeet "Hier vloekt men niet, internet weet alles".
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 11:19   #149
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 11:53   #150
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Wat is er kunde niet winnen dat je mijn postings gaat vervalsen, jongens toch die linksen.
Vervalsen ?
Toon me dat eens aan als je wil ?
Ik hoop voor u dat je dan kan...
En me uitmaken voor ne linkse, das een brug te ver.

Citaat:
...Als u IT-er bent zou u dat moeten weten maar u bent net zoveel IT-er als mijn kat.
Dat jij der geen ballen van af kent, dat is ondertussen wel al duidelijk...

Wat denk jij wel dat je bent ?

En straks zal het weer van huilie-huilie zijn als je nog eens tegen de lamp loopt ook zeker ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 16 februari 2019 om 11:55.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 14:20   #151
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nee hoor dat is meer uw niveau.
Bon, ik ben ermee weg moet om 12.00 u. in de opnamestudio zijn.
Een TV ster op het forum!
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 14:47   #152
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een TV ster op het forum!
Dan toch de echte. Wie had dat durven denken

Naam: images.jpg
Bekeken: 69
Grootte: 6,8 KB
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 15:36   #153
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Luister goed, alles is over u geweten, we leven in een informatie tijdperk en de overheid weet daardoor alles van u, maar dan echt alles zelfs meer dan u over uzelf weet, internet vergeet nooit. Als u IT-er bent zou u dat moeten weten maar u bent net zoveel IT-er als mijn kat.
Het probleem met die houding is natuurlijk dat je dan niks meer moet beveiligen, he. Als alles toch al door iedereen gekend is, is het de moeite niet om wat dan ook proberen te beveiligen.
Maar wat gij zegt is natuurlijk wel juist voor sociale netwerken ; maar daar dienen die ook voor, he, om uit te bazuinen wat ge wilt uitbazuinen.
En ja, als je onversleutelde mail gebruikt, dan heeft de server totale toegang tot al uw berichten, zoveel is zeker.

Maar het punt is wel dat niet iedereen alles weet. En als er ergens een instelling is die van toeten noch blazen weet, is het waarschijnlijk de Belgische staat ; dat is een van de weinige plekken waarvan ik vrij veel vertrouwen heb dat ze niks weten

Het probleem met monsters zoals Facebook is dat ze teveel gecentralizeerde kennis hebben, in ruil voor bitter weinig. Amazon weet natuurlijk veel zaken over U, omdat ge daar veel koopt. Maar dat is het zo ongeveer (behalve als ge zo zot zijt om een Alexa of zo in huis te halen). Google weet ook dinges van U, maar ge moet zo zot wel niet zijn om Gmail te gebruiken op een manier dat ge veel van uzelf bloot geeft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 15:47   #154
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Ik kijk hooguit zo een keer of vier per jaar naar Facebook. Eerlijk gezegd ik zie daar toch niets bijzonder aan. Je hoort en leest voortdurend dat mensen allerlei lezen op Facebook. Ik vraag mij af waar op Facebook?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 16:36   #155
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Het internet is iets handigs.
Je kan er veel mee doen, maar het heeft ook zijn schaduwzijde.
Maar als je voorzichtig bent, en dat zijn de meeste mensen spijtig genoeg niet, kan je eigenlijk weinig overkomen.

Als ik mijn échte naam intik in Google, kan ik ook niets terugvinden wat mijn persoon betreft.

Het Internet is een handig iets maar je moet wel weten hoe je het moet gebruiken of je bent gezien. Letterlijk én figuurlijk.

Als een stom voorbeeldje: Hoeveel mensen klikken er ergens op 'ok' zonder gelezen te hebben waar het juist over gaat ?
99 % ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 16:40   #156
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mag ik ook meerdere accounts hebben? Please.
U mag dat, no problem.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 16:45   #157
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Foutje. *grmpfff*
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 februari 2019 om 16:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 16:47   #158
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Vervalsen ?
Toon me dat eens aan als je wil ?
Ik hoop voor u dat je dan kan...
En me uitmaken voor ne linkse, das een brug te ver.



Dat jij der geen ballen van af kent, dat is ondertussen wel al duidelijk...

Wat denk jij wel dat je bent ?

En straks zal het weer van huilie-huilie zijn als je nog eens tegen de lamp loopt ook zeker ?
Als ik tegen de lamp loop is het omdat sommigen huillie huillie gaan doen tegen de mods. Doet me eraan denken dat jij me ook eens banpunten bezorgd hebt, omdat ik je iets genoemd had in verband met de zelfverklaarde toestand van je hoofdje .

Ik hoef geen huillie huillie te doen daar dit forum voor mij zo goed als ter ziele gegaan is jij daarentegen zit hier dag en nacht, ik vraag me soms af mensen die niets anders te doen hebben dan de hele dag en nacht op forums te hangen wat een sociaal leven hebben die eigenlijk nog.

Op een forum ben je wat je wil, je kan je zelfs als IT-er voordoen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 16:54   #159
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Als ik tegen de lamp loop is het omdat sommigen huillie huillie gaan doen tegen de mods. Doet me eraan denken dat jij me ook eens banpunten bezorgd hebt, omdat ik je iets genoemd had in verband met de zelfverklaarde toestand van je hoofdje .

Ik hoef geen huillie huillie te doen daar dit forum voor mij zo goed als ter ziele gegaan is jij daarentegen zit hier dag en nacht, ik vraag me soms af mensen die niets anders te doen hebben dan de hele dag en nacht op forums te hangen wat een sociaal leven hebben die eigenlijk nog.

Op een forum ben je wat je wil, je kan je zelfs als IT-er voordoen.
Waarom antwoord je niet op de vraag ipv nu al huilie-huilie te doen.
Te moeilijk ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 16:54   #160
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Het internet is iets handigs.
Je kan er veel mee doen, maar het heeft ook zijn schaduwzijde.
Maar als je voorzichtig bent, en dat zijn de meeste mensen spijtig genoeg niet, kan je eigenlijk weinig overkomen.

Als ik mijn échte naam intik in Google, kan ik ook niets terugvinden wat mijn persoon betreft.

Het Internet is een handig iets maar je moet wel weten hoe je het moet gebruiken of je bent gezien. Letterlijk én figuurlijk.

Als een stom voorbeeldje: Hoeveel mensen klikken er ergens op 'ok' zonder gelezen te hebben waar het juist over gaat ?
99 % ?
Google denkt nog altijd dat ik een robot ben want als ik daar iets op ga zoeken moet bik altijd een 'puzzeltje' oplossen.

Waar is de tijd van dat leuke TIK forum?

Daar kon je veel dingen op kwijt waar je niet gelukkig met was bij sommige providers.

Veel antwoorden op allerlei vragen waren meestal echt wel goed.

Waarom zou je ergens aanduiden 'ingelogd blijven?"

Altijd manueel inloggen.

Dat kan al wel eens lastig zijn als iemand bijvoorbeeld een echt lang paswoord gaat aanmaken zo een 65 karakters of zo, best lastig om vanbuiten te leren.

Waar is de tijd dat je bij Telenet niet hoger kon gaan dan was het 6 of 8 karakters voor het paswoord ondanks dat men toen al stelde dat een paswoord van 22 karakters het volstrekte minimum was om het een beetje 'veilig' te spelen.

De meeste mensen gebruiken een andere mail dan die van Telenet bijvoorbeeld.

Toch kan die al wel eens best handig zijn als je in uw ander mailprogramma per ongeluk alles de prullenbak in zwierde.

Qua veiligheid op het net moet men een verschil maken tussen de brave thuisgebruiker(ster) of een bedrijf.

Het is- en blijft een wereldje apart dat Internet.

Of het er de laatste tijden veiliger en leuker op geworden is dat lijkt mij dan weer ver gezocht.

Informatie van het internet verwijderen; zo doe je dat!

Chat programma's of FB, Twitter, Instagram en andere laat je best van uw PC af als je er geen boodschap aan hebt.

De PC die ik nu gebruik dara staat zelfs geen mail programma op.

En ik herhaal, ik ben geen IT'er, puur hobby dat pc gedoe.

Nog een tip: Account Killer
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be