Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2005, 18:31   #41
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
UIteraard. Dat er Turkse vrouwen zijn verkozen is geen bewijs van het "moderne" gehalte van onze Islamietjes, maar juist het tegendeel.
Alleen diegenen die er alle belang bij hebben om zich op te werken binnen hun achterlijke subcultuur-de vrouwen en hoger opgeleiden- zijn gaan stemmen en die hebben dus op elkaar gestemd.
Modale Achmed met de Pet heeft niks dan misprijzen voor onze "softe" democratische gewoonten en is gewoon thuis gebleven.
..uiteraard bent u persoonlijk bevriend met "Achmed met de pet" en zo weet u hoe zij erover denken...
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 18:36   #42
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azal
Was men vergeten de brieven in het arabish te maken?
Moest men mischien de brieven komen voorlezen in het arabish?
Wat is het volgende? Arabish-Belgische grondwet? Mishien 4 landstaal arabish?
Of waarom niet jouw variant van het Nederlands de vierde landstaal maken?

Manman, je komt hier wat provoceren over Arabisch als vierde landstaal en dat ze geen Nederlands kunnen, terwijl je zelf beschamend slecht schrijft.
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 18:40   #43
Cosmo
Burgemeester
 
Cosmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Omdat Kerk en Staat gescheiden zijn in België. Ik weet niet of de Katholieke Kerk ook zo'n verkiezingen organiseert, (ps: ik zou dit graag van iemand vernemen..) maar mochten ze het doen zijn ook zij niet gebonden aan de Belgische wetten. Stel u een verkiezing voor om de voorzitter van de duivenclub aan te duiden. Dat kan je ook doen volgens je eigen statuten, daar heeft de Staat niks mee te maken.
De Kerk gaat uiteraard geen afvaardiging kiezen. Je hebt al een hele hiërarchische structuur van paus tot lekenbroeder. De enige verkiezing die ik ken binnen de Kerk is die van de paus. Het aanspreekpunt van de Kerk in Belgiê voor de regering is dan ook kardinaal Danneels, aan wie alle Belgische katholieken gehoorzaamheid verschuldigd zijn (wat betreft de katholieke leer toch). (Van democratie gesproken ....)
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 18:45   #44
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
De Kerk gaat uiteraard geen afvaardiging kiezen. Je hebt al een hele hiërarchische structuur van paus tot lekenbroeder. De enige verkiezing die ik ken binnen de Kerk is die van de paus. Het aanspreekpunt van de Kerk in Belgiê voor de regering is dan ook kardinaal Danneels, aan wie alle Belgische katholieken gehoorzaamheid verschuldigd zijn (wat betreft de katholieke leer toch). (Van democratie gesproken ....)
Thx voor de info. En jouw commentaar kan ik enkel bijtreden: "van democratie gesproken..."
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 18:48   #45
Azal
Burger
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Of waarom niet jouw variant van het Nederlands de vierde landstaal maken?

Manman, je komt hier wat provoceren over Arabisch als vierde landstaal en dat ze geen Nederlands kunnen, terwijl je zelf beschamend slecht schrijft.
Ik lees uw onozelhijd wel wat mij sterk lijkt

Trauwens als je me wil beledigen kan ik daar gerust aan me doen... .
Azal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 18:52   #46
Azal
Burger
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
..uiteraard bent u persoonlijk bevriend met "Achmed met de pet" en zo weet u hoe zij erover denken...
Vraag eens aan Achmed of em zo een groot bakkes mag opzetten in zijn thuisland. T'zal veel minder zijn. Wat Achmet pijst dat interesseert mij eigenlijk niet. Achmed mag blijven als em braaf is.

Laatst gewijzigd door Azal : 24 maart 2005 om 18:53.
Azal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 18:53   #47
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azal
Ik lees uw onozelhijd wel wat mij sterk lijkt

Trauwens als je me wil beledigen kan ik daar gerust aan me doen... .
Kan iemand dit vertalen voor me aub?
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 18:59   #48
Azal
Burger
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Kan iemand dit vertalen voor me aub?
Mischien moet ik het u persoonlijk kommen uitleggen zoals bij die andere 20000 die niet deelnamen aan dat stemmingkje.
Azal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 19:29   #49
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
In beide gevallen zou men daar niet op stemmen.
Jamaar, dat is een andere discussie. Dan moet men gaan analyseren wie voor wie gestemd heeft (nadat men geanalyseerd heeft wie gaan stemmen is en wie niet). Weet nu ook niet hoe de moslimraad hierarchisch gaat samengesteld worden. Maar normaal gesproken zou een vrouw dan voorzitter (of hoe men het ook moge noemen) moeten worden. En gaat dit inderdaad zo zijn, en gaat de volledige gemeenschap dit accepteren ? Dit zal dan de uiteindelijke negenproef zijn.
Nu, het stemmen in aparte lokalen door mannen en vrouwen was in elk geval een slecht signaal.

Laatst gewijzigd door Bob : 24 maart 2005 om 19:37.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 19:57   #50
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Nu, het stemmen in aparte lokalen door mannen en vrouwen was in elk geval een slecht signaal.
Wat is het nut daar toch van? Alsof ze elkaar gaan bespringen tijdens het wachten.
Ik vind het maar stom, je kunt nog niet eens samen met je man, vriend of broer aanschuiven om te gaan stemmen.

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 24 maart 2005 om 19:57.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 20:15   #51
sinan123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
Standaard

Citaat:
Onze Moslimhater...
Hij haat alles wat niet Arisch-Duits is.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 23:20   #52
Najim
Partijlid
 
Najim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Jamaar, dat is een andere discussie. Dan moet men gaan analyseren wie voor wie gestemd heeft (nadat men geanalyseerd heeft wie gaan stemmen is en wie niet). Weet nu ook niet hoe de moslimraad hierarchisch gaat samengesteld worden. Maar normaal gesproken zou een vrouw dan voorzitter (of hoe men het ook moge noemen) moeten worden. En gaat dit inderdaad zo zijn, en gaat de volledige gemeenschap dit accepteren ? Dit zal dan de uiteindelijke negenproef zijn.
Nu, het stemmen in aparte lokalen door mannen en vrouwen was in elk geval een slecht signaal.
Persoonlijk verkies ik een vrouw, omdat de huidige vrouwen in de politiek het allemaal goed doen (behalve de domme blondjes van het VB, maar dat zijn dan alleen maar lokkertjes). Thuis is mijn vrouw ook de baas, dus ik ben het al gewend.

Jonge koppels onder mekaar letten daar niet op. Het zijn vooral de oudere mensen die liever vrouwen apart en mannen apart willen zien. Binnen x-aantal jaren zal het grotendeels verdwijnen omdat de eerste generatie er niet meer zal zijn.

En vergeet niet dat autochtonen nog steeds vrouwenrechten niet als normaal beschouwen. Men heeft nog steeds mannelijke priesters, men heeft de bekende gezegde "wie de broek draagt...", en als men een vrouw vraagt of het gemakkelijk is om in een mannenwereld (nog zo'n bewijs) te leven dan antwoordt ze steeds dat dat niet gemakkelijk is, enz...
Men is de moslims enkele stappen voor, maar men is verre van perfect.
__________________
Najim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 23:30   #53
Michroscoop
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Bazel
Berichten: 1.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
Jonge koppels onder mekaar letten daar niet op. Het zijn vooral de oudere mensen die liever vrouwen apart en mannen apart willen zien. Binnen x-aantal jaren zal het grotendeels verdwijnen omdat de eerste generatie er niet meer zal zijn.
Ach kom een jaar of 10 geleden was een kopvod hier een zeldzaamheid nu zie je ze overal.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 23:36   #54
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Ach kom een jaar of 10 geleden was een kopvod hier een zeldzaamheid nu zie je ze overal.
Is dat juist geen teken dat Belgen en migranten steeds meer in elkaars leefwereld vertoeven?
Tien jaar geleden sloot de oudere generatie migrantenvrouwen zich nog teveel op in de eigen omgeving, nu zie je ze idd overal aan het maatschappelijke leven deelnemen. Dat is integratie.
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 00:06   #55
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
Men is de moslims enkele stappen voor, maar men is verre van perfect.
Nu perfectie zal men nooit bereiken (maar misschien is er wel hoop met het inzetten van spionnen - zal weeral zoveel werklozen aan een job helpen).
Maar vind het nogal populistisch dat de opener hoera roept omdat bij moslimverkiezingen een vrouw de meeste stemmen heeft gehaald, terwijl ik mij afvraag wat haar kansen zijn om tot voorzitster verkozen te worden, waarop zij, gezien haar stemmenaantal, het meeste kans zou moeten hebben.

Laatst gewijzigd door Bob : 25 maart 2005 om 00:11.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 00:13   #56
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Is dat juist geen teken dat Belgen en migranten steeds meer in elkaars leefwereld vertoeven?
Tien jaar geleden sloot de oudere generatie migrantenvrouwen zich nog teveel op in de eigen omgeving, nu zie je ze idd overal aan het maatschappelijke leven deelnemen. Dat is integratie.
Denk dat het eerder een bewijs is, dat het aantal moslimmigranten fors aangegroeid is, en blijft groeien.
En in de tweede plaats, dat er van integratie niet veel te merken valt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 01:10   #57
Melf
Banneling
 
 
Melf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: antwerpen
Berichten: 567
Standaard

en die hoofdrommel wordt door jongere mensen meer en meer gedragen
die oudere generatie is net minder radicaal naar mijn aanvoelen.


mvg.melf
Melf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 11:59   #58
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
Ik zag een vrouw die haar best deed voor anderen.
Tuurlijk wel, maar ik bekijk de verkiezing meer in het licht van wat ook kardinaal Danneels zei, namelijk dat de islam een "Verlichting" nodig heeft. Die Verlichting zal echter niet komen van deze vrouw. That's all.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 19:08   #59
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
En waarvoor moet dat "aanspreekpunt" dan wel dienen ? Waarom richten ze niet gewoon een (moslim)partij op ?
Omdat er nauwelijks een politieke islambeweging actief is in België. Tot 4 jaar geleden was dit zelfs onbestaand. Résist was alvast een eerste mooie poging, maar was zéér onaantrekkelijk omdat het een lijst was met atheïsten. De SP-A is voorlopig een veel beter alternatief vermits zij een ideologie hanteren dat voorlopig afdoende is voor islamitische belangen. Ook streven ze voor verplichte arbeidersquota's, en het sterk afstraffen van racisme.

Het MDP dat z'n eerste vertoon zal maken in 2006 te Antwerpen is een partij dat de Islam centraal stelt, los van nationaliteit of stroming (Shia of Sunni). Vermits Antwerpen een grote allochtone bevolking heeft, en er veel spanning zijn tussen autochtone & allochtonen, rekent men bij het MDP alvast op succes; vermits SP-A Grandioos faalt extreem rechts voldoende aan te pakken.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 05:11   #60
Najim
Partijlid
 
Najim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Ach kom een jaar of 10 geleden was een kopvod hoofddoek hier een zeldzaamheid nu zie je ze overal.
Jij bedoelt waarschijnlijk de tijd toen hier hoofdzakelijk mannelijke gastarbeiders waren. Die dragen ter info geen hoofddoek.

Of misschien bedoel je dat je nu méér vrouwen op straat ziet dan enkele jaren terug? Vrouwen hebben inderdaad meer vrijheid dan vroeger. Je ziet allochtone vrouwen met auto's rijden, werken, kortom deelnemen aan de gewone zaken. Ik ben blij dat je ook goed vindt.
__________________
Najim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be