Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2012, 13:50   #121
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Kom, kom, de waarheid heeft ook haar rechten.
Albert den tweede sloeg met de vuist op tafel.
De SP.A, De CD&V, en OVLD hebben toen met knikkende knieen toegegeven.
Onmiddellijk daarna trokken ze voor drie weken op vakantie, weg tijdsdruk.
Denk je dat het Albert II en van Ypersele op dat moment niet op de hoogte was van de nakende problemen bij Dexia ?

Het zou me verbazen. Niemand kon toen exact de beslissingen voorspellen ivm met Griekenland en de soevereine schuldencrisis van de PIIGS landen. De insieders bij Dexia en de FSMA waren wel degelijk intiem met de ernst van de situatie en de onvermijdelijkheid van de val van Dexia.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:51   #122
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Maar door niet verder te willen onderhandelen, geef je zelfs die verdunning weg en geef je de rest de kans de boel nog ingewikkelder te maken.
(1) Er was een momentum, dat vooral CD&V heeft kapotgemaakt. Ze hadden meer achter de nota van BDW moeten gaan staan. Vlaanderen kan zelfs geen compromis voorstellen, dat gedragen wordt in Vlaanderen en dat ook de mogelijkheid biedt aan Wallonië tot beter afgestemd beleid op de regio en bijgevolg op een meer democratisch beleid. Ook had CD&V en Open-VLD de nota Di Rupo moeten afschieten, want dit was een achteruitgang tov de nota JVDL.

(2) Mijn punt is vooral, dat het Belgische compromis niet werkt. En dat "rommelen in de marge", nu eindelijk eens moet stoppen. Aan de angst van PS om met N-VA samen te werken, heeft Vlaanderen geen boodschap.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:51   #123
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Is dat niet hetzelfde als wat alle andere partijen zeggen over N-VA?
Jullie hebben toch al enkele partijen uitgeprobeerd, waar het blijkbaar niet mee boterde.
Onder het motto: Van links naar rechts, van onder naar boven...
Verklaar u nader.
Welke partijen hebben wij al uitgeprobeerd?
Met welke partijen boterde het niet?
Heeft u daar aanwijzingen van? Van dat links naar rechts, ...
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:52   #124
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
U gelooft dat er automatisch bijna de helft nationalistisch blijft stemmen? Gaan ze niet naar Vlaams Belang, dan gaan ze wel naar PVDA of R.O.S.S.E.M., hoor. De N-VA gaat hoe dan ook slaag krijgen. Mensen zijn hun neoliberaal geroep beu en zoeken naar andere oppositiepartijen.
Ga je dat blijven herhalen tot je het zelf gelooft? Toch erg dat PVDA-populisten hier reclame moeten komen maken voor de populisten van Vlaams Belang of R.O.S.S.E.M. Komt er binnenkort een Populistisch Kartel of zoiets?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:52   #125
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Noord - Oost - Zuid - West, wat maakt het uit?
Het is vooral de campagnetaal voor federale verkiezingen en in iets mindere mate voor de Vlaamse verkiezingen. Door te praten over 2014 in aanloop van de precampagnes voor de gemeenteraadsverkiezingen gaat het ook daar iets uitmaken.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:53   #126
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het maakt wel degelijk verschil, ik laat je dat zelf argumenteren:



Sorry voor het hokjes denken. Wat voor jou persoonlijk geldt, dat geldt niet voor de volledige oude garde van de N-VA, maar toch wel voor een groot deel.
Sorry, maar de reden die ik aanhaal dat het mij niets uitmaakt hoelang iemand lid of militant is, haalt u aan om te zeggen dat het mij wel iets uitmaakt! Rare discussiemethode heeft u.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 4 maart 2012 om 14:02.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:54   #127
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
En wat is uw bron om te beweren dat die nota niet gelezen is?
Hoeveel tijd is erover gegaan en hoe was de reactie kwa inhoudelijkheid ?
Een beetje eerlijkheid zou u niet misstaan.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:56   #128
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ter aanvulling: ik merk dat veel "linksen" het best wel zouden toejuichen als een deel van het electoraat van de N-VA weer overstapt naar het VB. Dat betekent immers minder stemmen voor "donkerblauw" en meer "onhandelbare" Vlaams-nationalisten in een cordon sanitaire.
Een echte "linkse" is voor vrijheid van meningsuiting van wie ook, dus dat cordon sanitair, heb ik ooit al in een andere draad aangegeven, was nergens voor nodig.
Het zorgde integendeel voor een hoop reclame voor het VB.
En dat voor een storm in een glas water.
Het enige wat ik hun verwijt is de discriminatie tussen godsdiensten.
Ofwel verbied je ze allemaal in het openbaar, of je maakt geen onderscheid.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:57   #129
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ter aanvulling: ik merk dat veel "linksen" het best wel zouden toejuichen als een deel van het electoraat van de N-VA weer overstapt naar het VB. Dat betekent immers minder stemmen voor "donkerblauw" en meer "onhandelbare" Vlaams-nationalisten in een cordon sanitaire.
Wat hun fundamenteel ondemocratisch karakter bewijst.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:58   #130
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Gaan alle rechtse Vlaamse partijen nu blauwe sossen worden?
Wat bedoel je met "worden".
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Di Rupo heeft wat aangericht.
Sorry, Di Rupo treft hierin geen enkele schuld. Het is uit pure vrije wil dat de klassieke collabo-partijtjes zelf de bewuste keuze gemaakt hebben om hun kiezers in de steek laten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Opeens gaan ze allemaal hun schijnheilig, sociaal gezicht laten zien.
Tegen de gemeenteraadsverkiezingen zijn ze allemaal nog linkser dan de PvdA.
Man o man toch, ze hebben allemaal het licht gezien.
Ø-VLD bloedt daardoor leeg, PVDA zal in de steden aan de SP.A knabbelen. En wie wordt de grote winnaar daarvan?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:58   #131
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Denk je dat het Albert II en van Ypersele op dat moment niet op de hoogte was van de nakende problemen bij Dexia ?

Het zou me verbazen. Niemand kon toen exact de beslissingen voorspellen ivm met Griekenland en de soevereine schuldencrisis van de PIIGS landen. De insieders bij Dexia en de FSMA waren wel degelijk intiem met de ernst van de situatie en de onvermijdelijkheid van de val van Dexia.
U schrijft naast de kwestie. Feit is dat Albert met de vuist op tafel sloeg, de achterliggende reden voor deze slag is van geen enkel belang. Wat van belang is in deze kwestie is de tijdsdruk die aangehaald werd. De tijdsdruk die plots verviel nadat de traditio's toegegeven hadden. Dat en dat alleen is relevant.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 13:59   #132
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
(1) Er was een momentum, dat vooral CD&V heeft kapotgemaakt. Ze hadden meer achter de nota van BDW moeten gaan staan. Vlaanderen kan zelfs geen compromis voorstellen, dat gedragen wordt in Vlaanderen en dat ook de mogelijkheid biedt aan Wallonië tot beter afgestemd beleid op de regio en bijgevolg op een meer democratisch beleid. Ook had CD&V en Open-VLD de nota Di Rupo moeten afschieten, want dit was een achteruitgang tov de nota JVDL.

(2) Mijn punt is vooral, dat het Belgische compromis niet werkt. En dat "rommelen in de marge", nu eindelijk eens moet stoppen. Aan de angst van PS om met N-VA samen te werken, heeft Vlaanderen geen boodschap.
Wat stel je dan wel voor ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 14:01   #133
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is vooral de campagnetaal voor federale verkiezingen en in iets mindere mate voor de Vlaamse verkiezingen. Door te praten over 2014 in aanloop van de precampagnes voor de gemeenteraadsverkiezingen gaat het ook daar iets uitmaken.
Natuurlijk niet.
Een campagneslogan is een campagneslogan, niet meer en ook niet minder.
Dat mensen het één met het ander associeren is natuurlijk mooi meegenomen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 14:03   #134
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Inderdaad, het is u die het nog altijd niet begrepen heeft. U heeft nog altijd niet door dat N-VA wel degelijk een poging heeft gedaan om een regering te vormen zoals de kiezer dat bepaald heeft. En dat was een coalitie tussen N-VA en PS. Het bleek dat N-VA wel compromis bereid was, maar de PS niet.
En zo geschiede. Had N-VA de premier geleverd dan had ze veel te veel moeten toegeven, door de onhandigheid van de andere partijen is nu Di Rupo premier en heeft daarvoor niets betaald.
Leg misschien ook eens het PS-programma naast het huidige regeerakkoord voor je zulke uitspraken doet. Het regeerakkoord louter aftoetsen aan het N-VA-programma zegt niets over het compromisgehalte van dat akkoord en dus ook niets over de toegevingen die DiRupo heeft gedaan om dit akkoord aanvaardbaar te maken voor de Vlaamse onderhandelaars.

Ik begrijp dat zo'n oefening in alle objectiviteit tot een goed einde brengen moeilijk is voor iemand die zich zo hartstochtelijk achter één partij heeft geschaard. Je verplaatsen in de ander: het blijft een kunst die weinigen gegeven is. Het vergt ook een moed die ik weinigen zie opbrengen - een moed waaraan het partijen als de N-VA wel vaker ontbreekt.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 4 maart 2012 om 14:04.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 14:04   #135
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
U schrijft naast de kwestie. Feit is dat Albert met de vuist op tafel sloeg, de achterliggende reden voor deze slag is van geen enkel belang. Wat van belang is in deze kwestie is de tijdsdruk die aangehaald werd. De tijdsdruk die plots verviel nadat de traditio's toegegeven hadden. Dat en dat alleen is relevant.
De meest belangrijke beslissingen ivm met de devaluatie van bijvoorbeeld de BEF gebeurden ook op vakantie in de Ardennen. Het is niet omdat de politiekers niet tezamen op vakantie zijn vertrokken dat er geen belangrijke banden en akkoorden werden gesmeed.

De onderonsjes tussen Fons Verplaetsen, Wilfried Martens en co tijdens hun vakantie in de Ardennen zijn pas jaren later in de pers gelekt.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 14:07   #136
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat stel je dan wel voor ?
Aan tafel gaan zitten rond artikel 35.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 14:08   #137
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Verklaar u nader.
Welke partijen hebben wij al uitgeprobeerd?
Met welke partijen boterde het niet?
Heeft u daar aanwijzingen van? Van dat links naar rechts, ...
In de federale botert het niet met PS, CDH, MR, SPa, Groen, oVLD en CD&V.
In de Vlaamse regering daarentegen, botert het niet met oVLD en Groen, maar loopt alles op rolletjes met SPa en CD&V.
Ken je dat liedje niet: van links naar rechts, van onder naar boven...

I
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 14:09   #138
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Sorry, maar de reden die ik aanhaal dat het mij niets uitmaakt hoelang iemand lid of militant is, haalt u aan om te zeggen dat het mij wel iets uitmaakt! Rare discussiemethode heeft u.
Ik geloof gerust dat het voor jouw niets uitmaakt hoe lang iemand militant is. De grote hoop van de oude garde van de N-VA militanten gaat minder problemen hebben met de opname van ex Vlaams Belangers in de N-VA dan de nieuwe N-VA militanten ( van buiten het VB).
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 14:09   #139
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Aan tafel gaan zitten rond artikel 35.
Ondertussen moet er wel een beleid worden gevoerd. Hoe zie je dat gebeuren ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 14:10   #140
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Leg misschien ook eens het PS-programma naast het huidige regeerakkoord voor je zulke uitspraken doet. Het regeerakkoord louter aftoetsen aan het N-VA-programma zegt niets over het compromisgehalte van dat akkoord en dus ook niets over de toegevingen die DiRupo heeft gedaan om dit akkoord aanvaardbaar te maken voor de Vlaamse onderhandelaars.

Ik begrijp dat zo'n oefening in alle objectiviteit tot een goed einde brengen moeilijk is voor iemand die zich zo hartstochtelijk achter één partij heeft geschaard. Je verplaatsen in de ander: het blijft een kunst die weinigen gegeven is. Het vergt ook een moed die ik weinigen zie opbrengen - een moed waaraan het partijen als de N-VA wel vaker ontbreekt.
Een moed waarover je zelf niet beschikt. Dan moet je niet teveel komen klagen over iemand anders. Ik hou me aan de feiten, dat lijkt me voldoende. En de feiten zijn dat de belastingen naar omhoog zijn gegaan en dat de arbeidskost totaal niet naar beneden is gegaan terwijl kwasi alle partijen het eens zijn dat dit in feite moest gebeuren. Behalve misschien de sossen die nu bij hoog en bij laag beweren dat het goed gaat in Belgie en dat we veel terug krijgen voor die hoge belastingen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be