Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 september 2013, 08:10   #21
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Hangt af van de grondprijs en wat voor gebouw je erop kan zetten. Als dat meer opbrengt dan een museum, is dat zeker een investering waard. Behalve voor linkiewinkies.
Door je geschiedenis uit te wissen wis je jezelf uit. Maar dat is waarschijnlijk wat moeilijk voor uw ancapbrein...
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 08:36   #22
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ga je ineens ook de Egyptische en Griekse en Romeinse tempels afbreken? Het voorbeeld van de Afghaanse Boeddhabeelden volgen?
Waarom ook niet ineens alle musea met de grond gelijkmaken?


De achterlijkheid van sommigen kent echt geen grenzen.
Inderdaad... en ik die dacht dat de ergste debiliteiten hier te lezen stonden in het draadje over Aliens in subforum internationaal. Deze enormiteit van universalia slaagt echter alles.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 08:39   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Hangt af van de grondprijs en wat voor gebouw je erop kan zetten. Als dat meer opbrengt dan een museum, is dat zeker een investering waard. Behalve voor linkiewinkies.

Nog ééntje die denkt het lauw water te hebben uitgevonden, maar te ver heen is om te beseffen dat hij op zijn schoenen staat te pissen...
Vergeet je vooral niet op te geven voor orgaan donatie voor je de wereld van je aangename zelve verlost.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 08:44   #24
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Nog ééntje die denkt het lauw water te hebben uitgevonden, maar te ver heen is om te beseffen dat hij op zijn schoenen staat te pissen...
Vergeet je vooral niet op te geven voor orgaan donatie voor je de wereld van je aangename zelve verlost.
DucDenghien is een neolib. Ancap. Het is een godsdienst.

http://en.wikipedia.org/wiki/Anarcho-capitalism

Gevaarlijke mensen. De overheid wegwerken en dan nemen bedrijven de boel over.

Onder de noemer van anarchisme het ongeremde kapitalisme binnenloodsen of verder uitbouwen.

Voor de duidelijkheid: anarchisme heeft niks, maar dan ook niks met kapitalisme te maken.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 10:39   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
ga je ineens ook de Egyptische en Griekse en Romeinse tempels afbreken? Het voorbeeld van de Afghaanse Boeddhabeelden volgen?
Waarom ook niet ineens alle musea met de grond gelijkmaken?
Eventjes gaan beeldenstormen, zalig moet dat zijn niet?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 11:17   #26
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ga je ineens ook de Egyptische en Griekse en Romeinse tempels afbreken? Het voorbeeld van de Afghaanse Boeddhabeelden volgen?
Waarom ook niet ineens alle musea met de grond gelijkmaken?


De achterlijkheid van sommigen kent echt geen grenzen.
Hierzie, ons favoriete moslimbasherke dat terugwijkt uit ontzag voor een moskee. Lol, de hypocrisie. En ik maar denken dat er hier eindelijk eens iemand met een ruggegraat rondliep.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 11:20   #27
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Hierzie, ons favoriete moslimbasherke dat terugwijkt uit ontzag voor een moskee. Lol, de hypocrisie. En ik maar denken dat er hier eindelijk eens iemand met een ruggegraat rondliep.
euh? ik kan niet goed volgen.

We begonnen met het houden van burgerlijke huwelijken in gebedstempels. Mijn voorstel was om de holebi-huwelijken in de moskee te houden.

toen wou er iemand al die antieke gebouwen afbreken
en neen, ik wil niet dat de Aya Sofia of enige Egyptische of Griekse tempel wordt afgebroken.

Ik zie in feite ook het verband niet tussen die twee voorstellen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 12:04   #28
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Eventjes gaan beeldenstormen, zalig moet dat zijn niet?
Mocht ik van u zijn, ik installeerde me reeds in de startblokken om op De Dag Der Aller Verkiezingen met de gepaste snelheid mij te kunnen lanceren richting stemhokje alwaar ik mijn burgerschap kan uiten door een bolletje te kleuren die de N-VA verder haar macht kan doen consolideren, dit alles omdat ze een goed standpunt hebben met hun 75 euro boete voor een joint.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 12:10   #29
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
euh? ik kan niet goed volgen.

We begonnen met het houden van burgerlijke huwelijken in gebedstempels. Mijn voorstel was om de holebi-huwelijken in de moskee te houden.

toen wou er iemand al die antieke gebouwen afbreken
en neen, ik wil niet dat de Aya Sofia of enige Egyptische of Griekse tempel wordt afgebroken.

Ik zie in feite ook het verband niet tussen die twee voorstellen.
Misschien heb ik u dan verkeerd begrepen. Enfin, 't is in orde.

Maar zeg, als ge daar holebi huwelijken hebt, hoe moet het dan met het eten? Allemaal halal?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 12:11   #30
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Mocht ik van u zijn, ik installeerde me reeds in de startblokken om op De Dag Der Aller Verkiezingen met de gepaste snelheid mij te kunnen lanceren richting stemhokje alwaar ik mijn burgerschap kan uiten door een bolletje te kleuren die de N-VA verder haar macht kan doen consolideren, dit alles omdat ze een goed standpunt hebben met hun 75 euro boete voor een joint.
Ach ja, we weten ondertussen allemaal hoe graag gij uw longen volpompt met allerlei viezigheden...

Ze zouden er van mij part wel 200 euro van mogen maken. Maar goed, dat is iets voor een andere topic.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 12:14   #31
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ach ja, we weten ondertussen allemaal hoe graag gij uw longen volpompt met allerlei viezigheden...

Ze zouden er van mij part wel 200 euro van mogen maken. Maar goed, dat is iets voor een andere topic.
Wanneer sterf je?

Hopelijk vlug, dan hoeven we jouw pensioen niet meer uit te betalen.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 12:15   #32
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Misschien heb ik u dan verkeerd begrepen. Enfin, 't is in orde.

Maar zeg, als ge daar holebi huwelijken hebt, hoe moet het dan met het eten? Allemaal halal?
na de plechtigheid ga je gewoon naar de feestzaal alwaar een speenvarken aan het spit op de genodigden staat te wachten natuurlijk.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 16:52   #33
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
We begonnen met het houden van burgerlijke huwelijken in gebedstempels.
Ik ben RADICAAL tegen om burgelijke huwelijken in kerken of tempels te houden !!
Ik gun geloofsgeloof geen (rotte) cent !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 17:01   #34
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Tuurlijk, maar eerst moslima worden.
Zijn moskeeën verboden gebied voor niet moslims misschien?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 19:40   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Omdat die leeg staan.
Moskeeën staan ook leeg. Religieuze gebouwen staan immers voor het grootste deel van de week leeg.

Er gebeuren echter met de regelmaat religieuze plechtigheden in die gebouwen. Ook in de kerken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 19:43   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ha ja, en in de kerken mag je enkel trouwen als je katholiek bent, en in de synagoge enkel als je joods bent.

tiens, dat komt me precies bekend voor.
Neen, dat klopt niet. De Kerk voorziet ook de mogelijkheid van een kerkelijk huwelijk waarbij een van de partijen niet katholiek is.

Geen onzin neerpoten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 19:46   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Enkele historische gebouwen (kathedralen, kloosters, ...) mogen blijven staan maar inderdaad, gewoon afbreken al die geloofshuizen. Bouw enkele moderne gebouwen die door alle achterlijken tezamen gebruikt kunnen worden zodat ze tenminste met elkaar leren omgaan. Alle mensen die nog geloven in magie, god, liefde, vriendschap, ideologie, ... kunnen daar dan terecht.
Wat moeten we dan verstaan onder "historisch gebouw"? Is een gebouw uit de 19e eeuw "historisch"? Of moet het al uit de 18e eeuw zijn? Of misschien de vijftiende?

En hoe gaat u om met moderne gebouwen van grote architecten? Ik denk dan bijvoorbeeld aan de kerken ontworpen door Corbusier? Afbreken, want volgens uw invulling "niet-historisch"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 19:59   #38
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
OF vrouw hé.

Dat zou nu eens leuk zijn. Homostellen en Lesbistellen die burgerlijk huwen in de moskee! Dat moet ik even aan Van Mechelen doorgeven.
Waarom zouden moskeëen moeten aangewend worden voor burgerlijke huwelijken?
Ten eerste: voor burgerlijke huwelijken is er de zaal in het stadshuis, waar de huwelijksakte meteen verleden wordt. Alles moet daar ter plaatse gebeuren. En dus niet in moskeeën en kerken, ook al zouden ze geen functie meer hebben.
Ten tweede: moskeeën hebben hun functie, waarom je in bochten wringen om er iets tussen te brengen wat eigenlijk helemaal niet hoort.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 20:02   #39
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Moskeeën staan ook leeg. Religieuze gebouwen staan immers voor het grootste deel van de week leeg.

Er gebeuren echter met de regelmaat religieuze plechtigheden in die gebouwen. Ook in de kerken.
Er is vaak een groot verschil in de kwantiteit van het gebruik: wanneer er diensten zijn in moskeeën zijn die bomvol, omwille van het weinige aantal moskeeën, tegenover de tegenwoordig weinige diensten in vele kerken vaak nog geen tien man samenbrengen.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 20:08   #40
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat moeten we dan verstaan onder "historisch gebouw"? Is een gebouw uit de 19e eeuw "historisch"? Of moet het al uit de 18e eeuw zijn? Of misschien de vijftiende?

En hoe gaat u om met moderne gebouwen van grote architecten? Ik denk dan bijvoorbeeld aan de kerken ontworpen door Corbusier? Afbreken, want volgens uw invulling "niet-historisch"?
De oudste parochie's moet men trachten het langst te bewaren. De recentere parochie's uit de jaren '70, '60, '50, '40 tot zelfs het einde van de Ancien Régime mogen voor mijn part direct opgedoekt worden.

En over de gebouwen: zoveel mogelijk proberen te behouden wat te behouden valt. Veel van die recentere parochie's hebben vrij moderne gebouwen die voor veel andere zaken aangewend kunnen worden. Oudere kerkgebouwen uit pakweg 2de helft 19de eeuw en eerste helft 20ste eeuw hebben soms zowel op architecturaal vlak weinig waarde en zijn vaak op praktisch vlak erg beperkt. Plus dat er zich vaak vele herstellingswerken kunnen aandienen. Maar toch: trachten te behouden wat mogelijk is.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be