Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2016, 20:36   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Dus moeten er politiekers komen die wel de correcte wetten stemmen, die ervoor zorgen dat we niet VERPLICHT worden om toe te kijken en te aanvaarden hoe middeleeuwse import onze waarden en normen verkrachten.
Welke waarden en normen worden volgens u dan wel verkracht? Voorbeelden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 20:37   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dat is de kern van heel de zaak. Sommigen zijn hier akkoord om de moslimvrouwen verder te onderdrukken door mensonterende kledij te laten dragen. Dus hun recht om onderdrukt te worden.

Deze mensonterende kledij draagt natuurlijk ook de radicale gedachte uit van de islamisten.
Ja, echt mensonterend... De boerkini, bedacht, ontworpen en verkocht over de heel wereld door een... jawel, vrouw. Een Autralische moslima.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 20:39   #183
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Een rechtstaat? Laat mij niet lachen. Criminelen hebben meer rechten dan hun slachtoffers. Illegalen blijven hier vrij rondlopen en hebben zelfs ook al rechten. De gevangenissen puilen uit door de enorme criminaliteit. Gevangenen worden terug in de maatschappij gedropt, wegens plaatsgebrek. Straffeloosheid alom. Parketten kunnen niet meer volgen en seponeren daarom aan de lopende band. De burger is bijna vogelvrij verklaard. De politieke kaste die schaamteloos hun zakken vult en niets dan knoeiwerk aflevert, waarvoor zij geen zo goed als geen verantwoording moeten afleggen. De politiek is ondertussen een florerend familiebedrijfje geworden. Ik kan zo nog eventjes doorgaan. Maar Jan met de Pet moet zwijgen, werken en belastingen betalen. Prachtige rechtstaat.
Onze rechtstaat is een gigantische grap. Ze werd gedurende decennia aangepast om een muticultureel sossen ideaalbeeld door te drukken. En nu zijn we het slachtoffer van dit alles. En zie, ook nu nog blijft men met ooglappen maar voorborduren op dat geknoei.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 20:41   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Onze rechtstaat is een gigantische grap. Ze werd gedurende decennia aangepast om een muticultureel sossen ideaalbeeld door te drukken. En nu zijn we het slachtoffer van dit alles. En zie, ook nu nog blijft men met ooglappen maar voorborduren op dat geknoei.
En waarin bent u het slachtoffer eigenlijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 20:47   #185
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dat is de kern van heel de zaak. Sommigen zijn hier akkoord om de moslimvrouwen verder te onderdrukken door mensonterende kledij te laten dragen. Dus hun recht om onderdrukt te worden.
Wat is mensonterende kledij? Je kunt evengoed zeggen dat een bikini mensonterend is want geen enkele man zou graag zo'n tepelbedekkende kleding willen dragen. Mensonterend is wat je er zelf in ziet of van maakt. Laat in eerste instantie de dragers (de vrouwen) zelf bepalen wat ze zelf mensonterend vinden om te dragen.

Citaat:
Deze mensonterende kledij draagt natuurlijk ook de radicale gedachte uit van de islamisten.
Dat is wat je er zelf van maakt of in ziet. Het is aan de dragers van een bikini of een boerkini zelf om te bepalen welke gedachte ze daarmee uiten. Voor de vrouwen die een boerkini willen dragen is die boerkini net zoals wat een bikini is voor de vrouwen die een bikini willen dragen. De boerkinidragers hebben niet de intentie om daarmee radicale ideeën uit te dragen, net zomin als een bikinidrager met haar bikini de intentie heeft om er ideeën mee uit te dragen.
Een boerkiniverbod zal natuurlijk niets oplossen aan het uitdragen van radicale gedachten. Je gaat alleen ook nog eens de moslimvrouwen radicaliseren door ze tegen je in het harnas te dragen door hun vrijheden verder te beperken.
__________________
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen
http://stijnbruers.wordpress.com
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 20:49   #186
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En waarin bent u het slachtoffer eigenlijk?
Jij ben hier echt de plezantste van de hele bende. Ik ben blij dat u blijkbaar geen slachtoffer bent van die hele rotzooi.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 20:54   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Jij ben hier echt de plezantste van de hele bende. Ik ben blij dat u blijkbaar geen slachtoffer bent van die hele rotzooi.
Raar toch dat u geen antwoord kunt verzinnen op de vraag.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 20:57   #188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Dat is wat je er zelf van maakt of in ziet. Het is aan de dragers van een bikini of een boerkini zelf om te bepalen welke gedachte ze daarmee uiten. Voor de vrouwen die een boerkini willen dragen is die boerkini net zoals wat een bikini is voor de vrouwen die een bikini willen dragen. De boerkinidragers hebben niet de intentie om daarmee radicale ideeën uit te dragen, net zomin als een bikinidrager met haar bikini de intentie heeft om er ideeën mee uit te dragen.
Een boerkiniverbod zal natuurlijk niets oplossen aan het uitdragen van radicale gedachten. Je gaat alleen ook nog eens de moslimvrouwen radicaliseren door ze tegen je in het harnas te dragen door hun vrijheden verder te beperken.
Ging het om de radicale islam, dan was er gewoonweg geen sprake van een boerkini. Gemengd baden mag immers niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 14:05   #189
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ging het om de radicale islam, dan was er gewoonweg geen sprake van een boerkini. Gemengd baden mag immers niet.
Maar het gaat wel over fundamentalistische opvattingen wat een bodem is voor radicalisme.
Arme en vooral bange mannen...zo bang voor dat vrouwenlijf, oorzaak van al hun kwaad, moeten we bedekken, dat duivels wijf! Toch?
Doet ze dit niet, dan roept ze zelf alle kwaad over zich, en wat mannen dan zouden kunnen denken en doen, dat is haar verantwoordelijkheid.
Die duivelse Eva's zijn het begin van het kwaad en werden door god gestraft, houwen zo!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 14:18   #190
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar het gaat wel over fundamentalistische opvattingen wat een bodem is voor radicalisme.
Arme en vooral bange mannen...zo bang voor dat vrouwenlijf, oorzaak van al hun kwaad, moeten we bedekken, dat duivels wijf! Toch?
Doet ze dit niet, dan roept ze zelf alle kwaad over zich, en wat mannen dan zouden kunnen denken en doen, dat is haar verantwoordelijkheid.
Die duivelse Eva's zijn het begin van het kwaad en werden door god gestraft, houwen zo!
Ik denk dat de waarheid in onderstaande te zoeken is.

(Door: Maria Rashidi – Vertaling: rommel)

Mijn vrijheid van de sluierdwang leidde tot een razernij over mijn “Verzweedsing” en op een dag kwam de wraak van mijn man: een zwavelzuur aanval. In Zweden wordt deze vorm van seksuele racisme geportretteerd als “multiculturalisme”, schrijft Maria Rashidi.

Het jaar was 1979. De islamitische culturele revolutie explodeerde in Iran, en als een nauwelijks 20 jaar jonge getrouwde vrouw werd ik met de sluier geconfronteerd. De nieuwe macht was van mening dat de sluier ons vrouwen en meisjes zou beschermen voor “westvergiftiging” – gharbzadegi – en we werden de hele dag gevoed met kuisheid ethiek en religieuze moraalkoekjes.

Ook mijn man probeerde me te overtuigen dat ongesluierde vrouwen “vies” zijn en op straat schreeuwden vrouwelijke politieagenten tegen me : “Zuster! Doe je sluier aan en weg met die lipstick, of anders… “.

Toen ik een jong ongehoorzaam meisje zag die haar lippen tot bloedens toe met een politie mes waren besneden gaf ik mijn protest op, en begon een sluier te dragen en gooide mijn lipstick weg.

Hier in Zweden ervoer ik voor het eerst in mijn leven vrijheid, maar mijn man dacht dat we nog steeds in Iran woonden. Mijn vrijheid van de sluierdwang en het streven naar gelijkheid leidde tot een razernij over mijn “Verzweedsing”, en op een dag kwam de wraak van mijn man: een zwavelzuur aanval. Ik overleefde de helse kwelling maar mijn gezicht was voor de rest van mijn leven verminkt. Na talloze operaties en langdurig herstellen werd ik opnieuw geboren, als vrouwenactiviste die van mening is dat niemand in Zweden zich hoeft te onderwerpen aan religies en culturen met een middeleeuwse kuisheid terreur.

Het doel van de sluier, de niqab, boerka en burkini is om de meisjes en vrouwen uit het zicht van de wereld te verbergen. De onschuld en kuisheid van de vrouwen meisjes moeten worden beschermd tegen alle mannen, die worden beschouwd als potentiële verleiders of verkrachters.

De niqab, boerka en burkini zijn vandaag uitgegroeid tot een onderwerp van discussie, omdat het als een onschuldige kledingstuk wordt beschouwd wat men op vrijwillige basis draagt. Maar deze kledingstukken zijn niet zoals de bikini, die je op elk moment kan uitdoen. Het zijn religieuze markeringen die een religie en zijn ethische regels presenteren. Wat veel “goedbedoelde” Zweedse debaters nooit voor zichzelf zullen accepteren.

Bijvoorbeeld: Een gelovige moslimvrouw die een sluier, de niqab, boerka of burkini draagt moet accepteren dat ze nooit een leidster wordt voor vrouwen of mannen. Ze moet accepteren dat de man in veel islamitische landen het wettelijke recht heeft om vier vrouwen te trouwen terwijl ze zelf geen recht heeft op meer dan één man. Ze moet accepteren, zowel in islamitische landen als in het Westen, dat ze haar maagdelijkheid moet bewaren tot ze trouwt. Anders wordt ze beschouwd als een hoer, met de nodige gevolgen. Ze moet ook accepteren dat ze een atheïst of andere soorten kafiers zoals hindoes en boeddhisten nooit zal kunnen trouwen, een vorm van religieus racisme die ook wordt ondersteund door verschillende multiculturele bijdragen. Een verbod op homoseksualiteit is uiteraard ook in het pakket.

Deze beperkingen van de vrijheid zijn geweven in de sluier en burkini. Maar deze vorm van seksueel racisme wordt geportretteerd als “multiculturalisme”. In plaats van ervoor te zorgen dat allochtone meisje dezelfde rechten krijgen als autochtone Zweedse meisjes.

Ik ben mening dat het juist is om de boerka en burkini te verbieden, maar niet op de verkeerde manier, zoals bijvoorbeeld in Nice. Want achter elke vrouw in een boerka / burkini staat een man met Taliban-ethiek. Deze ethiek, gebaseerd op eer- en schuldcultuur, is in de hersens van meisjes en jongens geprogrammeerd, op een vergelijkbare manier zoals elk totalitair systeem erin slaagt om een groot deel van zijn mensen met verschillende politieke ideologieën te hersenspoelen.

Ondanks mijn eigen ervaring geloof ik niet dat alle moslimmannen “beesten” zijn die niet hun gedrag kunnen veranderen. Islamitische mannen die naar Zweden komen met in hun bagage de Taliban-ethiek moeten worden “geherprogrammeerd” via een verplichte cursus van tien weken. Waar hen wordt geleerd dat vrouwen het recht hebben op hun eigen lichaam, maagdelijkheid, en liefdesrelaties. Daarna moeten ze een samenlevingscontract ondertekenen dat ze de rechten van de vrouwen in het westen zullen respecteren. Als ze dit weigeren verbiedt dan de boerka, burkini en andere islamitische symbolen van seksueel racisme.

Ik denk niet dat de politie zich moet wijden aan burkini’s jagen. In plaats daarvan moeten zij zich inzetten om op terroristen en haatpredikanten te jagen die het Westen en onafhankelijke vrouwen haten.

Wij “debatteren” terwijl meisjes worden blootgesteld aan de eercultuur, met of zonder burkini. Gelijktijdig kijkt het nieuwe feminisme weg van de enclaves in Zweden waar de islam zijn stempel op vrouwen drukt.

Bron:
http://www.expressen.se/debatt/probl...burkiniforbud/
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 14:27   #191
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Zou 10 weken, om eeuwenlange indoctrinatie, overgeleverd van generatie op generatie, voldoende zijn?

De meesten wonen hier al 3 tot 4 generaties en 't dringt nog steeds niet door.

Laatst gewijzigd door SDX : 27 augustus 2016 om 14:53.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 14:39   #192
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
De niqab, boerka en burkini zijn vandaag uitgegroeid tot een onderwerp van discussie, omdat het als een onschuldige kledingstuk wordt beschouwd wat men op vrijwillige basis draagt. Maar deze kledingstukken zijn niet zoals de bikini, die je op elk moment kan uitdoen. Het zijn religieuze markeringen die een religie en zijn ethische regels presenteren. Wat veel “goedbedoelde” Zweedse debaters nooit voor zichzelf zullen accepteren.
Bottom line.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 20:13   #193
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, echt mensonterend... De boerkini, bedacht, ontworpen en verkocht over de heel wereld door een... jawel, vrouw. Een Autralische moslima.
voor wat staat U persoonlijk eigenlijk?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 00:11   #194
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Party burka.

__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 11:06   #195
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zou 10 weken, om eeuwenlange indoctrinatie, overgeleverd van generatie op generatie, voldoende zijn?

De meesten wonen hier al 3 tot 4 generaties en 't dringt nog steeds niet door.
Hoe kan het anders. Gedurende decennia, en nog steeds, wordt hen verteld dat ze in west-europa hun eigen culturele en religieuze identiteit ten volle kunnen beleven en dat hun denken en levensstijl evenwaardig is aan de onze. En dit alles dankzij (sic) de multiculturele ideologie waar wij belastingbetaler geld voor betalen om in stand te houden en ons door het strot te duwen (de sossen propagenda VRT om maar iets te zeggen).
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 11:11   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Hoe kan het anders. Gedurende decennia, en nog steeds, wordt hen verteld dat ze in west-europa hun eigen culturele en religieuze identiteit ten volle kunnen beleven en dat hun denken en levensstijl evenwaardig is aan de onze. En dit alles dankzij (sic) de multiculturele ideologie waar wij belastingbetaler geld voor betalen om in stand te houden en ons door het strot te duwen (de sossen propagenda VRT om maar iets te zeggen).
De multiculturele ideologie waarbij alle beschavingen en alle uitingen ervan gelijk worden getrokken, is evenwel iets totaal anders dan de krijtlijnen aanhouden die door de rechtstaat over onze grondrechten worden bewaakt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be