Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2016, 10:00   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard Tsjeven, kinderen lokken, Plopsaland, politiek: het blijft moeilijk om laten

Misbruik van kinderen om ouders te lokken om politieke reclame.

Bah neen gij, geen politieke reclame, dat is gewoonweg naastenliefde .... Mijn gat ja.

Wie bekritiseerde daar ook weer de N-VA omdat er wat publiciteit gemaakt werd rond duidelijke politieke boodschappen als helfie ... ?
Ieder doet met zijn geld wat hij wilt.

Maar werken via kinderen .... ???

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160505_02274387
CD&V nodigt lukraak 10.000 kinderen uit op familiedag in Plopsaland om ouders te lokken



Citaat:
In 10.000 brievenbussen in Vlaanderen viel de voorbije dagen een uitnodiging in de bus voor een dagje Plopsaland. Niet zomaar een dagje, maar een uitnodiging voor de CD&V-gezinsdag in het pretpark. Leuk zou je zeggen, maar de uitnodiging was persoonlijk gericht aan kinderen tussen 6 en 8 jaar. Mme Zsazsa, een bekende blogster, deelde ondertussen een foto van een brief die haar zoontje kreeg en de reacties bleven niet uit. CD&V ziet het probleem niet. “Dit is wettelijk helemaal in orde.”

Het is niet de eerste keer dat de CD&V kinderen, ook van niet partijleden, een dergelijke uitnodiging stuurt. Dat kan voor oppositiepartijen Groen en SP.A niet door de beugel. “Dat CD&V kinderen gebruikt om hun ouders te bereiken voor politieke doelen, gaat voor mij absoluut niet”, zegt Vlaams parlementslid Elke Van den Brandt (Groen). Ook SP.A vindt het ‘not done’. Katia Segers zei op Twitter: “CD&V stuurt zesjarigen uitnodiging voor Plopsaland. Zelfs indien wettelijk, wat met het ethische aspect? Niet echt mediawijs.”





Een van de kinderen die een uitnodiging kregen, was het zoontje van de bekende blogster mme Zsazsa . Op haar facebookpagina drukt ze haar verbazing uit over de ongevraagde invitatie. “Ik vraag mij toch af waar CD&V plots de gegevens van Abel vandaan haalt. Zijn er nog 6-jarigen die een persoonlijke uitnodiging voor Plopsaland gekregen hebben? En is dit niet verboden door de privacycommissie?”

“Is het ook niet een beetje goedkoop om 6-jarigen lastig te vallen met politieke evenementen?”, vroeg ze zich af.

De vraag van mme Zsazsa kreeg onmiddelijk flink wat aandacht op social media. Maar CD&V ziet geen probleem. Volgens Steffen Van Roosbroeck, de woordvoerder van de partij, doet CD&V niets wat niet mag.

“Zoals elk jaar nodigen we op onze gezinsdag, dit jaar op 22 mei, ook niet-leden uit”, klinkt het. “Net als vorig jaar in Planckendael doen we daarvoor een beroep op een extern bureau dat de brieven verstuurt naar gezinnen uit hun databanken. Daarin staan mensen die hun gegevens ooit eens hebben achtergelaten en toelating hebben gegeven om die te gebruiken. Dat is wettelijk helemaal in orde.”

“Als mensen zich daar ongemakkelijk bij voelen, dan willen we ons daarvoor excuseren. Onze bedoeling is om gezinnen aan te spreken die geen lid zijn, maar die op die manier misschien wel op een positieve ervaring met onze partij in contact komen.”

Ook in 2015 ontstond er vooraf wat commotie rond. Er zijn nochtans maar enkele negatieve reacties op gekomen, niet meer. Ook nu zijn er 10.000 uitnodigingen verstuurd”, zegt Van Roosbroeck.


.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 mei 2016 om 10:02.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2016, 12:06   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Ik dacht, en ik druk me heel voorzichtig uit, dat je bij iedere firma toestemming moet geven voor het gebruik van je gegevens.

Adresgegevens verkopen zou wettelijk verboden zijn.

Een firma die adresgegevens verzamelt, die moet daarvoor meestal een achterdeur gebruiken, zo'n achterdeuren zijn:

Een klantenkaart met gezinsgegevens. Op de invulbrief moet expliciet staan dat je toestemming geeft aan DIE firma om de nieuwsbrief, folders, ..... te ontvangen.

Een tombola, hierop moet je de gezinsgegevens invullen. Op het deelnameformulier moet expliciet staan dat je toestemming geeft aan DIE firma om de nieuwsbrief, folders, ..... te ontvangen.

.....
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2016, 16:14   #3
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Misbruik van kinderen om ouders te lokken om politieke reclame.

Bah neen gij, geen politieke reclame, dat is gewoonweg naastenliefde .... Mijn gat ja.

Wie bekritiseerde daar ook weer de N-VA omdat er wat publiciteit gemaakt werd rond duidelijke politieke boodschappen als helfie ... ?
Ieder doet met zijn geld wat hij wilt.

Maar werken via kinderen .... ???

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160505_02274387
CD&V nodigt lukraak 10.000 kinderen uit op familiedag in Plopsaland om ouders te lokken







.


Wat bedoel je met "duidelijke politieke boodschappen zoals helfie" ?

Dit was qua platvloersheid en boertigheid van een zodanig niveau dat de partaai zelf het van pure schaamte een stille dood heeft laten sterven...

Nog dommer, nog zwakzinniger dan jean-luc dehaene die met de andere kaloten stond te zingen van " 't leven is mooi"...

Kijk, geniet, lach en laat uw sarcasme los :

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2016, 16:22   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Dit toont volgens mij aan hoe wanhopig ze zijn bij CD&V. Als ze op die manier aan kiezers en geïnteresseerden moeten raken dan is het triestig gesteld.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2016, 10:31   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat bedoel je met "duidelijke politieke boodschappen zoals helfie" ?

Dit was qua platvloersheid en boertigheid van een zodanig niveau dat de partaai zelf het van pure schaamte een stille dood heeft laten sterven...

Nog dommer, nog zwakzinniger dan jean-luc dehaene die met de andere kaloten stond te zingen van " 't leven is mooi"...
...
We weten dat je alles wat uit de nva komt, verfoeit als de pest.
Maar laat dat aub zien in draden die over het juiste onderwerp gaan, en niet overal, in alle draden, en bij elke valse gelegenheid.

De helfie was een politieke boodschap gebracht met politiek geld. In die zin werd de actie gebruikt als voorbeeld.

De actie van de tsjeven nu is politiek, maar gebracht via de omweg van het gebruik of misbruik van de aandacht van kinderen.
D�*�*rover gaat het in deze draad.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 09:28   #6
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Misbruik van kinderen om ouders te lokken om politieke reclame.

Bah neen gij, geen politieke reclame, dat is gewoonweg naastenliefde .... Mijn gat ja.

Wie bekritiseerde daar ook weer de N-VA omdat er wat publiciteit gemaakt werd rond duidelijke politieke boodschappen als helfie ... ?
Ieder doet met zijn geld wat hij wilt.

Citaat:
Maar werken via kinderen .... ???
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160505_02274387
CD&V nodigt lukraak 10.000 kinderen uit op familiedag in Plopsaland om ouders te lokken







.
Hah dat deed nva ook ,, familie dagen organiseren in dierenparken ..... ze doen het allemaal kijk maar goed .... ,uitgenomen het Vlaams Belang die niet die zijn nog volwassen mensen die aan politiek willen doen... pretparken zijn voor kleuters ....politiek is toch geen pretpark ??of gaan ze ook beginnen met die kindergarden ?? hoplelijk niet ...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 13 mei 2016 om 09:30.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 10:07   #7
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Hah dat deed nva ook ,, familie dagen organiseren in dierenparken ..... ze doen het allemaal kijk maar goed .... ,uitgenomen het Vlaams Belang die niet die zijn nog volwassen mensen die aan politiek willen doen... pretparken zijn voor kleuters ....politiek is toch geen pretpark ??of gaan ze ook beginnen met die kindergarden ?? hoplelijk niet ...
Organiseert nva familiedagen waarbij ze lukraak, vooral kinderen van niet-leden uitnodigen? Of zijn het familiedagen voor de leden en hun kinderen?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 11:16   #8
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Organiseert nva familiedagen waarbij ze lukraak, vooral kinderen van niet-leden uitnodigen? Of zijn het familiedagen voor de leden en hun kinderen?
Zoveel mogelijk optrommelen .... toch ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 11:52   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Organiseert nva familiedagen waarbij ze lukraak, vooral kinderen van niet-leden uitnodigen? Of zijn het familiedagen voor de leden en hun kinderen?
Ik moest
a) op voorhand inschrijven op de website van het ledenbestand,
en
b) ter plaatse mijn lidkaart tonen, zodat ze gescand kon worden en ik direct de ticketjes kreeg van de maaltijden die ik besteld en betaald had ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 13:49   #10
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik moest
a) op voorhand inschrijven op de website van het ledenbestand,
en
b) ter plaatse mijn lidkaart tonen, zodat ze gescand kon worden en ik direct de ticketjes kreeg van de maaltijden die ik besteld en betaald had ...

.
Dus op geen manier vergelijkbaar met hoe de tjeeven via brave, onschuldige kindjes leden proberen ronselden..
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 14:08   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Misbruik van kinderen om ouders te lokken om politieke reclame.

Bah neen gij, geen politieke reclame, dat is gewoonweg naastenliefde .... Mijn gat ja.

Wie bekritiseerde daar ook weer de N-VA omdat er wat publiciteit gemaakt werd rond duidelijke politieke boodschappen als helfie ... ?
Ieder doet met zijn geld wat hij wilt.

Maar werken via kinderen .... ???
Wat is er fout aan? Dit gaat om een gezinsdag georganiseerd door de CD&V voor CD&V'ers (leden dus).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 16:37   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is er fout aan? Dit gaat om een gezinsdag georganiseerd door de CD&V voor CD&V'ers (leden dus).
Weer ene die niet kan lezen wat er in de link staat.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 16:45   #13
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Weer ene die niet kan lezen wat er in de link staat.

.
Kuch?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 20:02   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Kuch?
Neen.
Kuch is als ik er zelf mee rammel.

Hier past eer "Braak" of "Bweuk". De jeugd zou "kut" zeggen.
Omdat hij met de mijnen rammelt.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be