Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Inge Vervotte (CD&V) - 31 mei tot 6 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Inge Vervotte (CD&V) - 31 mei tot 6 juni "Vakbondsvrouw die zichzelf sterk in de media profileerde tijdens de laatste stuiptrekkingen van Sabena. Sindsdien kreeg zij onderdak bij de CD&V en werd zij een regelrechte hype. Zo'n 93.030 stemmen, een kamerzitje en een jaar later staat ze nu

 
 
Discussietools
Oud 30 mei 2004, 22:37   #1
ray
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Berichten: 219
Standaard

Het feit dat ik elke keer weer schrijnend moet toezien dat het vlaams blok terrein wint doet mij walgen. Ik ben zeker niet de enige natuurlijk. Ik heb al veel gehoord dat mensen vooral stemmen op het blok als proteststem, maar ook (wat nog het meest in de hoofden speelt vd gemiddelde VB-kiezer) vanwege hun standpunt tov migranten. Het feit dat het blok zo'n hoge score haalt, wilt toch wel zeggen dat de gemiddelde vlaming van die problemen een prioriteit maakt.

Aangezien jullie een grondige oppositiekuur zijn ondergaan (en nog aan het ondergaan zijn), veronderstel ik dat jullie vooral hebben geluisterd naar wat het volk wou, en daarop ingespeeld. Het volk wou dus ook dat het migrantenprobleem eindelijk eens deftig op de agenda zou komen. Volgens de opiniepeilingen gaan jullie het heel goed doen, en het kartel met de NVA vind ik persoonlijk al een hele goede stap in de goede richting om het VB te counteren.

Stel nu dat jullie de volgende verkiezingen gaan winnen, zouden jullie dan eindelijk van het migrantenprobleem 1 van de prioriteiten maken zodat we effectief op dat vlak een verbetering gaan kunnen zien? Ik ben er rotsvast van overtuigd dat, als er een partij dit probleem deftig zou aanpakken, dat de kiezers hen zouden belonen.

Ik ondervind persoonlijk geen migrantenprobleem, maar ik wil dat dit 1 vd prioriteiten wordt in de toekomst van de democratische partijen zodat het blok eens wordt teruggeschroefd.

De laatste maanden begon ik wat meer sympathie te krijgen voor het kartel cd&v/nva, wat vroeger totaal niet zo was. Dit zal natuurlijk wel te maken hebben met de verkiezingskoorts en de steeds weerkerende beloftes. Ik heb besloten om deze keer eens neutraal toe te kijken wat de cd&v gaat verwezenlijken als ze in de vlaamse regering en/of federale regering zouden zitten, en het zou dan kunnen dat ik bij de volgende verkiezingen voor de cd&v ga stemmen. Zeg nooit nooit...
ray is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be