Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2023, 19:40   #1
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.656
Standaard KillerKerstboom?

Mensen toch, wat maken ze er toch weer een circus van.
In dendermonde is de kerstboom op de markt omgevallen, drie mensen staken eronder en nu is eentje overleden en wordt er een zondebok gezocht.
Wat een belachelijke ophef voor een ongeluk waar niemand schuld aan heeft, het is toch duidelijk dat deze hoge spar niet bestand was tegen zulke sterke windstoot.

Er bestaan geen ongelukken meer, er moet altijd iemand schuldig zijn?
Wie is de schuldige?
Wie is aansprakelijk?
En in de regimepers raden ze er maar op los: wat zou de oorzaak of oorzaken kunnen zijn?
Euh...een WINDSTOOT misschien??
De Kerstboom van 20 meter hoog woog 5 ton maar......soms worden wel vrachtwagens van 44 ton omver geblazen...duh....
Er moet weer belastinggeld verspild worden om te onderzoeken of het wel een ongeluk was..

Jongens toch....die idiote regimepers wordt irritanter met de dag, parket en de hele mikmak gaan nu naarstig op zoek naar de "schuldige"....euh, klaag dan de wind aan.

....en het slachtoffer van 63 jaar? Spijtig en erg voor de familie maar hare tijd was gekomen en de wind hielp een handje, anders was ze daar op dat moment niet geweest.

Het wordt weer tijd om die bron van ergernis met hun f*cking misleidingen, desinformatie, gemanipuleer en idioterie opnieuw volledig links te laten liggen, tis nog erger geworden dan drie jaar geleden.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 20:32   #2
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.656
Standaard

T was dus in oudenaarde....de Kerstmarkt werd opgedoekt en als straf werd de stoute boom meteen in stukken gehakt, dat zal em leren om door de wind om te vallen.

En die mens, Pierre Desmesmaeker van de firma Inter-Arbo heeft zichzelf niks te verwijten, die mens was serieus aangeslagen terwijl hij niks aan een ongeluk kan doen.
En de paniekzaaiers van gemeenten met kerstbomen die aan de telefoon hangen en deze mens nu het leven zuur maken met onnozele vragen, die moeten eerst eens nadenken...
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 21:26   #3
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 581
Standaard

Hier is em sé, den dader

'k Stond er begot nog onder op donderdagavond, maar dan een week eerder

Ik ben absoluut geen fan van al dat kerstgedoe, maar die boom vond ik nu eens echt mooi gedaan. Ik vond het eerst wel echt zonde om zo'n mooie grote boom om te hakken als versiering, maar anderzijds stond die vermoedelijk toch al ingepland voor het transport richting de houtzagerij.
Nu, geloof het of niet, ik heb ernaar staan kijken, onderaan de stam, naar hoe ze die zo 'in het plein' konden vastzetten. En als je er zo vlak bijstond, was dat wel echt een grote boom.
En ze hebben nog dikke chance gehad, want een paar meter naar links (op de krantenfoto) en het was bovenop de 'kinderfoor' gevallen. En in de andere richting (naar mij toe op mijn foto), zou die bovenop het volk aan de jeneverkraampjes gevallen zijn. Is eigenlijk gevallen op de plek waar er nauwelijks volk staat, naast de ijsglijbaan.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 21:55   #4
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.467
Standaard

Ie had nochtans zen corona spuit weest laten zetten en kijk die eeft em nie beschermd.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 22:17   #5
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.717
Standaard

Mijn gok.
Ze hebben met kracht (kraan, bulldozer) de boom eerder willen recht duwen en zo een barst in de stam veroorzaakt waar ie later in dat zwak punt is geknakt toen het hard waaide .
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 22:20   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Mijn gok.
Ze hebben met kracht (kraan, bulldozer) de boom eerder willen recht duwen en zo een barst in de stam veroorzaakt waar ie later in dat zwak punt is geknakt toen het hard waaide .
Zoiets, hij is blijkbaar afgebroken juist boven de grond. Dat kan enkel als er daar een zwakke plek is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 22:40   #7
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Gemeente arbeiders zouden boom eerder terug 'recht' moeten zetten hebben.
Ja, dan weet je genoeg.

Een boom of paal die tussen stenen geklemd staat, terug recht duwen, die kan alleen breken, of nog losser staan.

Waarom heeft men dat niet aan die firma overgelaten die hem plaatste ?
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 22:46   #8
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zoiets, hij is blijkbaar afgebroken juist boven de grond.
Ik vraag me af hoe diep die in de 'fundering' stak.
Ik zag dat ze zo'n kleine halve meter boven de grond, de stam op een paar plaatsen hadden afgevlakt met een (ketting)zaag, dus platte vlakken blank hout te zien. En rondom rond staken een aantal zeer dikke planken uit, die als een soort van spie mee in de bodem waren geklopt. Hoe diep alles in de grond stak, kon je niet zien.
Ik weet wel dat in de kolenmijnen sparrenhout werd gebruikt, omdat dit als geen ander, goed op voorhand de mijnwerkers 'alarmeerde' als een steunbalk het begaf. Dus begint direct te kraken bij overbelasting.
Ik vermoed dat die uit de 'fundering' is losgekomen.

Laatst gewijzigd door DIBO : 22 december 2023 om 22:48.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 22:58   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Ik vraag me af hoe diep die in de 'fundering' stak.
Ik zag dat ze zo'n kleine halve meter boven de grond, de stam op een paar plaatsen hadden afgevlakt met een (ketting)zaag, dus platte vlakken blank hout te zien. En rondom rond staken een aantal zeer dikke planken uit, die als een soort van spie mee in de bodem waren geklopt. Hoe diep alles in de grond stak, kon je niet zien.
Ik weet wel dat in de kolenmijnen sparrenhout werd gebruikt, omdat dit als geen ander, goed op voorhand de mijnwerkers 'alarmeerde' als een steunbalk het begaf. Dus begint direct te kraken bij overbelasting.
Ik vermoed dat die uit de 'fundering' is losgekomen.
Anderhalve meter heb ik gelezen. Of hij na het rechttrekken nog zo diep zat weet ik niet, maar hij is blijkbaar afgebroken dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 23:39   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

had die niet moeten vast staan met kabels ?


Allee ge zaagt zo een ding af, dat daar a 30 /40 jaar minimum staat, en dan zet ge dat in putteke en slaagt ge dat vast met spieen, Nu ja voor een tijdje zal dat wel ok zijn, maar als t eens goed waait, of er inderdaad iets misgaat bij het plaatsen kletst dat spel omver he.

Nu hebben ze wel ne goeie steekop om ook de kerstbomen en de kerststallen te laten verdwijnen veel te gevaarlijk voor het plebs dat ze dat in hun nek krijgen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 23:42   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
T was dus in oudenaarde....de Kerstmarkt werd opgedoekt en als straf werd de stoute boom meteen in stukken gehakt, dat zal em leren om door de wind om te vallen.

En die mens, Pierre Desmesmaeker van de firma Inter-Arbo heeft zichzelf niks te verwijten, die mens was serieus aangeslagen terwijl hij niks aan een ongeluk kan doen.
En de paniekzaaiers van gemeenten met kerstbomen die aan de telefoon hangen en deze mens nu het leven zuur maken met onnozele vragen, die moeten eerst eens nadenken...
oei oei nu vraagt ge wel veel he, aan zo ne verantwoordelijke van de gemeente vragen om na te denken, ... oei oei, Ze zullen eerst eens naar hun studiebureel gebeld hebben dat zijne paraplu heeft opgentrokken en naar hun advocatenkantoor heeft gebeld, dat vervolgens geadviseerd heeft om naar die pe te bellen zodat ze bij eventuele geschillen achteraf de schuld in zijn schoenen kunnen schuiven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 23:46   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
had die niet moeten vast staan met kabels ?


Allee ge zaagt zo een ding af, dat daar a 30 /40 jaar minimum staat, en dan zet ge dat in putteke en slaagt ge dat vast met spieen, Nu ja voor een tijdje zal dat wel ok zijn, maar als t eens goed waait, of er inderdaad iets misgaat bij het plaatsen kletst dat spel omver he.

Nu hebben ze wel ne goeie steekop om ook de kerstbomen en de kerststallen te laten verdwijnen veel te gevaarlijk voor het plebs dat ze dat in hun nek krijgen.
Ik dacht (als niet zeer goed zijnde in sterkteleer) ook dat die met kabels vastzaten.

Hier in het dorp hebben ze op het dorpsplein ‘lang’ geleden gewoon een denneboom geplant en die is elk jaar kerstboom.
Sompel toch?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 23:48   #13
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 581
Standaard

Als je deze foto ziet vlak na de feiten


en de beelden van het funderingsgat


dan snap ik niet hoe dat ineen paste met die dubbele stam...
Trouwens toen ik erbij stond had ik zelfs totaal niet door dat achter de stam die ik zag, blijkbaar nog een tweede stam was...

Laatst gewijzigd door DIBO : 22 december 2023 om 23:49.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 23:48   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik dacht (als niet zeer goed zijnde in sterkteleer) ook dat die met kabels vastzaten.

Hier in het dorp hebben ze op het dorpsplein ‘lang’ geleden gewoon een denneboom geplant en die is elk jaar kerstboom.
Sompel toch?
Bij ons hangen ze gewoon lichtjes in de oude eik die Napoleon met belastingsgeld van citoyens heeft gefinancierd. Beste besteding van belastingsgeld ooit als ge het mij vraagt.

De Brigands hebben den eerste trouwens omgekapt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 23:50   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Als je deze foto ziet vlak na de feiten


en de beelden van het funderingsgat


dan snap ik niet hoe dat ineen paste met die dubbele stam...
Trouwens toen ik erbij stond had ik zelfs totaal niet door dat achter de stam die ik zag, blijkbaar nog een tweede stam was...
Dat gaan die gasten zelf ook maar gezien hebben toen ze hem terug moesten planten, anders hadden ze die al niet afgezaagd he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 23:52   #16
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 581
Standaard

Blijkbaar was deze boom al een verkeerde levering, niet diegene die door Oudenaarde was geselecteerd. Ik denk dat deze eerder voor de houtzagerij bestemd was....
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 10:45   #17
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Mensen toch, wat maken ze er toch weer een circus van.
In dendermonde is de kerstboom op de markt omgevallen, drie mensen staken eronder en nu is eentje overleden en wordt er een zondebok gezocht.
Wat een belachelijke ophef voor een ongeluk waar niemand schuld aan heeft, het is toch duidelijk dat deze hoge spar niet bestand was tegen zulke sterke windstoot.

Er bestaan geen ongelukken meer, er moet altijd iemand schuldig zijn?
Wie is de schuldige?
Wie is aansprakelijk?
En in de regimepers raden ze er maar op los: wat zou de oorzaak of oorzaken kunnen zijn?
Euh...een WINDSTOOT misschien??
De Kerstboom van 20 meter hoog woog 5 ton maar......soms worden wel vrachtwagens van 44 ton omver geblazen...duh....
Er moet weer belastinggeld verspild worden om te onderzoeken of het wel een ongeluk was..

Jongens toch....die idiote regimepers wordt irritanter met de dag, parket en de hele mikmak gaan nu naarstig op zoek naar de "schuldige"....euh, klaag dan de wind aan.

....en het slachtoffer van 63 jaar? Spijtig en erg voor de familie maar hare tijd was gekomen en de wind hielp een handje, anders was ze daar op dat moment niet geweest.

Het wordt weer tijd om die bron van ergernis met hun f*cking misleidingen, desinformatie, gemanipuleer en idioterie opnieuw volledig links te laten liggen, tis nog erger geworden dan drie jaar geleden.
De gemeente plaatst een boom op een plein waarvan ze weten dat het een paar weken vol volk gaat lopen.
Als die boom dan omver valt is het niet meer dan normaal dat er gekeken wordt hoe dat komt of wie zijn werk niet goed heeft uitgevoerd.

En stellen dat het komt door "een windstoot" is helemaal van de pot gerukt. Als je als gemeente op zo'n druk plein zo'n joekel van een boom wil zetten moet je gewoon zorgen dat dat veilig gebeurt. Dat die boom windstoten aankan. Het is ook niet zo dat het om een zeldzame orkaan ging eh? Waaien doet het hier wel eens vaker.

Ik vraag me af of jij ook zo zou reageren als je eigen kinderen of kleinkinderen er onder zouden gelegen hebben.
"Ach ja, laat het maar zo. Gewoon een ongelukje. Ik ga naar de begrafenis en alles is vergeten."
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 12:06   #18
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.656
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
De gemeente plaatst een boom op een plein waarvan ze weten dat het een paar weken vol volk gaat lopen.
Als die boom dan omver valt is het niet meer dan normaal dat er gekeken wordt hoe dat komt of wie zijn werk niet goed heeft uitgevoerd.

En stellen dat het komt door "een windstoot" is helemaal van de pot gerukt. Als je als gemeente op zo'n druk plein zo'n joekel van een boom wil zetten moet je gewoon zorgen dat dat veilig gebeurt. Dat die boom windstoten aankan. Het is ook niet zo dat het om een zeldzame orkaan ging eh? Waaien doet het hier wel eens vaker.

Ik vraag me af of jij ook zo zou reageren als je eigen kinderen of kleinkinderen er onder zouden gelegen hebben.
"Ach ja, laat het maar zo. Gewoon een ongelukje. Ik ga naar de begrafenis en alles is vergeten."
Citaat:
Storm Pia houdt lelijk huis in Europa: meerdere doden,...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231222_97391836

https://www.standaard.be/cnt/dmf20231222_97764437
Storm Pia houdt lelijk huis in Europa..
Tot zover jouw bewering dat een windstoot helemaal van de pot gerukt is.....de Kerstboom werd vermoedelijk van zijne pot gerukt door storm Pia.
Gij kunt misschien eens voorstellen dat gemeentes hun Kerstbomen verplicht moeten laten testen in windtunnels voor ze op de markt mogen geplaatst worden zodat de overschot bij een windvlaag van een voorbijtrekkende storm niet kan omwaaien.

Laat verder je onnozele vraag en commentaar hoe ik zou reageren maar achterwege, dat is irrelevant en draagt niks bij aan de discussie over een ongeluk met een Kerstboom door een windstoot waarvoor azijnpissers ook op zoek gaan naar een boomterrorist die een aanslag pleegde door expres een rotte boom geleverd of slecht geplaatst te hebben om maar een zondebok te hebben die ze de schuld kunnen geven.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 13:15   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Mensen toch, wat maken ze er toch weer een circus van.
In dendermonde is de kerstboom op de markt omgevallen, drie mensen staken eronder en nu is eentje overleden en wordt er een zondebok gezocht.
Wat een belachelijke ophef voor een ongeluk waar niemand schuld aan heeft, het is toch duidelijk dat deze hoge spar niet bestand was tegen zulke sterke windstoot.

Er bestaan geen ongelukken meer, er moet altijd iemand schuldig zijn?
Wie is de schuldige?
Wie is aansprakelijk?
En in de regimepers raden ze er maar op los: wat zou de oorzaak of oorzaken kunnen zijn?
Euh...een WINDSTOOT misschien??
De Kerstboom van 20 meter hoog woog 5 ton maar......soms worden wel vrachtwagens van 44 ton omver geblazen...duh....
Er moet weer belastinggeld verspild worden om te onderzoeken of het wel een ongeluk was..

Jongens toch....die idiote regimepers wordt irritanter met de dag, parket en de hele mikmak gaan nu naarstig op zoek naar de "schuldige"....euh, klaag dan de wind aan.

....en het slachtoffer van 63 jaar? Spijtig en erg voor de familie maar hare tijd was gekomen en de wind hielp een handje, anders was ze daar op dat moment niet geweest.

Het wordt weer tijd om die bron van ergernis met hun f*cking misleidingen, desinformatie, gemanipuleer en idioterie opnieuw volledig links te laten liggen, tis nog erger geworden dan drie jaar geleden.
Als die kerstboom niet bestand was, dan is er toch iemand verantwoordelijk.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 15:56   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

De verzekeringen van de stad Oudenaarde zullen er wel voor zorgen dat de nabestaanden heel lang gaan mogen wachten op hun schadevergoedingen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be