Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2004, 15:59   #1
Master Yoda
Partijlid
 
Master Yoda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2003
Locatie: BELGIË
Berichten: 222
Standaard

Hallo allemaal,

Zoals je wellicht weet, is het Vlaams Blok een massale petitie begonnen tegen het migrantenstemrecht. Nu, dat stemrecht komt er, al organiseert het Blok nog veertig petities, daar niet van. Toch is die petitie opnieuw een heel lelijk signaal naar de migrantengemeenschap in Vlaanderen.

Daarom zou ik u allen willen oproepen de petitie van Dirk Jacobs, docent aan de KUB, te ondertekenen. Voor alle duidelijkheid: deze petitie is VOOR migrantenstemrecht. U vindt de petitie op http://www.stemrecht-droitdevote.be Er zijn voorlopig al meer dan 36.000 ondertekenaars.

U zal het vast met me eens zijn dat we dat niet zomaar kunnen laten gebeuren. Stuur dit dus zeker zoveel mogelijk door en vooral, teken zelf ook de petitie.

PS: meer feitelijke informatie over het hoe en waarom van migrantenstemrecht vindt u op http://users.skynet.be/stemrecht-voor-migranten
__________________
Master Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 17:24   #2
jef
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 april 2003
Berichten: 1.099
Standaard

Mijn oude moeder haar vriendin werd in Hoboken overvallen door een marokkaan, mijn moeder vertelde dat tegen iemand van de PVDA dat zij ook schrik begon te krijgen, zij kreeg van die onozelaar te horen dat zij niet mocht laten zien dat zij bang was van hen. Dus ik begrijp daaruit wanneer die oude dames laten zien dat zij schrik hebben dan mag dat ingevoerd crapuul u overvallen. Dat is dan ook gebeurd en heeft zij 11 weken in het ziekenhuis gelegen. En die hebben waarschijnlijk al stemrecht.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 17:24   #3
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Onze actie TEGEN het migrantenstemrecht is net afgesloten met 190.000 handtekeningen, na één maand actie voeren!
Hoeveel jaren gaan jullie daarvoor nodig hebben?
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 17:29   #4
jef
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 april 2003
Berichten: 1.099
Standaard

Als zij een blad of twee vol hebben kunnen ze zoveel copies maken als ze willen bij gratis Steve.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 20:25   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
Als zij een blad of twee vol hebben kunnen ze zoveel copies maken als ze willen bij gratis Steve.
En dan moet u nog eens weten dat de petitie tegen het migrantenstemrecht bijna uitsluitend naar Vlaanderen is gericht, terwijl de petitie voor migrantenstemrecht Franstaligen als Vlamingen wil aanspreken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 23:06   #6
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Toch is die petitie opnieuw een heel lelijk signaal naar de migrantengemeenschap in Vlaanderen.
Laten we hopen dat ze het signaal goed ontvangen en begrepen hebben.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 23:16   #7
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
Toch is die petitie opnieuw een heel lelijk signaal naar de migrantengemeenschap in Vlaanderen.
Laten we hopen dat ze het signaal goed ontvangen en begrepen hebben.
Maakt niet uit, men merkt elke keer wel dat het VB ooit gaat winnen. Laat ze maar doen alsof hun neus bloed ze zullen toch ooit hun verlies moeten aanzien.
En daar ben ik toch wel 100% zeker van, filo indien je dit leest, kom een keertje op het forum kijken wanneer het zover is hé jonge.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 17:02   #8
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Maakt niet uit, men merkt elke keer wel dat het VB ooit gaat winnen. Laat ze maar doen alsof hun neus bloed ze zullen toch ooit hun verlies moeten aanzien.
En daar ben ik toch wel 100% zeker van, filo indien je dit leest, kom een keertje op het forum kijken wanneer het zover is hé jonge.
Ja, dan wordt dit een VB-only forum en gaan alle linksen naar de gaskamer! Final sollution!!!
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 18:28   #9
Ive De Beckker
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
Standaard

Het is super belangrijk om een referendum te houden.
Je moet aan het volk vragen wat ze willen.

Nu is het gemeente, morgen vlaanderen, overmorgen belgie en volgende week is het europe.
En binnen 2 weken moet je niet eens in europa wonen of gewoond hebben om te komen stemmen voor europa.

het zogenaamde stepstone effect.


Migranten stemrecht geven en ons stemplicht geven is discriminatie.
Ik heb een mailgestuurd naar Steve Stunt en gevraagd hoe ik van mijn
stemplicht afgeraak en stemrecht kan krijgen. Nog geen antwoord gehad.


Met migranten stemrecht te geven veranderen we de basis van onze democratie. en dat mag je niet doen zonder te vragen aan het volk of
zij dat wel willen.

Ik dacht dat de regering het volk moest vertegenwoordigen.
Blijkbaar fout gedacht.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2004, 01:41   #10
Erich_Honecker
Vreemdeling
 
Erich_Honecker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2004
Locatie: Berlijn, DDR -der Deutschen Demokratischen Republik-
Berichten: 78
Stuur een bericht via MSN naar Erich_Honecker
Standaard

Geachte Landgenoten,

Vreemdelingen moeten blij zijn als ze in Vlaanderen kunnen werken en moeten blij zijn dat ze hier uberhaupt mogen rondhuppelen.

Vreemdelingen hebben dan ook geen recht op manifestatie en meningen in een land welk niet van hun is.

Ik zou zeggen aan alle allochtonen; jullie hebben Vlaanderen en Nederland als voorbeeld, jullie weten nu hoe het moet..............

Ga terug naar Turkije en Marokko en ga daar politiek voeren en stemmen.

Met jullie wijsheid en ervaring kunnen jullie je eigen land democratiseren en hoeven andere landgenoten West-Europa niet langer te blijven destabiliseren.

Partijleider honecker
__________________
DDR-Staats- und Parteichef, Generalsekretär das Zentralkomitee der SED, Mitglied des Politbüros, Erich Honecker

"Vorwärts immer, rückwärts nimmer!"
"Die Partei hat immer recht".
"Die Mauer wird in 50 und auch in 100 Jahren noch bestehen..."

http://www.funet.fi/pub/culture/russ...al/sovnat1.wav
Erich_Honecker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2004, 12:41   #11
Bert
Burger
 
Geregistreerd: 24 februari 2004
Locatie: Evergem
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fifke
Het is super belangrijk om een referendum te houden.
Je moet aan het volk vragen wat ze willen.
In België is er nog steeds geen directe democratie, uw commentaar is dus vrij nutteloos. Als de kiezer dit echt niet pikt dan wordt dat wel duidelijk bij de volgende verkiezingen, we werken hier met vertegenwoordiging, wist u dat?

Citaat:
Nu is het gemeente, morgen vlaanderen, overmorgen belgie en volgende week is het europe.
En binnen 2 weken moet je niet eens in europa wonen of gewoond hebben om te komen stemmen voor europa.
U hebt overduidelijk geen enkel idee van het waarom van vreemdelingenstemrecht. Of neen, toch, men doet het om ze te paaien en de hardwerkende Vlaamse burger een loer te draaien, niet?

Citaat:
Migranten stemrecht geven en ons stemplicht geven is discriminatie.
Ik heb een mailgestuurd naar Steve Stunt en gevraagd hoe ik van mijn
stemplicht afgeraak en stemrecht kan krijgen. Nog geen antwoord gehad.
Het is hypocriet om dit op grond van de gelijkheidsbeginselen aan te vechten, of had u dan écht gewenst dat ze ook stemplicht kregen? Ik heb u nooit gehoord toen ze nog geen enkele stem hadden, dan is het verschil met stemplicht nochtans wel nog een béétje groter.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
Dat is dan ook gebeurd en heeft zij 11 weken in het ziekenhuis gelegen. En die hebben waarschijnlijk al stemrecht.
Criminelen krijgen geen stemrecht...
__________________
http://bert.zapto.org
-Ik heb niks tegen allochtonen, zolang ze maar denken, voelen, handelen en zich kleden zoals ik.
Bert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2004, 15:15   #12
Erich_Honecker
Vreemdeling
 
Erich_Honecker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2004
Locatie: Berlijn, DDR -der Deutschen Demokratischen Republik-
Berichten: 78
Stuur een bericht via MSN naar Erich_Honecker
Standaard

Kameraad,

Dus ik heb al vast de petitie getekend TEGEN het vreemdelingenstemrecht.

Leuk he....

Voorzitter SED
__________________
DDR-Staats- und Parteichef, Generalsekretär das Zentralkomitee der SED, Mitglied des Politbüros, Erich Honecker

"Vorwärts immer, rückwärts nimmer!"
"Die Partei hat immer recht".
"Die Mauer wird in 50 und auch in 100 Jahren noch bestehen..."

http://www.funet.fi/pub/culture/russ...al/sovnat1.wav
Erich_Honecker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2004, 20:58   #13
neruda
Banneling
 
 
neruda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 1.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Onze actie TEGEN het migrantenstemrecht is net afgesloten met 190.000 handtekeningen, na één maand actie voeren!
Hoeveel jaren gaan jullie daarvoor nodig hebben?
190.000 mensen die hier echt van wakker liggen , terwijl er de rest van de inwoners van het Belgisch land 9,8 milj inwoners dit naast zich legt...hiernaast vraag me alleen nog af waar jullie restwaarde van 750.000 VB stemmers zijn gebleven???!!
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2004, 21:23   #14
flemish_lion_86
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 42
Standaard

wat is dat nu voor een dwaas antwoord? 190.000 is een flink aantal, en als gij beweert dat ge daarmee kunt zien hoeveel mensen er NIET geinteresseerd in zijn, wel dan nodig ik elke linkse zot uit om een petitie te organiseren VOOR dat onrechtvaardige ondemocratische stemrecht. We gaan eens zien hoeveel linkse ratten het éne moer kan schelen.
flemish_lion_86 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2004, 22:31   #15
Bert
Burger
 
Geregistreerd: 24 februari 2004
Locatie: Evergem
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_lion_86
onrechtvaardige ondemocratische stemrecht.
Blijkt opnieuw dat die woorden toch zeer snel ijdel gebruikt worden.
__________________
http://bert.zapto.org
-Ik heb niks tegen allochtonen, zolang ze maar denken, voelen, handelen en zich kleden zoals ik.
Bert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2004, 22:38   #16
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Onze actie TEGEN het migrantenstemrecht is net afgesloten met 190.000 handtekeningen, na één maand actie voeren!
Hoeveel jaren gaan jullie daarvoor nodig hebben?
190.000 mensen die hier echt van wakker liggen , terwijl er de rest van de inwoners van het Belgisch land 9,8 milj inwoners dit naast zich legt...hiernaast vraag me alleen nog af waar jullie restwaarde van 750.000 VB stemmers zijn gebleven???!!
Laat ons het zo stellen: ik heb niet ondertekend en ben ook tegen. Waarschijnlijk ben ik niet alleen.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2004, 15:11   #17
snofla
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 januari 2004
Locatie: antwerpen, Seefhoek
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Maakt niet uit, men merkt elke keer wel dat het VB ooit gaat winnen. Laat ze maar doen alsof hun neus bloed ze zullen toch ooit hun verlies moeten aanzien.
En daar ben ik toch wel 100% zeker van, filo indien je dit leest, kom een keertje op het forum kijken wanneer het zover is hé jonge.
Ja, dan wordt dit een VB-only forum en gaan alle linksen naar de gaskamer! Final sollution!!!
één van de vele wansmakelijkheden van onze 'progressievelingen', is de lichtzinnige en voor de echte slachtoffers van de holocaust zeer kwetsende manier, waarop zij omgaan met een voor velen nog altijd niet verwerkt verleden. Iemand die het Vlaams Blok vergelijkt met het nazi-regime is ofwel historisch analfabeet, ofwel kwaadwillig.
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2004, 16:00   #18
neruda
Banneling
 
 
neruda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 1.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snofla
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar

Ja, dan wordt dit een VB-only forum en gaan alle linksen naar de gaskamer! Final sollution!!!
één van de vele wansmakelijkheden van onze 'progressievelingen', is de lichtzinnige en voor de echte slachtoffers van de holocaust zeer kwetsende manier, waarop zij omgaan met een voor velen nog altijd niet verwerkt verleden. Iemand die het Vlaams Blok vergelijkt met het nazi-regime is ofwel historisch analfabeet, ofwel kwaadwillig.
Heeft niets met kwaadwilligheid te maken , de Nazi-lovers zitten verstrengt tot in de merg van het VB en dat weet je zelf ook maar graag ontken je dit daar dit slechte publiciteit is..ga 'ns na in VB's boeken en kom dan terug ok ??
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2004, 16:19   #19
snofla
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 januari 2004
Locatie: antwerpen, Seefhoek
Berichten: 297
Standaard

Kijk, ik ben al terug, mijn ietwat onhandig schrijvende vriend; fascisten en racisten zitten overal, daar heeft het Vlaams Blok geen monopolie op.
Maar net zoals er tijdens de oorlog misbruik is gemaakt van de Vlaamse Beweging en het anti-communisme van de Vlaamse katholieke jeugd(vooral natuurlijk door priesters edm...), zo zullen er nu ook wel een paar ongure figuren rondlopen in het Vlaams Blok. Ten eerste zijn dit uitzonderingen, ten tweede, welke politieke partij in België telt geen enkel crapuul onder zijn leden of kiezers?
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2004, 16:37   #20
neruda
Banneling
 
 
neruda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 1.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snofla
Kijk, ik ben al terug, mijn ietwat onhandig schrijvende vriend; fascisten en racisten zitten overal, daar heeft het Vlaams Blok geen monopolie op.
Maar net zoals er tijdens de oorlog misbruik is gemaakt van de Vlaamse Beweging en het anti-communisme van de Vlaamse katholieke jeugd(vooral natuurlijk door priesters edm...), zo zullen er nu ook wel een paar ongure figuren rondlopen in het Vlaams Blok. Ten eerste zijn dit uitzonderingen, ten tweede, welke politieke partij in België telt geen enkel crapuul onder zijn leden of kiezers?
Net iets wat ik van mensen hou , maw zijn oprechtigheid en toegeving..alhoewel dat het VB hier geen monopolie op heeft is iets of wat naïef vrees ik...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be