Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2021, 12:03   #21
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Natuurlijk niet , toch niet in een gemeente met een"progressief" bestuur...pardon "progressive" !
Het gemeentebestuur heeft daar niets mee te maken. Je gewoon de "juiste" onderzoeksrechter en procureur vinden.

Normaal zou dit minstens 6 maanden cel moeten opleveren.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 12:15   #22
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het gemeentebestuur heeft daar niets mee te maken. Je gewoon de "juiste" onderzoeksrechter en procureur vinden.

Normaal zou dit minstens 6 maanden cel moeten opleveren.


Amerikaans stelsel van cumulerende vergrijpen toepassen, voor ELK feit minstens één jaar effectief vorderen en niet met een enkelbandje
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 13:58   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht


Amerikaans stelsel van cumulerende vergrijpen toepassen, voor ELK feit minstens één jaar effectief vorderen en niet met een enkelbandje
In de VS is er geen eenvormig stelsel.
In sommige staten is het niet beter dan hier, in andere staten vlieg je na 3 veroordelingen binnen een wettelijk bepaalde termijn, voor de rest van je leven achter de tralies.
Bij het derde misdrijf moet in die staten de rechtbank enkel nog uitspraak over schuld of onschuld uitspreken, bij schuld, staat de straf al wettelijk vast.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 14:28   #24
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht


Amerikaans stelsel van cumulerende vergrijpen toepassen, voor ELK feit minstens één jaar effectief vorderen en niet met een enkelbandje
Dat is nu ook weer niet nodig.

Het liefste zou ik gewoon algemeen geen straf zien voor zulke zaken. maar we zijn nu eenmaal in belgie. Hier kun je 6 maanden krijgen voor een spandoek.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2021, 14:45   #25
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.912
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Natuurlijk niet , toch niet in een gemeente met een"progressief" bestuur...pardon "progressive" !


Burgemeester Christos Doulkeridis (Ecolo)
Bestuur Ecolo-Groen, PS-sp.a
Zetels : 43
Ecolo-Groen 16
MR 12
PS-sp.a 9
DéFI 2
PTB*PVDA 2
Objectif XL 2

https://nl.wikipedia.org/wiki/Elsene
Voorwaar een vernieuwend concept. Elke gemeente zijn eigen rechtssysteem.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2021, 08:45   #26
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Sarah Schlitz laat op hoge toon ff 2 Vlaamse ministers opdraven. In 't Frans, dat wel.


j’ai convoqué une réunion d'urgence mercredi avec
@VincentVQ et @AnneliesV




https://twitter.com/SarahSchlitz/sta...24839822499847
De vraag is: kon dit voorkomen worden? In het geval van bijvoorbeeld Julie Van Espen --> JA, die dader was voorlopig vrij terwijl goed genoeg geweten was wat voor iemand hij was, en ook in andere strafzaken hebben we weet dat de dader eigenlijk in de bak had moeten zitten, maar dat niet het geval was. Dat is wraakroepend. Het is me echter niet duidelijk of dat in deze zaak ook zo is.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2021, 08:50   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dan wenden ze geweld aan op een andere manier. Minstens 10jaar effectieve gevangenis.
Uiteraard op de brave belastingbetaler(s) zijn/haar kosten?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2021, 09:33   #28
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze moeten er niet alleen zijn pik afsnijden met een bot roestig mes, ze mogen zijn kloten ook kapot tikken met een paar kasei stenen.

Het moet eens gedaan zijn met dat krapuul een handje boven het hoofd te houden. Als ge een vrouw gaat vergeven om haar achteraf te kunnen verkrachten... ga u even aftrekken in de wc of zo he, dan zijde er ook van af.
Dikke vette 2
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2021, 10:14   #29
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Eens zien of er hier ook een veroordeling voor aanzet tot haat en geweld zal van komen.
De kans is groot dat die bordjesdraagster eze zwaardere straf krijgt dan die verkrachter
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2021, 16:02   #30
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
De kans is groot dat die bordjesdraagster eze zwaardere straf krijgt dan die verkrachter
Die bordjesdrager wordt helemaal niet vervolgd.

Dubbele standaard idd.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2021, 22:06   #31
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Voorwaar een vernieuwend concept. Elke gemeente zijn eigen rechtssysteem.


Als ik het even herlees...ik had niet de bedoeling om op te roepen dat een gemeenteraad een" oproep
tot geweld" moet gaan opvolgen/vervolgen.

Ik stel gewoon vast dat bepaalde gemeentebesturen anders omgaan met "betogingen"


Jaarlijkse terugkerende vernielingen van het "straatmeubilair" in Molenbeek
bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190102_04073986


Brussels burgemeester Philippe Close (PS) leidde de acties tegen de rellen in zijn stad vanuit de Franse hoofdstad Parijs.
bron: https://www.tijd.be/politiek-economi...n/9952581.html

Het verbod van de toenmalige burgemeester van Sint-Jan-Molenbeek, Françoise Schepmans, voor
de wandeling die Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter met zijn Nederlandse geestesgenoot
Geert Wilders (PVV) er planden in 2017, is dinsdag door de Raad van State vernietigd.

bron: https://www.hln.be/brussel/raad-van-...017~a8205a845/


PS
Ondertekende heeft vroeger ook zijn deel gedaan bij betogingen, maar ik ben gewoon op "uiterlijk" door de politie geweigerd om deel te nemen
aan de "viering van de "geliefde" koning Boudewijn (60-40 vieringen).

Ik was neutraal gekleed, dus geen vlaggen of sjaals etc.
Laat staan dat ik een pancarde mee droeg om op te roepen tot geweld
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2021, 22:07   #32
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het gemeentebestuur heeft daar niets mee te maken. Je gewoon de "juiste" onderzoeksrechter en procureur vinden.

Normaal zou dit minstens 6 maanden cel moeten opleveren.

U heeft 100 % gelijk.


https://forum.politics.be/showpost.p...8&postcount=31
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 05:27   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.637
Standaard

82 jarige vrouw verkracht op Linker-Oever te Antwerpen

Citaat:
De feiten dateren van eind vorige maand. Op zondagmorgen 26 september liet de vrouw haar hondje uit aan de Beatrijslaan op Linkeroever. “Daar sprak een man haar aan en vroeg hij om een vuurtje”, vertelt de woordvoerder van het Antwerps parket. “Iets verderop werd het slachtoffer langs achter vastgegrepen en gewurgd, waarbij zij zelfs het bewustzijn verloor. De vrouw moest ook slagen en trappen van de man incasseren.”
Dat om een vuurtje vragen is anders wel een klassieke truc om iemand met te pakken te krijgen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 09:51   #34
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.541
Standaard

De volkswoede lijkt me begrijpelijk.

Citaat:
“Ik vind dat ze niet genoeg doen,” reageer Sarah. “Wat er nu in Elsene gebeurt, gebeurde daarvoor ook al. De politie heeft gewacht tot er 17 klachten waren tegen El Café en Le Waff voor ze iets deden en dat vind ik toch verontrustend.”
Een gevolg van de schokerende lichtzinnigheid die overheden in België aan de dag leggen mbt verkrachtingen. Die lichtzinnigheid is zelfs verdacht te noemen.

Laatst gewijzigd door Bach : 23 oktober 2021 om 10:14.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 16:22   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In de VS is er geen eenvormig stelsel.
In sommige staten is het niet beter dan hier, in andere staten vlieg je na 3 veroordelingen binnen een wettelijk bepaalde termijn, voor de rest van je leven achter de tralies.
Bij het derde misdrijf moet in die staten de rechtbank enkel nog uitspraak over schuld of onschuld uitspreken, bij schuld, staat de straf al wettelijk vast.
Juist van ver, maar ver van juist.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 16:25   #36
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De volkswoede lijkt me begrijpelijk.


Een gevolg van de schokerende lichtzinnigheid die overheden in België aan de dag leggen mbt verkrachtingen. Die lichtzinnigheid is zelfs verdacht te noemen.

Zoals een parlementslid van Labour in Engeland tweette naar aanleiding van de zware verkrachtingszaken door moslims met duizenden slachtoffers in het VK:
"Those abused girls in Rotherham and elsewhere just need to shut their mouths. For the good of #diversity."

__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 16:26   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze moeten er niet alleen zijn pik afsnijden met een bot roestig mes, ze mogen zijn kloten ook kapot tikken met een paar kasei stenen.

Het moet eens gedaan zijn met dat krapuul een handje boven het hoofd te houden. Als ge een vrouw gaat vergeven om haar achteraf te kunnen verkrachten... ga u even aftrekken in de wc of zo he, dan zijde er ook van af.
Wel, een beetje deftiger geformuleerd: voor manifest gevaarlijke verkrachters zou fysieke castratie als straf voorzien mogen worden, naar mijn persoonlijk oordeel.
En gifmengers zitten zeker in deze categorie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be